test automobila

Vozili smo Peugeot 2008 PureTech 130 GT: Osvježeni sinonim B-SUV segmenta privlači u svakom pogledu

06.05.2024 u 14:02

Bionic
Reading

Naš testni GT model s benzinskim motorom privlači prije svega svojim snažnim, elegantnim i robustnim dizajnom, a budući korisnici će jako cijeniti njegovu svestranost i agilnost

Za Peugeot 2008 bi se nedvojbeno moglo reći da je sinonim za vozila iz B-SUV segmenta. A sve je počelo prvom generacijom modela 2008, koja je svjetlo dana ugledala prvi puta u Ženevi 2013. godine. Ista je bila više rezultat pametnog promišljanja odgovornih ljudi Peugeota, da model 207 SW iz kojeg je izrasao ovaj crossover nema smisla više razvijati u neku iduću generaciju, jer je europsko tržište tražilo nešto više od karavanske verzije jednog hatchback modela. Da su bili u pravu pokazuju i podaci o općem padu prodajnih brojki karavanskih verzija posljednjih godina. Crossover i SUV modeli su, rekli bismo, prirodan nastavak evolucije potencijalnih kupaca.

Potpuno nova, druga generacija je stigla krajem 2019., a njegovi su kreatori pronašli uzore u njegova dva starija brata; najnovije generacije modela 3008 i 5008. S gotovo 700.000 proizvedenih primjeraka, Peugeot 2008 je uvijek bio na postolju kada je riječ o prodaji SUV vozila u B segmentu u Europi. Čak je bio i na vrhu te liste 2021. godine.

Peugeot 2008 PureTech 130 EAT8 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Naravno, Peugeot 2008 je u svibnju 2023. doživio facelift na sredini svog životnog vijeka, a mi smo ga vozili i na hrvatskoj premijeri krajem listopada prošle godine. Osvježeni 2008 se temelji na tri verzije - Active, Allure, GT - i četiri motora, uključujući novi potpuno električni motor od 115 kW (156 KS) s dometom do 406 km (WLTP kombinirani ciklus ). Ponuda 2008 će biti proširena 2024. godine dolaskom novog hibridnog motora. Napomenimo i kako se osvježeni 2008 proizvodi u tvornici Vigo u Španjolskoj.

Ako se pitate što je novo, treba reći kako je osvježeni Peugeot 2008 napravio novi korak naprijed u pogledu dizajna, tehnologije i elektrifikacije. Krasi ga novi vanjski dizajn, poboljšana je njegova unutrašnjost, najnovija generacija povezanih informacijskih sustava Peugeot, aplikacija za pametne telefone MyPeugeot® dodaje 3 nove značajke, potpuno električna verzija e-2008 ima novi motor koji su već usvojili e-208 i E-308.

Mi smo sada na jednotjednom testu imali benzinski model toče oznake Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT.

Vanjski dizajn struktura i dimenzije

Gledajući izvana, novi je 2008 prije svega dobio nova svjetla. Nakon novog 508 limuzine i 508 SW, 2008 je drugi model koji je usvojio nova svjetla s potpisom Peugeota. Karakteriziraju ga tri okomite svjetleće kandže koje su integrirane u sjajno crne umetke na braniku na novom modelu 2008. Kombinacija naglašava snažnu osobnost modela 2008 i njegov robusni SUV dizajn. Isto tako, treba reći kako sada sve verzije imaju ovaj novi svjetlosni potpis.

U GT verzijama, kao u našem slučaju, upečatljiv učinak tri kandže proširen je po prvi put u osvjetljenju potpunih LED prednjih svjetala upotrebom triju svjetlosnih modula. To razlikuje GT verzije od ostatka asortimana dajući im ekskluzivan prednji potpis.

Nova LED stražnja svjetla na svim verzijama novog 2008 redizajniraju simbolične tri kandže koje karakteriziraju stražnji dio. Ovdje se sastoje od tri vodoravne dvostruke letvice postavljene jedna na drugu, fine i elegantne, koje doprinose vizualnom širenju stava automobila. Svjetla za vožnju unatrag i indikatori također su LED.

Nova 2008 ima novi prednji dio, koji ima novi Peugeot amblem. Širi je i uključuje specifičan bočni uzorak koji se povezuje s prednjim svjetlima i pojačava okomitost i snažan stav vozila. Na verziji Active, prednji dio je ukrašen vodoravnim uzorkom u sjajnoj crnoj boji.

