48-voltni hibridni sklop se sastoji od nove generacije 1,2-litrenog PureTech benzinskog motora snage 136 KS i 230 Nm, novog 6-stupanjskog elektrificiranog mjenjača s dvostrukom spojkom (e-DCS6) i električnog motora. Potrošnja je 5,5-5,6 l/100 km, a emisije CO2 od 123-127 g CO2/km (WLTP)
Peugeot je sa svoja dva najnovija modela, manjim 3008 i većim 5008, pokazao da zna kako zainteresirati potencijalne kupce njegovih modernih crossover/SUV modela. Pridodamo li ovim dvama modelima i recentni prilično avangardni fastback model 408 Stellantis grupa može zadovoljno trljati ruke, jer ne samo da nudi uvjerljiv, moderan dizajn, već i široki izbor pogonskih sklopova: klasične blagohibridne benzinske verzije (MHEV), prilično elektrificirane plug-in (PHEV) verzije, kao i potpuno električne (BEV) verzije.
Dobro, potpuno električne verzije možda u ovom trenutku i nisu na samom 'vrhu top-lista' mogućih kupaca (što nema direktne veze s Peugeotom, već općenitim trendovima kad je riječ o potpuno električnim automobilima – nedovoljno razvijena infrastuktura, visoke cijene – ponajviše zbog preskupih baterija, nejasna strategija EU država kad je riječ o poticajima za energetski učinkovita vozila), ali imaju potencijal da to postanu. Poznato je da Peugeot predano radi na elektrificiranju cjelokupne game svojih vozila te će do 2025. svi 'lavlji' modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Europi bazirati isključivo na električnim vozilima.
No kad smo već počeli ovaj tekst s modelima 3008 i 5008, vrijedi istaknuti kako baš posebno ova dva modela imaju mnogo toga zajedničkog: veliki dio vanjskog dizajna, platformu STLA Medium, uređenje unutrašnjosti s digitalnim zaslonima (Peugeot Panoramic i-Cockpit®), napredne sustave sigurnosti, pogonske sklopove, dvije razine opreme - Allure i GT - s tri opcijska paketa. Prema navedenom je posve jasno da su ova dva modela i predvodnici novog smjera Peugeota, koji nam doista ima smisla.
U ovom uvodnom dijelu smo dali samo naznake onoga što nas u Autozoni zanima, pogotovo što smo već na testu imali model 408 u dvije verzije (PureTech 130 S&S EAT8 GT i Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 GT), ali smo u srpnju na međunarodnoj dinamičkoj premijeri isprobali i potpuno električni E-5008 157 kW (214 KS) s baterijom kapaciteta 73 kWh u razini opreme GT (koji tek dolazi na tržište). Sada smo na svom jednotjednom testu imali model 3008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure, 48-voltnu blagohibridnu verziju s trocilindričnim benzinskim 1.2L motorom snage 136 KS (koji je u prodaji).
Da zaokružimo, novi će 3008 imati tri potpuno električne E-3008 verzije: s motorom snage 210 KS s baterijom kapaciteta 73 kWh (već je u prodaji), s 230 KS s produljenim dosegom i s 320 KS s dva motora (pogon na sve kotače). Tu su još dvije ne-električne 3008 verzije: naš testni hibridni 1.2L motor sa 136 KS, a uskoro dolazi i plug-in hibridni 1.6L motor snage 195 KS.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi 3008 sada je dobio svoj potpuno novi vanjski izgled, kojeg bi mogli opisati kao fastback SUV. Peugeot na novom 3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja, zadržavši svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke PEUGEOT koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku. Prednja maska je u boji karoserije, bočni elementi sjajno crni, a donji dekor Meteor sive boje.
Usporedimo li prednji kraj modela 3008 i 5008 vidimo da su isti, a kasnije ćemo vidjeti da su i prema dimenzijama identični. Dok se stražnji kraj razlikuje u gornjem dijelu, jer je 3008 fastback model skošenog stražnjeg stakla, a 5008 ima više oblik klasičnog poimanja SUV vozila, koji ima i opciju sa sedam sjedala, pa putnicima u trećem redu sjedala razumljivo treba prostora za gornji dio tijela.
