Poput ostalih najnovijih modela u Renaultovoj liniji, naš se testni model sada u elegantnoj sportskoj esprit Alpine opremi nalazi na vrhu aktualne ponude Méganea Conquesta
Na svom testu smo imali Renault Mégane Conquest esprit Alpine mild hybrid 160 EDC. Ovo nam je četvrta verzija Méganea Conquesta koju smo vozili, ne računamo li i verziju R.S. Line E-TECH Hibrid sa 145 KS na hrvatskoj premijeri u lipnju 2021. na nekoliko sati. Ostale tri verzije su bile R.S. Line E-Tech 145 Hibrid u veljači 2022., R.S. Line TCe 160 EDC u kolovozu 2022. te verziju E-Tech Engineered 145 hibrid u svibnju 2023.
Da podsjetimo, Renault je globalno predstavio svoj Mégane Conquest u listopadu 2020. godine, a riječ je o atraktivnom sportskom SUV coupéu koji svoj početak može zahvaliti showcar modelu XM3 Inspire korejskog Renault Samsung Motorsa, predstavljenom 2019. godine. Ovaj upečatljiv vanjski dizajn najavio je novi proizvodni model XM3 za korejsko tržište, i bio je prava novina u vrlo konkurentnom C-segmentu.
Vratimo li se našem ovotjednom testnom modelu esprit Alpine mild hybrid 160 EDC treba reći kako je ova verzija predstavljena u srpnju prošle, 2023. godine. Ovaj model kombinira izvorni fluidni osjećaj, impozantno ponašanje i robusnu konstrukciju s Renaultovim novim identitetom, kako bi još više 'plovio na valu 'Nouvelle Vague' (hrv. novi val). Trenutno su u ponudi tri razine opreme Méganea Conquesta (evolution, techno i esprit Alpine) s tri vrste motora (TCe 140 EDC, TCe 160 EDC i E-Tech 145).
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Njegov jedinstveni vanjski izgled je spoj elegancije i robusnosti, a samom formom je identičan prethodnim verzijama Mégane Conquest modela.
Od srpnja 2023. logotip Nouvel’R je ugrađen u prednju rešetku, u središtu trake crne Deep Glossy Black koja povezuje prednja svjetla. Ova površina je potpuno u ravnini i glatka, što je čini još elegantnijom. 3D efekt na rubovima dijamanata izrezuje i dodaje dubinu, a okomiti uzorak na gornjoj rešetki čini cjelokupni izgled konzistentnijim s onim na rešetki u podnožju odbojnika.
Poput ostalih najnovijih modela u Renaultovoj liniji, naš se testni model sada u elegantnoj sportskoj esprit Alpine opremi nalazi na vrhu ponude Méganea Conquesta.
Jedna od vanjskih značajki je Satin Grey siva oštrica na prednjem braniku. Drugi je znak Shale Grey siva smješten u tamno sjajnoj crnoj boji na obrubu blatobrana. Također dolazi s novim 19-colnim otvorenim kotačima koji doprinose njegovoj impozantnosti koliko i sportskom duhu. Novo izrezano 'krilo' koje odgovara krovu poboljšava aerodinamičnost vrata prtljažnika.
Krom na ukrasnim elementima (rešetka, okviri prozora, itd.) zamijenjen je crnom, satensko crnom ili duboko sjajnom crnom, ovisno o verziji.
Full LED prednja svjetla s Renaultovim prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku slova 'C' simbol su elegantnog i dinamičnog dizajna Méganea Conquesta. Stražnji kraj također krasi potpis u obliku slova 'C' s trakom koja se proteže cijelom širinom poklopca prtljažnika, ističući napete elegantne linije i njegov prepoznatljiv izgled. Logo u sredini vrata prtljažnika je tamno kromiran, usklađen s onim sprijeda, kao i natpisima i ispušnim cijevima. Svjetla imaju tako-blago zatamnjene pokrove poput kristala koji daju moderan dodir.
Bočni profil novog Méganea Conquesta jedna je od njegovih najupečatljivijih karakteristika. Dinamične linije SUV-a prepoznatljive su već na prvi pogled jer spajaju eleganciju s robusnošću i dinamičnošću.
