Naš testni model je imao blago hibridni pogonski sklop (eTSI), koji ubrizgava učinkovitost 48V tehnologije blagog hibrida s četverocilindričnim 1,5-litrenim benzinskim motorom od 150 KS (110 kW). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,3 s, a krajnja brzina lijepih 205 km/h
Točno prije pola godine smo bili na spektakularnoj svjetskoj premijeri SUV modela Cupra Terramar, a sada smo ga imali i na svom testu. Sam model Terramar je svoje upečatljivo ime dobio kombinacijom dviju riječi 'Terra' (hrv. zemlja) i 'Mar' (hrv. more).
Prema riječima Waynea Griffithsa, izvršnog direktora marke Cupra, Terramar odaje počast povijesnoj trkaćoj stazi (Autòdrom de Sitges-Terramar) na kojoj je brend rođen 2018. godine i redefinira što SUV-ovi mogu pružiti u smislu emocija, performansi i dizajna. Za neke ljude dizajn slijedi funkcije, a za Cupru dizajn slijedi emocije. I to kod Terramara još više dolazi do izražaja.
Terramar je dizajniran i razvijen u Barceloni, a dostupan je u pet različitih opcija pogona u tri različite tehnologije: TSI (benzinski), eTSI (blagi hibrid) i nova generacija plug-in hibrida (eHybrid), koji isporučuje od 150 KS do 272 KS. Naš je testni model imao točnu oznaku Terramar 1.5 eTSI DSG, riječ je blagom hibridu s 48V tehnologijom s 1,5-litrenim benzinskim motorom od 150 KS (110 kW).
Ovaj najnoviji model Cupre, koji pripada C-SUV segmentu, se proizvodi u Audijevoj tvornici Györ u Mađarskoj.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Terramar je sportski SUV, koji možda nema tu agresivnost izgleda modela Formentor, ali mu se emocije niako nemogu poreći . Već na prvi pogled se izdvaja iz gomile prepoznatljivim stilom. Podsjetimo, za vrijeme svjetske premijere u Barceloni smo pričali i s Jorgeom Diezom, šefom dizajna Seata i Cupre, kao i Francescom Sangalli, voditeljicom boja i ukrasa te koncepta i strategije Seata, Cupre, Seat MO’. A cijeli tekst možete pročitati na ovoj poveznici.
S prednje strane, lice Terramara predstavlja moćno vozilo koje karakterizira nos morskog psa. Novi Terramar koristi novi svjetlosni potpis marke s tri trokuta – s Cupra Matrix LED Ultra, s tehnologijom visoke razlučivosti ('PURE PERFORMANCE' paket) – koji ovo vozilo definiraju kao vozilo visoke klase. Mi smo imali standardna LED prednja svjetla s potpisom 'CUPRA LED'. Dnevna LED svjetla su s automatskom kontrolom i automatskom 'Coming and Leaving Home' funkcijom, a prednje maglenke s funkcijom zakretanja.
Logotip CUPRA uokviren je dvjema linijama koje također dodaju skulpturu i dinamiku površinama dugog poklopca motora i naglašavaju proporcije vozila.
Vanjski dizajn prednjeg dijela je smanjen jer rešetka ustupa mjesto funkcionalnom donjem dijelu orijentiranom na performanse, što podsjeća na sportske automobile. Sportske proporcije prenose se s prednjeg dijela na bočne strane, s oštrim linijama koje se pomiču s prednje strane preko bočne strane kako bi pojačale osjećaj performansi SUV-a. Proporcije Terramara pojačane su kotačima dostupnim u opcijama od 18, 19 i 20 cola. Stražnja stakla i staklo prtljažnika su dodatno zatamnjeni, a krovni nosači su crne boje.
Gledajući prema straga, široke proporcije daju Terramaru snažnu prisutnost, s integriranim i osvijetljenim logotipom CUPRA smještenim u središtu između stražnjih svjetala zajedno s osvijetljenim nazivom Terramar. Stražnji difuzor je u kontrastu s ostalim elementima dizajna, olakšavajući njegove proporcije, dajući mu prkosan karakter. Stražnja 3D LED svjetla su s dinamičkim pokazivačima smjera i s ceremonijalnim osvjetljenjem. Kontinuirana svjetlosna traka proteže se od jedne do druge strane. Zanimljivo, straga nema natpisa naziva modela, već se sa strane svjetala može pročitati ugravirani natpis TERRAMAR.
