OPREZNO

Seat odgađa planove za električni model do iza 2030. Fokus na motore s unutarnjim izgaranjem

17.03.2025 u 08:53

Bionic
Reading

‘S trenutnim tržištem električnih automobila, sa samo 5 posto u Španjolskoj i manje od 14 posto u Europi, nema smisla da proizvodimo električni Seat. Imati će smisla kada prodaja dosegne 30 posto ili 40 posto, i naravno, kada to bude profitabilan projekt.’ rekao je Wayne Griffiths

Seat, španjolski proizvođač automobila u vlasništvu Volkswagen Grupe, odgodio je lansiranje svog prvog električnog automobila (EV) za iduće desetljeće. Odluka o točnom vremenskom okviru za električna vozila bit će donesena ‘krajem desetljeća’, potvrdio je izvršni direktor Wayne Griffiths. Ipak, naglasio je da će Seatu ‘trebati EV da bi nastavio postojati’ te da je ‘električna budućnost nužna za Seatovu sigurnu budućnost’.

Financijska stabilnost razlog odgode

Unatoč globalnom trendu prema elektrifikaciji, Seat trenutno odgađa ulazak na tržište električnih vozila. Glavni razlog tome je trenutna financijska stabilnost tvrtke. S 310.000 prodanih vozila u prošloj godini i prometom od 5,4 milijardi eura (operativna dobit je 633 milijuna eura), Seat se nalazi u ‘dobroj poziciji’, što smanjuje hitnost ulaganja u skupe projekte razvoja električnih automobila.

Wayne Griffiths ističe: ‘S trenutnim tržištem električnih automobila, sa samo 5 posto u Španjolskoj i manje od 14 posto u Europi, nema smisla da proizvodimo električni Seat. Imati će smisla kada prodaja dosegne 30 posto ili 40 posto, i naravno, kada to bude profitabilan projekt.’

Ograničeni proizvodni kapaciteti

Drugi ključni faktor su ograničeni kapaciteti u Seatovoj tvornici u Martorellu, Španjolska. Ta tvornica će uskoro proizvoditi Cupra Raval i Volkswagen ID.2, što ostavlja malo prostora za proizvodnju dodatnih električnih modela pod brendom Seat.

Uspjeh Cupre usporava Seatovu elektrifikaciju

Zanimljivo je da uspjeh sestrinskog brenda, Cupra, također utječe na Seatovu strategiju. Cupra, koja već nudi električne modele poput Born i Tavascan, ostvarila je 248.100 prodanih vozila u 2024. godini. Njena profitabilnost i rast smanjuju pritisak na Seat da žurno lansira vlastiti EV. Kombiniranjem postprodajnih aktivnosti, Cupra već čini preko 50 posto prihoda Seat S.A.

Buduće opcije: Razmatranje modela ID.1

Iako trenutno nije prioritet, Griffiths je spomenuo mogućnost izrade Seatove verzije nadolazećeg Volkswagenovog ID.1 u budućnosti. Izjavio je da bi ‘razmotrio to u budućnosti’, ali ‘još nije vrijeme za Seat EV’. Volkswagen ID.1, s ciljanom cijenom od oko 20.000 eura, mogao bi poslužiti kao osnova za Seatov prvi električni automobil, ali to ovisi o profitabilnosti. ‘Automobili moraju biti profitabilni’, naglasio je Griffiths.

Fokus na motore s unutarnjim Izgaranjem (ICE)

Do daljnjega, Seat će se usredotočiti na svoje postojeće modele s motorima s unutarnjim izgaranjem, kao što su Ibiza, Arona i Leon. Planirane su nadogradnje kako bi ovi modeli ostali konkurentni na tržištu do kraja desetljeća. Seat S.A. nastavlja nuditi i blage i plug-in hibridne modele, kao što je Seat Leon.

Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
  • Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
  • Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
  • Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
  • Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
  • Seat odgađa planove za električni model do iza 2030.
    +4
Seat odgađa planove za električni model do iza 2030. Izvor: Promo fotografije / Autor: SEAT S.A.

Izazovi i poziv na promjene

Griffiths je također pozvao španjolsku vladu da poduzme korake za promicanje električnih vozila. Istaknuo je važnost poreznih olakšica i poboljšanja infrastrukture punionica. ‘Ulažemo više od 10 milijardi eura, a trenutno je manje od 5 posto prodanih automobila potpuno električno’, upozorio je. Seat S.A., zajedno s Volkswagen Grupom, ulaže značajna sredstva u elektrifikaciju, uključujući 3 milijarde eura u postrojenje u Martorellu i izgradnju tvornice za sklapanje baterija.

Unatoč izazovima, Seat ostaje predan elektrifikaciji, ali naglašava potrebu za fleksibilnošću i suradnjom s vladama i potrošačima. Tvrtka slavi 75. godišnjicu i nastavlja jačati svoje brendove, Cupru i Seat, istovremeno se pripremajući za proizvodnju električnih vozila Volkswagen Grupe.