SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Renault 4 E-Tech electric: Povratak ikone – u električnom obliku!

14.10.2024 u 09:32

Bionic
Reading

Jači model snage od 110 kW (150 KS) kombinira litij-ionsku NMC bateriju od 52 kWh, za domet do 400 km. Također je dostupan i u konfiguraciji s motorom od 90 kW (120 KS / 225 Nm) i baterijom od 40 kWh, za preko 300 km

Renault je danas predstavio svijetu svoj dugo očekivani, iznova promišljen i dizajniran Renault 4. Da, ovo je 'četvorka' za 21. stoljeće, a pod time mislimo da je riječ o potpuno električnom vozilu. I da, njegovo ime je: Renault 4 E-Tech electric. Mi smo u Autozoni imali tu privilegiju da vidimo novi R4 uživo na njegovoj pretpremijeri u Parizu, tek nekoliko dana uoči ovogodišnjeg Sajma automobila u francuskoj prijestolnici (14. do 20. listopad).

Renault 4 E-Tech electric - svjetska pretpremijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Kako smo prije samo dva tjedna U Nici bili na međunarodnoj dinamičkoj premijeri još jedne, sada također potpuno električne, ikone: Renaulta 5 E-Tech electric, imali smo i naznake onoga što bi nas moglo očekivati u novoj 'četvorki'. Naime, oba modela dijele mnogo zajedničkih detalja: platforma, baterija, elektromotori, infotainment, Reno virtualni suputnik,...

Renault 4 istinska je ikona, rođena kao odgovor na sveobuhvatne društvene promjene 1960-ih, s egzodusom iz sela, pojavom srednje klase i novom ulogom žene. Bio je to automobil za svakoga i za svaku namjenu, simbol slobode. Brojke to i potvrđuju: 8.135.424 primjeraka na pet kontinenata i u više od stotinu zemalja u razdoblju od 30 godina, što ga čini Renaultovim najprodavanijim modelom na globalnoj razini.

Najavljen na sajmu automobila u Parizu 2022. s izložbenim automobilom 4EVER Trophy, električni Renault 4 E-Tech ulazi u DNK izvornog modela kako bi se ponovno osmislio kao svestrani kompaktni automobil za današnjicu. Potpuno električan i povezan, svaki je centimetar 'auto za život' (fra. 'voiture à vivre'), čak i više od toga, automobil spreman za bilo gdje, svaki dan. Otvoren prema svijetu sa svojim otvorenim platnenim krovom Plein Sud (u prijevodu 'ravno prema jugu', a mi bismo još dodali – na more!), očito je spreman za avanturu s odvažnim, retro-futurističkim dizajnom koji će se svidjeti najvećem broju. Svojim modularnim rasporedom i prostranim prtljažnikom prilagođava se svim potrebama.

Novi Renault 4 E-Tech electric je prepun tehnologije, bilo da je riječ o ADAS sustavima za sigurnost ili OpenR Link i Reno avatar za iskustvo vožnje i vožnje. No hoće li novi potpuno električni Renault 4 E-Tech electric moći dostojno zamijeniti legendarnu 'četvorku' pokazati će vrijeme pred nama.

Proizvodnja novog Renaulta 5 E-Tech electric počinje s prvim danima 2025. godine, a točan datum dolaska na naše tržište i cijene još nisu objavljene.

Potpuno električni, proizveden u Europi

Grupa Renault obvezala se graditi Renault 4 E-Tech u Europi, u Ampere ElectriCityju. Vozilo će se sklapati u Maubeugeu, motor u tvornici Cléon, a baterija od ožujka 2025. u Douaiju. 75 posto opskrbljivača nalazi se u radijusu od 300 km od kompleksa ElectriCity. Odražavajući predanost Grupe Renault, ovaj kratki krug opskrbe potiče konkurentnu lokalnu proizvodnju, a istovremeno pomaže u osiguravanju radnih mjesta i ostavlja manji ekološki otisak.

Renault 4 E-Tech electric Techno Blue Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Nakon ulaganja koja su već izvršena 2021. u tvornici Maubeuge za Renault Kangoo, Grupa je uspjela ograničiti troškove razvoja proizvodne linije za Renault 4 E-Tech electric. Jednostavno je dodao specifične resurse potrebne za ovo vozilo, kao što je instalacija za otvarajući platneni krov Plein Sud i robot 'jetprint paint' za dvobojni proces bojanja.

U skladu s opredijeljenošću Grupe za kružno gospodarstvo, Renault 4 E-Tech electric ima stopu recikliranja od 88,6 posto. Zahvaljujući stručnosti The Future is NEUTRAL, podružnice Grupe Renault specijalizirane za kružno gospodarstvo, Renault 4 E-Tech Electric također koristi 26,4 posto materijala koji potječu iz kružnog gospodarstva, uključujući metal, staklo i 41 kg pronađenih recikliranih polimera, na primjer, ispod vrata, u krovnoj tkanini, kao iu unutrašnjosti i tepisima prtljažnika. Konačno, tkanina za sjedala razina opreme Techno i Iconic izrađena je od do 100 posto recikliranih vlakana iz plastičnih boca.

