test automobila

Vozili smo osvježenu Cupru Formentor 1.5 e-Hybrid VZ: Sportski CUV s izvrsnim PHEV pogonom

30.11.2024 u 16:14

Bionic
Reading

U kombinaciji, ukupna izlazna snaga sustava je 272 KS (200 kW) i 400 Nm, a za prijenos snage na prednja dva kotača se brine 6-stupanjski DSG automatizirani mjenjač s dvije spojke. Ubrzanje od 0-100 km/h je 7,2 s, a krajnja brzina 220 km/h

Čuli ste vjerojatno za izraz CUV tip vozila, no ako i niste vjerojatno ste pri prvom pogledu na dizajnerski prekrasno osmišljen crossover coupé Cupra Formentor odmah pomislili – to je to! Da, Formentor je od svog prvog pojavljivanja u konceptnom obliku u Ženevi u ožujku 2019. godine doista postao sinonim ovog tipa vozila.

Nakon svjetske premijere serijske verzije u ožujku 2021. ovaj model naglašenih sportskih linija postao je pravi mamac za sve one koji vole lijepi dizajn i posebice sportsku vožnju. Mi smo Formentor u Autozoni imali na svom testu tri puta: Formentor 1.4 e-Hybrid DSG VZ s plug-in hibridnim pogonom ukupne izlazne snage od 180 kW (245 KS), Formentor 2.0 TSI DSG 4Drive s benzinskim turbomotorom od 190 KS (140 kW), 7-brzinskim DSG automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača te najsportskiju verziju Formentor 2.5 TSI DSG 4Drive VZ5.

U međuvremenu, Cupra je u svibnju ove godine osvježila Formentor, a mi smo na svom testu upravo vozili model točne oznake: Formentor 1.5 e-Hybrid VZ. Posebnost ovog modela, osim novog dizajna, je i novi plug-in hibridni pogon. U našem slučaju i najjači, jer je ukupna izlazna snaga pogonskog sustava 272 KS. I sama oznaka VZ (izvedenica iz španjolske riječi 'veloz', što znači 'brz') u nazivu modela sugerira da je riječ o izrazito brzom sportskom automobilu.

CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Ako se pitate što je novog u vanjskom izgledu osvježenog Formentora, možda je i najbolje usporediti njegove dvije verzije koje smo imali na testu - poslije i prije redizajna.

Dakle, nova vanjština uključuje logotip 'CUPRA' na prednjem poklopcu motora koja definira agresivan izgled s novim trokutastim matričnim LED svjetlima i veliku, hrabru donju rešetku hladnjaka. Primjetne su i nove trkoutaste maglenke ispod glavnih svjetala, koje su zamijenile one kružnog oblika.

S bočne strane nema nekih vidljivih promjena, bočna stakla su od toplinsko-izolacijskog stakla, a stražnja bočna te stražnje staklo dodatno su zatamnjeni. Okviri porzora imaju crni okvir, a na krovu su crni uzdužni nosači.

Straga je primjenjen isti trokutasti dizajn svjetala, koja su modernizirana. Povezna svjetleća crvena LED linija djeluje kao točka okvira za središnji logotip 'CUPRA' straga. Redizajniran je i stražnji branik koji sada s okomito na, rubove vozila postavljenim, reflektorskim 'mačjim očima' u zasebnom okviru daje još agresivniji izgled. Tu je i redizajnirani donji difuzor s dvostrukim 'bakrenim' završecima ispušnih cijevi.

Naš je testni model imao nova LED prednja svjetla s lećama, uz standardnu dinamičku kontrolu dometa prednjih svjetala (samopodesiva za vrijeme vožnje) te High-beam kontrolom automatskog paljenja i gašenje dugih svjetala. Dnevna svjetla su s automatskom kontrolom i automatskom 'Coming and Leaving Home' funkcijom. Prednja svjetla za maglu su s funkcijom zakretanja. Straga su LED svjetla s dinamičkim pokazivačima smjera i ceremonijalnim osvjetljenjem.

Kad je riječ o strukturi vozila, Formentor održava odnos između pogonskog sklopa i podvozja kako bi pružio dinamičan pogon. Kao model, Formentor nudi na izbor benzinski TSI, dizelski TDI i plug-in hibridni pogonski sklop, kao i pogon na prednje kotače ili na sve kotače (4Drive). Polazište koje omogućuje jednostavnu integraciju različitih tehnologija kako bi se ponudilo najkompromisnije iskustvo omogućeno je korištenjem provjerene MQB Evo arhitekture Volkswagen grupe. Formentor ima MacPherson neovisni ovjes sprijeda i multi-link straga.

Naš Formentor 1.5 e-Hybrid VZ je sljedećih dimenzija: duljina 4451 mm, širina 1839 mm (s otvorenim retrovizorima 1992 mm), visina 1508 mm (1525 mm s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2680 mm. Prednji trag kotača je 1585 mm, a stražnji 1559. Krug okretanja je 11,4 m.

