Oba će se modela moći konfigurirati s potpuno električnim ili benzinskim energetskim sustavima s produženim dometom kako bi korisnicima pružili povjerenje koje im je potrebno za elektrifikaciju pod njihovim uvjetima. Domet potpuno električne varijante je do 560 km, a varijante s produženim dometom više od 800 km
Prije dvije godine smo pisali kako je Volkswagen grupa objavila da će u Sjedinjenim Državama lansirati potpuno električni pick-up i robusni SUV (R-SUV). Odluku Uprave tada je potvrdio i Nadzorni odbor Volkswagen grupe. Sam Volkswagen je tada otkrio i nekoliko slika konceptualnog dizajna kao dio najave, prikazujući siluete i pick-upa i velikog SUV-a, koji su jasno zamišljeni kao suparnici za prilično agilne marke Rivian, o kojoj smo pisali početkom 2019., i njihova dva modela: R1T i R1S.
Vozila će biti dizajnirana, projektirana i proizvedena u SAD-u za američke kupce. U tu svrhu, iste se godine u SAD-u osnovala zasebna, neovisna tvrtka Scout Motors Inc.
Rečeno, učinjeno: Scout je prošli tjedan predstavio sljedeću eru robusnih pick-upova i sportskih terenskih vozila (SUV) s otkrivanjem dva konceptna vozila namijenjena proizvodnji, Scout Traveller SUV i Scout Terra pick-up. Nova Scout vozila dizajnirana su i konstruirana u Michiganu, a proizvodit će se u Južnoj Karolini – stvarajući više od 4000 američkih radnih mjesta.
'Dvije godine u izradi, konačno je došao dan da se sa svijetom podijeli sljedeća generacija Scout vozila,' rekao je Scott Keogh, predsjednik i izvršni direktor, Scout Motors. 'Izvorna temeljna ideja — robusna, svestrana vozila sposobna za terensku avanturu i obiteljsku dužnost — relevantnija je nego ikad. Ne možemo biti ponosniji što smo revitalizirali ovu legendarnu američku marku, stvorili tisuće američkih radnih mjesta i vratili američku genijalnost na posao.'
Prvi prioritet Scout Motorsa bio je poštovati duh originalnih Scout vozila. Novi Scout Traveller i Scout Terra nadahnuti su dizajnom i upotrebom originalnih Scout vozila koje je proizvodio International Harvester od 1961. do 1980. godine.
Poznate i cijene
Scout navodi i cijene za američko tržište. Tako početni modeli SUV-a Traveller kreću već od 50.000 dolara s dostupnim poticajima i maloprodajnim cijenama ispod 60.000. Ulazni model Terra pick-up kreće već od 51.500 dolara s dostupnim poticajima, s maloprodajnim cijenama ispod 60.000 dolara.
Planirano je da proizvodnja započne u proizvodnom centru Scout Motors blizu Columbije, Južna Karolina, 2027. godine.
Projektiran za rad i igru
Scout Traveller i Scout Terra će biti izgrađeni na potpuno novoj i zaštićenoj platformi karoserije na okviru sa čvrstom stražnjom osovinom koja je dizajnirana da pruži vjerodostojne sposobnosti i performanse izvan ceste. Predviđeno je da platforma pruži više od 4,5 tona vuče na Terra pick-upu, skoro 3,2 t vuče na Traveler SUV-u i gotovo 907 kg korisnog tereta na oba modela.
Osim toga, platforma bi trebala ponuditi do 35-inčne gume (vanjski promjer gume je 889 mm), više od 305 mm razmaka od tla, savladavanja gotovo 915 mm dubine vodene prepreke, prednju polugu za odvajanje (sway bar), prednje i stražnje mehaničke blokade, natjecateljski pristupne i odlazne kutove, i robusne mogućnosti ovjesa.
Mogućnosti Scout vozila uglavnom će se kontrolirati kroz taktilno iskustvo. Od mehaničkih ručki na vratima, preko ručki za držanje, do prekidača i brojčanika, vozila Scout pružit će pravo korisničko iskustvo.
Vanjske dimenzije Scout modela su sljedeće: duljina 5281 mm (Traveler) i 5822 mm (Terra), širina 2327 mm (oba modela), visina 1938 mm (Traveler) i 1956 mm (Terra), međuosovinski razmak 3058 mm (Traveler) i 3774 mm (Terra).
