IZA KULISA

Cupra Terramar detaljno: Razgovarali smo s Jorgeom Diezom i Francescom Sangalli, dizajnerima atraktivnog SUV-a

22.09.2024 u 17:05

Bionic
Reading

Cuprin novi sportski SUV konačno je tu, na putovanju na kojem je ambicija postala stvarnost. Evo kako je nastao jedna od najtraženijih arhitektura na tržištu: SUV od 4,5 m s odvažnim i samouvjerenim dizajnom

Godine 2018. rođen je hrabri, novi brend koji spaja emocije, dizajn i sportski duh kao svoja nepokolebljiva načela. Bio je to početak Cuprine priče, koja je započela predstavljanjem svijetu na stazi Terramar Circuit u Sitgesu, u blizini Barcelone. Danas, šest godina kasnije, amblematska trkaća staza posuđuje svoje ime najnovijem heroju marke za novu eru, lansiranjem modela Cupra Terramar. Cuprin novi sportski SUV konačno je tu, na putovanju na kojem je ambicija postala stvarnost.

Mi smo u Autozoni bili na premijeri potpuno novog modela Terramar u Barceloni i razgovarali s Jorge Diezom, direktorom dizajna Seata i Cupre, kao i s Francescom Sangalli, Voditeljicom odjela boja i opreme te koncepta i strategije dizajna Seat/Cupra (VW grupa). Model najnovijeg SUV-a Cupre – Terramar je bio izložen u posebnoj prostoriji, a Jorge Diez i Francesca Sangalli su nas vodili uokolo u unutar automobila i odgovarali na naša pitanja.

Jorge Diez opisuje stvaranje modela koji redefinira ono što SUV-ovi mogu pružiti u smislu emocija, performansi i dizajna.

Odakle vi, kao dizajneri, crpite inspiraciju za automobil kao što je Cupra Terramar?

Za neke ljude dizajn slijedi funkcije, ali za nas slijedi emocije. U tom smislu, u CUPRI smo uvijek bili predani inspiriranju svijeta iz Barcelone, ali s ovim modelom, koji u nazivu ima 'terra' (zemlja) i 'mar' (more), otišli smo još dalje . Inspiracija koju dobivamo kao dizajneri ne dolazi samo od nevjerojatne arhitekture i dizajnerskog duha Barcelone, već je riječ i o utjecaju mediteranske kulture, pune života, i snažnog karaktera njezinih ljudi. Kombinirajući to s našom filozofijom dizajna, postigli smo autentičniji oblik izražavanja. Naš je cilj bio naglasiti točku gdje se kopno susreće sa sirovom, elementarnom snagom mora.

Njegove dimenzije se ističu, ali bez žrtvovanja sportskih proporcija. Kako ste to postigli?

Uspjevamo u izazovima. Natjecanje nam je u DNK-u, a kao i na America's Cupu, za nas ne postoji nešto poput drugog mjesta, niti za naš dizajn. Zato smo izgradili jednu od najtraženijih arhitektura na tržištu: SUV od 4,5 metara s odvažnim i samouvjerenim dizajnom. Htjeli smo kombinirati visinu i veće dimenzije tipične za SUV-ove s mišićavim pristupom s linijama visokog kontrasta, karakterističnim za naš sportski dizajn. Prednji kraj, na primjer, ima dugačak, visok, ponosan i odlučan poklopac motora, dizajniran u obliku slova V prema dnu rešetke radi povećanja dinamičnosti. Stražnji dio automobila kulminira snažnim ramenima koji mu daju odvažan karakter. Na kraju, sve je u njegovim linijama i površinama.

Što te linije i površine govore?

Linije Cupra Terramara govore same za sebe, pokazujući snažan karakter koji odaje odlučnost i fokus. Oni su kombinirani sa senzualnim površinama koje odražavaju naš emocionalni duh i ljudsku inspiraciju u dizajnu. Prolazeći duž donjeg bočnog dijela automobila, stvorili smo ono što nazivamo 'Rocker Wave', senzualnu uzlaznu liniju koja podsjeća na val koji podiže automobil, dajući mu jedinstvenu osobnost. Jaka definicija prednjeg dijela, s našim istaknutim nosom morskog psa, i stražnjeg dijela, s oštrim i negativnim površinama, izaziva snažan osjećaj napetosti.

Jorge Diez, direktor dizajna SEAT/CUPRA: Gdje ambicija postane stvarnost Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA

Što će Terramar doprinijeti Cuprinom dizajnu?

Cupra Terramar ima za cilj dotjerati emocije do krajnjih granica s hrabrim dizajnom, sportskim proporcijama i karakterističnim odlučnim izgledom, a sve to Cupru vodi u jedan od najbrže rastućih segmenata u Europi. Usvajanjem novog dizajnerskog jezika marke, materijalizirali smo puni Cupra DNK, što se može vidjeti u korištenju naših detalja u bakrenim tonovima ili potpisu oka marke s tri trokuta, koji daje samopouzdanje njegovom izgledu. Rezultat je ovaj vrlo emotivni sportski elektrificirani SUV, upečatljivog dizajna inspiriranog Barcelonom.

Je li Cupra premium brend i smatra li se takvim?

Prije svega moram reći da mi nikada nismo rekli da naša relativno nova marka, Cupra, pripada premium markama u automobilskoj industriji. Nismo to nikada niti željeli, jer to zahtijeva i neke posebne materijale, poput drveta, a to nije u skladu s našim ekološkim pristupom. Mi samo želimo da se naši kupci u Cuprinim modelima osjećaju ugodno, a da za novce koje ulože u naš automobil budu nagrađeni s vrhunskom kvalitetom izrade, dizajna, boja i materijala. A s obzirom da je početna cijena 38.618 eura (u Hrvatskoj) čini se da će to privući podosta potencijalnih kupaca.

