Potpuni hibridni pogonski sklop E-Tech od 200 KS i automatski mjenjač s više načina rada pružaju omjer performansi/učinkovitosti u rangu s najboljima: WLTP potrošnja goriva od 4,8 l/100 km i emisije CO2 od 108 g/km, za raspon do 1100 km bez punjenja
Renault je osuvremenio Espace koji sada usvaja ažurirani dizajnerski jezik marke za suvremeniji stil s više karaktera. Da podsjetimo, francuski proizvođač je točno prije dvije godine predstavio potpuno novi Espace. Šesta je to generacija modela ovog naziva, no to više nije monovolumen (MPV) već SUV-a s 5 ili 7 sjedala kojem je namjera osnažiti ofenzivu marke u C i D segmentima. Mi smo ga vozili krajem 2023., a njegova oznaka je bila Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200.
Renault trenutno ima dva modela iz D-segmenta: Rafale i Espace. Ipak njihova baza potencijalnih kupaca je različita. Sa svojim elegantnim dizajnom i pogonskim sklopovima uključujući E-Tech 4x4 300 KS, Renault Rafale SUV coupé preferirani je izbor kupaca koji traže užitak u vožnji i uzbuđenje. S druge strane, Espace je modularnije vozilo s do sedam sjedala. Sa svojim velikim prtljažnikom i većom modularnošću, više je usmjeren na one koji traže obiteljsko vozilo.
Renault Espace je prema svojoj formi grand tourer, a dostupan je s pet ili sedam sjedala. Sada ovaj obiteljski automobil dobiva opsežno restiliziranje iznutra i izvana, zajedno s novim značajkama visoke tehnologije. Zadržavajući svoje temeljne snage i DNK – vidljive u unutarnjem prostoru i modularnom dizajnu – dobiva značajne nadogradnje u tehnologiji i udobnosti.
Izrađen u tvornici Palencia u Španjolskoj, novi Renault Espace će biti biti dostupan u tri razine opreme, Techno, Esprit Alpine i Iconic. Treba reći kako osvježeni Espace stiže u nekoliko europskih zemalja još prije ovog ljeta.
Restiliziran vanjski dizajn
Promjene su vidljive na prvi pogled, kako sprijeda tako i straga. Na novom Espaceu više od jedne trećine karoserijskih značajki je novo, uključujući cijeli prednji kraj, poklopac motora, vrata prtljažnika i stražnja svjetla.
Utjecaj ovog suvremenog izgleda proizlazi iz vizualnih kontrasta u dizajnu. Strukturirane tehničke značajke, poput rešetke i prednjeg branika, stvaraju skladnu cjelinu s oblinama i mekim linijama blatobrana i vrata. Ukupni učinak je elegantan i dinamičan, za savršenu ravnotežu.
Novi crni dodaci visokog sjaja integrirani su u zaštitu vrata. Njihova glavna uloga je zaštita stražnjih bokova od prskanja šljunkom. Novom Espaceu daju sportskiji izgled vizualno pojačavajući profil.
Dizajn stražnjeg kraja je elegantan i osebujan, s logotipom integriranim u vrata prtljažnika i aerodinamičnim svjetlima. Horizontalna rebra na stražnjim blatobranima protežu se preko poklopca prtljažnika do svjetala dajući mu elegantan završni izgled.
Uz novu boju Baltic Blue Grey sivu za karoseriju, druge značajke također dobivaju specifične nijanse. Rešetka hladnjaka, na primjer, stilizirana je u Metal Grey sivoj na Techno završnici i Ice Black (sjajna metalik crna) na Esprit Alpine i Iconic. Lukovi kotača i zaštita donjeg dijela karoserije imaju crnu boju visokog sjaja.
Ostale dostupne boje karoserije su Midnight Blue ponoćno plava, Pearl White biserno bijela i Starry Black crna. Završna obrada Esprit Alpine također je dostupna kao opcija u satiniranoj Schist Grey sivoj boji.
Potpuno novi svjetlosni potpis
Naglašen novim poludijamantnim dnevnim svjetlima (DRL) u braniku, svjetlosni identitet novog Renault Espacea jedinstven je i danju i noću.
