Novi 5008 dolazi u hibridnoj, plug-in hibridnoj te električnoj izvedbi. Posebno se ističe autonomija Long range izvedbe od čak 668 km čime ovaj novi Peugeotov model postaje benchmark u svom segmentu
Peugeot je održao domaću premijeru svog najnovijeg modela 5008, s kojim je zaokružena priča obnove cijele game modela koja je započela prije tri godine. Francuska marka, u sklopu Stellantis grupe, je tako predstavila najširu paletu električnih modela koje jedna europska mainstream marka u ovom trenutku ima u ponudi. Cjelokupna ponuda se sastoji od ukupno 12 električnih modela, od toga je devet osobnih vozila te tri lakih gospodarskih vozila. Peugeot se ovime pobrinuo da svojim kupcima ponudi tehnološki naprednu i zelenu budućnost.
Novi Peugeot 5008
Na hrvatskom predstavljanju, događaju 'The Night of Allure', uvodnu je riječ održao Dragutin Gotal, direktor marke Peugeot za Hrvatsku. Na događaju je predstavljeno ukupno četiri Peugeot modela: 208, 408, 508 i 5008. Svaki od modela koji smo imali prilike vidjeti pokazan je kroz scenski performans u kombinacija plesa, kroz koji se predstavlja ljudski moment te laser showa, koji simbolizira tehnološku naprednost branda. Naravno, najveća zvijezda je bio upravo najnoviji i najveći SUV Peugeota, model 5008, koji nudi sva tehnološka rješenja kako bi vožnja bila istinski užitak, za cijelu obitelj. Peugeot 5008 je klasu iznad svih.
Inače, u ožujku ove godine Peugeot je imao svjetsku premijeru novog E-5008, koji prema proizvođaču, postavlja nove standarde postavši jedini potpuno električni SUV u svom segmentu nudeći izniman životni prostor za 7 putnika i u Long range izvedbi može s jednim punjenjem prijeći čak 668 km. Peugeot također nudi potpunu bezbrižnost korisnicima E-5008 pružajući pokrivenost tvorničkim jamstvom od 8 godina/160.000 km kroz svoj program Allure Care, što je najdulje od svih europskih marki.
Koristeći STLA Medium platformu Stellantis grupe i bateriju proizvedenu u Francuskoj, E-5008 zadovoljava potrebe kupaca koji traže veliki SUV sa samouvjerenim dizajnom, gostoljubivom unutrašnjosti i učinkovitim električnim performansama.
Tako je francuski proizvođač opisao svoj najnoviji električni model, no ono što je možda ispravnije reći jest da se generalno radi o modelu Peugeot 5008, čija potpuno električna verzija (BEV) ima i prefiks 'E'. Ova električna izvedba nudi tri konfiguracije pogonskog sklopa: 157 kW (214 KS), 170 kW (231 KS) Long range i 237 kW (322 KS) s pogonom na sve kotače.
Ipak, naglasimo i to da model 5008 ima i svoje 'klasične' verzije pogona, odnosno dva elektrificirana pogonska sklopa: 48 V hibrid (136 KS) i plug-in hibrid (195 KS). Dobra je ovo vijest za sve one kojima je BEV verzija još uvijek preavangardna.
Mi smo u srpnju ove godine bili na međunarodnoj dinamičkoj premijeri Peugeota E-5008 u Kopenhagenu i odvezli se i u Švedsku kako bismo se uvjerili da niti veće udaljenosti uopće ne predstavljaju neki problem za ovu potpuno električnu verziju. Model E-5008 koji smo isprobali je bila ulazna izvedba s električnim pogonom snage 157 kW (214 KS) i baterijom kapaciteta 73 kWh, za koju proizvođač deklarira domet od čak 502 km. Razina opreme je bila GT i verzija sa sedam sjedala.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Već na prvi pogled jasno je da se radi o velikom SUV-u od gotovo 4,8 m, no njegove linije su aerodinamične, a cijelo vozilo odaje dojam robustnosti i sigurnosti.
Nagib stražnjeg stakla naglašen je sofisticiranim elementima bočnog dizajna, a prednji kraj koji ima novi svjetlosni potpis i inovativnu prednju rešetku koja se stapa s bojom karoserije. Vrlo upečatljiva prednja rešetka istaknuta je tankom, elegantnom crnom trakom koja obavija cijeli prednji dio E-5008 i uključuje ultrakompaktna LED prednja svjetla na svim verzijama. GT verzija standardno dolazi s Peugeotovom novom Pixel LED tehnologijom. Automatski prilagođava prednja svjetla uvjetima u prometu, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Što se strukture tiče, E-5008 prikazuje fleksibilnost Stellantisove platforme STLA Medium 'BEV-by-design' i prvi je model koji ima koristi od unaprijeđene konfiguracije u odnosu na model E-3008. Platforma je razvijena za električna vozila Grupe i postavlja nove standarde na tržištu te osigurava rekordnu pohranu energije, do 98 kWh.