Svestranost na neizbježnom putu prema električnim automobilima

Bez obzira na sve, novi Renault 4 E-Tech electric odražava Renaultovu ponovno potvrđenu predanost ubrzanju energetske tranzicije diljem Europe, uvođenjem električnih vozila u mainstream. U tu svrhu razvija niz potpuno električnih vozila za sve potrebe i sve namjene. Renault 4 E-Tech electric (4,14 m) zauzima prirodno mjesto u B segmentu, odmah iznad Renaulta 5 E-Tech electric (3,92 m). Nešto veći i prostraniji od Renaulta 5 E-Tech electric, njegovo je pozicioniranje slično onome u modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem, Captura (4,24 m) u odnosu na Clio (4,05 m). Dok je Renault 5 E-Tech Electric namijenjen urbanim kupcima, Renault 4 E-Tech Electric cilja na širu publiku, nastojeći ih sve usmjeriti prema električnim vozilima, uključujući mlade obitelji.

Originalni Renault 4 može se sažeti u jednu riječ: svestranost. Trideset godina nakon završetka karijere, ista je riječ jednako prikladna. Danas se Renault 4 E-Tech electric – automobil Renaulutiona – pridružuje Renaultovoj električnoj ponudi kao automobil za svaku potrebu. Njegove ambicije izražene su razmišljanjem iza njegovog dizajna: odražavati korištenje korisnika što je moguće šire.

U tu svrhu dizajniran je za svakodnevne potrebe, kao i za vikende i slobodno vrijeme. Idealan je i za solo vožnju i za obiteljska putovanja, uz normalno ili intenzivno korištenje prtljažnika. Spreman je za grad i selo, planine i autoceste.

Pokazujući svoju svestranost, Renault 4 E-Tech electric kombinira izniman prtljažni prostor s modularnim rasporedom koji je nov u ovom segmentu. Uključuje 420 litara prostora, niski utovarni prag, izvrsno osmišljene pretince za pohranu, sklopivu stražnju klupu i ravno sklopivo suvozačevo sjedalo – prvi put za električno vozilo Renault. U isto vrijeme, povećani razmak od tla i napredni Extended Grip sustav kontrole trakcije osiguravaju udobnu vožnju, kako na asfaltu tako i na neravnim stazama.

Sve te značajke, zajedno s rekordnim unutarnjim prostorom, niskim težištem, držanjem ceste, funkcijom One Pedal i dometom do 400 km, omogućila je namjenska AmpR Small platforma, jedina takve vrste u Europi. Dijeljena s Renault 5 E-Tech electric, ova platforma donosi značajnu ekonomiju razmjera, bez kompromisa za kupce. Renault 4 E-Tech electric je kompaktni automobil s namjerom da ostanete hladni u prometnim gužvama i na dugim putovanjima.

Retro-futuristički i dizajniran za avanturu

Renault 4 se vratio, ali bez nostalgije za prošlošću. To je bilo jasno iz mišićavih linija izložbenog automobila 4EVER Trophy 2022. Gledajući izvan njegovih ukupnih linija, još uvijek možemo vidjeti ikonu 60-ih u mnogim detaljima koji su ažurirani s modernim zaokretom: rešetka hladnjaka, poklopac motora, odbojnici, stražnja četvrtasta svjetla, zaštita vrata, svjetla u obliku kapsule... pa čak i otvarajući platneni krov Plein Sud.

Prednja rešetka je prvi detalj koji upada u oči. Snažno nadahnut originalnim Renaultom 4, ipak je jedinstven sa svojim kontinuirano osvijetljenim okvirom i logotipom Renault u sredini. Izrađen iz jednog komada (dug 1,45 m), prvi je u svijetu u automobilskoj industriji, izazov kojemu su zajednički pristupili odjeli dizajna, inženjeringa i proizvodnje Renaulta i Amperea. Poput Renaultovog logotipa u sredini, osvijetljena je jedna neprekinuta linija svjetla, bez tamnih područja.

Ovaj veliki dio također je morao zadovoljiti zahtjeve u pogledu trajnosti, čvrstoće i sigurnosti, posebno u slučaju sudara s pješacima. Nadalje, nisu napravljeni nikakvi kompromisi po pitanju mogućnosti popravka, budući da je moguće zamijeniti samo polikarbonatno staklo bez mijenjanja cijele rešetke ili prednjih svjetala.

Linije poklopca motora nastavljaju se do dna rešetke, tako da poklopac motora izgleda vodoravnije, a rešetka okomitije, baš kao na izvornom modelu. Obrub na vrhu poklopca motora podsjeća na rešetku na Renaultu 4 iz 1960-ih. Sprijeda i straga, odbojnici imaju graničnike na oba kraja. Ova značajka dizajna podsjeća na kuke koje drže odbojnike originalnog Renaulta 4. Međutim, za razliku od kuka, graničnici su dostupni s prilagođenim ukrasima. Na bočnim stranama, stražnji četvrtasti prozor odmah privlači pažnju. Ovo je bila ikonska značajka na povijesnom modelu, pa ju je trebalo ažurirati sa suvremenim zaokretom. Smješten iza naslona za glavu, uvjerljiva je stilska značajka, s iznenađenjem kada ga bolje pogledate.

