Mnogo je razlika između električnih vozila i onih pogonjenih motorom s unutarnjim izgaranjem, no ona koja vas najviše iznenadi kad se jednom nađete za upravljačem prijevoznog sredstva s baterijom jest - ubrzanje
Za razliku od benzinaca i dizelaša koji maksimalni okretni moment razvijaju u određenom radnom području, elektromotori isto čine instantno. Ovaj efekt osjeti se kod konvencionalnih automobila no još više, kako se čini, kod šlepera.
Toyota je, naime, upravo objavila video svojeg prototipnog šlepera 'Project Portal' zasnovanog na Kenworthu T660 kako briše pod dizelskim konkurentom.
Ovo čudo koristi tehnologiju gorivih ćelija u kojom se kemijskim procesuiranjem vodika dobiva električna energija i čista voda.
Toyotin šleper ima dva bloka ćelija iz koncepta Mirai koji razvijaju ukupno 670 KS i 1.800 Nm, što bi otprilike trebalo biti jednako kao kod dizelskog kamiona. ‘Jedina’ je razlika što električnom šleperu ne treba mjenjač s 18 brzina za maksimalno iskorištavanje momenta.
Rezultat pogledajte u nastavku.
S jednim rezervoarom vodika, Toyotin šleper sposoban je prevaliti 300-injak kilometara s nultom emisijom štetnih plinova. Impresivno.