HRVATSKA PREMIJERA

Novi Renault Rafale je stigao: Saznali smo cijene atraktvnog SUV Coupéa na domaćem tržištu

12.07.2024 u 14:37

Bionic
Reading

Rafale je nova perjanica ponude Renaulta, koji je obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu. Francuska riječ 'rafale' aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra

Renault je predstavio svoj atraktivni SUV Coupé Rafale sredinom lipnja prošle godine. Spomenimo i to kako je Rafale nova perjanica ponude Renault, koji je obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu. Inače, francuska riječ 'rafale' aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra.

Mi smo ga isprobali na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u španjolskoj Sevilli, a sada je stigao i na naše tržište. Bili smo na njegovoj domaćoj premijeri i saznali kako je Renault Rafale E-Tech full hybrid s 200 KS dostupan u dvije verzije, Techno i esprit Alpine.

Cijene na hrvatskom tržištu kreću od 44.990 eura, a prve isporuke očekuju se već tijekom ovog ljeta.

Renault Rafale Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 - Summit Blue boja Izvor: Promo fotografije / Autor: DPPI

Treba reći i kako će njegova PHEV verzija s pogonskim sklopom E-Tech 4x4 od 300 KS s razinama opreme esprit Alpine i Atelier Alpine biti dostupna od jeseni 2024.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Renault Rafale se može se pohvaliti odvažnim, prepoznatljivim dizajnom lagano podignutog fastback stila što ga svrstava u kategoriju SUV coupéa. Krenuvši od prazne ploče, Renaultovi dizajneri pod vodstvom Gillesa Vidala su krenuli primijeniti znakove novog stilskog jezika marke, prenoseći osjećaj snage i spontanosti. Odlikuje se dinamičnim i sportskim izgledom, s naglašenim ramenima. Unutar oblina integrirane su crte ili rubovi koji stvaraju kalibrirane svjetlosne linije duž tijela vozila. Već na prvi pogled je primjetan osjećaj kvalitete.

Prednja svjetla imaju brojne tehnologije za optimizaciju performansi osvjetljenja. Dostupan kao standard, LED Adaptive Vision je poboljšan kako bi se povećala širina spektra i snaga. LED Matrix Vision (opcija) ima 20 svjetlosnih segmenata (u usporedbi s 11 na modelima Austral i Espace) zajedno s funkcijom ADB (Adaptive Driving Beam), koja eliminira zasljepljivanje drugih sudionika u prometu zasjenjivanjem dijela snopa.

Stražnja svjetla su jasno odvojena kako bi vozilu dala snažnu vizualnu prisutnost. Njihov oblik je inspiriran kineskim tangram zagonetkama, u kojima je kvadrat podijeljen na sedam dijelova. Kada se uključe, mikrooptička tehnologija ih oživljava. Kada su isključeni, podsjećaju na 'plutajuće kocke leda'.

Novi Rafale je dostupan u pet boja karoserije, od kojih su dvije nove: Satin Pearl White bijela i Summit Blue plava. Flame Red crvena, Starry Black crna i Gloss Slate (ili Schist) Grey siva čine preostale nijanse palete. Verzija E-Tech 4x4 Atelier Alpine od 300 KS premijerno predstavlja Satin Summit Blue, plavu mat nijansu koja je ekskluzivna za ovaj model.

Dodaci za prilagodbu ekterijera Rafalea sadrži kućišta retrovizora te prednje i stražnje zaštitne ploče u Satin Pearl White ili Satin Summit Blue. Uz devet mogućih kombinacija, vozači se mogu odlučiti za tonove ili kontraste.

Dostupno je i mnoštvo dodatnih značajki, uključujući crni spojler prtljažnika visokog sjaja za sportski dodir, atraktivnu stepenicu praga, nosače za bicikle i skije, krovne šipke QuickFix i električnu sklopivu kuku za vuču.