Nova trapezoidna sužena prednja svjetla daju automobilu animirani izgled. Adaptive LED vision tehnologija je standardna, dok je matrix LED vision tehnologija opcionalna. Aktivirana automatski, ova zadnja funkcija poboljšava vidnu udobnost za vozača, bez utjecaja na vozače drugih vozila na cesti.
Na isti način kao i na modelu Rafale, dizajn unutrašnjosti stražnjih svjetala je inspiriran tangram zagonetkama (sedam geometrijskih oblika). Pretežno crvene kad su svjetla upaljena, nalikuju plutajućim sivim kockama leda kad su ugašena.
Temeljen na modularnoj CMF-CD platformi razvijenoj za Renaultov premium asortiman, pruža izdašan prostor u vozilu, s vanjskom duljinom od 4,74 m i unutarnjom duljinom do trećeg reda od 2,78 m.
Klupa u drugom redu klizi preko 22 cm i ima četiri kuta nagiba: 25°/27°/29° i 31°. Putnici straga dobivaju prostor za koljena do 321 mm i položaj sjedenja koji je udoban za duga putovanja.
Klupa u trećem redu (na verziji sa 7 sjedala) uključuje još dva sjedala koja se mogu zasebno preklopiti u pod prtljažnika. Prostor za koljena u ovom redu je 128 mm. Putnici mogu lako ući i izaći s funkcijom Easy Access, koja pomiče 2. red prema naprijed za 260 mm i naginje naslon. Svaki putnik ima sigurnosni pojas sa zatezačem, svjetlo s prekidačem na dodir iznad glave i USB-C priključak za punjenje.
Ogromni prtljažnik Renault Espacea lako je dostupan s električnim vratima prtljažnika koja su standardno ugrađena. U konfiguraciji s 5 sjedala, nosivost je između 692 litre i 2224 litre, ovisno o konfiguraciji sjedala.
U verziji sa 7 sjedala, nosivost je između 520 litara i 2054 litara (212 litara s postavljenom trećom klupom).
Nove cjelogodišnje gume s većom svestranošću u upotrebi sada su dostupne u 20-colnim verzijama Esprit Alpine i Iconic (Michelin Cross Climate 2 u 235/40R20).
Restilizirana unutrašnjost
Kabina nudi poboljšanu kvalitetu u svim verzijama, s poboljšanom zvučnom izolacijom zahvaljujući laminiranom staklu i učinkovitijim brtvama na vratima. Glasovno upravljan s Google Assistantom, stakleni krov Solarbay iznimno je jednostavan za korištenje. Što se tiče toplinske udobnosti, klima uređaj bolje reagira zahvaljujući učinkovitijem senzoru temperature.
Uz vizualnu privlačnost novih presvlaka (uključujući 98 posto recikliranu tkaninu 'Egée' na Techno opremi), kvaliteta završne obrade vidljiva je na prvi pogled, s atraktivnim rasporedom kabine i opsežnom ponudom opreme. Armaturna ploča zadržava elegantan višeslojni dizajn, s jednim slojem obloženim tekstilom na Techno, alcantarom na Espritu Alpine i jasenom (pravo drvo) na Iconicu.
Vrhunska oprema Iconic sada je dostupna s izborom između dvije boje presvlaka u profinjenom tekstilu: nova Titanium Black crna ili Light Sand Grey siva.
Vozač i suvozač se bolje osjećaju u novim prednjim sjedalima, s boljom bočnom potporom i podrškom za ramena.
Ostale značajke poboljšavaju život u vozilu poput grijanog vjetrobranskog stakla, otvaranja prtljažnika bez ruku pomoću senzora ispod branika i Harman Kardon audio sustava.
Specifične značajke ovisno o razini opreme
Iconic oprema ima prednja sjedala s električnim podešavanjem (duljina, visina i nagib naslona) i grijanjem (uključujući upravljač). Vozačevo sjedalo ima i funkciju lumbalne masaže.
Izvana Renault Espace Esprit Alpine ima crne krovne nosače, crne okvire prozora i nove 20-inčne kotače "Altitude" s dizajnom inspiriranim snježnim pahuljama.
