Osvježeni Clio kreće već od 16.790 eura, a ponuda motora nove generacije Clija (benzinski, dizelski, plinski) osnažena je ključnom pogonskom tehnologijom marke – motorom E-Tech full hybrid snage 145 KS koji pruža užitak u vožnji uz malu potrošnju (4,1 l / 100 km)
Renault Clio prava je legenda B-segmenta gradskih automobila, koji je od 1990. godine prodan u preko 16 milijuna primjeraka. Mi smo trenutno u njegovoj petoj generaciji, točnije rečeno, u njegovoj ažuriranoj fazi. Francuski je proizvođač javnosti pokazao značajno osvježeni Clio sredinom travnja ove godine, a mi smo bili na njegovoj dinamičkoj premijeri u srpnju ove godine u Bruxellesu.
Sada smo bili na njegovoj hrvatskoj premijeri, koju smo iskoristili kako bismo isprobali i model s benzinskim motorom TCe 90, za kojeg smatramo da će uz dvogorivnu varijantu TCe 100 LPG benzin-UNP biti najprodavaniji modeli u Hrvatskoj. Ipak, ne treba zaboraviti niti dCi 100 verziju za ljubitelje dizelskog pogona.
Treba napomenuti da je prema prodajnim rezultatima na domaćem tržištu u prvih 9 mjeseci, upravo Renault Clio i najprodavaniji model, s 3210 komada, što odgovara ravno 5,00 posto svih novoregistriranih automobila kod nas. A, sve su to brojke prije ažuriranja modela, koji je upravo stigao na naše tržište. Naravno, znamo i službene cijene svih verzija Clija.
Dizajnerski gledano, stil novog modela još je primamljiviji i elegantniji, a njegova upečatljiva i nadasve chic unutrašnjost ilustrira novi dizajnerski smjer marke. Tehnološki napredan prednji kraj odiše snagom, u cijelosti obnovljen svjetlosni potpis utjelovljuje identitet marke, a zategnute, precizne i aerodinamične linije daju posebnu emocionalnu dimenziju ovom dinamičnom i upečatljivom statusnom simbolu. Treba reći da novi Clio odlično dočarava Renaultovu strategiju Nouvelle Vague, i da izgleda jako moderno.
Treba reći kako je poboljšana i njegova tehnološka oprema, pa tako sve inačice novog modela imaju digitalnu instrumentnu ploču. Osim toga, novi Clio nudi najširu paletu motora u klasi, usklađenu s potrebama različitih kupaca. U ponudi motora ističe se E-Tech Full Hybrid snage 145 KS koji učinkovito spaja užitak u vožnji i uštede.
Novi vanjski dizajn
Novi središnji Renaultov logotip Cliju daje izražajnost potpuno obnovljenom prednjem kraju. Marka kroz redizajn pete generacije Clija želi ponuditi 'suvremenije, upečatljivije i održivije automobile za život i uživanje, utemeljene na već stečenim vrijednostima'. Novi Rafale je svakako ono što povezuje moderniziran prednji kraj novog Clija.
Novi prepoznatljivi svjetlosni potpis, koji će u budućnosti zasjati na svim modelima marke, savršeno se uklapa u novi dizajn te odražava njegova ključna obilježja: preciznost i tehničko umijeće.
Prednji kraj novog Clija posve je obnovljen: isklesane i zategnute linije te reljefni obrisi djeluju suvremeno i poletno. Veća prednja maska s uzorkom šahovske ploče odaje dojam snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko logotipa i svjetlije prema rubovima) stvaraju dojam dubine i tehničke preciznosti. Ti su elementi dizajna radikalno promijenili lice Renaulta Clio te ga učinili privlačnijim.
Brušeni i matirani prednji logotip Nouvel’R odaje počast nasljeđu marke. Njegova je geometrija jednostavna, znakovita i bezvremenska. Optički učinak dvaju isprepletenih rombova stvara dojam komplementarnosti i neprekidnog kretanja te jasnije no ikad prenosi identitet nove generacije.
Ispod prednje maske inačica Techno i Esprit Alpine ugrađen je prednji spojler, nadahnut svijetom automobilističkog sporta. Isklesani oblici i napete reljefne linije naglašavaju i osnažuju prednji kraj. Spojler inačice Techno izveden je u boji karoserije, dok je u inačici Esprit Alpine obojen mat sivom bojom Shale.
Novi Clio dakle ima novi svjetlosni potpis prednjih svjetala, oblikovan po uzoru na Renaultov logotip u obliku dijamanta: okomita LED dnevna svjetla oblikom naznačuju obris polovice Renaultova logotipa, istovremeno naglašavajući živahan i poletan karakter prednjeg kraja i jačajući povezanost modela s imidžem marke.