Kad je riječ o strukturi, usklađivanje performansi pogonskog sklopa s dinamikom ključni je element karaktera Terramara. Temeljen na MQB Evo arhitekturi, Terramar nudi jedinstveno iskustvo vožnje. Prednji MacPherson podupirači i stražnji multilink ovjes zajedno sa sportskim ovjesom (10 mm nižim od platforme) – standard za sve verzije – omogućili su inženjerskom timu precizno podešavanje opruga i amortizera, usavršavajući raspodjelu težine.
Što se vanjskih dimenzija ovog sportskog SUV-a tiče, one su sljedeće: duljina 4519 mm, širina 1863 mm (bez retrovizora), visina 1584 mm, međuosovinski razmak 2681 mm. Krug okretanja je 11,49 m.
Težina našeg testnog modela je u voznom stanju bez vozača 1638 kg, a maksimalna težina pri vuči s kočnicom (12 posto uspona) je 1800 kg ili bez kočnice 750 kg. Kad je riječ o volumenu prtljažnika, njegov volumen je 508 do 642 litara ovisno o poziciji pomičnih stražnjih sjedala. Tu je i virtualna pedala za električno otvaranje vrata prtljažnika putem senzora.
Po pitanju kotača, naš model je imao 18-colne (8J×18 ET38) lakoetalne Atomic naplatke, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS870P dimenzija 235/55R18. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija T145/85R18 103M.
Naš model je imao atraktivnu Fiord plavu boju karoserije.
Dizajn unutrašnjosti
Vanjski dizajn Terramara se prenosi u unutrašnjost, a ona je orijentirana na vozača. Kao prvi kontaktni elementi, standardni Cupra upravljač s ručicama i satelitskim tipkama povećava kontrolu, dok standardna školjkasta sjedala pružaju vrhunsku dinamiku.
Odatle, svi elementi oko vozača poprimaju oblik pod emotivnim dizajnerskim jezikom Cupre, s njegovom međuigrom dinamičnih linija i progresivnih površina. To je osobito relevantno u središnjoj konzoli, sa skulpturalnom kralježnicom koja teče oko funkcionalnih elemenata. Kralježnica uključuje 3D parametarski dizajn uzorka koji se također može pronaći na strukturnim dijelovima armaturne ploče, donoseći onu neočekivanu i progresivnu pažnju na detalje.
Prije ulaska u Terramar, vozača i putnike dočekuje zanimljiva dobrodošlica, uz dinamičnu ceremoniju svjetla u prednjem i stražnjem osvjetljenju automobila, dok se također projicira logotip CUPRA na tlo, natpis CUPRA ispred automobila (tj. na zidu ili garažnim vratima) i osvijetljeni prag.
Digitalizacija je u središtu pozornosti vozača. Novi i poboljšani HMI također je implementiran u digitalni kokpit iza upravljača, kao i u 12,9” infotainment sustavu s retro osvijetljenim klizačem.
Infotainment sustav dolazi s poboljšanom trakom aplikacija, widgetima i klima trakom za korisničko sučelje jednostavno za korištenje. Sve je u jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu. Kontrola klime sada je neprimjetno integrirana na gumb na zaslonu glavne jedinice, spajajući digitalnu i fizičku interakciju.
U unutrašnjosti, performanse se pridružuju dizajnu uz savršenu ergonomiju. Visoki položaj središnjeg zaslona, omotani oblici sjedala ili podstavljene bočne površine središnje konzole za najbolju potporu nogama, neki su primjeri toga. Također, svrha susreće tehnologiju uz korištenje inovativnih održivih materijala, s izborom izbora koji kombiniraju stil, sportski duh, reciklirane i obnovljive materijale. Vjetrobransko staklo je s toplinskom i zvučnom izolacijom. Tu je i trozonski klima uređaj Climatronic s upravljačkom pločom straga.
Kao i kod svih Cupra modela, kolo volana je sjajno definirano. Naš je model imao multifunkcionalni grijani upravljač sa 'satelitskim' tipkama (za paljenje motora i izborom načina vožnje) i polugicama za Tiptronic ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa. Sama ručica DSG mjenjača je smještena gore na volanu, pa je tako središnja konzola dobila još više funkcionalnog prostora.