Alat za danas
I Scout Traveller i Scout Terra moći će se konfigurirati sa 100 postotnim električnim ili benzinskim energetskim sustavima s produženim dometom kako bi korisnicima pružili povjerenje koje im je potrebno za elektrifikaciju pod njihovim uvjetima. Očekuje se da će potpuno električne varijante nuditi domet do 560 km (350 milja), a varijante s produženim dometom predviđaju se da će nuditi više od 800 km (500 milja) dometa putem ugrađenog generatora na benzin. Oba energetska sustava sačuvat će terenske karakteristike Scout Travellera i Scout Terra kao i prednosti sustava električnog pogona. Oba Scout energetska sustava dizajnirana su za fleksibilnu integraciju u platformu i proizvodni proces, osiguravajući da Scout Motors može odgovoriti na rastuću potražnju tržišta.
Vozila Scout će uključivati sustav pogona na sva četiri kotača koji se sastoji od električne pogonske jedinice na svakoj osovini. Potpuno električna vozila Scout ciljaju na penjanje uz 100 posto nagiba i ubrzanje od 0 do 96,5 km/h (60 milja/h) za samo 3,5 sekunde, što je moguće zahvaljujući procijenjenoj snazi od gotovo 1355 Nm okretnog momenta.
Sva Scout vozila će koristiti Sjevernoamerički standard punjenja (NACS), 800-voltnu (V) arhitekturu, mogućnost punjenja do 350 kW i moći će se puniti u dva smjera. Inače, dvosmjerno punjenje (eng. Bidirectional ili two-way charging) je tehnologija koja omogućuje električnim vozilima (EV) da troše električnu energiju iz mreže i vraćaju energiju natrag u nju. Za razliku od tradicionalnog punjenja, gdje električna energija teče jednosmjerno od mreže do vozila, dvosmjerno punjenje omogućuje protok energije u oba smjera. Omogućuje EV baterijama da primaju i isporučuju energiju do i od vanjskog izvora napajanja
Vozila Scout će koristiti modernu zonsku softversku arhitekturu, omogućujući nadogradnju preko zraka (OTA), daljinsku dijagnostiku i poboljšanu životnu vrijednost za kupca. Iskustvo u vozilu imat će koristi od softverske arhitekture kroz brza sučelja zaslona osjetljivog na dodir, prikaze kamere visoke rezolucije i mogućnost personalizacije doživljaja.
Scout Traveler i Scout Terra su dizajnirani kao svestrani višenamjenski alati s izdržljivim materijalima i fleksibilnim prostorima za teret. Oba vozila će uključivati prednji prtljažnik (frunk) u koji se mogu smjestiti palice za golf, torba za teretanu i mali hladnjak, kao i napajanje više uređaja sa 120 V i USB-C utičnicama. Scout Terra će sadržavati utovarni prosto tipičan za pick-up vozila od 1,68 m koji nudi dvije utičnice od 120 V i jednu utičnicu od 240 V—napajanje za teške alate na gradilištu ili za održavanje rada kućanskih aparata tijekom prekida rada. Uz to, djeljiva stražnja vrata Scout Travellera nude lak pristup teretu i zaštitu od vremenskih nepogoda kada su otvorena, štiteći putnike i teret od vremenskih nepogoda.
Izrada sljedećeg 'pick-up koji radi 8 dana u tjednu' također znači dopuštanje vlasnicima Scout vozila da personaliziraju svoja vozila za razne slučajeve upotrebe. Scout Motors će ponuditi potpuni portfelj dodatne opreme, uključujući pomoćnu rasvjetu, pomoćne stepenice, električna rješenja za ukrcaj, terenske branike s točkama za povlačenje, vitlo za teške uvjete rada i još mnogo toga. Predviđeno je da se dodaci s napajanjem integriraju u korisničko iskustvo Scouta, dodjeljuju se prekidačima i u nekim slučajevima kontroliraju mobilna aplikacija korisnika, tako da su instalacija, postavljanje i kontrola jednostavni.
Gotovo nečujni električni pogonski sustav potaknut će vozače i putnike 'da iskuse svoje okruženje'. Više dostupnih tipova krovova ponudit će iskustvo na otvorenom, ali uz profinjenu, kvalitetnu izvedbu koja ne ometa iskustvo. Cabana Top, koji ima cilj biti jedan od najvećih krovnih otvora bilo kojeg SUV-a, povezat će vozače i putnike s iskustvom na otvorenom na zahtjev. Dostupni stakleni krov pružit će širok pogled na nebo uz privatnost i toplinske prednosti električnog sjenila.
