Talijanska tvrtka predstavila je novu verziju ekstremnog hiperautomobila s nadogradnjom motora i uklonjivim krovom od karbonskih vlakana
Za sve one koji ne poznaju tako dobro ime Pagani treba reći da se talijanski proizvođač malih serija oslanja na AMG-ove motore od samog početka 1999. godine i 2019. godine slavi vrlo posebnu obljetnicu. Zonda, prvi automobil marke, star je 20 godina i sada je dostigao kultni status. Cijene rabljene Zonde u međuvremenu se kreću između dva i 15 milijuna eura. Pod uvjetom da se vlasnik uopće želi od njega rastati.
2011. godine na tržište je izašla Huayra, njihov drugi model. Izgrađeno je i isporučeno 100 primjeraka, plus 20 Huayra oznake BC. Oznaka BC u nazivu modela dolazi od inicijala izvjesnog gospodina Bennyja Caiole, inače zaljubljenika i kolekcionara Ferrarijevih automobila, koji je bio prvi kupac Paganija uopće. Pagani Huayra BC Roadster će na tržište izaći početkom 2020. godine, unatoč tome što taj model uopće nije niti bio planiran.
Pagani tvrdi da BC teži samo 1250 kg, što je 30 kg manje od običnog roadstera, sa strukturom koja uobičajeno uključuje karbonska vlakna, u kombinaciji s rijetkim i lakšim materijalima, uključujući mješavinu ugljika i titana koja je i lakša i jača.
Aerodinamički elementi i ogromno stražnje krilo koje stvarta potisnu silu (downforce) od 500 kg pri brzini od 280 km/h. Ima čak i zaklopke pored katalitičkih pretvarača ispušnih plinova koji preusmjeravaju plinove na neke od podnih elemenata poput difuzora ispušnih plinova na automobilu Formule1.
Horacio Pagani i dalje radi kao glavni dizajner tvrtke i priznaje da smatra da su njegovi proizvodi umjetnička djela, ali i automobili. Oblik i dizajn Huayra Roadstera još uvijek duguje stav i proporcije izvorne Zonde, objavljene prije 20 godina, ali detalji na BC-u postali su mnogo napredniji. Izloženi metalni mehanizam mjenjača brzina ističe se u kabini i primjer je Paganijevog stava da je dizajn važniji od troškova izrade.
Kao i kod ostalih verzija Huayre, BC Roadster koristi verziju Mercedes-AMG-ovog M158 twin-turbo V12 benzinskog motora. Međutim, ovaj motor je revidiran uključujući novo dizajnirane turbopunjače, a snaga mu je povećana sa 750 KS na posljednjem modelu na 802 KS (590 kW). Najveći okretni moment mu je 1050 Nm pri 2000 do 5600 okretaja u minuti.
Pogon ide na stražnju osovinu preko sedmerobrzinskog XTRAC mjenjača s jednom spojkom, jer Pagani smatra da je ušteda težine oko 30 kilograma na kvačilu s dvostrukom spojkom opravdala njegovu uporabu. Detaljnije performanse tek moraju biti objavljene, no kompanija kaže da je BC Roadster sposoban stvoriti do 1,9 Gkontinuiranog uzdužnog ubrzanja, do maksimalnog iznosa od 2,2 G. Gume su Pirelli P Zero Trofeo R dimenzija 265/30R20 naprijed i 355/25R21 straga. Kočnice su ugljično-keramičke promjera 398 mm na prednjim kotačima i 380 mm na stražnjim kotačima.
Napravit će se samo 40 primjera BC Roadstera, a svaki će nositi cijenu oko 3,2 milijuna eura prije oporezivanja. To je više od tri puta skuplje od cijene prvog modela Huayra, ali Pagani kaže da im kupaca ne manjka.