Dakle, prednja svjetla 3008, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem. Riječ je o posebnoj značajci dizajna koja novom 3008 pruža impozantan izgled koji naglašava njegove suvremene karakteristike i osobnost.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. U razini opreme GT, serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom francuske marke koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu. Tu su i LED dnevna svjetla u obliku triju kandži.
Velik stražnji kraj dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT). Stražnji branik je s dekorom u Meteor sivoj boji i crnim zrnatim donjim rubom. Stražnji spojler je u boji karoserije.
Na novom 3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji. Brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila. Osim toga, novi 3008, baš kao niti 408 nema uzdužne krovne šine, pa oba modela izgledaju još sportskije. Peugeot je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka 'lebdećim' spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog 3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva. Tako njegova dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.
Peugeot nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi 3008 kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima. Kotači su dimenzija 19 (gume dimenzija 225/55R19) ili 20 (gume dimenzija 235/50R20) cola te se u njihovu središtu ističe novi logo marke.
Što se same strukture tiče, 3008 je prvi model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Ova platforma uključuje novi prednji (Pseudo Mac-Pherson) i stražnji ovjes (torziona greda u našem slučaju) dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da, u slučaju potpuno električnog modela E-3008, u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Njegove dimenzije su uravnotežene: duljina 4542 mm (4791 mm model 5008), širina 1895 mm (isto kao 5008), a s retrovizorima 2108 mm (isto kao 5008), visina 1641 mm (1694 mm model 5008), međuosovinski razmak 2739 mm (2901 mm model 5008). Prednji prevjes od 940 mm je i kod manjeg 3008 i većeg 5008 identičan. Ono što je isto tako zanimljivo jest podatak da oba modela imaju i identične dimenzije tragova kotača: prednji 1895 mm, a stražnji 1636 mm. No razlika je u visini od podloge; 198 mm kod 3008 i 204 mm kod 5008. Krug okretanja 3008 je 10,6 m, za model 5008 ova vrijednost je 11,20 m.
Iskoristivi obujam od 520 dm³ (VDA) ili 588 litara ispod police čini prtljažnik jednako prostranim kao kod prethodnika. Volumen prtljažnika 3008 raste do 1480 dm³ (VDA) ili 1663 litara kad se preklope nasloni stražnjih sjedala (40/20/40). Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru.
Težina našeg testnog modela je 1573 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1200 kg ili 750 kg nekočenu.
Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao za Allure verziju standardne 19-colne dijamantne aluminijske naplatke 'Breda' (Orbital sjajnocrna obrada) s izvrsnim ljetnim gumama Michelin e•Primacy dimenzija 225/55R19. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak eventualno oštećene gume.
Naš testni model je bio doplatne metalik sive Artense boje, a donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata su izvedeni u crnoj boji.
Unutrašnjost
Odlična je vijest da je u 3008, kao i u većem modelu 5008 Peugeot (koji je predstavljen nešto kasnije), odlučio spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt 'lebdenja' naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona. Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču.
Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom pričvršćivanja koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija koje se prikazuju na 21-inčnom panoramskom dodirnom zaslonu.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.
Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.
Ipak, treba reći da u razini opreme Allure modela 3008, novi Panoramic i-Cockpit serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona (Dual HD 2x10“) integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. No mi smo u našem modelu imali doplatni navigacijski i 360° Vision i Drive Assist paket, koji podrazumijeva 21-inčni Panoramic i-Cockpit zaslon visoke razlučivosti. S druge strane, razina opreme GT serijski je već opremljena 21-inčnim zaslonom.
Razina naše opreme Allure serijski je opremljena sustavom Peugeot i-Connect koji omogućuje potpunu povezanost zahvaljujući funkciji Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto).
Kompaktni upravljač ključan je dio i-Cockpita® od samih početaka i pomno je redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled: redizajnirani središnji dio smanjen je i 'odmaknut' od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče.
Nove tipke na kompaktnom upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. Novi kompaktni upravljač grijan je u seriji od razine GT, a ima i oznaku GT na dnu kola upravljača.
Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u našoj inačici Allure te TEP kože (Alcantare u inačici GT) pružaju veliku udobnost. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.
Prednja sjedala dobila su prestižnu oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken) koju dodjeljuje njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima. U inačici GT sjedala uključuju ventilaciju i masažnu funkciju, a grijanje je dostupno i u drugom redu. Peugeot prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.