Terramar inače ima tri interijera: Deep Ocean, Moon Light i High Canyon. Mi smo imali tamnoplavi Deep Ocean, koji objedinjuje PVC školjkasta sjedala koja u svom središnjem dijelu sadrže tekstil izrađen od 100 posto recikliranog SEAQUAL® YARN-a izrađenog od morske plastike izvađene s plaža, oceana, estuarija i mora.
Unutrašnja obloga krova je crne boje.
Sjedala su izrazito sportska, školjkasta, i jako dobro drže tijelo u vožnji. Naš model je imao ručno podešavanje i po visini vozačkog i suvozačkog mjesta. Treba reći i kako naš model ima i ručno lumbalno podešavanje oba prednja sjedala.
Sve opcije sjedala uključuju reljefni logotip CUPRA u naslonu za glavu i bakrene šavove, usklađene s bakrenim okvirima u ventilacijskim otvorima, letvicama vrata i ukrasnim umetcima, suptilnim detaljima koji pojačavaju Cupra izgled i dojam unutarnjeg prostora. Tu su i sportske metalne papučice kočnice i gasa.
Mjesta straga ima za troje odraslih, no srednje sjedalo je ipak priručno, ali se može prekolopiti za praktičan prijevoz dužih predmeta ili kao naslon za ruku krajnja dva putnika straga.
Unutarnja rasvjeta stvara posebnu razinu karaktera unutrašnjosti. Pametna svjetla na armaturnoj ploči, prednje i stražnje ploče s pozadinskim osvjetljenjem spajaju se kako bi stvorili jedinstveni ambijent.
Infotainment i povezivost
Terramar koristi zaslone visoke razlučivosti za isporuku svih informacija potrebnih vozaču i ostalim putnicima, audiosustav nove generacije visoke vjernosti i pristup Cupra ekosustavu s novom aplikacijom My CUPRA.
Iza upravljača se nalazi digitalni kokpit od 10,25 inča (u našem slučaju 'Basic'), koji digitalnu isporuku ključnih informacija čini jasnijom i jednostavnijom.
U središtu, standardni središnji infotainment od 12,9 inča dizajniran je da vam sve stavi na dohvat ruke. S obnovljenim hardverom i snažnijim softverom, prilagodljivi zaslon kombinira prednosti unosa na dodirnom zaslonu s retro osvijetljenom kliznom trakom za prilagodbu unutarnje klime i glasnoće. Uz mogućnost uključivanja widgeta koji se mogu konfigurirati, infotainment sustav se može prilagoditi individualnim potrebama.
Sustav Wireless Full Link omogućuje korisnicima da svoje šire digitalne živote unesu u kabinu, bilo da se radi o kartiranju, glazbi ili drugim funkcijama kompatibilnim s automobilima putem Apple CarPlay i Android Auto. I što je još važnije, svima se može pristupiti na kontroliran, intuitivan, siguran način putem novog sučelja za čovjeka i stroj (HMI) novog Terramara.
Za punjenje mobilnih telefona, tu je mogućnost bežičnog brzog punjenja do 15 W, s tehnologijom hlađenja. Tu su i 2 USB Type C utičnice sprijeda i 2 USB Type C utičnice straga.
S aplikacijom My CUPRA korisnici imaju potpunu kontrolu nad svojim vozilom (s dodatnom funkcionalnošću dostupnom za eHybrid verzije Terramara), mogu daljinski kontrolirati klimatizaciju, upravljati punjenjem baterije i daljinskim zaključavanjem i otključavanjem, kao i mnoštvom drugih funkcija.
Ugrađeni SIM također dodaje poboljšanu sigurnost jer korisnici imaju koristi od usluge eCall. Ako se dogodi nesreća, vozilo može izravno kontaktirati hitne službe ručno ili automatski. A ako se dogodi najgore, vozilo može prenijeti važne podatke, uključujući položaj automobila, vrstu motora i broj putnika, što im olakšava pružanje pomoći.
Napredni sustavi pomoći vozaču i sigurnost
Terramar nudi širok raspon sigurnosnih i praktičnih značajki za pružanje sigurnosti bez obzira što se dogodi. Paket tehnologija integriranih za pomoć, ali ne i za ometanje, čini ovaj sportski SUV jednim od najsigurnijih i najprikladnijih vozila u segmentu. Naš model nije standadno imao sve sustave, no bez obzira vrijedi ih spomenuti.