Nadalje, tri karakteristične pruge uklesane su u panele vrata. Podsjećaju na plastične štitnike za vrata na originalnom Renaultu 4 GTL, iako u ovom slučaju čine skok u budućnost. I dalje gledajući vozilo sa strane, dijagonalna linija vjetrobranskog stakla nastavlja se personaliziranim ukrasima na krilima (ovisno o verziji). Možemo vidjeti riječi 'Renault ElectriCity' i 'Manufacture de Maubeuge', naklon proizvodnom pogonu. Krov zadržava ikonske linije izvornog modela, ali s novom značajkom: krovne šipke.

Straga, trodijelna svjetla dobivaju novi život. Sportskih modernih linija s prepoznatljivim LED potpisom, dizajn je ipak posveta obliku kapsule ikone 60-ih.

To ima neočekivani učinak jer vrata prtljažnika postaju veća nego što se čini. To je postignuto proširenjem vrata u branik za veći otvor i niži prag za utovar, na isti način kao na originalnom Renaultu 4. Elegantno stražnje polusvjetlo zadržava ne samo svoj prirodni položaj na boku, već i prepoznatljivi linije svog prethodnika. Tri identifikacijske trake isklesane na panelima vrata dodaju dašak razlikovanja profilu Renaulta 4 E-Tech electric, podsjećajući na Renault 4 GTL. Konačno, krov zadržava amblematski dizajn povijesnog modela, uz dodatak krovnih nosača za današnje potrebe.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, Renault 4 E-Tech electric idealnih je proporcija za vozilo pozicionirano na vrhu B segmenta. Vozilo koje je kompaktno, električno i svestrano po dizajnu. Duljina mu je 4,14 m čime ostaje kompaktno vozilo, širina ostaje umjerena na 1,80 m, dovoljna za kretanje po gradu bez poteškoća. Visok je 1,57m, u rangu s Capturom. Glavna razlika između njih leži u razmaku od tla. Renault 4 E-Tech electric mjeri 18,1 cm, 1,2 cm više od Captura. Međuosovinski razmak je produžen na 2,62 m za veći unutarnji prostor.

Prostran, praktičan i pristupačan prtljažnik

Renault 4 E-Tech električni dodiruje DNK originalnog R4, sve do dizajna prtljažnika. Ovaj dio vozila zahtijevao je značajnu stručnost u pogledu dizajna i inženjeringa. Kako bi se ispunio cilj maksimiziranja volumena prtljažnog prosotra, prvi korak je bilo maksimalno otvaranje vrata prtljažnika. Dok su proporcije automobila olakšavale povećanje dimenzija, svjetla su morala biti postavljena na takav način da vrata izgledaju okomito, na isti način kao na starom Renaultu 4. I premda je Renault 4 E-Tech električni je viši, prtljažnik je morao biti lako dostupan. Zbog toga se vrata prtljažnika protežu sve do odbojnika, za tovarni prag visok samo 61 cm, u prosjeku 10 cm niži od konkurencije.

Od 420 litara raspoloživog kapaciteta u prtljažniku, 35 je u obliku podnog spremišta. Idealno za spremanje kabela za punjenje. Međutim, ovaj prostor nije zamišljen kao jedna jednostavna cjelina. To je zapravo poklopac s dva različita otvora, inovacija koja odražava funkcionalnu prirodu Renaulta 4 E-Tech electric. Ovo dvostruko otvaranje je korisno kada teret zatvara jednu stranu. Drugi se još uvijek može otvoriti kako bi se omogućio jednostavan pristup pohrani. Nadalje, kanta koja se proteže cijelom širinom prtljažnika dostupna je kao dodatna oprema. Lako se nosi i prije svega pere po potrebi. Napominjemo da ovaj prostor zauzimaju zvučnik i pojačalo, uz opciju Harman Kardon.

Funkcionalne kvalitete prtljažnika također su ilustrirane drugim značajkama, kao što su mali prostori za pohranjivanje predmeta kao što su boce vode i pretinci za pohranu sa strane za dodatke. Također su uključeni: četiri kuke za vezivanje,dvije plastične kuke za vrećice, gumica sa svake strane za držanje predmeta na mjestu. A s motoriziranim vratima prtljažnika, nošenje kupnje ili bebe nikada više neće biti problem. Prtljažnik se automatski otvara kada zavučete nogu ispod poda.

Kotači, boje i personalizacija

Sve verzije Renault 4 E-Tech electric opremljene su 18-colnim kotačima (dimenzije guma 195/60R18), što pridonosi njegovom izgledu pogodnom za bilo koje mjesto. Na osnovnom modelu Evolution, aerodinamički optimizirani poklopci kotača nose naziv 'Jogging'. Na Techno završnoj obradi, crni aluminijski kotači s dijamantnim rezom i četiri kraka nazivaju se 'Sixties', što je naklon prema imenu modela.