Iznutra su sjedala presvučena tkaninom od karbonskih vlakana Twill s plavim šavovima na vrhu i izvezenom strelicom A na naslonu. Kabina ima niz obilježja motorsporta, s Alcantarom na vrhu sjedala, na dnu upravljača, na instrument ploči i na panelima vrata, pragovima na vratima s logotipom Alpine i aluminijskim sportskim papučicama.
Nadogradnje udobnosti i tehnologije za poboljšano iskustvo putnika
Solarbay neprozirni stakleni krov sada je dostupan na Espaceu. U skladu s jedinstvenim iskustvom koje pruža unutrašnjost Espacea, iste je iznimne veličine kao prethodni panoramski krov. Bez poprečnog nosača, to je najveći krov u Renaultovoj ponudi: 1,70 m dug i 1,13 m širok (ukupna površina od gotovo 2 m²)
Devet segmenata krova Solarbay mijenja se iz prozirnog u neprozirni na zahtjev. Krov pruža trenutnu zaštitu od sunca bez zastora, zadržavajući udoban prostor za glavu od 919 mm za putnike u drugom redu.
Funkcijama krovnog otvora može se upravljati prekidačem na stropu ili glasovnom naredbom pomoću Google Assistant. Vozač i putnici mogu birati između četiri položaja krovnog otvora: potpuno proziran, potpuno neproziran, proziran sprijeda i neproziran straga ili obrnuto.
Nudeći višu razinu toplinske izolacije od prethodnog ostakljenog krova, Solarbay svojom tehnologijom višeslojnog stakla smanjuje efekt staklenika i ledenice po toplom i hladnom vremenu. Kada vozač isključi paljenje i napusti automobil, staklo se automatski zatamnjuje. Prilikom pokretanja, krovni otvor se vraća na zadnju postavku.
Personalizirana dobrodošlica s jedinstvenim sustavom prepoznavanja vozača
Novi Espace prvo je vozilo u Renaultovoj ponudi koje ima sustav prepoznavanja vozača. Kamera u lijevom A-stupu prepoznaje vozača i aktivira korisnički profil gdje je to moguće. Korisnički profil uključuje sljedeće personalizirane postavke: omiljene radio i medijske postaje, postavke položaja za vožnju (elektronske kontrole na vozačevom sjedalu i vanjskim retrovizorima) te Googleove aplikacije putem OpenR link sustava.
Prepoznavanje vozača aktivno je svaki put kad se automobil pokrene. Kako bi aktivirao ovu funkciju, vozač prvo mora stvoriti profil na multimedijskom zaslonu i koristiti ugrađenu kameru za skeniranje lica. Podaci se ne šalju na server već se pohranjuju u automobilu.
OpenR veza, napredna povezivost i nove aplikacije
OpenR 24-inčni dvostruki zaslon može se kombinirati s dodatnim 9,3-inčnim head-up zaslonom za ukupnu površinu zaslona od gotovo 1000 cm², što je ekvivalent gotovo tri tableta osjetljiva na dodir. Kao i Rafale, novi Renault Espace dobiva melodiju dobrodošlice razvijenu u suradnji s Jean-Michel Jarreom i novu grafiku multimedijskog sustava.
Indukcijski punjač, dva USB-C priključka i 12V utičnica upotpunjuju opremu na prednjoj strani. Putnici straga nisu zaboravljeni jer imaju pristup dvama USB-C portovima. Nadalje, utičnica od 12 V nalazi se u prtljažniku.
Multimedijski sustav OpenR link s ugrađenim Googleom nudi najbolje od Googleovih usluga i aplikacija, uključujući Google Maps navigaciju, Google Assistant glasovnu kontrolu i Google Play s više od 50 aplikacija, uključujući Nextory za vijesti (Francuska, Njemačka, Španjolska, Švedska, Danska, Finska, Nizozemska, Norveška, Švicarska, Austrija), Canal+ za video sadržaje (Francuska, Poljska, Švicarska), Podium za glazbu i podcaste i AS za najnovije u sportu (Španjolska).