Mjesta na stražnjoj klupi ima za troje odraslih,a li ipak treba voditi računa da je riječ o kompaktnom modelu s 'padajućom' fastback linijom krova.
Paneli vrata, središnja konzola i nasloni za ruku su dekorirani atraktivnom Rimini pletenom tkaninom i Stene sivom trakom.
U putničkom prostoru novog 3008 na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.
Mala zamjerka ide na prostor za odlaganje mobilnog telefona na središnjoj konzoli, jer iako je dobro zamišljen u vozilu koje je u pokretu odloženi telefon neće dugo i ostati na svom mjestu već će skliznuti na pod. S druge strane ispred njega je prostor za bežično punjenje pametnog telefona, koji je malo previše uvučen pa vozač ne može vidjeti tko ga zove dok pazi na cestu ispred sebe.
Sustavi pomoći vozaču i sigurnost
Novi 3008 je opremljen najnovijim Peugeot aktivnim sigurnosnim tehnologijama, a naš je model bio serijski opremljen sljedećim sustavima: Tempomat/limitator brzine; Napredni sustav hitnog kočenja s kamerom i radarom (AEBS3); Aktivna pomoć za zadržavanje vozila u prometnoj traci; Prošireno prepoznavanje ptometnih znakova i preporuka za brzinu; Upozorenje za pozornost vozača.
Mi smo u našem modelu imali doplatni navigacijski i 360° Vision i Drive Assist paket (VisioPark sustav, 4 HD kamere s pogledom na okolinu 360° prednji, stražnji i bočni senzori za pomoć pri parkiranju, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, nadzor mrtvog kuta i upozorenje na poprečni promet straga, automatsko upravljanje svjetlima duga / kratka, grijani upravljač, alarm sa super zaključavanjem).
Osim toga, naš je model opremljen sa 6 zračnih jastuka - prilagodljivim zračnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim zračnim jastukom za vozača i suvozača, prednjim i stražnjim zračnim jastucima.
Pogonski sklop Hybrid PureTech 136 e-DCS6 48V
Rekli smo već na početku teksta kako će novi 3008 imati čak 5 opcija pogonskih sklopova. Tako će u ponudi biti blagohibridni motor (136 KS), odnosno plug-in hibridni pogon (195 KS), kao i tri potpuno električne verzije – s 210 KS standard range, 230 KS long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače.
Dakle, naš testni model je imao sustav Peugeot 48V Hybrid (o kojem smo detaljnije pisali u veljači 2023.), koji se sastoji od nove generacije 1,2-litrenog (1199 cm³) PureTech benzinskog motora od 136 KS (100 kW) najvećeg okretnog momenta od 230 Nm pri 1750 okr./min., zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6) koji uključuje električni motor. Pogon je na prednja dva kotača, a sprijeda se nalazi i elektromotor.
S baterijom koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i smanjuje potrošnju goriva do 15 posto manje goriva. U usporedbi s neelektričnim benzinskim motorom s usporedivim značajkama, Hybrid motor nudi prosječnu uštedu goriva od oko 1 litre/100 km na SUV-u C- segmenta (WLTP kombinirani ciklus).
Ova ušteda uglavnom se ostvaruje u gradu (- 2,5 l/100 km) i na cesti (- 0,7 l/100 km), dok potrošnja na autocesti ostaje nepromijenjena. Ova izvedba se pretvara u prosječno smanjenje emisije CO2 od 20 g/km (prema WLTP kombiniranom ciklusu).
Dakle, naš model ima prosječnu potrošnju u kombiniranim uvjetima od 5,5-5,6 l/100 km, a emisije CO2 od 123-127 g CO2/km (sve WLTP). Kapacitet spremnika benzinskog goriva je 55 ltara. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,2 s, a krajnja brzina 201 km/h.
Kada napunjenost baterije to dopušta, Hybrid sustav omogućuje pokretanje, manevriranje (na primjer parkiranje) i vožnju malom brzinom u gustom prometu u potpuno električnom načinu rada. U gradskoj vožnji, Peugeot 3008 Hybrid može se voziti više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija
Pri većim brzinama (do 145 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem se zaustavlja kada vozač otpusti papučicu gasa pri ravnomjernoj brzini i kada usporava.