Završna obrada Iconic također sadrži crne aluminijske naplatke s dijamantnim rezom, nazvane 'Parisienne' zbog njihovog posebno sofisticiranog i dinamičnog grafičkog stila. Ova tri imena nisu odabrana slučajno. Svaki je nazvan po ograničenom izdanju originalnog Renaulta 4. Jogging je lansiran 1981., a Sixties 1985., dok Parisienne, suradnja s časopisom ELLE, datira iz 1963. godine.

Renault 4 E-Tech electric dostupan je u sedam elegantnih i elegantnih boja: Glacier White bijeloj, Urban Grey sivoj, Starry Black crnoj, Carmin Red crvenoj, Terracotta Brown smeđoj, Hauts-de-France Green zelenoj i Cloud Blue plavoj.

Renault 4 E-Tech electric također se isporučuje u ekskluzivnoj novoj boji, Hauts-de-France Green zelenoj. Počast Île-de-France Blue plavoj iz 1960-ih i njegovom budućem mjestu sastavljanja u Maubeugeu u Francuskoj, koje je dio kompleksa ElectriCity. Kao i njegov prethodnik, model nove generacije također ima otvoreni platneni krov Plein Sud, koji je sada. Ovo odmah podsjeća na legendarni Renault 4 Plein Air i osjećaj slobode.

Sa 670 mogućih kombinacija, definitivno postoji Renault 4 za svakoga. Ovaj velikodušni izbor može se objasniti brojem dostupnih boja i kotača, kao i izborom između krovnih nosača i otvarajućeg platnenog krova, personaliziranih ukrasa i opcija dvobojne crne ili proširene crne. Ova zadnja verzija uključuje krov, poklopac motora i dio prednjeg branika.

Na isti način kao na Renaultu 5 E-Tech Electric, korisnici također mogu personalizirati vrh ručice mjenjača postavljene na upravljaču (mjenjač e-pop), koji podsjeća na tubu ruža za usne. Mogu birati između broja 4, WT4, Renault 4 i uzorka remena za sat.

Niz opcija personalizacije eksterijera također je dostupan za krov, poklopac motora, krila te graničnike prednjeg i stražnjeg branika. Kupci mogu vidjeti sve ove dodatke u konfiguratoru prije nego što odluče.

Unutrašnjost

Atmosfera unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech electric varira ovisno o završnoj obradi. Na završnoj obradi Evolution, pogled odmah privlači svijetle boje armaturne ploče i panela vrata u kontrastu s tamno sivim prošivenim tekstilom presvlaka i gornjim šavovima u bojama francuske zastave.

Techno završna obrada je u znaku trapera. Reciklirana presvlaka u tamnoplavoj boji vrlo je slična trapericama koje se nose u svakodnevnom životu. Bakrene zakovice na bočnim stranama sjedala uključuju uskršnje jaje na kojem piše: Allez-y vous êtes en Renault 4' ('Samo naprijed, ti si u Renaultu 4'). Čak i gornji šavovi poprimaju bakrenu nijansu sličnu onoj šavova na trapericama. Ova presvlaka s prošivenim kvadratićima također se nalazi na armaturnoj ploči i panelima vrata.

Konačno, završna obrada Iconic daje Renaultu 4 E-Tech electric šik, sportski izgled. Sjedala i nasloni za glavu imaju recikliranu presvlaku s crnim prošivenim profinjenim tekstilom koji je djelomično recikliran i dobiven iz bioloških izvora te sivim houndstooooth tekstilom sa žutom vrpcom. Žuta boja također je istaknuta u unutrašnjosti, s dizajnom remena za sat na prednjim sjedalima, stražnjoj klupi i instrumentnoj ploči, koja također ima laserski ugraviran i pozadinski osvijetljen 'Renault 4'.

Modularni raspored još je jedna jaka strana Renaulta 4 E-Tech electric. To je vrlo svestran automobil, sa sklopivom stražnjom klupom i ravnim sklopivim suvozačevim sjedalom. To je pravi plus, budući da stvara duljinu tereta od 2,20 metara, što olakšava nošenje male garderobe ili, na primjer, skija za odrasle. Dakle, savršen je za slobodno vrijeme kao i za iznimne zahtjeve.

Prtljažni prostor dostupan na Renaultu 4 E-Tech electric gotovo vas tjera da zaboravite da je to još uvijek kompaktno vozilo, dugo samo 4,14 m. Ali to ga ne sprječava da putnicima osigura udobnu vožnju, s pet pravih sjedala. I djeca i odrasli mogu lako putovati straga.

Veliki horizontalni ekran

Dvostruki vodoravni zaslon daje suvremeni izgled unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech. Prvi zaslon okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10,1 inča (7 inča na početnim modelima), koja prikazuje cijeli niz informacija o vožnji.

Središnji multimedijski zaslon mjeri 10" na svim verzijama. Sadrži sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom.