Renault također redovito stavlja na raspolaganje nove ekskluzivne značajke, kao što je Google slanje u automobil, što vam omogućuje da unaprijed isplanirate putovanje i pošaljete svoju planiranu rutu u automobil sa svog telefona. Novi Espace predstavlja jednu aplikaciju koju je posebno razvio Renault:
Odmori se! : Kamera integrirana u lijevi stup (A-stup) detektira zatvara li vozač oči, trepće li često ili zijeva. Sustav izdaje upozorenje ako je potrebno, potičući vozača da stane i napravi pauzu. (aplikacija dostupna samo sa sustavom za prepoznavanje lica)
Za dodatnu pogodnost, novi Renault Espace također se isporučuje s naprednom WiFi i Bluetooth vezom za lakšu upotrebu bežične Apple Carplay i Android Auto.
Optimizirano održavanje putem daljinske veze
Uz povezivost s oblakom OpenR Linka, vozači mogu biti u tijeku bez posjeta svojoj radionici ili zastupstvu. S FOTA (firmware over the air) tehnologijom, sustav prima automatska ažuriranja i održavanje postaje predvidljivo.
Na isti način kao i za ostale modele u Renaultovoj ponudi, vozači kupaca Espacea imaju pristup povezanoj usluzi održavanja. Ne morate brinuti o sljedećem servisu ili je li vrijeme za zamjenu kočionih pločica.
- Održavanje vozila: korisnici mogu pripremiti operacije održavanja koristeći planirani raspored održavanja i dnevnik održavanja. Zatim mogu jednostavno rezervirati termin putem aplikacije My Renault u najprikladnije vrijeme.
- Personalizirane obavijesti: ako vozilo zahtijeva posebnu pozornost iz bilo kojeg razloga, kupci dobivaju upozorenje putem e-pošte, SMS-a i aplikacije My Renault, što im omogućuje da kontaktiraju službu za podršku ili pogledaju korisničke vodiče. Također mogu izvršiti pregled vozila u stvarnom vremenu na aplikaciji My Renault.
- Predviđanje istrošenosti dijelova: Renault je postavio funkcije za predviđanje istrošenosti dijelova, obavještavajući kupce o stanju njihovih kočnica ili baterije i, prema potrebi, predlažući zamjenu.
Treba napomenuti kako su funkcije My Renault zasad dostupne u tri zemlje (Francuska, Italija i Nizozemska) od 18. veljače 2025. prije postupnog uvođenja u druge zemlje.
32 sustava za pomoć u vožnji (ADAS) i sigurnosne značajke u rangu s najboljima
Europski standard GSR2 (Opća sigurnosna regulativa) zahtijeva da se neki sustavi za pomoć u vožnji (ADAS) aktiviraju prema zadanim postavkama svaki put kada se automobil pokrene.
Tipka s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozačima da aktiviraju željene postavke za pet ADAS-a istovremeno. Koristeći prilagođene postavke dostpne na multimedijskom zaslonu, vozači mogu odlučiti hoće li aktivirati funkciju, do koje razine, dopustiti zvučna upozorenja i tako dalje.
Active Driver Assist, razina 2 autonomne vožnje
Uz Active Driver Assist, novi Renault Espace može skenirati cestu ispred sebe. Ova funkcija kombinira prilagodljivi tempomat s pomoći pri centriranju vozne trake i podatke o geolokaciji s određenih karata.
Integrirana s Active Driver Assist, funkcija prepoznavanja prometnih znakova s OSP-om (upozorenje na prekoračenje brzine) također se može koristiti samostalno ili u kombinaciji s limitatorom brzine, tempomatom i prikazom realistične scene na grupi brzinomjera.
Safety Score i Safety Coach: za odgovorniju vožnju
Safety Score ispituje podatke koji se odnose na brzinu, držanje trake i razmak na cesti. Na kraju svakog putovanja prikazuje rezultat od 0 do 100, s personaliziranim savjetima o sigurnom poboljšanju stila vožnje.
Safety Coach koristi podatke senzora vozila za procjenu rizika s kojima se vozač susreće u stvarnom vremenu, prvenstveno na temelju brzine, držanja razmaka, držanja trake i promjene trake. Dobitnik nagrade za inovacije u cestovnoj sigurnosti 2024., Safety Coach cilja na temeljne uzroke prometnih nesreća, kao što su prevelika ili neprimjerena brzina ili ometanje vozača.