Na verzijama Allure i GT, prednji kraj ima okomiti uzorak u istoj boji kao i karoserija, koji se proteže do suptilnih tamnih umetaka kako bi se pojačala vertikalnost prednjeg kraja. Boja karoserije uzorka također omogućuje da rešetka bude bolje integrirana u branik za robusniji izgled.

Prednja, bočna i stražnja značka novog 2008 dobila su novi tip slova i novu bazaltno sivu boju. E-2008 ima oznaku 'E' u plavoj i bijeloj boji. Straga se monogram PEUGEOT proteže preko cijele širine trake poklopca prtljažnika.

I dok je prva generacija modela 2008, kodnog naziva A94, bila izgrađena na platformi PF1, druga generacija 2008 (kodne oznake P24) izgrađena je na mnogo modernijoj, novoj zajedničkoj modularnoj platformi (CMP) s dugim međuosovinskim razmakom rtadašnje PSA Grupe (danas u sklopu Stellantisa). Namijenjena segmentima B i C, ova nova osnova za vozila upotpunjuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform).

Sukladno svom nazivu, platforma CMP može se prilagoditi u pogledu više dimenzija vozila, ali i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te kupcima omogućuje odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor. Tako model 2008 dijeli platformu s DS3 Crossbackom i Citroënom C3 Aircrossom, ali i nekim drugim modelima Stellantis Grupe poput Peugeota 208 ili Opela Corse, no oba ova malena gradska automobila B segmenta imaju nešto kraći razmak od 2008-ice (prvi 2540 i drugi 2538 mm). Treba reći kako od druge generacije model 2008 više nema opciju s pogonom na sva četiri kotača, nego samo na prednja dva.

Što se vanjskih dimenzija tiče osvježeni 2008 zadržava iste vrijednosti: duljina 4304 mm, širina 1770 mm (1987 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1530 mm (od 1523 do 1550 mm u ovisnosti o dimenzijama kotača), međuosovinski razmak 2605 mm.

Zapremina prtljažnika je nepromijenjena i iznosi 434 litre (ispod police). Što se modularnosti tiče, ona se postiže podnicom s dva moguća položaja (ovisno o izvedbi), koja može biti gotovo u potpunosti ravna kada je stražnja klupa preklopljena, a maksimalan volumen raste na 1467 l (do stropa).

Što se težine tiče, naš testni testni model teži (s vozačem od 75 kg) između 1280 i 1395 kg. S druge strane, potpuno električni e-2008 teži (s vozačem od 75 kg) – između 1623 i 1702 kg, u ovisnosti o opremi. Treba reći i kako termičke verzije mogu vuči kočenu prikolicu težine od 1200 kg.

Kad smo kod dimenzija kotača, 2008 s motorima s unutarnjim izgaranjem, kao i e-2008 koristi naplatke od 16 do 18 cola te gume dimenzija od 215/65R16, 215/60R17 do 215/55R18. Naš je testni model 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT imao doplatne 18-colne lakometalne naplatke 'Evissa' sive, sa zimskim gumama Continental ContiWinterContact TS 870 P dimenzija 215/55R18. Treba spomenuti i kako svi kotači od lake legure imaju središte kotača s 4 kraka, utisnuto Peugeot grbom, koji elegantno skriva matice kotača.

Boja karoserije našeg modela je Elixir crvena s crnim krovom u boji Black Diamond.

Unutrašnjost

Kabina osvježenog 2008 je doista doimljiva, posebno u našoj testnoj GT verziji. Ključni element kabine, Peugeot i-Cockpit® jedna je od najjačih značajki modela marke. S više od 10 milijuna prodanih vozila u posljednjem desetljeću, poboljšan je i moderniziran u osvježenom 2008. kako bi se optimizirala njegova ergonomija i užitak u vožnji.

Idealno smještena u razini očiju, odmah iznad upravljača, nova instrument ploča za 2008 je digitalna na verzijama Allure i GT (u našem slučaju). Njegov 10-inčni digitalni zaslon ima novi dizajn i, na GT verzijama, 3D zaslon. Boja zaslona, hijerarhija i raspored informacija mogu se u potpunosti prilagoditi željama vozača. Ipak treba spoemnuti i kako u verziji Active, 2008 još uvijek ima svoju analognu ploču s instrumentima.