Tanka Full LED prednja svjetla, ugrađena u sve inačice, daju oštar pogled automobilu te odražavaju preciznost i tehničko umijeće. Kompaktnija su te uključuju pet tehnološki naprednih svjetlosnih snopova (u usporedbi s dosadašnja tri) koji automatski prilagođavaju intenzitet dugih i kratkih svjetala.
Stražnji je odbojnik također prerađen: aerodinamični zračni otvori vizualno proširuju stražnji kraj, pospješuju prianjanje i naglašavaju tehničku moć automobila. Ovisno o inačici, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom (prve dvije inačice), sjajno crnom bojom (inačica Techno) i mat sivom bojom Schiste (inačica Esprit Alpine). U ponudi je dostupno i šest opcija difuzora (sa ili bez ispušne cijevi u hibridnim inačicama i ovisno o razini opreme).
Suvremena stražnja svjetla imaju prozirne pokrove koji nagovještavaju suvremenu, tehnološki naprednu unutrašnjost. Njihovi sjajni vanjski rubovi usklađeni su s prednjim svjetlosnim potpisom.
Nova je generacija dostupna u sedam elegantnih boja karoserije: bijela Glacier, crna Star, siva Schiste, plava Iron, crvena Flamme, narančasta Valencia i siva Rafale – nova troslojna boja koja izdaleka djeluje obično, a izbliza svjetlucavo.
Privlačan stav novog modela naglašavaju upečatljivi naplatci do 17 cola (dimenzija guma 205/45R17). Ponuda uključuje šest opcija naplataka, uključujući četiri opcije aluminijskih naplataka dostupnih za različite inačice. Primjerice, inačica Techno ima 16-colne brušene crne aluminijski naplatke. Svi naplatci imaju novi središnji Renaultov logotip od brušenog aluminija.
Kućišta retrovizora ostalih inačica obojena su crnom bojom Star, baš kao i shark antena inačica Techno i Esprit Alpine.
Bez obzira na stilske promjene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm.
Unutrašnjost novog Clija
Naravno, poboljšan je i putnički prostor. Tu su primjetne nove presvlake i novi materijali iz bioloških izvora daju suvremen pečat novom Cliju te značajno poboljšavaju dojam kvalitete i iskustvo u unutrašnjosti. Inačica Esprit Alpine najbolje utjelovljuje duh nove generacije koju u cijelosti prožima sportskim duhom i elegancijom.
Zahvaljujući poboljšanjima u unutrašnjosti, putnički prostor novog Clija sada je udobniji i ugodniji. Osim toga. Dojma smo i da je udobnost u vožnji novim Clijom podignuta na višu razinu. Pomislili smo da je riječ o doradi podvozja, no inženjeri su nam rekli da je stvar ipak u novim, udobnijim sjedalima, koja su u Esprit Alpine opremi jako lijepo profilirana.
U unutrašnjosti će vam pozornost privući fini i održivi materijali vrhunske kvalitete. Prostranost i ergonomičnost i dalje su glavni aduti ovog vozila koje svim putnicima pruža neusporedivu razinu udobnosti. Tehnološka oprema nove generacije jamči bolje korisničko iskustvo te obuhvaća niz povezanih usluga i aplikacija koje putovanje čine opuštenim i ugodnim, kako za vozača tako i za putnike.
Sjedala, obloge vrata i armaturne ploče inačice Techno presvučeni su posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60-postotnim udjelom modalnih vlakana TENCEL – celuloznih vlakana iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing Grupa. U skladu sa strategijom eliminacije ugljičnog otiska, novi je Clio prvi Renaultov model koji u velikoj mjeri upotrebljava modalna vlakna TENCEL.
Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz obnovljivog izvora – prirodnog drva koje potječe iz poluprirodnih europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida. Modalna vlakna TENCEL proizvedena su uz pomoć obnovljive energije i nose znak za okoliš EU-a – oznaku okolišne izvrsnosti koji se dodjeljuje proizvodima i uslugama koje ispunjavaju visoke okolišne standarde tijekom čitavog životnog vijeka.
Osim toga, u Cliju nisu upotrijebljeni kožnati materijali: površine putničkog prostora obložene su prevučenom zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. Riječ je o materijalu koji zahtijeva manje vode i energije pri bojenju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom) i koji, uz zaokret u pogledu kožnatih materijala, potvrđuje održive vrijednosti marke.
Sjedala novog Clija odišu otmjenošću i sportskim duhom. Nasloni za glavu imaju ergonomičan, tanak i elegantan dizajn, dok obujmljujući oblik sjedala i gusti pjenasti ispun jamče udobno sjedenje. Svaka inačica nudi poseban spektar boja u smislu sjedala i naslona, šavova i ukrasnih elemenata. Inačica Esprit Alpine ima i posebna sjedala.