Kontinuirano ažurirane Google usluge

S vremenom je OpenR Link s Google ugrađenim multimedijskim sustavom postao obavezan na vozilima Renault. Omogućuje Renault 4 E-Tech Electric širok raspon Googleovih usluga, zajedno sa stalnim ažuriranjima tijekom mjeseci i godina. S Google kartama ne samo da možete planirati svoje putovanje, već i zakazati punjenje sve do odredišta. Dok je minimalna potrebna razina napunjenosti prije bila 30 posto, sada se može prilagoditi za oko 10 poto ako je potrebno. Još bolje, vozači sada mogu ponovno izračunati svoju rutu, bez vraćanja na izvorni plan, ako odluče promijeniti svoje putovanje. Planer rute za EV sada može aktivirati predkondicioniranje baterije kako se vozilo približava točki punjenja, zagrijavajući ga na optimalnu temperaturu za punjenje.

Središnji multimedijski zaslon prikazuje bitne informacije poput vremena potrebnog na mjestu punjenja, raspoložive snage i postotka napunjenosti baterije po dolasku.

Aplikacije: još veći izbor

Renault 5 E-Tech electric već se može pohvaliti širokim rasponom primjena, a popis je još dulji za Renault 4 E-Tech electric. Naravno, kako je Renault francuski simbol autoindustrije mnoge aplikacije su naravno prezentirane za kupce na lokalnom tržištu. No naravno da će se prema pojedinim zemljama ove usluge prilagođavati njihovim vlasnicima.

Ipak, spomenimo ove francuske detalje zasad. Možete slušati glazbu, pratiti sport i vijesti ili se zabavljati dok se vozilo puni ili stoji. Amazon Music, Waze, SongPop za Renault, L'Équipe za Renault i Vivaldi pridružuju se na Google Playu brojnim novim aplikacijama, uključujući Canal+, Nextory i Radio France.

Renault 4 E-Tech electric Techno (Carmin crvena boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Lansiranje Renault 4 E-Tech Electric također označava početak ekskluzivnog partnerstva s Radio France. Renault će biti prvi proizvođač vozila koji će predstaviti novu aplikaciju Radio France dostupnu na Google Automotive Service.

Ovo partnerstvo dio je Renaultove strategije za pružanje visokokvalitetnog sadržaja na vozilu i poboljšanog korisničkog iskustva. Kroz ovu suradnju, Radio France – vodeća francuska radijska grupacija – osigurat će aplikaciju posvećenu onboard iskustvu, s uredničkim odabirom posebno odabranim za Renault. Razvijen za djecu i odrasle, sadržaj će se fokusirati na glazbu, vijesti i kulturu. Moći će se izravno pristupiti iz Renaultovih vozila.

Pomoći u vožnji dostojne viših tržišnih segmenata

Renault 4 E-Tech electric u rangu je s višim tržišnim segmentima, ne samo zbog svojih sustava za pomoć u vožnji (ADAS), već i zbog sigurnosti i parkiranja. Kao i Renault 5 E-Tech Electric, ima upozorenje za pozornost vozača i stražnje automatsko kočenje u nuždi, kao i prednju i stražnju detekciju s pomoći pri zadržavanju trake u nuždi i upozorenje za siguran izlazak putnika. Ove pomoći u vožnji rijetko se mogu vidjeti u B segmentu i čak nadilaze zahtjeve novog GSR II (Opća sigurnosna regulativa II). Također je uključeno upozorenje za siguran izlazak putnika, i za putnike na prednjim i stražnjim sjedalima, s obje strane vozila.

Posebna je priča o funkciji s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – koja vozačima omogućuje aktiviranje željenih postavki za najmanje pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na gumb. Ovi personalizirani izbori se donose putem postavki na multimedijskom zaslonu.

Na cesti, Active Driver Assist je delegiranje vožnje razine 2, kombinirajući inteligentni prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i pomoći pri centriranju vozne trake. Nadalje, kako bi se poboljšala sigurnost vozila i njegovih putnika nakon početnog sudara, sustav automatskog kočenja nakon nesreće automatski blokira kočnice vozila u slučaju sudara. Time se smanjuju posljedice bilo kakvih sekundarnih sudara i mogući daljnji utjecaj. Safety Score i Safety Coach upotpunjuju dugačak popis pomoći u vožnji.

Ocjena sigurnosti i trener sigurnosti: personalizirani savjeti i savjeti za odgovorniju vožnju

S programom Human First pokrenutim 2023., Renault je ponovno potvrdio svoju predanost poboljšanju sigurnosti za vozače, putnike i druge sudionike u prometu diljem svijeta, kroz niz tehnoloških napredaka. Kako bi pružio podršku vozačima i smanjio rizik od nesreća, Renault 4 E-Tech electric opremljen je s dva sigurnosna pomagala pod nazivom Safety Score i Safety Coach.

Safety Score procjenjuje vaš stil vožnje ispitivanjem podataka koji se odnose na brzinu, držanje trake i držanje udaljenosti tijekom putovanja. Na kraju svakog putovanja prikazuje rezultat od 0 do 100, s personaliziranim savjetima o poboljšanju vašeg stila vožnje na siguran način.