Na Terramaru nemate naziv marke, niti naziv modela straga. Kako to?

Mi mislimo da se ljudi trebaju naviknuti na marku Cupra već kroz pojavnost samog amblema, koji je posebna priča, a osim toga je i osvjetljen. Naziv Terramar se može pročitati na stražnjm svjetlu sa strane. To je novi pristup dizajnu i označavanju modela, a osim toga ljudi će kroz linije samog modela s vremenom i sami prepoznavati o koje je modelu riječ. Ali ostavimo da ljudi koji ne poznaju naše modele sami preko intereneta ustanove o kojem je modelu riječ, tako ćemo ih aktivno uključiti u našu marku.

Cupra Terramar
  • Cupra Terramar
  • Cupra Terramar
  • Cupra Terramar
  • Cupra Terramar
  • Cupra Terramar
    +18
Cupra Terramar - svjetska premijera u Barceloni Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Razgovarali smo i s Francescom Sangalli o unutarnjem uređenju, materijalima, rasporedu sastavnica unutarnjeg dizajna, kao i bojama karoserije.

Da li ste i koliko komponenata ikoristili npr. iz modela Cupra Tavascan ili nekog drugog Cuprinog modela?

Svi detalji dizajna su potpuno novi i 100 posto specifični za Terramar, nema dijela koji smo koristili iz nekog drugog Cupra modela. Naravno, neke zajedničke komponente, poput ručice mjenjača smještene iza kola volana, smo iskoristili iz najnovijih modela VW grupe.

Vi ste Talijanka sudeći prema Vašem imenu? Unutrašnje uređenje odražava prave karakteristike u svijetu priznate i prekasne talijanske škole dizjana. Slažete li se s ovom tezom?

Da, ja sam Talijanka iz Milana i došla sam u periodu kada je u Seat/Cupru došao i bivši direktor Luca de Meo koji je također Talijan. I da, primjetan je talijanski touch kad je riječ o unutrašnjem uređenju Terramara.

Što se uređenja unutrašnjost kabine tiče što treba posebno istaknuti?

Vrlo emotivan karakter vanjskog dizajna Terramara se prenosi u unutrašnjost. Unutrašnjost je orijentirana na vozača. Kao prvi kontaktni elementi, standardni Cupra upravljač s ručicama i satelitskim tipkama povećava kontrolu, dok standardna školjkasta sjedala pružaju vrhunsku dinamiku.

Odatle, svi elementi oko vozača poprimaju oblik pod emotivnim dizajnerskim jezikom Cupre, s njegovom međuigrom dinamičnih linija i progresivnih površina. To je osobito relevantno u središnjoj konzoli, sa skulpturalnom kralježnicom koja teče oko funkcionalnih elemenata. Kralježnica uključuje 3D parametarski dizajn uzorka koji se također može pronaći na strukturnim dijelovima armaturne ploče, donoseći onu neočekivanu i progresivnu pažnju na detalje.

Instrumentna ploča nema sjenila, jer to s novim MIB4 operativnim sustavom i izvedbom digitalnih zaslona više nije niti potrebno, a vozač može lako očitavati podatke i fokusirati se na gledanje ceste ispred sebe. Multimedijalni zaslon je usmjeren na samog vozača, a smještaj ručice mjenjača iza kola volana nam omogućuje čišće linije središnje konzole i više prostora za odlaganje sitnica.

Imate nekoliko razina uređenja interijera, zar ne?

U unutrašnjosti, performanse se pridružuju dizajnu uz savršenu ergonomiju. Visoki položaj središnjeg zaslona, omotani oblici sjedala ili podstavljene bočne površine središnje konzole za najbolju potporu nogama, neki su primjeri toga. Također, svrha susreće tehnologiju uz korištenje inovativnih održivih materijala, s izborom materijala koji kombiniraju stil, sportski duh, reciklirane i obnovljive materijale.

Uređenje kabine je izvedeno u tri razine opreme, ovo je koža, na primjer, i daje osjećaj luksuza. Posebna pažnja je posvećena detaljima, detailingu, naročito kod kožnatog uređenja. Druga razina uređenja je u tekstilu, koji je 100 posto reciklirani materijal. Treće uređenje je Dinamica. Zajedničko je svim razinama opreme da posjeduju detalje u boji bakra (Cupra, od engelske riječi copper odgovara bakru, kao kemijskom elementu). Materijali su i perforirani, a sve je to u skladu s Parametric dizajnom koji je Cupra prihvatila kao dizajnersku temu.

Što se boja tiče, koje će boje biti u ponudi za novi Terramar?

Što se unutrašnjosti tiče, koristimo boje koje imaju 'powdery feeling' ili puderasti osjećaj. One su neutralne. Ambijentalno osvjetljenje kod novog Terramara podiže dojam dizajna na višu razinu. Što se vanjskih boja tiče, Terramar će biti dostupan u devet vanjskih boja, uključujući dvije mat opcije – Century Bronze Matt brončana i Enceladus Gray Matt siva. Paletu upotpunjuje Dark Void - inspiriran plazma bojom Cupra DarkRebel showcara, Fjord Blue plava, Glacial White bijela, Cosmos Blue plava, Timanfaya Grey siva, Midnight Black crna i Graphene Grey siva.