Iako nije riječ o potpuno novoj generaciji omiljenog francuskog mališana, promjene su svakako dobrodošle
Bili smo na hrvatskom predstavljanju obnovljenog Renault Twinga, malenog gradskog automobila iz A-segmenta. Iako nije riječ o potpuno novoj generaciji omiljenog francuskog mališana, promjene su svakako dobrodošle. Izvana, prednji dio se može pohvaliti značajnim poboljšanjima, počevši s novim uzorcima glavne, gornje, kao i donje rešetke. Ova donja je sada tanja i okružena je malim vertikalnim otvorima na svakoj strani. Okrugla svjetla za maglu u odbojniku su nestala, zamijenjena su LED svjetlima u obliku slova C u glavnim prednjim svjetlima, što je u skladu s ostalim novijim Renaultovim modelima. Dodani su i kromirani elementi na prednjoj masci, manje je i plastičnih crnih elemenata te širi bočni otvor za zrak iza stražnjih vrata.
Straga novi Twingo ima ista staklena peta vrata, koja sada imaju i praktičniju kvaku za otvaranje, ali stražnja svjetla imaju nešto drugačiji oblik i izgledaju modernije. Otvori u stražnjem braniku također su nestali, dok je udubljenje za smještaj registarske pločice sada trapezoidno. Sveukupno, stražnji odbojnik izgleda viši i više sportski. B-stup izgleda modernije i naglašava staklene površine, nove su i bočne linije te natpis Twingo, kao i novi dizajn naplataka. Nove su i dvije boje - mango žuta i kvarcno bijela.
Kabina Twinga može se pohvaliti značajnom nadogradnjom, pogotovo u području središnje konzole. Dok se ploča s instrumentima uglavnom ne mijenja, središnja je konzola nova. Renault je izbacio široku i okomito orijentiranu jedinicu iz prošlog Twinga, odlučivši se za horizontalni dizajn s obojenim oblogama.
Multimedijski sustavi R&Go i Easy Link, koji je sada veličine sedam inča i u boji, dolaze s integracijom Apple CarPlay i Android Auto, što vam omogućuje da koristite Waze ili Google Maps za navigaciju i Spotify ili Apple Music za streaming glazbe. Kolo volana je također novo, sada s revidiranim prečkama i okruglim središnjim dijelom.
Potpuno preklopivo suvozačko sjedalo povećava dužinu utovarnog prostora Twinga na 2,3 metra, što je čak i više nego što se dobiva u većim hatchbackovima. S preklopljenim stražnjim sjedalima, ukupni volumen korisnog prostora iznosi 980 litara, što nije loše ako se uzme veličina samog automobila.
Tu su dva nova motora, benzinska trocilindrična. Prvi izbor je novi 1-litreni SCe 75, snage 73 KS (54 kW), uz najveći okretni moment 95 Nm pri 4000 o/min. Ovaj motor dolazi s ručnim 5-brzinskim mjenjačem. Jači motor je oznake TCe 95, a ima zapreminu od 898 cm³, ali i turbinu koja mu daje snagu od 93 KS (68 kW) i 135 Nm najvećeg okretnog momenta pri 2500 o/min. I ovaj jači motor dolazi s 5-brzinskim ručnim mjenjačem, ali u modelu TCe 95 EDC je i opcijski automatski 6-brzinski mjenjač s dvostrukom spojkom, što je novo u ovom segmentu automobila. Tu je i tehnologija Start&Stop, koja vam dodatno smanjuje potrošnju goriva. Što se tiče elektrificirane izvedbe novog Twinga, još nema nekih detalja, ali niti ta opcija u budućnosti nije isključena. Inače, novi Twingo se proizvodi u Renaultovoj tvornici u Novom Mestu u Sloveniji.
Isprobali smo po gradskim prometnicama i slabiju verziju SCe 75, ali i najjaču verziju TCe 95 EDC. Ovjes je primjeren gradskim uvjetima vožnje, oba motora su prilično agilna, a uz automatski mjenjač u jačem modelu vožnja je lakša u gradskim gužvama. Straga smješten motor i pogon na stražnja dva kotača omogućuju mu veliku spretnost u vožnji uskim gradskim ulicama. Uskoro ćemo imati novi Twingo na dužem testu, pa ćemo vas svakako detaljnije izvijestiti o ponašanju ovog mališana.
Novi Twingo već se isporučuje, a početna cijena za SCe 75 Life je 69.650 kuna, dok je najjača verzija TCe 95 EDC Intense 106.150 kuna. Prilično je zanimljiva i početna ponuda prilikom lansiranja novog Twinga od 67.900 kuna, u koju je uključena oprema Life plus paket Cool u iznosu od 7740 kuna. Kod drugih modela uključen je bonus od 7500 kuna uz produljeno jamstvo od pet godina ili 100.000 kilometara.