Safety Coach, dobitnik nagrade za inovacije u sigurnosti na cestama 2024., cilja na temeljne uzroke prometnih nesreća, poput pretjerane ili neprilagođene brzine ili ometanja vozača. Koristeći senzore vozila, procjenjuje rizike s kojima se vozač susreće u stvarnom vremenu, prvenstveno na temelju brzine, držanja razmaka, držanja trake i promjene trake.

Izvanredna pasivna sigurnost

Uloženi su znatni napori kako bi se zadovoljili najviši standardi pasivne sigurnosti, od konstrukcijske otpornosti u slučaju sudara, do posebno razvijene središnje strukture postolja i poprečnih nosača sjedala dizajniranih za zaštitu baterije. Kao posljedica toga, Renault 4 E-Tech Electric savršeno je usklađen s Renault 5 E-Tech Electric. Obje implementiraju standarde s višeg nivoa tržišta, bez kompromisa.

Jednostavan, opsežan paket za motore, bateriju i punjenje

Renault 4 E-Tech električni je spreman za bilo koje mjesto: grad, selo ili planine. Tu razinu slobode omogućuje baterija, dostupna u verzijama od 40 i 52 kWh, kao i motor sa svoje dvije razine snage, 90 kW (120 KS) i 110 kW (150 kW). Kao rezultat toga, može prijeći do 400 km prije nego što se uključi. Punjenje je učinkovito, s 80 ili 100 kW DC utičnicom, a također jednostavno, s različitim rješenjima koja nudi Mobilize.

Kad je riječ o svestranosti, glavni električni model Renault 4 E-Tech kombinira bateriju od 52 kWh s motorom od 110 kW, za WLTP domet do 400 km.

Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC (Nikal Mangan Kobalt) tehnologiju, za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu. Sastoji se od četiri velika modula u jednom kućištu. Ova pojednostavljena arhitektura donosi uštedu težine od 20 kg u usporedbi sa ZOE. Kao rezultat toga, baterija sada teži manje od 300 kg.

Izravno temeljen na motoru električnih Megane E-Tech i električnog Scenica E-Tech, motor od 110 kW (150 KS / 245 Nm) električnog Renaulta 4 E-Tech isti je kao na električnom Renaultu 5 E-Tech. S ovim motorom Renault 4 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h.

Sve verzije Renault 4 E-Tech električnog vozila isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, što automobilu daje još veću slobodu kretanja, budući da može putovati u bilo koji europski grad.

U konfiguraciji od 110 kW/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric također uključuje DC punjač od 100 kW za spajanje na mjesta za brzo punjenje, posebno na autocestama. Vremena punjenja su sljedeća:

  • 11 kW AC: od 10 do 100 posto u 4 h 30 min
  • 100 kW DC: od 15 do 80 posto u 30 min

Renault 4 E-Tech electric također je dostupan u konfiguraciji s motorom od 90 kW (120 KS / 225 Nm) i baterijom od 40 kWh. U ovom slučaju, isporučuje se s ugrađenim istosmjernim punjačem od 80 kW. WLTP domet prelazi 300 km, a vremena punjenja su sljedeća:

  • 11 kW AC: od 10 do 100 posto u 3 h 30 min
  • 80 kW DC: od 15 do 80 posto u 30 min

Dvije funkcije posebno doprinose ovom rasponu: reverzibilna dizalica topline koja je korisna i ljeti i zimi i aktivni poklopci rešetke (ovisno o zemlji) iza prednjeg branika.

Dvosmjerno punjenje

Renault 4 E-Tech electric drugo je vozilo u Renaultovoj ponudi koje se isporučuje s novim AC dvosmjernim punjačem od 11 kW. Uključuje funkcije V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja od 220 V na akumulator vozila i V2G (vehicle-to-grid) za vraćanje električne energije u mrežu i uštedu do 50 posto na kućnom punjenju. To čini Renault 4 E-Tech electric igračem u energetskom ekosustavu, posebno kroz usluge koje pruža Mobilize.

Renault 4 E-Tech electric
  • Renault 4 E-Tech electric
  • Renault 4 E-Tech electric
  • Renault 4 E-Tech electric
  • Renault 4 E-Tech electric
  • Renault 4 E-Tech electric
    +165
Renault 4 E-Tech electric Izvor: Promo fotografije / Autor: DPPI

Namjenska točka za punjenje Mobilize PowerBox Verso

Proizvedeno u Francuskoj, dvosmjerno mjesto za punjenje Mobilize PowerBox Verso isporučuje snagu do 22 kW izmjenične struje (AC). Komunicira s Renault 4 E-Tech Electric i oblakom za punjenje baterije ili vraćanje električne energije u mrežu, ovisno o zahtjevima za punjenje baterije, domaćim zahtjevima i poticajima s tržišta energije i javne mreže. Sastavni dio kupčevog putovanja, stanica za punjenje Mobilize PowerBox Verso reklamirat će se i financirati uz Renault 4 E-Tech electric u zastupništvima, uz podršku Mobilize Power Solutions, koja će je također instalirati.