Nova, suvremenija armaturna ploča
Na armaturnoj ploči novog Clija nalazi se digitalni zaslon bez okvira koji, ovisno o inačici, mjeri 7 ili 10 inča. Ovisno o zemlji i inačici, novi Clio može biti opremljen radijem i sustavom R&GO ili multimedijskim sustavom Renault Easy Link. Logotip Nouvel’R na upravljaču unosi dašak elegancije u kokpit.
Ekskluzivna oprema Esprit Alpine
Nakon Australa, prvog Renaultova modela ponuđenog u inačici Esprit Alpine, a zatim i novog Espacea, ta je sportska, tehnički napredna i elegantna razina opreme sada dostupna i za novi Clio. Spojivši prepoznatljiva obilježja marke Alpine s Renaultovim novim stilskim jezikom, inačica Esprit Alpine udahnula je dinamičniji karakter novom Cliju. Više o ovoj razini opreme kod novog Clija možete pročitati na ovom linku.
Intuitivan i zabavan
Novi Clio nudi praktičnije i jednostavnije tehnologije uz koje je boravak u vozilu osjetno kvalitetniji, kako za vozača tako i za putnike. Uz multimedijski sustav Renault Easy Link, postavke sustava MULTI-SENSE i dvadeset sustava za pomoć u vožnji, novi Clio pruža krajnje intuitivno iskustvo te se s pravom može smatrati 'automobilom za život i uživanje'.
Nove usluge i najnaprednije povezane značajke omogućuju intuitivniju upotrebu vozila. Sve su inačice dostupne s digitalnom instrumentnom pločom veličine 7 ili 10 inča. 10-inčni zaslon podržava zrcaljenje navigacijskih karata te se prilagođava odabranom načinu rada i postavkama sustava MULTI-SENSE.
Novi Clio opremljen je multimedijskim sustavom Easy Link koji omogućuje pristup mnoštvu aplikacija, uključujući navigaciju, proaktivno održavanje i multimedijske sadržaje.
Renault Easy Link dostupan je u dvjema inačicama koje podržavaju bežično povezivanje putem sustava Android Auto i Apple CarPlay: sa 7-inčnim zaslonom ili s 9,3-inčnim zaslonom s ugrađenom navigacijom (serijski dostupan u inačici Esprit Alpine).
Osjećaj ugode
Automatski klima-uređaj, kartica 'Slobodne ruke' i bežični punjač pametnog telefona samo su neke od brojnih prednosti koje boravak u novom Cliju čine savršeno prilagodljiv i ugodnim. Od ostalih prednosti valja izdvojiti suvozačevo sjedalo podesivo po visini te središnji naslon za ruke (od inačice Techno). Putnici na stražnjoj klupi uživat će u olakšanom pristupu unutrašnjosti i izdašnom prostoru za koljena, a tu je još i 391-litreni prtljažnik (301 l u inačici s motorom E-Tech Full Hybrid 145), najveći u klasi.
Tehnologija MULTI-SENSE novog Clija otvara vrata individualiziranom iskustvu vožnje. Može se koristiti, primjerice, za podešavanje ambijentalnog osvjetljenja u kokpitu i središnjoj konzoli s različitim raspoloženjima boja.
Najcjelovitija ponuda motora u segmentu
Novi Clio nudi niz različitih pogona, uključujući tehnološki napredan hibridni motor E-Tech Full Hybrid od 145 KS. Taj motor pruža užitak električne vožnje u gradu istodobno smanjujući potrošnju goriva i emisije CO2. Na raspolaganju su još i benzinski, dizelski i benzinsko-plinski motor s različitim razinama snage koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu.
Pomoćnik za eko-vožnju dostupan je bez obzira na odabranu vrstu pogona, a vozače savjetuje kako uštedjeti gorivo i smanjiti emisije CO2.
E-Tech Full Hybrid 145: spoj zabavnih voznih osobina i male potrošnje
Renault je 2020. godine počeo ugrađivati hibridni motor E-Tech Full Hybrid u svoje modele, pa tako i u Clio. Nova generacija Clija dostupna je s istom tehnologijom motora od čak 145 KS. Mi smo ga prethodno vozili i u modelu Clio E-Tech Engineered 145 Hibrid.
Tehnologija punog hibrida E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, temelji se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1 – posebno kada je riječ o prikupljanju i obnavljanju energije. Zahvaljujući njoj, novi je Clio još dinamičniji i učinkovitiji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim termičkim motorom snage 94 KS (69 kW), inteligentnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.
Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za termički motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.
Osim automatskog pokretanja u 100 posto električnom načinu rada, ovaj motor omogućuje da do 80 posto vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 posto (u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorom). U segmentu hibridnih gradskih automobila, nova se generacija može pohvaliti najvećim kapacitetom baterije u gradskoj vožnji. A zahvaljujući učinkovitom motoru, vrijednosti emisija CO2 jedne su od najboljih u klasi (od 93 g/km). Novi je Clio usto tih poput pravih električnih automobila, pri čemu se ne morate zaustavljati da biste napunili bateriju.