Što se njegove strukture tiče, Rafale je izgrađen na novoj generaciji CMF-CD platforme. A iz Renaulta kažu kako je kvaliteta ove platforme poboljšana dvogodišnjim povratnim informacijama. Kao i svi novi modeli Renaulta od Mégane E-Tech electric, Rafale je prošao dodatne testove na cesti kao dio procesa Confirmation Runs koji je uspostavljen kao dio strateškog plana kvalitete.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: dug je 4710 mm, širok 1866 mm (2085 mm s retrovizorima), visok 1613 mm, a dugačak međuosovinski razmak (2738 mm, isti kao na Espaceu) omogućuje profiliranu, tekuću liniju krova, blago zakrivljenu kako bi se zadržao prostor za glavu straga.

Kad je riječ o njegovom prtljažniku, na modelu od 200 KS volumena je 627 litara (532 dm³ VDA), a raste sa spuštenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1914 l (1604 dm³ VDA). Težina slabijeg modela je 1660 do 1721 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili 750 kg nekočenu.

Što se kotača tiče, oni su standarno 20-colni s gumama dimenzija 245/45R20 za model E-Tech full hybrid 200 KS. Snažniji, PHEV model od 300 KS u verziji Atelier Alpine ima 21-colne kotače s gumama dimenzija 245/40R21.

Unutrašnjost

Iznutra, Renault Rafale definira krov od neprozirnog stakla Solarbay, zajedno s novom grafikom na OpenR zaslonu s dva zaslona. Posebna nova sjedala uključuju inovativan visokotehnološki naslon za ruke za putnike straga, zajedno s nizom inovativnih boja i materijala. Dok je kokpit napravljen za užitak u vožnji.

Krovni prozor od zamućenog stakla Solarbay (1470 x 1117 mm) ima tehnologiju AmpliSky u kojoj molekularna struktura tekućih kristala raspršenih polimera (PDLC) reagira na električnu struju. Devet segmenata ostakljenog krova zatamnjuje se na zahtjev, pružajući maksimalnu zaštitu od sunca u sekundi, bez potrebe za roletama. Ovim pametnim staklenim krovnim otvorom može se upravljati prekidačem ili glasovnom naredbom pomoću Google pomoćnika. Isprobali smo to uživo i to doista lijepo funkcionira.

Renault Rafale: Panoramski krov Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Vozač i putnici mogu birati između četiri položaja krovnog otvora: potpuno proziran, potpuno neproziran, proziran sprijeda i neproziran straga ili obrnuto. Sa svojom višeslojnom laminiranom tehnologijom, Solarbay krov također smanjuje efekt 'saune" i 'ledene kutije'. Kada vozač isključi paljenje i napusti automobil, staklo se automatski zatamnjuje. Prilikom pokretanja, krovni otvor se vraća na zadnju postavku. Učinkovitiji je od standardnih roleta u svakom pogledu, a također je pametniji i lakši za korištenje.

Novi Rafale krase posebna nova sjedala s bočnim ojačanjima za iznimnu potporu. Presvlake od alcantare doprinose sportskom ugođaju, a istovremeno su ekološki odgovorne kao prva alcantara koja se reciklira, do razine od 61 posto.

Rafale pruža izdašan unutarnji prostor i sprijeda i straga, a kako je izgrađen na istoj platformi kao i Espace, to mu omogućuje najizdašniji prostor za koljena na tržištu od 302 mm. Dugi međuosovinski razmak i blago padajuća linija krova također doprinose prostoru za glavu straga od 880 mm, gotovo jednakom kao na Espaceu (892 mm), bez utjecaja na aerodinamični stil karoserije coupéa. Renault Rafale je kao stvoren za duga putovanja, a mi to možemo i potvrditi iz prve ruke jer smo u dvodnevnom testiranju s njim proveli dva dana, prešavši nekih 500-njak km.

Za poboljšano iskustvo u vozilu, Renault Rafale ima i vrlo zanimljiv stražnji naslon za ruku, posvećen multimedijskim aktivnostima. Ovaj visokotehnološki naslon za ruke uključuje dvije USB utičnice, prostor za pohranu tableta i pametnih telefona i dva rasklopiva nosača za udobno gledanje ekrana.

Nova grafika ekrana

OpenR digitalni kokpit Renaulta Rafale sastoji se od dva zaslona koji tvore oblik slova L: vodoravnog TFT zaslona na kontrolnoj ploči veličine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, pejzažni format) i okomitog zaslona osjetljivog na dodir veličine 453 cm² i dijagonale 12 inča u sredini konzola (1250 x 1562 piksela, portretni format).