Specifični ugovor za električnu energiju

Dvosmjerna funkcija V2G (od vozila do mreže) Renaulta 4 mora biti povezana s određenim ugovorom o električnoj energiji koji prodaje Mobilize. Temeljen na tehnološkom partnerstvu s The Mobility House, ovaj ugovor pruža jamstvo zelene energije, dok korisnicima omogućuje unovčavanje energije koja se vraća u mrežu putem automatizirane kontrole dvosmjernog punjenja. Tarifa za ovu električnu energiju je konkurentna kao i referentna tržišna cijena, a kupcima se plaća za prodanu električnu energiju. U Francuskoj, na primjer, zarađeni iznos mogao bi odgovarati otprilike polovici troškova kućnog punjenja.

Usluga Mobilize V2G bit će dostupna od lansiranja Renaulta 4 E-Tech electric 2024. u Francuskoj i Njemačkoj, a potom i u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Moj Renault: aplikacija za upravljanje svime

Aplikacija za pametni telefon – My Renault – olakšava daljinsko upravljanje i kontrolu svih funkcija povezanih s dvosmjernim punjenjem, uvijek s ciljem optimizacije troškova i održavanja odgovarajuće razine mobilnosti, jednostavnim određivanjem sljedećeg vremena polaska i potrebne napunjenosti baterije razini. Dok je vozilo spojeno, nikada neće pasti ispod minimalnog sigurnosnog praga koji je postavio korisnik.

Jedna pedala: glavna nova značajka

Renault 4 E-Tech electric prvo je vozilo Renault koje ima funkciju One Pedal. Dostupan od Techno završne obrade naviše, radi s prva tri načina regenerativnog kočenja. Kao i oni, aktivira se ručicama na upravljaču.

Funkcija One Pedal maksimalno povećava regenerativno kočenje kada vozač otpusti papučicu gasa. Vozilo usporava i zaustavlja se bez da je vozač pritisnuo kočnicu. Ovaj način se automatski deaktivira u rikvercu kako bi se održalo puzanje, tj. mogućnost glatkog kretanja unatrag samo pomoću papučice kočnice. To vozaču olakšava parkiranje. Funkcija One Pedal automatski se ponovno aktivira pri brzinama iznad 12 km/h. Također se deaktivira kada je napredni sustav kontrole proklizavanja Extended Grip u načinu rada 'Snijeg'.

Udobnost i užitak u vožnji

S platformom AmpR Small, Renault 4 E-Tech electric pruža iznimno ugodno iskustvo vožnje, s udobnošću vožnje optimiziranom za sve putnike.

Prednji ovjes je preuzet od Clia, Captura i Renaulta 5 E-Tech electric. Ovdje je optimiziran s dodatkom sustava upravljanja s kratkim prijenosnim omjerom (14:5) za veću udobnost. Krug okretanja je samo 10,8m, za laku vožnju i polukružna okretanja na gradskim ulicama. Poseban je naglasak stavljen na amortizaciju kako bi bila fleksibilnija, za glatku i udobniju vožnju.

Na isti način kao i na Renaultu 5 E-Tech Electric, stražnji ovjes ima multi-link geometriju, prije rezerviranu za vozila koja su naprednija na tržištu. Njegove brojne prednosti uključuju dinamičnije performanse na uskim zavojima i veću stabilnost na širim zavojima, kao i poboljšanu razinu udobnosti uz smanjenje buke udaranja.

Renault 4 E-Tech electric također dobiva novi sustav dinamičkog kočenja, kombinirajući kočenje i ESP u istom modulu. Prednosti su dvostruke: potrebno je manje prostora ispod poklopca motora i brže uključivanje sustava automatskog kočenja u nuždi (vrijeme prepolovljeno).

Prošireno prianjanje s načinima rada: snijeg i sve terene

Od gradskih ulica do planinskih vrhova, Renault 4 E-Tech electric dizajniran je za sve vrste uporabe, što ga čini pravim automobilom za svugdje. Čineći ga pravim automobilom za svugdje. Odražavajući to, dostupan je s naprednim sustavom kontrole proklizavanja Extended Grip (standard ili opcija, ovisno o verzijama). Ovo je u kombinaciji s gumama za sve vremenske uvjete i dva nova načina rada kojima se može pristupiti iz postavki MULTI-SENSE: Snow i All-terrain.

Oba načina rada koriste kontrolu proklizavanja kako bi vozilo glatko radilo na skliskim površinama. Zakretni moment motora se elektronički podešava ovisno o prianjanju i ESP povratnoj informaciji. U oba će slučaja kontrola proklizavanja biti manje aktivna na dva prednja kotača.

Ovisno o vremenskim uvjetima, dva načina se prilagođavaju u skladu s rasponima brzina: Snijeg (manji moment od 0 do 50 km/h); Sve terene (veći okretni moment od 0 do 80 km/h, omogućavajući vozilu da zadrži punu trakciju čak i ako jedan od prednjih kotača prokliže).