Dizajn
Prilikom dizajniranja Scout Travellera i Scout Terre, način na koji će vozači i putnici koristiti vozila utjecao je na to kako su dizajneri razmišljali o proizvodu u fazi dizajna. Ova vozila su zapravo višenamjenski alat koji će korisnicima omogućiti da postignu mnoge stvari.
Odlikuju se odvažnim, robusnim dizajnom ikonskih proporcija. Obilježje tih proporcija je vrlo kratak prednji prevjes, dugačka ploča do osovine, s vizualnom težinom kabine pomaknutom unatrag. Sama vozila definiraju svoje robusne sposobnosti bez dodatnih obloga ili drugih ukrasa. Branici i klackalice odvojeni su od karoserije kao zaštitni elementi, kao i kao platforma na okviru karoserije.
Prednji i stražnji dio vozila namjerno daju hrabar, grafički izraz. Crne maske sprijeda i straga posveta su naslijeđa izvornih vozila Scout i ponosno su okomite. Sprijeda, svako vozilo ima široka ramena za robustan stav i staklenik koji je prilagođen osobama u vozilu, a ne obrnuto. Stav i položaj guma također naglašavaju off-road sposobnost vozila.
Dnevna svjetla (DRL) tvore čiste, vodoravne linije. Nastavljaju se od maske do karoserije i oponašaju vizualni izgled bočnih oznaka na originalnom SUV-u Scout II. Prednji i stražnji DRL-ovi nacrtani su u jednoj liniji koja se proteže oko vozila kao što ekvator obilazi Zemlju.
Na donjem dijelu karoserije nalazi se vrlo jednostavan podrez koji označava donji dio vozila i učvršćuje volumen. Ovo udubljenje uravnotežuje volumen između kotača i naglašava razmak od tla.
Ploča s instrumentima podsjeća na originalni Scout II, s donjom prečkom koja definira vodoravnost unutarnjeg rasporeda i uokviruje zaslone između. Središnji zaslon nadopunjen je nizom prekidača i gumba za jednostavno korištenje kontrola klime.
Traveller SUV povećava prostor za pohranu iznutra s višenamjenskom konzolom, dok Terra pick-up učvršćuje Connection Machine™ s dostupnom klupom u prvom redu. Kupci mogu odabrati ono što im odgovara; multifunkcionalna konzola i klupa bit će dostupni za narudžbu u modelima Traveler i Terra.
Unutrašnjost vozila odlikuje se čistim, modernim linijama; izdržljivi, održivi materijali; i pravi gumbi i taktilne kontrole u kombinaciji sa Scout Community UX™, digitalnim korisničkim sučeljem koje je fleksibilno, konfigurabilno i jednostavno za korištenje i od strane vozača i putnika.
Scout Community UX™ - korisničko iskustvo
Scout UX razvijen je za okupljanje ljudi dok su u vozilu. S kombinacijom promišljeno razvijenog hardvera i gumba, upotpunjenih digitalnim sučeljem jednostavnim za korištenje, Scout Community UX je dizajniran da bude svestrani višenamenski alat i koristan suputnik.
Scout Community UX namjerno ne sakriva značajke u izbornicima ili zaslonima, već nudi kombinaciju taktilnih tipki i gumba s digitalnim sučeljem odgovarajuće veličine s visokim odzivom. Zajedno osiguravaju intuitivnu interakciju bez napora i kohezivno korisničko iskustvo.
Električno vozilo s produženim dometom (EREV)
Scout Motors je od samog početka osnovan kao tvrtka koja sluša i vodi se potrošačima. Kako se prijelaz na električna vozila ubrzava i masovno tržište sve ozbiljnije razmatra usvajanje električnih vozila, neki američki vozači izrazili su zabrinutost zbog mogućnosti punjenja dok su na cesti.
Scout Motors je slušao. Scout Traveler i Scout Terra nudit će opcijski energetski sustav električnih vozila s produženim dometom (extended range electric vehicle ili EREV), nazvan Harvester™. Vlasnički energetski sustav Scout EREV omogućit će slobodu na cesti dok će i dalje pružati off-road sposobnost. S malim motorom s unutarnjim izgaranjem dodanim energetskom sustavu, motor na plinski pogon punit će visokonaponsku bateriju vozila, produžujući domet na više od procijenjenih 800 km uz zadržavanje trenutnog odziva električnog pogonskog sustava i performansi izvan ceste.
S mogućnošću punjenja goriva bilo gdje gdje možete pronaći pumpu ili utikač, a sve uz zadržavanje prednosti pakiranja i performansi električnog vozila, energetski sustav Harvester pružit će prednosti koje korisnici žele u životnom stilu koji im odgovara.