Postavljen za maksimalnu vidljivost i praktičnost, zaslon OpenR omogućuje vozačima uživanje u multimedijskom sustavu OpenR Link bez skidanja pogleda s ceste.

Poboljšano Googleovim ekosustavom, Renaultovo iskustvo navigacije smatra se postavljanjem standarda u automobilskom sektoru.

Novi Rafale se isporučuje s velikim naprednim head-up zaslonom (9,3 inča). Informacije o brzini vozila, aktivnim pomagalima za vožnju, upozorenjima o brzini i navigacijskim podacima projiciraju se izravno na vjetrobransko staklo, za optimalnu vidljivost u svim okolnostima.

Prilikom ulaska u Renault Rafale, vozače će dočekati nova zvučna sekvenca, koju je sklado poznati francuski umjetnik, skladatelj i autor Jean-Michel Jarre. Ovaj je umjetnik također bio uključen u razvoj dvaju audio sustava: Arkamys Auditorium kao standard i Harman Kardon kao opcija, s 12 zvučnika (za ukupnu snagu od 485 W) i pet impresivnih zvučnih doživljaja: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.

Povezivost

Multimedijski sustav OpenR Link jedan je od najintuitivnijih na tržištu. Uz ovu povezanu, otvorenu tehnologiju, vozilo je uvijek u tijeku. U isto vrijeme, umjetna inteligencija pruža nove usluge za sve putnike. Rafale ruši granice između vašeg digitalnog života izvan i unutar automobila, između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava OpenR Link u automobilu s ugrađenim Googleom.

Sustav omogućuje pristup Google kartama, Google Assistantu i nizu aplikacija (50 ili više ovisno o zemlji i verziji) putem Google Play kataloga. Baš kao na pametnom telefonu. Sučelje je također potpuno prilagodljivo i kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay, korištenjem žične ili bežične veze. Uz novi dizajn sučelja, Rafaleov OpenR Link multimedijski sustav ima Android Automotive 12.

ADAS sustavi i sigurnost

Novi Rafale je opremljen s 32 napredna sustava za pomoć vozaču (ADAS) koji spadaju u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Također uključuje novu funkciju ISA ili Intelligent Speed Assist, koja očitava trenutno ograničenje brzine i upozorava vozača ako se vozilo kreće prebrzo. Nadalje, Rafale uključuje sustav Safety Coach kao standard, kako bi potaknuo smireniji stil vožnje i smanjio rizik od nesreća. Sve ove značajke dio su programa 'Human First Program' koji je Renault uspostavio 2023. kako bi poboljšao sigurnost za vozače, putnike i druge sudionike u prometu.

Renault Rafale Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 – Schist Grey boja Izvor: Promo fotografije / Autor: DPPI

Nova tipka s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozačima da aktiviraju željene postavke za pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na tipku. Prilagođene postavke dostupne na multimedijskom zaslonu uključuju treba li aktivirati funkciju, do koje razine, omogućiti zvučna upozorenja i tako dalje.

Active Driver Assist sustav nadogradnja je postojećeg asistenta za autoceste i prometa. To je sustav autonomne vožnje razine 2, koji radi na svim vrstama cesta, a ne više samo na autocestama. Active Driver Assist kombinira Adaptive Cruise Control s Lane Centering Assist i podatke o geolokaciji s određenih karata. omogućujući automobilu da se prediktivno prilagodi cesti.

Integrirano s Active Driver Assist, prepoznavanje prometnih znakova sa prevencijom prekoračenja brzine (OSP) može se koristiti i samostalno. Vozač ga može kombinirati s limitatorom brzine ili tempomatom.