Među sustavima sigurnosti i udobnosti Terramara su Prediktivni prilagodljivi tempomat (ACC), Travel Assist, Side and Exit Assist, Emergency Assist i Attention and Drowsiness Assist.
Sustav Predictive ACC može pozicionirati vozilo na temelju podataka o ruti i GPS-a dostavljenih iz navigacijskog sustava, omogućujući mu da ispravi brzinu ovisno o rasporedu ceste ispred – zavojima, kružnim tokovima, raskrižjima, ograničenjima brzine i naseljenim područjima. A pomoću ulaza s prednje postavljene kamere i prepoznavanja prometnih znakova, može prilagoditi brzinu vozila kada se ograničenja promijene.
Travel Assist kombinira navođenje po sredini trake s ACC-om kako bi aktivno zadržao vozilo u sredini trake i prilagodio brzinu protoku prometa – u cijelom rasponu brzine.
Tehnologija Side and Exit Assist detektira ono što vaše oči ne mogu s detekcijom mrtvog kuta i dodaje upozorenje pri izlasku kada ste parkirani i želite napustiti vozilo, dajući akustičnu i vizualnu upozorenje ako se netko ili nešto približava.
Emergency Assist se aktivira kada nema reakcije vozača. Sustav može pokrenuti zvučna upozorenja i udarce pri kočenju kako bi upozorio vozača, čime može potpuno zaustaviti vozilo. Nakon zaustavljanja, Terramar može izravno kontaktirati hitne službe pomoću sustava eCall.
Attention and Drowsiness Assist upozorava vozača zvučnim i vizualnim upozorenjima kada je rastresen ili iscrpljen, osiguravajući da vozač ostane usredotočen na vožnju.
Ponuda naprednih sustava pomoći u vožnji pojačana je integracijom sedam zračnih jastuka, uključujući standardni prednji središnji zračni jastuk. Mješavina tehnologija stvara nevjerojatnu razinu sigurnosti bez ometanja vozačevog iskustva.
Terramar opcijski uvodi rasvjetu u sferu sigurnosti i udobnosti sa svojim Cupra Matrix LED Ultra, s tehnologijom visoke razlučivosti. Ne samo da osvjetljava cestu, već također osvjetljava informacije na asfaltu ispred vozača za još veću sigurnost i svijest.
Matrix LED Ultra s tehnologijom visoke razlučivosti radi na pružanju napredne funkcionalnosti, projicirajući važne informacije na cestu ispred, bilo da se radi o upozorenjima o blizini vozila ispred ili upozorenjima o vremenskim prilikama.
Napredni sustav radi u kombinaciji s drugim ugrađenim senzorima za osvjetljavanje ceste, nudeći upozorenja vozaču o napuštanju trake, radovima na cesti, snijegu i ledu, udaljenosti do vozila ispred, mrtvom kutu i pokazivanju.
Konačno, Terramar uključuje napredni sustav zaštite putnika 'Pre-Crash' kao opciju (mi ga nismo imali), koji može reagirati pripremajući automobil za potencijalni sudar na temelju dinamike vozila, kao i informacija s prednjeg i stražnjeg radara.
Blago hibridni pogonski sklop 1.5 eTSI DSG snage 150 KS
Terramar objedinjuje mogućnosti motora s unutarnjim izgaranjem i elektrifikacije kako bi pružio niz opcija pogonskog sklopa koji vozaču daju izbor performansi koje odgovaraju njegovim zahtjevima. Na rasppolaganju su pet različitih pogonskih sklopova kroz tri različite tehnologije pružaju nekoliko opcija i omogućuju Terramaru snažnu dinamiku vožnje. TSI (benzinski), eTSI (blagi hibrid) i nova generacija plug-in hibridnih (eHybrid) motora snage od 150 KS do 272 KS.
Novi Terramar je ekskluzivno opremljen DSG mjenjačem s dual-shift dva stupnja prijenosa, bez obzira na opciju pogona.
Naš testni model je imao blago hibridni pogonski sklop (eTSI), koji ubrizgava učinkovitost 48V tehnologije blagog hibrida s četverocilindričnim 1,5-litrenim benzinskim motorom od 150 KS (110 kW). Naravno, koriste ga i druge marke Volkswagen grupe u svojim modelima (npr. VW Tiguan 1.5 eTSI DSG), no Cupra ovaj pogoski sklop posebno prilagođava Terramaru - pa se nemože reći da baš u svim drugim modelima ima istu dinamičku efikasnost.