Kada se od vozača traži da nastavi s niskim okretajima, električni motor daje dodatni okretni moment s jednokratnim pojačanjem ('boost') koje kompenzira vrijeme odziva turbo motora. Time ćete izbjeći prebacivanje u niži stupanj prijenosa i osigurati veću udobnost i dinamiku vožnje. A kada vozač pritisne papučicu gasa do kraja, električni motor daje dodatnih 15,6 kW (21 KS) snage pri 4264 okr./min., s najvećim okretnim momentom od 51 Nm pri 750-2499 okr./min.
Hibridna baterija od 48 V
Litij-ionska baterija od 48 V ima bruto kapacitet od 0,898 kWh i raspoloživi kapacitet od 0,432 kWh. Dizajnirana je za održavanje iste razine performansi tijekom cijelog životnog vijeka vozila i dolazi s izvornim jamstvom od 8 godina/160.000 km.
Baterija od 48V je postavljena ispod prednjeg lijevog sjedala, a sama težina joj je 12,1 kg. Ova postavka nudi mnoge prednosti u odnosu na ugradnju ispod stražnjeg sjedala i znači da: Cijeli je unutarnji prostor dostupan; Zadržava se puni volumen prtljažnika; Gubici energije povezani s duljinom kabela su optimizirani; Užitak u vožnji je očuvan zahvaljujući pravilnom rasporedu masa (baterija u središtu vozila).
Dvije električne mreže
Peugeot 3008 (i 5008) imaju ugrađene dvije električne mreže. Mreža niskog napona od 12 V za napajanje opreme automobila i mreža visokog napona od 48 V za napajanje hibridnog sustava. Električnu energiju proizvodi isključivo e-motor od 48 V. Pretvarač istosmjernog napona koristi se za prijenos proizvedene električne energije u 12V mrežu automobila.
Peugeotovi modeli opremljeni novim Hybrid motorom imaju poseban zaslon. Digitalni zaslon prikazuje potpuno električnu vožnju (brzinomjer u plavoj boji), protok energije u sustavu, razinu napunjenosti baterije, njen radni status putem mjerača snage (Charge, Eco, Power) i postotak prijeđene udaljenosti u električnom načinu rada u bilo kojem trenutku ili na kraju putovanja.
Osim toga, ovi modeli su opremljeni AVAS-om (Akustični sustav upozoravanja vozila) koji emitira zvuk vani pri brzini do 30 km/h kako bi upozorio pješake i bicikliste da se vozilo približava.
Uzmemo li ono što smo iskusili u vožnji, ovaj je novi hibrdni motor pravo osvježenje i omogućuje prilično visoku razinu snage, pa je 3008 u ovoj kombinaciji sjajan za vožnju. Moguć je i način ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa (M) tipkama na kolu volana. Osim toga, vozač može odabrati jedan od tri načina vožnje s pomoću sklopke smještene na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi željama vozača i/ili uvjetima na cesti: Sport, Normal i Eco.
Način rada Normal je osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 posto; iznad 70 posto dostupni su puna snaga i okretni moment.
Način rada Eco omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja.
Način rada Sport omogućuje dinamičniju vožnju korištenjem specifičnih postavki za servo upravljač, papučicu gasa i mjenjač.
Treba reći kako ovaj motor zamjenjuje PureTech 130 EAT8 i uskoro će biti dostupan na ostalim Peugeotovim modelima u ponudi, kao što su 208, 2008, 308, 308 SW, 408 i 5008.
Za kraj, kad je riječ o cijenama, novi 3008 najprije kreće s modelima Hybrid PureTech 136 e-DCS6 Allure od 35.490 eura, Hybrid PureTech 136 e-DCS6 GT od 39.990 eura. Isto tako tu je i potpuno električna verzija snage 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh Allure od 48.490 eura te verzija sa 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh GT od 52.950 eura. Naknadno stiže i verzija s plug-in hibridnim pogonom, kao i ostale dvije potpuno električne verzije. Cijena ovih modela još nije određena.
Naš je testni model Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure je sa svom dodatnom opremom (Navigacijski paket od 1000 eura, 360° Vision i Drive Assist paket od 1600 eura i metalik boja od 650 eura) stajao 38.896,34 eura (PDV i PPMV uključeni).