Što se strukture tiče na novom Mégane Conquesta nema promjena, i dalje je temeljena na CMF-B platformi kompaktnih automobila Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse. Ista se platforma također koristi za najnovije generacije Clija i Captura.
Ova platforma je hvaljena zbog učinkovitosti i užitka u vožnji koje pruža, svoje izvanredne svestranosti, upravljanja visokim performansama i velike udobnosti.
Osim izvrsnog držanja na cesti, stražnji kotači prilagođavaju se kako bi vozilo bilo stabilno u vožnji zavojima pri velikim brzinama. Bočno kretanje je ograničeno, čak i na najneravnijim cestama. Precizno i izravno upravljanje pojačava performanse šasije, a kratki promjer okretanja od rubnika do rubnika (11,2 metra) doprinosi njegovoj agilnosti.
Mégane Conquest je sljedećih dimenzija: duljina 4568 mm, visina 1576 mm, širina 1821 mm (s otvorenim retrovizorima 2034 mm), međuosovinski razmak 2720 mm. Izraženim razmakom od tla (200 mm), povišenom, mišićavom bočnom linijom i snažnim ramenima, Mégane Conquest svojim se dizajnom savršeno uklapa u svijet SUV-ova.
Prednja i stražnja zaštita podvozja te zaštitni lukovi blatobrana dodatno ističu izgled SUV-a. Pritom linija krova koja se slijeva prema stražnjem dijelu i linija prozora zajedno tvore okretan i vitak dizajn jednog SUV coupéa, koji se proteže prema stražnjim prozorima i vizualno čini automobil još dinamičnijim.
Njegov prtljažnik našeg ovotjednog testnog modela je obujma 513 l (480 l E-Tech), ima i povišenu podnicu (prostor ispod je 28 l) koja se može spustiti kako bi se povećao obujam prtljažnika ili podići kako bi se pohranila teža prtljaga.
Prtljažnik može narasti do 1296 l (1263 l E-Tech verzija) preklapanjem naslona stražnje klupe u omjeru 2/3:1/3 kako bi se dobila ravna podnica.
Težina testnog vozila spremnog za vožnju je 1347 kg (E-Tech 1435 kg). Naš model može vuči kočenu prikolicu mase do 900 kg i nekočenu do 710 kg (E-Tech 760 kočenu i 750 kg nekočenu).
Naš testni model esprit Alpine mild hybrid 160 EDC je imao atraktivne, za ovu razinu opreme standardne, 19-colne alu naplatke esprit Alpine 2024 sa zimskim gumama GoodYear dimenzija 255/45R19, koje dodatno ističu njegovu sportskost.
Što se boje tiče naš je model imao doplatnu plavu Zanzibar metalik boju uz krov crne boje.
Unutrašnjost
Iznutra su sjedala mješavina Eco Tep (10 posto bio-materijala) i imitacije antilopa (više nego u bivšim vrhunskim modelima R.S. Line i E-Tech Engineered). Sjedala sada dolaze s plavim horizontalnim prošivima i logotipom Alpine na leđnom djeku prednjih sjedala, a sigurnosni pojasevi s dvije plave pruge.
Prednja sjedala su električno podesiva i grijana, a vozačevo je sjedalo podesivo i u lumbalnom dijelu. Vozač i suvozač mogu uživati u udobnom i ergonomičnom povišenom sjedećem položaju.
Putnici na stražnjoj klupi mogu osloniti ruke na (sklopivi) široki središnji naslon, kao i podešavati ventilacijske otvore na stražnjem dijelu središnje konzole. Sve inačice serijski su opremljene automatskim klima-uređaj s pročišćivačem zraka.
Unutarnja strana vrata i upravljača (grijan) imaju crvene, bijele i plave šavove, a obloge na području armaturne ploče okrenute prema suvozačevom sjedalu nalik su škriljevcu za elegantan, ali nenametljiv efekt. Alpine dizajn pragova vrata usklađen je s oznakom na vanjskom dijelu karoserije.
