Učinkoviti motor E-Tech full hybrid 145 odlikuje se optimalnim vrijednostima potrošnje (4,7 l/100 km) i emisija CO2 (105 g/km) prema WLTP-u, a tu je i funkcija E-SAVE koja pomaže očuvati zalihe energije u bateriji kako bi se postigle bolje performanse i veća učinkovitost
Renault je održao domaću premijeru modela automobila od kojeg puno očekuju. Potpuno novi model Renault Symbioz, na svjetskoj razini predstavljen u svibnju ove godine, nije trebao puno da stigne na mnoga tržište, pa tako i na naše. Za domaće predstavljanje Symbioza odabrana je ruta od Zagreba do Suhopolja, nekoliko kilometara udaljeno od Virovitice. Naravno, sam put je uključivao brzu autocestu te regionalne ceste, a prezentacija modela je održana u prekrasnom ambijentu temeljito obnovljenog dvorca-hotela Janković u Suhopolju.
Mi smo bili i na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u španjolskoj Valenciji u srpnju ove godine, o čemu smo vas iscrpno izvijestili. Ipak, nije naodmet ponoviti neke temeljne podatke o Symbiozu.
Što zapravo predstavlja potpuno novi Renault Symbioz možemo zaključiti prema onome što nam kaže njegov proizvođač, a glasi ovako 'svestrano vozilo s najboljim tehnologijama C-segmenta koje Renault nudi, kompaktno i spremno odgovoriti na sve potrebe kupaca'. Nakon modela Mégane Conquest, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje ponudu kompaktnih vozila Renault, kao posljednje vozilo u prodoru strategije Renaulution u C-segment.
Treba svakako napomenuti kako C-segment, kao najveći segment u Europi, bilježi čak 39 posto prodaje. Da bi ispunio potrebe šireg kruga kupaca, Renault je 2021. godine pokrenuo veliku proizvodnu ofenzivu u C i D segmentu, s ciljem da do 2025. predstavi sedam komplementarnih modela koji će biti dostupni u 100 posto električnoj ili hibridnoj inačici E-Tech. Renault Symbioz zaokružuje početnu ponudu u C-segmentu: ima sve što je potrebno da bi se svidio obiteljima i poslovnim kupcima koji žele kupiti elektrificirano vozilo, a opet zadržati ukupne troškove vlasništva na razumnoj razini.
Renault Symbioz proizvodi se u tvornici u Valladolidu u Španjolskoj te je dostupan u četiri razine opreme: evolution, techno, esprit Alpine i iconic. Inačica s pogonom E-Tech hybrid 145 je već krenula i kod nas u prodaju, a prve se isporuke očekuju početkom rujna ove godine. Napomenimo i kako će se i inačice s termičkim motorima moći naručiti naknadno.
Symbioz se pridružuje staroj lozi Renaultovih 'vozila za život', a kad je riječ o dizajnu, modularnosti prostora, teretnom kapacitetu, povezanosti i učinkovitosti, taj kompaktni i svestrani automobil nudi sve što jedan Renault iz C-segmenta može ponuditi. Prilagođen za obitelji i poslovne korisnike, Symbioz uspješno zaokružuje Renaultovu bogatu ponudu kompaktnih modela.
Svestrani 'automobil za život' C-segmenta
Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrijebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Mégane Conquest (C-segment) te ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov stražnji prevjes koji jamči obilje prostora u prtljažniku pridonosi dobrom toku ukupnog dizajna. Stražnji kraj u skladu je sa suvremenim, odvažnim i povišenim vodoravnim poklopcem motora i okomitim linijama prednjeg kraja.
Njegov se prtljažnik i putnički prostor mogu prilagođavati svim potrebama obitelji, korisne tehnologije donose dodanu vrijednost, dok su kompaktne dimenzije idealne i za gradsku vožnju te ga sve to čini još jednim primjerom svestranog 'vozila za život' koje odražava svoje doba. Symbioz krasi novi dizajnerski potpis marke Renault, a nastavlja se na nedavno predstavljene modele Scénic E-Tech electric (Europski automobil godine za 2024. – COTY) i novi Captur.
S obzirom na dimenzije ((duljina: 4413 mm, širina 1797 mm (s otvorenim retrovizorima 2003 mm), visina 1575 mm (s krovnim šinama 1584 mm), međuosovinski razmak 2638 mm), visina od podloge 169 mm)) Symbioz se smješta između Captura (B-SUV segment) i Australa (C-SUV segment). U udobnu unutrašnjost Renaulta Symbioz, svestranog i srednje velikog obiteljskog automobila, može se smjestiti petero odraslih osoba.