Prema vanjskim dimenzijama, relativno visoka linija pojasa i vrlo izražena ramena modela E-5008 daju mu snažnu prisutnost na cesti, kao i njegove velikodušne dimenzije (duljina: 4791 mm, širina: 1895 mm (s otvorenim retrovizorima 2108 mm), visina: 1694 mm). Međuosovinski razmak od 2901 mm posebno je velikodušan, što 5008 čini vrlo prostranim. Visina od podloge je 204 mm. Težina našeg isprobanog E-5008 GT je 2218 kg (2293 kg spreman za vožnju), a može vuči prikolicu od 1000 kg.
Peugeot E-5008 nudi obujam prtljažnika od 748 dm³ u konfiguraciji s 5 sjedala, 259 dm³ u konfiguraciji sa 7 sjedala i do 1815 dm³ u konfiguraciji kada su preklopljeni drugi i treći red sjedala.
Modularnost koju nudi sofisticirana arhitektura sjedala posebno je dojmljiva, omogućujući širok raspon konfiguracija između drugog reda (60/40 klupa, 40/20/40 nasloni) i trećeg reda (50/50 nasloni). E-5008 nudi ogromnu, ravnu podnu površinu sa svim preklopljenim stražnjim sjedalima i do 2 metra dužine utovara.
Ekstremno modularan, prtljažnik E-5008 također je posebna priča. U konfiguraciji sa 7 sjedala, s postavljenim trećim redom, novi E-5008 ima prtljažnik duljine 42 cm, jedino vozilo u svom segmentu koje može primiti raznovrsnu opremu i prtljagu.
Pod prtljažnika iza trećeg reda može se podići i pospremiti okomito iza sjedala, čime se oslobađa dodatni prostor u dubini za smještaj dodatnih kofera i kabinske prtljage.
Ispod trećeg reda sjedala ima dovoljno dodatnog prostora za pohranu. S kapacitetom od oko 80 litara, ovaj je prostor idealan za spremanje raznih predmeta koji nisu vidljivi izvana, poput vaše omiljene sportske opreme. Posebna ladica je predložena kao dodatak za optimalno korištenje ovog prostora.
Poklopac prtljažnika, koji se prema potrebi prilagođava drugom ili trećem redu, koristi namjenski prostor za pohranu ispod poda prtljažnika. Konačno, kako bi se olakšao utovar, E-5008 dolazi s električnim vratima prtljažnika, kao standard na našoj GT verziji.
Počevši s modelima 408 i E-3008, novi E-5008 ima kotače koji pridonose modernom stilu i aerodinamičkim performansama. Sa svojim geometrijskim tehničkim dizajnom, kotači od 19'' i 20'' imaju novi Peugeot amblem u svom središtu.
Spomenimo i to kako je novi E-5008 dostupan u šest boja: Obsession Blue plava, Ingaro Blue plava, Okenite White bijela, Pearl Black crna, Artense Grey siva i Titan Grey siva. Na GT verziji standardna je dvobojna boja sa sjajno crnim krovom.
Održiv dizajn
Svakako treba spomenuti kako je Peugeot u novom 5008 upotrijebio više od 500 kg zelenih materijala (metali + polimeri): zeleni čelik i aluminij čine 60 posto ukupne mase zelenih materijala; više od 30 polimernih dijelova proizvodi se od zelenih materijala; reciklirana plastika upotrebljava se za odbojnike, pretince za pohranu i tepihe.
Pristup održivog dizajna vidljiv je u smanjenju količine ukrasnih elemenata na karoseriji i uklanjanju svih kromiranih elemenata s vanjskog dijela novog 5008.
Unutrašnjost
Kabina novog E-5008 je prilično prostrana, profinjena, ugodna i lijepo dizajnirana. Dekori kombiniraju ambijentalno osvjetljenje, pravi aluminij i šarenu tkaninu, sve do 2. reda. U potpunom skladu, pružaju jedinstven osjećaj profinjenosti i ugode. Elegantne obloge od pravog aluminija i prilagodljiva ambijentalna LED rasvjeta, dostupna u osam boja, protežu se preko armaturne ploče te do prednjih i stražnjih vrata. Unutrašnjost kabine je sjajno izolirana od vanjske buke, a tome pomažu laminirani prednji prozori mogu dodatno poboljšati zvučnu izolaciju.