Ostali ADAS sustavi
Za sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i stražnji AEB s funkcijom spajanja sustava / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Pomoć pri održavanju trake (LKA) / Upozorenje pri napuštanju trake (LDW) / Upozorenje pri napuštanju trake (LDW) / Prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine / Detekcija naprijed i nazad s pomoći pri zadržavanju trake u nuždi / Pažnja vozača Upozorenje (DAA) / pomoć pri stabilnosti prikolice (TSA).
Za iskustvo vožnje: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / 9,3” head-up zaslon / Hill Start Assist (HSA).
Za manevre parkiranja: Prednja, stražnja i bočna pomoć pri parkiranju / Kamera za vožnju unatrag / 3D kamera s 360° vidom / Hands-free parkiranje / Upozorenje o stražnjem poprečnom prometu (RCTA) / Upozorenje o sigurnom izlasku putnika (OSE).
Potpuni hibridni pogonski sklop E-Tech od 200 KS s optimiziranim mjenjačem s više načina
Novi Espace isporučuje se s potpuno hibridnim E-Tech pogonskim sklopom od 200 KS spojenim s inteligentnim automatskim višenačinskim mjenjačem bez spojke. Opremljen novim softverom, mjenjač je osjetljiviji, za glatkije promjene stupnjeva prijenosa i bez ravnih točaka pri kick-down ili ubrzanju. Prostor motora ima poboljšanu zvučnu izolaciju s učinkovitijom zvučnom izolacijom i novim nosačima motora.
Potpuni hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS se sastoji od 3-cilindričnog 1,2-litrenog benzinskog motora s turbopunjačem koji razvija 130 KS (96 kW) za 205 Nm okretnog momenta i dva električna motora. Glavni elektromotor ima snagu od 50 kW (70 KS i 205 Nm okretnog momenta) i napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V. Ovaj motor je za električnu vožnju.
Sekundarni elektromotor ili HSG visokonaponski starter generator (25 KS za 50 Nm momenta), koji pokreće motor s unutarnjim izgaranjem i upravlja promjenama stupnjeva prijenosa.
Već usklađen s budućim standardom emisija Euro 6 Bis, puni hibridni pogonski sklop E-Tech od 200 KS ima standardnu potrošnju goriva od 4,8 litara/100 km (108 g CO2 po km, u tijeku homologacija), za domet do 1100 km s punim spremnikom, bez punjenja.
Inteligentni automatski mjenjač automatski odabire način rada za puni hibridni E-Tech pogonski sklop između sljedećeg:
- potpuno električni (samo elektromotor pokreće kotače);
- dinamički hibrid (motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor zajedno pokreću kotače);
- e-drive (elektromotor pokreće kotače, dok motor s unutarnjim izgaranjem puni bateriju)
- izgaranje (benzinski motor pokreće kotače i/ili puni bateriju)
- povrat energije (kotači pokreću elektromotor koji puni bateriju)
Uz brzo mijenjanje stupnjeva prijenosa i inteligentno upravljanje, automatski mjenjač pruža uvjerljivo polijetanje (0-100 km/h za 8,8 s) i izvrsno ubrzanje (80-120 km/h za 6 s). Mjenjač je optimiziran za pružanje visokih razina performansi bez kompromisa u udobnosti. Najveća brzina vozila je elektronski ograničena na 180 km/h.
4Control Advanced i Multi-Sense za poboljšan osjećaj vožnje
Što se tiče šasije, razine opreme Esprit Alpine i Iconic standardno se isporučuju s 4Control Advanced. Prilikom skretanja ili promjene smjera, 4Control Advanced sustav upravljanja na 4 kotača okreće stražnje kotače vrlo malo u istom smjeru kao i prednje (do 1 stupanj). Pri malim brzinama, stražnji kotači se okreću u suprotnom smjeru do 5 stupnjeva za nenadmašnu agilnost, posebno u gradovima.
S ovim povećanim kutom, krug okretanja između rubnjaka s 4Control Advanced iznosi samo 10,4 m u usporedbi s 11,6 m bez njega (upravljanje na dva kotača).
Dostupna s multimedijskog zaslona, funkcija Multi-Sense korisniku omogućuje odabir osobnih preferencija u vožnji (napor upravljanja, odziv motora, agilnost šasije), kao i boju unutarnjeg osvjetljenja i zaslona na instrumentnoj ploči, na temelju četiri načina vožnje: Eco, Sport, Comfort i MySense.