Dakle, Symbioz je idealne veličine za poslovne korisnike i obitelji, a budući da je opremljen 360-stupanjskim prikazom okruženja vozila te prednjim, stražnjim i bočnim parkirnim senzorima, posebno je koristan u gradskim sredinama. Njegove dimenzije pospješuju učinkovitost hibridnog motora E-Tech snage 145 KS.
Renault Symbioz impresionira i najboljim kapacitetom prtljažnika u klasi. Pomicanjem stražnje klupe za 16 cm, teretni kapacitet povećava se s 492 na 624 litre, a preklapanjem stražnje klupe(omjer 60:40) osigurava se maksimalni prostor od 1582 litre. Utovarna duljina u tom slučaju iznosi 1,68 m. Symbioz teži manje od 1500 kg (od 1423 do 1476 kg). Symbioz s ovim hibridnim pogonskim sklopom može vuči kočenu prikolicu od 750 kg ili 745 kg nekočenu.
Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti predmete. Vozač može otvoriti ili zatvoriti motorizirani poklopac prtljažnika na nekoliko načina: pritiskom električnog gumba na prtljažniku, upotrebom kartice 'Slobodne ruke' ili jednostavnim zamahom stopala u području senzora ispod stražnjeg odbojnika.
Symbioz je dostupan u sedam boja, uključujući novu živahnu plavu boju Mercury. Kultna crvena Flame dostupna je bez nadoplate, a povrh toga se nudi još i pet drugih boja: bijela Pearl, siva Oyster, crna Starry, siva Gunmetal i plava Iron.
Najbolja tehnologija marke Renault, hvaljena i u višim segmentima tržišta
Symbioz strukturu armaturne ploče dijeli s novim Capturom. Inačica iconic uključuje posebnu završnu obradu s modernim i profinjenim materijalima.
Završna obrada gornjeg dijela inačice techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok inačicu esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a inačicu iconic gradacijski uzorak s efektom brušenog aluminija. Donji dio na inačici esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je inačica iconic obložena umjetnom kožom zrnate teksture (TEP) sa šavovima. Elementi dizajna specifični za inačicu esprit Alpine nastavljaju se na unutarnjim oblogema vrata i armaturnoj ploči.
Renault Symbioz dolazi sa sveobuhvatnim paketom tehnološki napredne opreme, uključujući panoramski krov Solarbay s funkcijom zatamnjivanja. Nadalje, tu je i multimedijski sustav openR link s ugrađenim Google uslugama, okomitim 10,4-inčnim dodirnim zaslonom (serijski u svim inačicama) i 10,3-inčnim zaslonom brzinomjera.
Riječ je o sustavu koji nudi najbolje Google usluge kao što su Google Maps, Google Assistant i katalog internetske trgovine Google Play kako bi svako putovanje bilo jednostavnije, a korisničko iskustvo intuitivno kao na pametnom telefonu.
Osjećaju prostranosti i svjetlosti dodatno pridonosi velika ostakljena površina i više prostora za glavu. Zahvaljujući ovom jedinstvenom dizajnu nema potrebe za mehaničkim ili električnim sjenilom, a prostor za glavu povećan je za 30 mm. To je važno za udobnost putnika i za ograničenje visine vozila kako bi se poboljšala učinkovitost.
Symbioz raspolaže s 24,7 litara prostora za pohranu raspoređenog po unutrašnjosti, uključujući i pretinac za rukavice obujma 7 litara. Za potrebe punjenja i povezivanja, u prednjem dijelu dostupne su dvije USB-C utičnice, a dodatne dvije smještene su u stražnjem dijelu vozila. Sve inačice su serijski opremljene i bežičnim punjačem pametnog telefona.
Aktivna i pasivna sigurnost
Unaprijeđen novom elektroničkom arhitekturom, Symbioz nudi najbolje sustave aktivne i pasivne sigurnosti: kupcima je raspolaganju čak 27 sustava za pomoć u vožnji, uključujući automatsko kočenje u nuždi u vožnji unatrag. Posebno vrijedi izdvojiti sustave za pomoć u vožnji nove generacije kao što su aktivna pomoć za vozača.
Novo izdanje europske Uredbe o općoj sigurnosti nalaže da se neki sustavi za pomoć u vožnji automatski i sustavno aktiviraju prilikom svakog pokretanja vozila pa je tako u vozilo ugrađena nova tipka My Safety. Smještena je s lijeve strane upravljača, a vozaču omogućuje da jednim pritiskom istodobno aktivira ili deaktivira omiljene postavke za čak pet sustava za pomoć u vožnji.