Koji god pogonski sklop (TCe 160 EDC ili E-Tech 145) odabrali, kokpit u verziji esprit Alpine uključuje ručicu e-shifter s e-mjenjačem bez mehaničkih kablova. Moramo reći kao se nama ipak više dopala klasična ručica automatskog mjenjača u testnom modelu R.S. Line TCe 160 EDC u kolovozu 2022., iako niti nova ručica, naravno, nije loše rješenje – vjerojatno tehnički i naprednije .
Središnja konzola nudi obilje prostora za odlaganje, kao i sustav bežičnog punjenja pametnog telefona, bočne pretince i mrežicu za odlaganje na suvozačevoj strani. Na središnjoj konzoli nalazi se i elektronička automatska parkirna kočnica.
Multimedijski sustav EASY LINK s 9,3-inčnim središnjim dodirnim zaslonom olakšava pristup navigaciji, widgetima i osobnim profilima. Najvažnije informacije prikazuju se izravno u vašem vidnom polju – na 10-inčnom prilagodljivom digitalnom zaslonu armaturne ploče.
Zrcaljenjem pametnog telefona možete pristupiti aplikacijama, glazbenim popisima, kontaktima i omiljenim značajkama izravno na središnjem zaslonu. Bežični punjač daje vam optimalnu razinu slobode u svakom trenutku.
Uz aplikaciju My Renault za pametne telefone možete vrlo jednostavno upravljati vozilom na daljinu. Posjetite Google Play ili App Store kako biste preuzeli mobilnu aplikaciju i otkrili sve dostupne usluge koje mobilna aplikacija nudi.
Naš je model imao doplatni premium audiosustav Bose® s devet vrhunskih zvučnika. Ovaj sustav uključuje dva visokotonska zvučnika u bočnim stranama armaturne ploče, četiri srednjetonska zvučnika u prednjim i stražnjim vratima, dva visokotonska zvučnika u stražnjim vratima i jedan dubokotonski zvučnik (subwoofer) u prtljažniku.
MULTI-SENSE: personalizirani doživljaj
Uporabom Renaultove tehnologije MULTI-SENSE vozači mogu prilagoditi vožnju svojem raspoloženju. Primjerice, mogu prilagoditi mapiranje motora, rada upravljača, ambijentalnog osvjetljenja i postavki digitalnog zaslona instrumentne ploče. K tome su im na raspolaganju tri načina rada: Eco, za smanjenje potrošnje i emisija CO2; Sport, za snažnija ubrzanja i sportski osjećaj upravljanja; MySense (zadani način rada), za savršeno prilagođen doživljaj vožnje.
Postavkama sustava MULTI-SENSE moguće je pristupiti putem multimedijskog sustava Renault EASY LINK u vozilu ili pritiskom posebnih tipki na središnjem zaslonu. Vozači jednim dodirom prsta mogu otvoriti prozor sustava MULTI-SENSE i zatim mijenjati postavke ili birati između osam boja ambijentalnog osvjetljenja.
Ovisno o odabranom načinu rada, vozači mogu birati koji će podaci biti prikazani na zaslonu instrumentne ploče, primjerice potrošnja goriva u načinu rada Eco ili snaga i okretni moment u načinu rada Sport.
Sustavi pomoći u vožnji i sigurnosne značajke
Mégane Conquest je opremljen najnaprednijim sustavima za pomoć u vožnji koji vožnju čine sigurnijom i bezbrižnijom, uključujući sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama. Napredni sustavi za pomoć u vožnji podijeljeni su u tri skupine – vožnja, parkiranje i sigurnost, a zajedno tvore koncept Renault EASY DRIVE.
Skupina 'vožnja' uključuje sljedeće: Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (kao u našem slučaju); Adaptivni tempomat (s funkcijom Stop&Go); Automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala.
Skupina 'sigurnost' uključuje sljedeće: Aktivni sustav kočenja u nuždi; Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu; Prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine; Upozorenje na izlazak iz traka i sustav za održavanje vozila u prometnom traku.
Skupina 'parkiranje' uključuje sljedeće: 360-stupanjsku kameru; Upozorenje na nadolazeći promet straga; Prednje, stražnje i bočne parkirne senzore; Sustav za pomoć pri parkiranju (Easy Park Assist).