Veliki panoramski stakleni krov pruža obilje svjetla. Njegov prednji dio se može otvoriti, što je rijetkost na električnim vozilima. Kabina je što je moguće lakša sve do trećeg reda, što također ima koristi od izdašnih ostakljenih površina.
Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, novi E-5008 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System), koji neprestano prati kvalitetu zraka koji ulazi u kabinu i, ako je potrebno, automatski aktivira recirkulaciju zraka.
Nova prednja sjedala od kože i alcantare na GT verziji pružaju iznimnu udobnost (reljefne presvlake Alcantara® REFLECTION, potpora TEP Isabella, RIMINI tkanine, šavovi Iced Clay). Jastuci imaju udoban oblik i pjenu visoke gustoće. Dostupna su i dodatna sjedala s prestižnom oznakom AGR (Aktion Gesunder Rücken) njemačke udruge liječnika i terapeuta koja potiče istraživanja u prevenciji bolova u leđima. Na GT verziji također su ventilirane i masirajuće, a stražnja sjedala su grijana.
U ovoj konfiguraciji, prednja sjedala opremljena su prilagodljivim bočnim podupiračima koji se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.
Putnici u 2. i 3. redu uživaju u optimalnoj udobnosti. Osim izuzetne prostranosti, sjedala u drugom redu su klizna i preklopiva. Upravljačka ploča na stražnjoj strani središnje konzole omogućuje putnicima u redu 2 da kontroliraju temperaturu i ventilaciju trozonskog klimatizacijskog sustava i prilagode opcijska grijana sjedala. Središnja konzola također sadrži utičnicu od 12 V koju dopunjuju dvije USB-C utičnice, ovisno o verziji.
Panoramski i-Cockpit® sljedeće razine
U Peugeotu su odlučili spojiti dva od tri temeljna elementa i-Cockpita®: head-up zaslon i veliki središnji zaslon osjetljiv na dodir. Oni su sada integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon s jednom pločom visoke razlučivosti od 21 inča koja se proteže od lijeve strane nadzorne ploče do središnje konzole. Ovaj panoramski zaslon doista lebdi iznad nadzorne ploče. Ambijentalna LED rasvjeta ispod ekrana naglašava efekt 'lebdenja'.
Postavljen za optimalnu ergonomiju, ovaj široki zaslon od 21 inča blago je zakrivljen prema vozaču, dok je savršeno dostupan putniku. Ova velika digitalna ploča iznimne kvalitete kombinira dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita®: prikuplja sve informacije o vožnji i upravlja sustavima grijanja i klimatizacije, navigacije, medija i povezivanja itd.
Komande na kompaktnom upravljaču su nove. Automatski prepoznaju vozačeve prste za optimalnu ergonomiju, ali se aktiviraju samo kada ih vozač pritisne kako bi se izbjeglo aktiviranje pogreškom. Novi kompaktni upravljač je standardno grijan na GT verziji. Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit® predstavlja dvije nove tanke, elegantne upravljačke ručice iza kompaktnog upravljača i dvije ručice namijenjene regenerativnom kočenju.
Središnji dio nadzorne ploče sadrži i-Toggles®, potpuno prilagodljive gumbe osjetljive na dodir koji se mogu programirati za brzi pristup deset omiljenih funkcija korisnika: poziv kontaktu (pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, podešavanje radija na omiljenu stanicu, postavite idealnu temperaturu klima uređaja i tako dalje.
Tehnološko iskustvo prošireno je uz Peugeot i-Connect® Advanced, i standardno je na GT verziji. Sadrži navigaciju visokih performansi povezanu s TomTomom i funkcijom planiranja putovanja.
Prepoznavanje glasa na prirodnom jeziku 'OK, PEUGEOT' omogućuje pristup funkcijama infotainmenta, grijanja i klimatizacije te telefonu. Ovo prepoznavanje glasa sada može razlikovati naredbe koje izdaje vozač ili suvozač.
Umjetna inteligencija, ChatGPT, također će biti dostupna na E-5008, kako bi omogućila interakciju između putnika i vozila.
Kako bi podržao korisnike i odgovorio na sva pitanja koja bi mogli imati, sustav uključuje on-board dokumentaciju i QR kod poveznicu na upute. Ažuriranja sustava provode se 'bežično'.
Okretnost i lakoća vožnje, sigurnosni sustavi
Novi E-5008 vrlo je jednostavan za vožnju. Zahvaljujući dinamičnim postavkama podvozja u velikoj tradiciji marke, opušten je i učinkovit na glavnim cestama, a posebno okretan u gradu. Kako bi se olakšalo manevriranje, E-5008 je standardno opremljen stražnjom kamerom, koja vozaču nudi dva kuta: pogled straga ili pogled iz ptičje perspektive. Ovaj foto-uređaj je opremljen mlaznicom za čišćenje za izvrsnu sliku u svim uvjetima.