Vrhunska akustična i toplinska udobnost

Za vrhunsku akustičnu udobnost, zvučna izolacija temelji se na istim vrhunskim standardima kao i nedavni električni modeli u Renaultovoj ponudi. Patentirana pametna čahura je upijač nove generacije koji izolira bateriju od putničkog prostora. Ovo je danas najbolje rješenje na tržištu. Ovjes motora ima sustav dvostrukog filtriranja koji koristi težinu punjača za upijanje akustičnih vibracija motora (pojačanje od 10 dB), pridonoseći tišini u unutrašnjosti. Akustično vjetrobransko staklo standardno je na svim verzijama.

Renault 4 E-Tech electric Iconic Green Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Nadalje, toplinska pumpa održava toplinsku udobnost u putničkom prostoru, radeći s 8 kW HVCH (High Voltage Coolant Heater) sustavom, kako bi uštedjela što je više moguće energije iz baterije. Ova funkcija brzo dovodi kabinu na ugodnu temperaturu nakon pokretanja kada je vozilo hladno. Nakon što je sustav programiran, funkcija predkondicioniranja zagrijava i odleđuje kabinu i bateriju prije pokretanja.

Reno – virtualni suputnik

Prvi put viđen na Renaultu 5 E-Tech electric, Reno je virtualni suputnik prisutan i na Renaultu 4 E-Tech electric. Avatar sa stvarnom osobnošću, Reno podržava i komunicira s kupcima Renaulta tijekom njihovog korisničkog iskustva, unutar i izvan automobila.

Primjer humanizirane tehnologije, Reno pomaže korisnicima da se upoznaju s automobilom i njegovim funkcijama. Poput virtualnog kopilota sa stručnim znanjem, može kontrolirati mnoge funkcije vozila koje se odnose na vožnju i punjenje. Reagira na glas vozača, ali može biti i proaktivan, predlažući nove postavke kada se uvjeti vožnje promijene (na primjer, prebacivanje iz načina rada Sport u način rada Eco u pravo vrijeme ili postavljanje klima uređaja na način rada "auto" ako postoji opasnost od zamagljivanja prozora gore.

Reno je stručnjak za električna vozila, sposoban odgovoriti na sva pitanja i poduzeti praktične radnje. Na primjer, možete pitati: 'Hej Reno, zakaži punjenje za sutra u 8 ujutro' ili "Hej Reno, kako mogu povećati svoj domet?'. Kako bi olakšao svakodnevni život, Reno je također programiran da odgovori na 200 pitanja koja kupci najčešće postavljaju, na primjer: 'Hej Reno, kako mogu postaviti Bluetooth vezu', ili 'Hej Reno, kako da promijenim kotač? '). Konačno, Reno uključuje značajku specifičnu za Renault 4 E-Tech electric: može otvoriti i zatvoriti platneni krov, djelomično ili potpuno, kada je motor uključen.

Na kraju, uz integraciju aplikacije umjetne inteligencije Chat GPT, Reno također može pružiti lako razumljive odgovore na mnoga pitanja općeg znanja.

Izvan automobila, Reno je također dostupan u aplikaciji za pametne telefone My Renault. Niz videouputa pomoći će korisnicima da nauče više o ključnim funkcijama automobila. Nastavljajući njegovati vezu između kupca i marke, Reno želi biti ambasador Renault 4 E-Tech electric na zabavan način.

Zvučna kulisa

Poseban naglasak također je stavljen na kvalitetu ugrađenog zvučnog okruženja na Renaultu 4 E-Tech electric, s opremom i značajkama s višeg tržišnog nivoa. Ovisno o verziji, isporučuje se s vrhunskim Harman Kardon 410 W sustavom, koji je već prisutan na Scenic E-Tech Electric. S ne manje od 9 zvučnika (2 prednja visokotonca, 2 prednja niskotonca, 2 stražnja visokotonca, 2 stražnja niskotonca i 1 subwoofer u prtljažniku), nudi impresivno iskustvo slušanja, poboljšano izborom od pet načina slušanja (Studio, Podcast, Concert, Immersion and Club) stvoren u suradnji s Jean-Michelom Jarreom.

Naravno, kod sustava Harman Kardon prostor za pohranu kabela za punjenje u prtljažniku zauzima subwoofer. U tom slučaju, torba za pohranu nalazi se sa strane prtljažnika.

Era povezanog održavanja

Povezano održavanje vozila, temeljeno na podacima prikupljenim iz automobila, usluga je uvedena lansiranjem Australa i Espacea. Ne morate brinuti o sljedećem servisu ili je li vrijeme za zamjenu kočionih pločica.

  • Servisiranje vozila: Renault može upozoriti kupce ako je potrebno odgoditi servisiranje na temelju prijeđenih kilometara.
  • Upozorenja: vozilo šalje sva upozorenja Renaultu, koji zatim kontaktira kupca putem SMS-a ili e-pošte, ovisno o hitnosti situacije. Nakon obavijesti kupci mogu kontaktirati zastupstvo po vlastitom izboru.
  • Sprječavanje habanja: korištenjem već prikupljenih algoritama i podataka, prodavci Renaulta mogu upozoriti kupca prije nego što dijelovi poput guma i kočnica postanu previše istrošeni.