Svi 2008 modeli sada dolaze s 10-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir kao standardom (prethodno 7 inča na prve dvije razine opreme). Može se koristiti za upravljanje funkcijama radija i telefona (Active verzija) ili najnovijom generacijom Peugeot i-Connect® i Peugeot i-Connect® Advanced doplatnog infotainment sustava, kao u našem slučaju. Na verzijama Allure i GT središnji ekran je HD tehnologije. Ispod središnjeg ekrana zadržale su se tipke klavira za brzi pristup funkcijama tipki.

Kompaktni upravljač značajka je Peugeot i-Cockpita® i povećava užitak vožnje nudeći jedinstvenu agilnost i preciznost pokreta. Upravljač prikazuje novi logo u središtu i, gdje je to prikladno, novu oznaku GT na donjem dijelu ruba. U njemu se nalaze kontrole multimedijskog sustava (audioizvori, telefon), kao i kontrola glasnoće i glasa.

GT verzija (i Allure) u osvježenom 2008 sada standardno ima tri USB-C utičnice (dvije sprijeda, jednu straga) i jednu USB-A utičnicu (straga). U verziji Active, 2008 i dalje ima USB-C utičnicu sprijeda, dok E-2008 također ima USB-C utičnicu i USB-A utičnicu straga. Novi modeli 2008 Allure mogu se opremiti dodatnim punjačem za pametne telefone od 15 W (prije 5 W). Ova je oprema standardna za GT opremu. I dalje se nalazi iza preklopa središnje konzole i brzo puni pametni telefon kada se koristi za bežično zrcaljenje.

Interijer novog 2008 GT-a ima ambijentalno osvjetljenje koje se može prilagoditi u osam različitih boja, od kojih su neke nove, koje su sada usklađene s bojama središnjeg zaslona osjetljivog na dodir i uzimaju u obzir odabrani način vožnje. Novi 2008 s automatskim mjenjačem još uvijek ima elegantnu, praktičnu i diskretnu ručicu mjenjača predstavljenu u proljeće 2022.

Sve verzije novog 2008 imaju obnovljene tkanine za sjedala, što ilustrira pravi pomak na više tržište, poput novih presvlaka od alcantare dostupne kao opcija na GT verzijama. Točnije, naš je GT model imao kombinaciju presvlaka sjedala TEP/Alcantara sa zelenim prošivima.

Sjedala su sportskog oblika, a prednja dva jako dobro pridržavaju vozača i suvozača. Straga mjesta ima za dvoje odrasslih, no isto tako se može smjestiti i treća osoba pod uvjetom da nije jače konstitucije.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Nove prednje i stražnje kamere za pomoć pri parkiranju na ovježenom 2008 sada nude sliku visoke razlučivosti. Ovisno o razini opreme, nova prednja kamera visoke razlučivosti (zajedno s nadzorom mrtvog kuta) sada je dostupna kao opcija, pružajući sliku od 360° neposredne okoline automobila, dragocjenu pomoć pri parkiranju.

Osim novih kamera za pomoć pri parkiranju visoke razlučivosti, novi 2008 svojim korisnicima nudi niz uređaja koji vožnju čine sigurnijom i lakšom, kao što su to: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go i podesivom postavkom udaljenosti između vozila; Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na sudar: detektira pješake i bicikliste, danju i noću, od 7 km/h do 140 km/h; Prošireno prepoznavanje i prikaz prometnih znakova na digitalnoj instrument tabli: znak stop, jednosmjerni prometni znak, znak zabrane pretjecanja, znak za kraj pretjecanja, uz uobičajene znakove koji se odnose na brzinu; Aktivno upozorenje o napuštanju trake s korekcijom trake; Upozorenje na pozornost vozača, koje detektira oslabljenu budnost tijekom dugih razdoblja vožnje i pri brzinama iznad 65 km/h, analizirajući mikropokrete upravljača; Nadzor mrtvog kuta; Poboljšano prianjanje uz Grip Control, koji omogućuje pristup trima načinima vožnje: pijesak, blato i snijeg. Ovisno o zemlji, ova ponuda kontrole prianjanja kombinira se s cjelogodišnjim gumama '3PMSF'.

Mi smo imali doplatni Paket pomoći vozaču, koji uključuje: Aktivni tempomat s funkcijom Stop & GO, automatsko kočenje u slučaju opasnosti Active City Brake (ETSR), kao i aktivni nadzor vozne trake (HIA).

Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
  • Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
  • Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
  • Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
  • Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
  • Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT
    +59
Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Benzinski pogonski sklop PureTech 130 S&S EAT8

Za one koji vole potpuno električni pogon treba reći kako je E-2008 dobio novi motor iz e-208 i E-308. Snaga je povećana za 15 posto sa 100 kW/136 KS na 115 kW/156 KS, a baterija sa 50 kWh na 54 kWh. Veća učinkovitost omogućuje povećanje performansi i povećanje dometa do 406 km. Za tradiconalne kupce, osvježeni 2008 isto tako ima i 2 benzinske i novu hibridnu verziju.

PureTech 100 (3-cilindrični benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 100 KS, opremljen sustavom Stop & Start, kombiniran je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem); PureTech 130 (3-cilindrični, 1,2-litreni benzinski motor od 130 KS sa sustavom Stop & Start može se kombinirati s EAT8 8-stupanjskim automatskim mjenjačem ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačem).

Osvježeni 2008 je dobio i novi 48V HYBRID pogonski sklop, koji se sastoji od nove generacije PureTech benzinskog motora od 136 KS (100 kW), zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor.

Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i do 15 posto nižu potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, novi 2008 opremljen HYBRID sustavom može raditi više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Na nekim tržištima 2008 još nudi i BlueHDi 130 EAT8 1,5-litreni, 4-cilindrični dizelski motor od 130 KS sa sustavom Stop & Start kombiniran je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8.

Mi smo u našoj testnoj verziji imali jaču benzinsku izvedbu PureTech 130, a riječ je o 3-cilindričnom 1,2-litrenom (1199 cm³) turbo benzinskom motoru snage 131 KS (96 kW) sa sustavom Stop & Start. Njegov najveći okretni moment je 230 Nm pri 1750 okr./min. Prijenos snage na prednja dva kotača se ostvaruje s EAT8 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,4 s, a krajnja brzina 203 km/h. Proizvođač navodi sljedeće podatke: kombirana potrošnja goriva je između 5,9 i 6,0 l/100 km, a emisije CO₂ u kombiniranim uvjetima vožnje između 133 i 165 g/km, sve WLTP. Spemnik goriva je 44 litre.

Provjereni pogonski sklop djeluje vrlo uvjerljivo, čak i kad je više odraslih osoba u kabini. Automatski mjenjač pravovremeno odabire stupnjeve prijenosa, a 'ručica mjenjača', odnosno sklopka, poznata iz ostalih modela Stellantisa je vrlo praktična i ne zauzima dodatni prostor na središnjoj konzoli.

Što se ovjesa tiče, prednji je pseudo MacPherson, a straga polukruta osovina.

Osvježeni Peugeot 2008 GT s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8 privlači prije svega svojim snažnim, elegantnim i robustnim dizajnom, a budući korisnici će jako cijeniti njegovu svestranost i agilnost. Ciljana skupina je, pretpostavljamo, mlađe aktivne obitelji. Iznutra, pažnju plijene i sjedala s presvlakama od kombinacije Alcantare i TEP Isabella materijala, uz Adamite šavove.

Kompaktne dimenzije isprobanog modela sjajno se uklapaju u gradsku gužvu, a udobnosti vožnje oštećenim prometnicama lijepo doprinose i gume dimenzija 215/55R18. Što se aluminijskih naplataka tiče, 'Evissa' 18-colni dijamantno brušeni s crnim umetcima (opcija za GT) djeluju vrlo atraktivno.

Za kraj, što se cijena tiče, novi Peugeot 2008 kreće s modelom PureTech 100 S&S BVM6 Active od 23.451 eura, PureTech 100 S&S BVM6 Allure od 24.951 eura, slijede modeli PureTech 130 S&S EAT8 Allure od 28.796 eura i PureTech 130 S&S EAT8 GT od 31.319 eura. Riječ je o preporučenim cijenama s uključenim PDV-om i PPMV-om.

Treba spomenuti i električne izvedbe koje kreću od modela Active s električnim motorom od 100 kW (136 KS) i baterija 50 kWh od 37.640 eura, a snažnija verzija Active s e-motorom od 115 kW (156 KS) i baterijom od 54 kWh kreće od 39.790 eura. Naravno, na ove izvedbe idu i poticaji u iznosu od 9000 eura.