Više od 40 sustava pomoći vozaču i sigurnosnih sustava te sigurnosne opreme, korak dalje prema poluautonomnoj vožnji.
Zahvaljujući sustavu Drive Assist Plus, novi 5008 može pomoći vozaču tako što će upotrebljavati sve senzore (kamere, radar itd.) i informacije iz povezanog navigacijskog sustava. Ti su sustavi za pomoć osmišljeni kako bi olakšali vožnju na prometnicama s više prometnih trakova, kao što su autoceste.
Svi sustavi za poluautonomnu vožnju zahtijevaju potvrdu vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.
Električni pogonski sklopovi
Dizajniran od samog početka kao električni model, novi E-5008 ima niz motora s nultom emisijom koji nude od 500 do 668 km električnog dometa, uključujući AWD Dual Motor i Long range verziju dugog dometa.
Ovaj asortiman sinkronih motora s trajnim magnetima nudi više snage i bolju učinkovitost. Verzije s pogonom na 2 kotača nude 157 kW (214 KS) uz najveći okretni moment od 345 Nm ili 170 kW (231 KS) uz najveći okretni moment od 345 Nm. Ove prve dvije verzije omogućuju pogon na prednja dva kotača. Verzija s 2 motora i pogonom na 4 kotača daje ukupnu izlaznu snagu od 237 kW (322 KS), odnosno 157 kW (214 KS) sprijeda i 80 kW (109 KS) straga. Prednji motor isporučuje 345 Nm okretnog momenta, a stražnji motor 170 Nm.
Treba reći kao E-5008 ima prednji Pseudo MacPherson, a straga multi-link ovjes.
Litij-ionska visokonaponska baterija od 400 V NMC kemijskog sastava (nikal, mangan i kobalt) nalazi se ispod poda i napaja elektromotor za vuču. Ostale potrošače električnih komponenti (svjetla, infotainment, itd.) i dalje napaja baterija od 12 V, koja se sama napaja iz visokonaponske baterije preko pretvarača. Naša je baterija, korisnog kapaciteta od 73 kWh, sastavljena od 12 modula i teška je 520 kg.
Upravljanje toplinom baterije koristi cirkulaciju rashladnog sredstva. To omogućuje ultrabrzo punjenje, optimizirano trajanje baterije i duži životni vijek. Dizalica topline prirodno osigurava ugodnu temperaturu za stanare dok čuva energiju baterije. Priključak za punjenje na stražnjem lijevom blatobranu podržava punjače Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja).
Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije opcije ugrađenih punjača koje odgovaraju na sve potrebe kupaca i koje su kompatibilne sa svim rješenjima za punjenje: serijski trofazni punjač snage 11 kW i opcijski trofazni punjač snage 22 kW.
Za punjenje istosmjernom strujom na super brzim punionicama, tu je priključak Mode 4 koji podržava snagu punjenja do 160 kW. Ova opcija omogućuje povećanje dosega za 100 km u samo 10 minuta te punjenje s 20 na 80 posto za 30 minuta.
Elektrificirani pogonski sklopovi
Kako bi podržao svoje kupce u njihovom prijelazu na punu elektrifikaciju, Peugeot također nudi novi E-5008 s hibridnim motorom.
E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 ima sustav Peugeot Hybrid 48V, koji se sastoji od benzinskog motora nove generacije od 136 KS (100 kW) u kombinaciji s mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa koji uključuje električni motor. Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim okretajima i smanjenje potrošnje goriva do 15 posto (5,8 l/100 km u WLTP mješovitom ciklusu). U gradskoj vožnji, novi 5008 Hybrid 136 e-DCS6 može raditi do 50 posto vremena u 100 posto električnom načinu rada bez emisija.
Novi 5008 proširuje svoju ponudu pogonskih sklopova uvođenjem Plug-In Hybrid (195 e-DCS7), koji kombinira električni motor od 92 kW (125 KS) s motorom s unutarnjim izgaranjem od 150 KS (110 kW). Njegova baterija velikog kapaciteta omogućuje doseg od preko 80 km pri vožnji u 100 posto električnom načinu rada. Ova verzija opremljena je spremnikom goriva od 60 litara, što joj omogućuje rekordan domet.
Za kraj, što se cijena tiče novi Peugeot 5008 dolazi u dvije bogate razine opreme: Allure i GT, obje sa sedam sjedala u serijskoj opremi. Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure kreće od 39.205 eura, 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT kreće od 43.455 eura. Električni model E-5008 Allure s pogonom na 2 kotača sa 157 kW (214 KS) kreće od 52.190 eura, a E-5008 GT Long range sa 170 kW (231 KS) kreće od 60.850 eura.