Od ostalih ADAS sustava tu su još: Za vožnju: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / 360° 3D Around View kamera (AVM) / Hill Start Assist (HSA); Za sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i stražnji AEB s funkcijom spajanja sustava / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Prepoznavanje prometnih znakova sa sprječavanjem prekoračenja brzine / Detekcija naprijed i nazad s pomoći za zadržavanje trake u nuždi / Pomoć za zadržavanje trake (LKA) / Upozorenje na napuštanje trake (LDW) / Upozorenje na promjenu trake (LCW) / Upozorenje na pozornost vozača (DAA) / Sustav za stabilnost prikolice (TSA); Za manevre pri parkiranju: prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, upozorenje na poprečni promet straga (RCTA) / parkiranje bez ruku / pogled iz ptičje perspektive / upozorenje na siguran izlaz putnika (OSE).

Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
    +87
Renault Rafale Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop E-Tech od 200 KS

Novi Rafale ima potpuni hibridni benzinski motor E-Tech od 200 KS uparen s multimodnim automatskim mjenjačem postavlja standard u svojoj klasi za potrošnju goriva (4,7 litara/100 km) i emisiju CO2 (105 g/km) (WLTP brojke). Drugi pogonski sklop, plug-in hibrid i nazvan E-Tech 4x4 300 KS, stiže ujesen ove godine.

Potpuni hibridni pogon E-Tech od 200 KS koristi serijski paralelnu hibridnu arhitekturu. Sastoji se od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) s 205 Nm okretnog momenta i dva električna motora. Čak i sam za sebe, motor s unutarnjim izgaranjem je primjer visoke tehnologije, s Millerovim ciklusom izgaranja, niskotlačnom recirkulacijom ispušnih plinova, turbopunjačem promjenjive geometrije i arhitekturom dugog hoda sličnoj dizelskoj.

Rezultat je izvanredna razina učinkovitosti od 41 posto. Što se tiče električne snage, glavni elektromotor razvija 50 kW (70 KS) za 205 Nm. Napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni električni motor je visokonaponski starter generator (HSG) od 25 kW/50 Nm koji pokreće motor i upravlja promjenama stupnjeva prijenosa tzv. 'dog clutch' mjenjačem bez kvačila.

Rafale ima novu ručicu mjenjača, a kroz MULTI-SENSE postavke mogu se odabrati četiri načina vožnje: Eco, Sport, Comfort i MySense.

Električna vožnja bez punjenja

S potpuno električnim sustavom pokretanja i regeneracije energije koji se automatski aktivira kada vozilo uspori ili koči, vozilo može ostati u električnom načinu rada 80 posto vremena u gradovima s ovim E-Tech potpuno hibridnim pogonskim sklopom, dok smanjuje potrošnju goriva za 40 posto u usporedbi s ekvivalentnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Vozači se mogu prepustiti potpunom iskustvu električne vožnje bez ikakvih ograničenja punjenja.

Punjenjem se upravlja automatski. I motor i elektromotori doprinose punjenju baterije, ovisno o načinu rada koji je odabrao pametni mjenjač. Vozač također može pridonijeti procesu punjenja odabirom jedne od četiri razine regenerativnog kočenja putem poluga na upravljaču.

Multimodni automatski mjenjač

Višemodni automatski 'dog clutch' razvijen pomoću tehnologije Formule 1 kombinira dva zupčanika za glavni električni motor i četiri za motor s unutarnjim izgaranjem. Motori i motor kombiniraju 15 različitih radnih mogućnosti, optimizirajući užitak u vožnji, potrošnju goriva i emisiju CO2.

Pametna multimodna mjenjačka kutija automatski upravlja načinom rada pogonskog sklopa u potpuno električnom, potpuno ICE ili hibridnom načinu rada.

S potpuno hibridnim E-Tech motorom od 200 KS, Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i ubrzati od 80 do 120 km/h za 5,6 s. E-Tech tehnologija pruža vodeću učinkovitost na tržištu, s potrošnjom goriva od 4,7 litara/100 km tijekom WLTP ciklusa. Uz iznimnu učinkovitost goriva i spremnik od 55 litara, Rafale ima ukupni domet od preko 1100 kilometara, što je idealno za duga putovanja.

Kakav je Rafale E-Tech hybrid 200 KS u vožnji?

Opravdavajući svoje ime i prepoznatljiv dizajn, Rafale E-Tech hybrid 200 KS je automobil iznimnih dinamičkih sposobnosti. Glavni prioriteti u razvoju tehničkih i mehaničkih atributa automobila bili su učinkovitost, agilnost i odziv. Od šasije do voznog mehanizma, od sustava 4Control do pogonskih sklopova, svi aspekti pridonose užitku u vožnji i putovanju.