Pogon sklop E-Tech full hybrid 145 KS
Renault Symbioz je prilikom lansiranja na tržište najprije opremljen pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145, poznatog iz nekoliko dugih modela Renaulta, Nissana i Dacije. Izuzetno je učinkovit i pristupačan za upotrebu te jamči udobnu i tihu električnu vožnju u gradskim sredinama, bez potrebe za punjenjem.
Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW (24,5 KS)) s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i litij-ionskom baterijom od 1,26 kWh (285V). Sama težina baterije je 39 kg.
Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.
Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40 posto u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava.
Ova Renaultova tehnologija omogućuje modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP izračunana je potrošnja od 4,7 litara na 100 km. Emisije CO2 su u kombinranim uvjetima od 105 g/km (WLTP). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,9 s, a krajnja brzina je 170 km/h. Spremnik goriva je 48 litara.
Otkako je predstavljen, pogonski se sklop neprestano unaprjeđuje – posebno kad je riječ o upravljanju softverom. Cilj je unaprijediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autocesti. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača. Funkcija je namijenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem razine napunjenosti baterije na najmanje 40 posto kako bi se osiguralo da vozilo uvijek ima dovoljno energije za svladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za pretjecanje uz korištenje električnog motora za dodatnu snagu, bez dodatnog opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem i bez pretjeranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom onečišćenja bukom.
Symbioz je opremljen i sustavom prediktivne hibridne vožnje, funkcijom koja daje maksimalnu prednost električnoj energiji u odnosu na energiju oslobođenu izgaranjem kako bi se postigla manja potrošnja goriva. S pomoću podataka iz povezanih karata (Google Maps), uzima u obzir topografske značajke (uzbrdice, nizbrdice itd.), trajanje putovanja i stanje u prometu. Ti se podaci obrađuju unaprijed u okviru sustava za upravljanje baterijom, omogućujući maksimalno iskorištavanje električne energije. Izvještaj o vožnjama prikazuje se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100 posto električnom načinu rada.
Za dodatnu dozu svestranosti, Renault Symbioz dostupan je s funkcijom Extended Grip koja poboljšava prianjanje (dostupnost ovisi o zemlji / opcijski s hibridnim motorom E-Tech 145 / samo u kombinaciji s 18-colnim gumama). Ovisno o uvjetima vožnje, moguće je aktivirati neki od dva načina rada (Snow i All-terrain). Osim toga, zbog relativno velikog razmak od tla (169 mm) čini ovaj automobil prikladnim za terensku vožnju.
Nova funkcija E-SAVE, koja se aktivira pritiskom gumba na armaturnoj ploči (s lijeve strane upravljača), pomaže održati napunjenost baterije na najmanje 40 posto. Na taj se način osiguravaju optimalne performanse prilikom zahtjevnijih vožnji, kao što je vožnja uzbrdicom.
Renault Symbioz ima prednji ovjes MacPherson, dok je straga ugrađena polukruta osovina. Postavke brzine/sile amortizera i geometrija pogonskog sklopa jamče veću kontrolu nad naginjanjem karoserije. Osim toga, servoupravljač je podešen kako bi pružao brži odziv. Da bi se postigao izgled više klase, profinjenu unutrašnjost inačice Iconic izvana upotpunjuju posebni naplatci i 19-colne gume (Michelin 225/45R19). Jedno je sigurno: svi ti elementi pridonose užitku u vožnji i udobnosti.
Za kraj, cijene modela Renault Symbioz na hrvatskom tržištu kreću od verzije evolution E-Tech full hybrid 145 od 29.690 eura. Slijede opremljenije verzije: techno E-Tech full hybrid 145 od 30.990 eura, techno esprit Alpine E-Tech full hybrid 145 od 32.990 eura, iconic E-Tech full hybrid 145 od 34.490 eura (uključeni PDV i PPMV).
Renault u Hrvatskoj nudi dodatno ugovor o održavanju - My Revision - u trajanju 5 godina/100.000 km po cijeni od 1100 eura. Osim toga tu je i jamstvo u trajanju 5 godina/100.000 km (dodatno na 2 godine tvorničkog jamstva) po cijeni od 487,50 eura. U ponudi je i jamstvo u trajanju od 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina jamstva) po cijeni od 327,49 eura i naposlijetku jamstvo u trajanju od 10 godina/200.000 km (dodatno na 5+3 godine jamstva) po cijeni od 314,33 eura.