Dakle, ovaj pogonski sklop dolazi isključivo u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem, a to je kombinacija koja pruža visoku učinkovitost. Sam 1,5-litreni (1498 cm³) benzinski motor s turbopunjčem i direktim ubrizgavanjem goriva je najvećeg okretnog momenta od 250 Nm pri 1500-3000 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača.
Sustav koristi starter-generator od 48 V i postavku litij-ionske baterije od 48 V, pružajući veću kontrolu nad pogonskim sklopom, dajući Terramaru mogućnost vožnje u praznom hodu s isključenim motorom (sam motor uključuje i aktivno upravljanje cilindrima (ACT plus)) tijekom nekih scenarija vožnje. Obnavljanje energije je tijekom kočenja, a podržavanje motora s električnom pomoći.
Naš je model imao Izbor profila vožnje, što podrazumijeva promjenu voznih svojstava ovisno o situaciji u vožnji, uvjetima na cesti ili osobnim zahtjevima (Eco, Normal, Sport i Individual).
Što se ubrzanja našeg Terramara od 0 do 100 km/h tiče, ono je 9,3 s, a krajnja brzina lijepih 205 km/h. Kad je riječ o emisijama CO2 u kombiniranim uvjetima one iznose 139-152 g/km, a potrošnja je niskih 6,1-6,6 l/100 km/h (sve WLTP). Volumen spremnika benzinskog goriva je 55 litara.
Terramar u vožnji
Standardno progresivno upravljanje kontrolira povratnu informaciju i pomoć ovisno o brzini kako bi se povećala agilnost i vozaču pružila povratna informacija i kontrola. Terramar koristi električni pojačivač kočenja kako bi pružio brži odgovor i mogućnost povrata energije kočenja kroz funkciju miješanja (specifična za plug-in hibridne verzije Terramara), dodatno pojačavajući učinkovitost, a također pruža bolju aktivnu sigurnost. Električni pojačivač kočnice posebno je prilagođen za modele Cupra.
Podesivost šasije je okosnica Cuprinih sposobnosti šasije. Tako Terramar dolazi s novom generacijom dinamičke kontrole šasije (DCC), s dvoventilskim amortizerima, koji značajno poboljšavaju dinamiku vožnje. Terramar uvodi prednje nosače s većim nagibom koji osigurava bolje bočno prianjanje i brzinu u zavojima. Automobil također integrira novu upravljačku ručicu na prednjoj osovini s optimiziranom elastokinematikom za izravniji odziv upravljača i veću okretljivost.
Karakter Terramara se može prilagoditi različitim načinima vožnje: Comfort, Performance te Individual. Neke verzije Terramara imaju i dodatne profile CUPRA (za verzije VZ), Offroad (za verzije s pogonom na sva četiri kotača). ESC se može podesiti na Sport za sve pogonske sklopove, a u slučaju VZ verzija (2.0 TSI 265 KS i eHybrid 272 KS), ESC se čak može isključiti (ESC OFF).
Što se kočnica tiče naš model ima dijagonalno podijeljeni hidraulički dvostruki kočioni sustav s pojačivačem sile kočenja. Prednji diskovi su ventilirani (306×26 mm), dok su stražnji diskovi puni (300×12 mm).
Za kraj, naš je testni model Cupra Terramar 1.5 eTSI DSG u trenutku testiranja stajao 38.616,66 eura.
Treba reći i kako je Cupra vozilo pokriveno doživotnim Cupra Mobilnim jamstvom - bez dodatnih troškova. Važenje mobilnog jamstva produžava se redovitim održavanjem u ovlaštenom Cupra servisu® prema propisanom planu održavanja Vašeg vozila. Cupra Mobilno jamstvo nudi servisnu pomoć na cesti te najbolje rješenje u svakoj situaciji – nastavak putovanja ili boravak u hotelu.
Cupra 6-godišnje jamstvo = 6 godina bez brige, vrijedi 6 godina ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. U Cupra 6-godišnje jamstvo uključena su sva Cupra osobna vozila isporučena od 1. rujna 2022. godine preko ovlaštene Cupra mreže u Republici Hrvatskoj. Za više informacija posjetite ovu poveznicu ili Cupra ovlaštenog trgovca/servis da biste se upoznali s cjelokupnim rasponom servisa.