Inače, kapacitet prtljažnika Formentora varira: modeli s benzinskim i dizelskim motorom s pogonom na prednja dva kotača imaju volumen od 450 l, dok e-Hybrid model ima 345 l. Kada se preklopi naslon stražnjih sjedala volumen raste do 1410 l. Razlika u modelima je i u volumenu spremnika goriva, pa tako e-Hybrid ima spremnik od 40 l, 4Drive 55 l, a ostale verzije 50 l. Mi smo imali i standardnu funkciju Virtualna pedala za električno otvaranje vrata prtljažnika putem senzora.

Što se težine našeg testnog modela tiče vozilo je teško 1765 kg, a pri tome treba reći da se radi rasponu težine praznog vozila s 90 posto napunjenim spremnikom i s vozačem (75 kg). Naš model može vuči kočenu prikolicu od 1700 kg ili nekočenu od 750 kg.

Kad govorimo o kotačima, naš je testni model imao doplatne 19-colne (8Jx19“ ET40) lakometalne crno/bakrene naplatke 'Artic Cooper', s izvrsnim sportskim ljetnim gumama Bridgestone Turanza T005 dimenzija 245/40R19 94W. Umjesto rezervne gume smo imali set za popravak guma.

Treba reći kako osvježeni Formentor ima nove mat boje kao što su Century Bronze mat brončana ili Enceladus Gray mat siva, koje je još više naglašavaju sportski karakter vozila. Mi smo imali na našem modelu ovu atraktivnu prvu boju, koja je doplatna.

Unutrašnjost

Sirova emocija vanjskog dizajna odražava se iznutra s interijerom koji kombinira sportski duh i održivost s nizom digitalnih tehnologija i izbora materijala.

Interijer nudi dojam više kvalitete, s novodizajniranim elementima poput središnje konzole. Također je poboljšan novim materijalima, a istovremeno prihvaća održiviji pristup, uključujući sjedala u obliku žlice omotana ili 73 posto recikliranim mikrovlaknom ili ekološki osviještenom kožom.

Naš je model imao Soul Black crnu boju unutrašnjosti kabine (Dinamica Ambient), a izvrsna prednja jednodijelna sportska školjkasta sjedala su lijepo oblikovana. Presvlake sjedala su izvedena Dinamica materijalu nalik alcantari u središnjem i leđnom dijelu. Vozačko sjedalo je električno podesiv sa značajkom memorije i električnom lumbalnom potporom. Suvozačko sjedalo je ručno podesivo, a oba sjedala su grijana.

Stražnja sjedeća klupa je nedjeljiva, no djeljiv je sklopivi naslon klupe, sa središnjim naslonom za ruke. Mjesta ima za troje odraslih, ali je središnje sjedalo izvedeno kao pomoćno.

Tu je naravno i sportski, kožom presvučeni grijani volan s polugicama za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa. Sustavom Servotronic je omogućeno izravnije ponašanje upravljača i smanjen je napor upravljanja. Progresivnim upravljanjem je olakšano upravljanje pri velikim brzinama te smanjen napor pri malim brzinama te parkiranju. Tu su i sportske metalne papučice kočnice i akceleratora.

Imali smo i standardni Climatronic, trozonski klima uredaj s upravljačkom pločom klima uređaja straga. Kao i doplatni električni panoramski krov.

Digitalizacija je u središtu pozornosti vozača. Novi i poboljšani HMI implementiran je u digitalni kokpit Medium 10,25" iza upravljača, kao i u veći 12,9-inčni infotainment sustav, koji sada također dolazi s retro osvijetljenim klizačem.

Imali smo i 2 USB Type C utičnice sprijeda i 2 USB Type C utičnice straga. Treba reći kako je CUPRA CONNECT PLUS u trajanju od 3 godine na našem modelu bez nadoplate.

Naš je model imao i doplatni vrhunski audio sustav 'Immersive by Sennheiser', koji uključuje pojačalo, 10 zvučnika i 1 središnji zvučnik te 1 subwoofer.

Sigurnost i sustavi pomoći

Mješavina tehnologija stvara nevjerojatnu razinu sigurnosti, ali su integrirane na način koji donosi praktičnost bez oduzimanja osjećaja kontrole vozaču.

Mi smo imali i doplatni Paket Intelligent Drive s dinamičnim prikazom prometnih znakova, adaptivnim tempomatom s 'follow-to- stop' funkcijom (ACC), sustavom pomoći za pozornost i pospanost (ADA), Sustav Side assist & Exit Assist & Exit Warning za održavanje voznog traka plus poluautomatska kontrola vozila u hitnim slučajevima i pomoć u prometnim gužvama, Precrash sustav sprijeda i straga, Limitator brzine s predviđenom regulacijom te navigacijski sustav. Tu je i standardan Keyless Advanced - sustav ulaska, izlaska i pokretanja vozila bez kljucča bez SAFELOCK funkcije.