Renault Rafale isporučuje se s višestrukim prednjim i stražnjim ovjesom kao standardom na svim verzijama, za stabilnost i udobnost vožnje.

Napredni 4Control

Napredna tehnologija upravljanja na četiri kotača 4Control donosi opipljiva poboljšanja u agilnosti i performansama. Standardno se ugrađuje u Renault Rafale od opreme Esprit Alpine.

Stražnji kotači okreću se u suprotnom smjeru od prednjih (do 5 stupnjeva), za iznimnu upravljivost na autocestama i gradskim ulicama. Idealan za manevre parkiranja, primjerice, omogućuje krug okretanja od 10,4 m, dostojan gradskog automobila.

Renault Rafale: Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Na autocesti, pri brzini krstarenja, stražnji kotači se vrlo malo okreću (do 1 stupanj) u istom smjeru kao i prednji kotači, poboljšavajući stabilnost vozila smanjenjem inercije stražnje osovine.

Prediktivna hibridna vožnja

Ova funkcija maksimizira korištenje električne energije tijekom vožnje. Povezani Googleovi kartografski podaci, kao što je topografija ceste tijekom sljedećih sedam kilometara (ili najvjerojatnija ruta ako nije zabilježeno odredište), pružaju unaprijed informacije sustavu upravljanja baterijom kako bi se maksimalno iskoristila električna energija.

Rafale E-Tech 4x4 300 KS plug-in hibridni pogon

Usmjeravajući svu strast i stručnost marke, novi plug-in hibridni pogonski sklop pruža najbolje od oba svijeta, ICE (motor s unutarnjim izgaranjem) i električnog, s preferencijama za svakodnevnu vožnju na električni pogon. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS više je od pogonskog sklopa visokih performansi. Vozilo u skladu sa svojim vremenom, ultra je učinkovito, s dometom do 1000 km (WLTP).

Pogonski sklop Rafale E-Tech 4x4 300 KS temelji se na E-Tech hibridnom pogonskom sklopu od 200 KS, uz dodatak elektromotora na stražnjoj osovini i punjive baterije značajnog kapaciteta od 22 kWh. To daje Rafaleu domet do 100 kilometara u potpuno električnom načinu rada (WLTP).

Ispod poklopca motora, 1,2-litreni 3-cilindrični motor ima novi turbopunjač, povećava snagu na 110 kW ili 150 KS (u usporedbi s 96 kW ili 130 KS za verziju E-Tech od 200 KS) i okretni moment na 230 Nm (u usporedbi s 205 Nm). Mjenjačka kutija bez spojke s više načina rada uzima u obzir ove promjene.

Za dinamično iskustvo vožnje, motor i elektromotori rade zajedno kako bi oslobodili puni potencijal vozila, sa sljedećim razinama performansi: 0 do 100 km/h za 6,4 s (u usporedbi s 8,9 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 80 do 120 km/h za 4,0 s (u usporedbi s 5,6 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 1000 metara iz mjesta za 26,9 s.

Renault Rafale Atelier Alpine E-Tech 4x4 300 KS Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Dva glavna motora napaja litij-ionska baterija od 22 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) pokreće motor s unutarnjim izgaranjem, kontrolira promjene stupnjeva prijenosa na automatskom mjenjaču i pomaže u punjenju baterije.

Za maksimalnu snagu punjenja od 7,4 kW (32A), za potpuno punjenje baterije potrebno je: 2 sata 10 min za 0 do 80 posto i 2 sata 55 min za 0 do 100 posto.

Ako je napunjenost baterije dovoljna, potpuno električna vožnja aktivira se prema zadanim postavkama u načinima rada Comfort i Eco i može se zadržati ovisno o unosu vozača. Vozači također mogu 'forsirati' ovaj izbor odabirom 'Električnog' načina rada tipkom EV MODE na središnjem naslonu za ruku. Ovaj izbor energije održava se za zahtjeve snage do 160 KS i najveću brzinu od 135 km/h.