Talijanski obiteljski automobil iz C-segmenta dobit će novi prednji kraj, novu tehniku interijera i novi izgled
I dok čekamo vrlo izgledno megaspajanje dva automobilska koncerna PSA i Fiat Chrysler Automobilesa, koje je malo usporeno s obzirom na trenutnu pandemiju koronavirusa, uvijek je zanimljivo čuti i poneku dobru vijest vezanu za neki novi model ova dva proizvođača automobila. Tako su ovih dana na internetu procurile 'sasvim slučajno' i tri slike buduće facelift verzije modela Fiat Tipo. Riječ je o obnovljenom modelu C-segmenta, a koji bi prema najavama trebao imati svoju službenu premijeru krajem ove godine.
No vratimo se malo unazad i prisjetimo se da je Tipo (kodno ime modela 160) bio jedan od udarnih modela talijanskog proizvođača koji se najprije proizvodio u dvije serije u periodu između 1988. i 1995. godine.
Nakon 20 godina stanke Fiat Tipo (kodnog imena 356, Fiat Egea u Turskoj i Dodge Neon u Meksiku te Middle East na Srednjem istoku) u verziji limuzine predstavljen je na sajmu automobila u Istanbulu u svibnju 2015., a prodaja je započela u Turskoj u listopadu 2015. godine. U studenom 2015. počela je i prodaja sedan verzije u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj. U 2016. godini uslijedili su hatchback i karavan za europsko tržište. Tipo se sastavlja u Fiatovoj tvornici Tofaş u Bursi u Turskoj, a izgrađen je na platformi Fiat Small Wide LWB.
Zamijenio je modele Bravo i Linea u rasponu C-segmenata. Ovaj model Tipo dizajnirao je Centro Stile Fiat u Mirafioriju, Torinu, a u razvoju je sudjelovao i Tofaş, zajedničko ulaganje Fiat Grupe i turskog Koç Holdinga. U prosincu 2015. automobil je osvojio nagradu Best Buy Car of Europe za 2016. godinu od žirija Autobest, koji čini dvadeset i šest vodećih novinara iz dvadeset šest europskih zemalja.
Obnovljeni Fiat Tipo, kao odgovor proizvođača iz Torina na Volkswagen Golf, tvrdi se da je nemaskiran uhvaćen u tvornici Fiat u Turskoj. Slike objavljene na stranici Piedi Pesanti (u prijevodu s talijanskog jezika 'teška stopala') na Facebooku daju nam rani uvid u to kako bi navodno trebao izgledati njegov preuređeni prednji kraj, kao i novi izgled nadzorne ploče.
Najočigledniji stilski dodatak dodavanje je Fiatova novog logotipa koji zamjenjuje crvenu i srebrnu zaobljenu značku na aktualnim proizvodnim modelima. Nova značka sada je jednostavnijeg retro stila, prvi put viđenog na prošlogodišnjem konceptu Centoventi.
Ostali vidljivi detalji uključuju nova LED prednja svjetla, podebljanu novu prednju rešetku i preoblikovana okrugla svjetla za maglu. Zaštitne obloge prednjeg kraja sugeriraju da bi ažurirani Tipo mogao biti ponuđen u cross obliku, poput Fiatovih modela 500X i Pande.
Kadar iz unutrašnjosti malo odaje, ali analogni brzinomjer i brojač okretanja motora trenutnog modela ustupili su mjesto digitalnom prikazu instrumenata sličan onome u novom Fiatu 500e.
Inače, armaturna ploča djeluje relativno nepromijenjena, uz u velikoj mjeri nepromijenjeno trenutno višenamjensko kolo volana.
Što se mehaničkih promjena tiče, vjerojatno će se obnovljeni Tipo nuditi s novim blagim hibridnim pogonskim agregatom, odnedavno dostupnim u Pandi i modelu 500. A radi se o 1-litrenom trocilindričnom benzinskom motoru s 12-voltnim remenom pogonjenim električnim motorom i litij-ionskom baterijom, za koji se govori da smanjuje emisiju CO₂ i do 30 posto.