Rivian R1T

Električni pick-up koji će ostaviti trag: U njemu je sve posebno!

26.04.2019 u 16:05

Bionic
Reading

Veliki proizvođači automobila s pravom će morati razmišljati o malenim start-up tvrtkama koje će im preuzeti veliki dio svjetskog tržišta

Uz sve sjajne automobile koji se mogu vidjeti ovih dana na autosalonu u New Yorku jedan model doista može ponijeti naziv 'zvijezda autosalona': Rivian R1T. Riječ nije o nekom luksuznom sportskom automobilu, malenom gradskom autu ili nekom klasičnom terencu, Rivian R1T je pick-up vozilo! I opet dolazimo do zapanjujuće činjenice, sasvim sigurno i trenda, da malene startup tvrtke mogu danas parirati velikim i etabliranim proizvođačima bez ikakvih problema.

Dokaz je upravo američka tvrtka Rivian, osnovana ne tako davne 2009. godine, u koju su značajan novac uložili izmeđuostalog i Amazon, Ford, Sumitomo Corporation. Rivian ima sjedište u Michiganu, u bivšoj tvornici Mitsubishi u američkoj državi Illinois, i kalifornijske ispostave koje rade na baterijama i autonomiji.

U Rivianu su sjajno zaključili da ako se uzme u obzir da je najprodavaniji model posljednjih godina u Americi, ali i u svijetu upravo jedan pick-up; Ford F-serije, s preko milijun prodanih primjeraka, onda je i jedan od njihovih prioriteta napraviti pick-up vozilo. Naravno, električno! Osim toga, uobičajeno čak i veliki proizvođači ovakvog tipa vozila debelo kasne s elektrifikacijom.

Sve o Rivianu R1T pick-upu Izvor: Promo fotografije / Autor: Rivian

Izostanak konvencionalnog pogonskog sklopa dopušta i neke prilično netipične značajke. Umjesto motora s prednje strane, pod prednjom haubom se nalazi prtljažni prostor od 330 litara. Tako da možete nositi teret koji se neće smočiti ako padne kiša ili da vam ga netko ne ukrade ako negdje parkirate svoj pick-up. Iza kabine nalazi se još jedan zatvoreni prostor za teret (Gear Tunnel), u ovaj može stati 350 litara stvari, pod uvjetom da se radi o odgovarajućem obliku, kao npr. snowboard, golf torba, ili čak golf-kolica, a vrata s obje strane ovog prostora nalik na tunel mogu se koristiti kao sjedala ili stepenice za pristup stražnjem, otvorenom teretnom prostoru tipičnom za pick-up vozila.

Rivian je ovaj model već predstavio krajem prošle godine u Los Angelesu, pod nazivom Electric Adventure (avantura) vozilo - R1T, potpuno električni kamionet s pet mjesta u kabini. Električni domet, ovisno o baterijama (kapaciteta 105, 135 i 180 kWh), ide čak i preko 640 kilometara, uz performanse i preciznu kontrolu AWD pogona na sva četiri kotača s po jednim elektromotorom na svakom kotaču. Što se elektromotora tiče njihova ukupna snaga ima tri razine; 408, 522 i 562 KS, dok se okretni moment nudi u dvije verzije; 560 i 1120 Nm. Krajnja brzina R1T je 200 km/h, a ubrzanja od 0-100 km/h od 3 do 5 sekundi.

  • +11
Rivian R1T Izvor: Promo fotografije / Autor: Rivian

Temelj R1T i R1S (oblik klasičnog terenca) je Rivianova skateboard platforma koja učinkovito smješta baterije, pogonske motore, ovjes, kočioni i toplinski sustav sve ispod visine kotača, ostavljajući prostor iznad za putnike i njihovu opremu. Osim prednosti smještaja, ova arhitektura pruža nisko težište koje podržava agilnost i stabilnost vozila na autocesti, običnim cestama ili u off-road vožnji. Dimenzije su prilično američke; dužina je 5475 mm, širina 2015 mm (s otvorenim retrovizorima), visina 1815 mm, uz međuosovinski razmak od 3450 mm. Visina od podloge je od 200 mm, a u off-road izvedbi i 360mm. Težina samog vozila je 2670 kg, a korisna nosivost 800 kg.

U skladu s vanjskim izgledom, unutrašnjost R1T dočekuje svoje putnike u vrhunski uređenoj kabini, ali koja je izdržljiva, za svakodnevnu uporabu. Boja i materijali igraju važnu ulogu u razlikovanju Rivian vozila. Na održivi način proizvedeno drvo koristi se u unutrašnjosti, a njegov prirodni izgled pridonosi toplom i ugodnom osjećaju. Najupadljivija uporaba drva je strukturni element koji integrira glavni središnji zaslon i vozački prostor, integrirajući oblik i lijepo funkcionira. U prostorima unutrašnjosti koji troše mnogo, materijali inspiriraju sportsku opremu i aktivnu opremu, kombinirajući izdržljive i inovativne materijale koji se lako čiste.

R1T je usmjeren na gornji dio tržišta pick-upa – a cijena u SAD-u se kreće od 68.500 dolara (prije saveznog poreza od 7.500 dolara) naviše. Nije to malo ako uzmemo da Ford F-150 u osnovnoj verziji stoji 28.000 dolara, no i u najskupljoj verziji F-serije njegova cijena ide i preko 70.000 dolara. Iz Riviana kažu da će se u 2020. godini u proizvodnji usredotočiti na skuplje modele od 135 kWh ili 180 kWh. Osnovna verzija s baterijom od 105 kWh dolazi na tržište šest mjeseci kasnije.