U pogledu sigurnosti je Renault Mégane Conquest na testiranjima sigurnosti neovisnog tijela Euro NCAP još 2021. godine osvojio maksimalnih 5 zvjezdica.
Mikrohibridni TCe 160 EDC pogonski sklop
Mégane Conquest koristi četverocilindrični 1,3-litreni (obujam 1333 cm³) blagohibridni (mikrohibridni) benzinski TCe turbomotor s izravnim ubrizgavanjem (Euro6 E). Mikrohibridizacija motora postignuta je dodavanjem elektropokretača-generatora povezanog s 12-voltnom litij-ionskom baterijom ispod suvozačeva sjedala.
Budući da je riječ o štedljivom motoru visokih performansi koji ispunjava najviše zahtjeve u pogledu pouzdanosti i izdržljivosti, vozač će istinski uživati u vožnji. Kombiniran je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom i dostupan u dvije razine snage: 140 KS i 160 (158) KS (kao u našem slučaju). Sada je ručica mjenjača tipa
12-voltni mikrohibrid Mégane Conquesta unaprjeđuje rad funkcije Stop & Start i prikuplja energiju tijekom usporavanja. Osim toga omogućuje i gašenje termičkog motora prilikom kočenja. Pokretač-alternator i litij-ionska baterija (13V i 0,13 kWh) također pomažu u intenzivnim fazama rada motora, primjerice prilikom pokretanja ili ubrzavanja. Renault navodi kako mikrohibridizacija motora smanjuje potrošnju goriva za 8 posto i emisije CO2 za 8,5 posto te uglađeno pokreće motor za još veću udobnost u vožnji.
Mikrohibridni benzinski motor 1.3 TCe opremljen je filtrom koji uništava krute čestice u ispušnim plinovima tako što ih hvata u mikroporoznu saćastu strukturu koja se automatski regenerira u redovitim intervalima.
Naša, jača testna verzija, TCe 160 razvija 116 kW (158 KS) pri 5500 okr./min. te okretni moment od 270 Nm pri 1800 do 3750 okr./min. To je dodatnih 18 KS i 10 Nm u usporedbi sa slabijim mikrohibridnim motorom TCe 140. Osim snažnim odzivom i užitkom u vožnji, inačica se ističe kontroliranom potrošnjom i niskim emisijama. Naravno, pogon je na prednja dva kotača.
Proizvođač deklarira emisiju CO2 u kombiniranim uvjetima od 130-138 g/km, a potrošnju u kombiniranim uvjetima od 5,8 – 6,1 l/100 km (sve prema WLTP ispitnom ciklusu). Ubrzanje našeg testnog modela od 0 do 100 km/h je 9,1 s, a krajnja brzina 174 km/h. Spremnik benzinskog goriva je 50 litara.
Za kraj, Renault Mégane Conquest kreće s modelom evolution TCe 140 EDC po cijeni od 26.490 eura, model techno TCe 140 EDC kreće od 28.490 eura, techno E-Tech 145 hibrid od 31.490 eura. Slijedi verzija esprit Alpine TCe 160 EDC od 34.390 eura. Renault Mégane Conquest esprit Alpine E-Tech 145 kreće po cijeni od 35.590 eura, dok naš testni model sasvim opcijama (Paket Bose sound system s multimedijskim 9,3“ zaslonom s dodacima, plava Zanzibar metalik boja i krov crne boje) stoji 36.320 eura.
Napomenimo, Renault nudi kupcima novog Mégane Conquesta ugovor o održavanju My Revision u trajanju: 3 godine/60.000 km (cijena 950 eura), 4 godine/80.000 km (950 eura) ili 5 godina/100.000 km (1600 eura). Nadalje, tu je i tvorničko jamstvo: 5 godina/100.000 km (dodano na 2 godine tvorničkog jamstva) po cijeni od 650 eura, 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina tvorničkog jamstva) po cijeni od 327,49 eura i 10 godina/200.000 km (dodatno na 5+3 godina jamstva) u iznosu od 314,33 eura.