Ovome dodajte integraciju sedam zračnih jastuka, uključujući standardni prednji središnji zračni jastuk i rezultat je crossover SUV visokih performansi koji može zadovoljiti dinamičke potrebe ne samo marke već i entuzijasta, istovremeno pružajući sigurnosne standarde koje zahtijeva tržište.

Cupra Formentor osvaja 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranjima Izvor: Promo fotografije / Autor: Euro NCAP

Inače, Euro NCAP, program procjene sigurnosti vozila koji podržava EU, ocijenio je Formentor s najvišom ocjenom - 5 zvjezdica. U okviru procjene provode se sudarni testovi i provjera sigurnosnih tehnologija. Formentor pruža izvanrednu zaštitu od udara i opremljen je robusnim sustavima za izbjegavanje sudara, zbog čega je i zaslužio peticu.

CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
  • CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
  • CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
  • CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
  • CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
  • CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ
    +50
CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid VZ Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Plug-in 1.5 e-Hybrid pogonski sklop

Raspon pogonskih sklopova osvježenog Formentora uključuje četiri različite tehnologije: TSI (benzinski), blagi hibrid (eTSI), TDI (dizel) i eHybrid (plug-in hibrid). Naš je testni model imao ovaj posljednji (PHEV), novu generaciju plug-in hibrida iz Volkswagen koncerna.

Plug-in hibridni sustav se sastoji od četverocilindričnog 1.5-litrenog benzinskog motora s turbopunjačem (1.5 TSI evo2 - Euro 6EA) varijabilne geometrije (VTG) snage 177 KS (130 kW), najvećeg okretnog momenta od 250 Nm pri 1500-4000 okr./min. i sprijeda smještenog elektromotora snage 85 kW (116 KS). Napomenimo kako je najveća 30 minutna snaga e-motora 55 kW (75 KS).

U kombinaciji, ukupna izlazna snaga sustava je 272 KS (200 kW) uz najveći okretni moment od 400 Nm, a za prijenos snage na prednja dva kotača se brine 6-stupanjski DSG automatizirani mjenjač s dvije spojke. Sklopka mjenjača se nalazi na središnjoj konzoli.

Naš model je imao standardne izbor profila vožnje (Comfort, Performance, CUPRA i Individual) i DCC - Dinamičku kontrolu šasije s kontinuiranim radom. Tu je i XDS (advanced electronic differential lock) - napredna elektronička blokada diferencijala, povezana sa sofisticiranim sustavom elektroničkog stabilizacijskog programa. U trenucima brzog skretanja XDS daje točno odgovarajuću količinu snage, pružajući pritisak na unutarnji kotač kako bi spriječio okretanje kotača. Rezultat je bolja vuča, preciznije i mirnije performanse vožnje s boljim prianjanjem izvan zavoja.

Zahvaljujući prelasku na novu litij-ionsku bateriju kapaciteta s prethodnih neto 10,6 kWh na 19,7 kWh (25,8 kWh bruto), Formentor ima čisto električni domet od više od 100 km (u kombiniranim uvjetima 118 km).

Što se ubrzanja tiče naš testni model od 0-100 km/h treba 7,2 sekunde, a krajnja brzina mu je 220 km/h. Kad je riječ o potrošnji ovaj model u kombiniranim uvjetima troši prema proizvođaču od 0,4 do 0,5 l/100 km. Kad se baterija isprazni potrošnja se kreće u kombiniranim uvjetima od 5,7-5,8 l/100 km. Inače, kombinirane emisije CO2 su 10-16 g/km.

Punjenje baterije

Baterija se sada puni na kućnom wallboxu i drugim punjačima izmjenične struje s 11 umjesto dosadašnjeg kapaciteta od 3,6 kW. Od 0-100 posto treba 2h30min.

Osim toga, Formentor eHybrid također se može puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom s kapacitetom punjenja do 50 kW za 26 min (0-80 posto). Naš je model imao kabel za punjenje e-HYBRID vozila, MODE 2, tip 2/E+F(10 A), za kućnu utičnicu.

Za kraj, što se cijena tiče, osvježeni Formentor kreće od modela s benzinskim motorom 1.5 TSI snage 150 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem po cijeni od 33.451,74 eura, model 1.5 eTSI DSG snage 150 KS kreće od 36.382,96 eura, dizelska verzija 2.0 TDI evo DSG snage 150 KS kreće od 37.089,72 eura, PHEV verzija 1.5 e-Hybrid snage 150 KS kreće od 42.648,26 eura.

Naš testni model 1.5 e-Hybrid VZ sa svom dodatnom opremom stoji 52.664,94 eura do registracije.

Napomenimo, kako naš model ima jamstvo, koje traje 6 godina od datuma isporuke ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. Ovo vrijedi za sva nova vozila kupljena i isporučena preko ovlaštene mreže u Republici Hrvatskoj nakon 01. rujna 2022. godine.