Što se realne potrošnje tiče, isprobani model Clio E-Tech full hybrid Esprit Alpine nam je pokazao očitanja od 4,3 l/100 km u normalnom modu vožnje, do 5,9 l/100 km u sport modu. Naravno, uz najekološkiji način vožnje, gdje se maksimalno koristi EV pogon te rekuperacija energije, i gore navedene vrijednosti se mogu spustiti na vrlo minimalnu razinu potrošnje bez problema.
TCe 100 LPG: svestrani motor s niskim uporabnim troškovima
Nova je generacija dostupna i s trocilindričnim motorom s turbopunjačem TCe 100 LPG. Dvogorivni sustav ovog motora poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 (emisije CO2 manje su za 8 posto u usporedbi s ekvivalentnom inačicom s benzinskim motorom). Njegove su performanse također dojmljive: maksimalni okretni moment od 170 Nm postiže pri 2000 okr./min., što ga čini posebno svestranim. Uz napunjena oba spremnika, Clio može prevaliti više od 1000 kilometara. Dokazana tehnologija ovog motora jednostavna je, pristupačna i ekonomična. Plinski se pogon tvornički ugrađuje u vozila.
TCe 90: motor uravnoteženih performansi
Trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem razvija snagu od 90 KS i okretni moment od 160 Nm te je kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Odlikuju ga uglađen rad i jedna od najnižih vrijednosti potrošnje u klasi.
SCe 65: štedljivi motor za gradsku vožnju
Trocilindrični atmosferski motor 1.0 SCe idealan je za sve one koji traže štedljivo rješenje za gradsku i prigradsku vožnju. Kombiniran je s 5-stupanjskim mjenjačem, ima 65 KS i okretni moment od 95 Nm te jamči uglađenu vožnju gradskim područjima. Treba reći da je ovaj motor dostupan ovisno o tržištu, ali ne brinite i kod nas je ovaj motor jedna od opcija.
Blue dCi 100: spoj visokih performansi i male potrošnje
Za one koji još uvijek preferiraju dizelske verzije pogona, ovaj motor snage 100 KS i okretnog momenta od 260 Nm savršen je za učestalo korištenje i potrebe flotnih kupaca. Taj štedljivi i učinkoviti motor kombiniran je sa 6-stupanjskim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama većim od 110 km/h. Novi Clio Blue dCi posebno je učinkovit na autocestama i otvorenim cestama. Motor ispunjava najnovije emisijske norme, budući da je opremljen sustavom selektivne katalitičke redukcije koji se smatra najučinkovitijim sustavom naknadne obrade dušikovih oksida (NOx).
Sustavi za pomoć u vožnji
Novi Clio ima 20 naprednih sustava koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom no ikad. Ti se sustavi dijele u tri skupine: vožnja, parkiranje i sigurnost.
Među najvažnijim značajkama valja istaknuti aktivnu pomoć za vozača, kameru s 360° prikazom i aktivno kočenje u nuždi sa senzorima za prepoznavanje biciklista i pješaka. Zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sustava za pomoć u vožnji. novi je Clio jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.
Aktivna pomoć za vozača jedan je najvažnijih sustava za bezbrižnu vožnju uz najveću razinu sigurnosti. Sustavi za pomoć u vožnji uključuju adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sustav za zadržavanje vozila u središtu prometnog traka (što odgovara autonomnoj vožnji druge razine) te značajno pojednostavnjuju vožnju autocestom i u prometnim gužvama.
Novi je model serijski opremljen i aktivnim kočenjem u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije i tako maksimalno povećava sigurnost u vožnji. Ako vozač ne reagira na vrijeme, sustav će automatski zakočiti automobil.
Clio je opremljen nizom sustava za pomoć pri parkiranju, uključujući sustav za parkiranje slobodnih ruku i kameru s 360° prikazom okruženja vozila iz ptičje perspektive koja prikazuje prepreke sa sve četiri strane vozila.
Isprobali smo Clio s motorom TCe 90
Na početku teksta smo rekli da je naš izbor za vožnju na ukupno 600-njak kilometara dugi put do Istre i natrag do Zagreba bio model Clija s benzinskim motorom TCe 90. Iako je riječ o drugom najslabijem motoru u liniji novog Clija, treba reći da je ovaj trocilindrični turbobenzinski motor obujma 999 cm³ izuzetno živahan, snage 91 KS (67 kW) pri 4500 – 5000 okr./min. Njegov maksimalni okretni moment je 160 Nm pri 2000 – 3750 okr./min., a uparen je s 6-brzinskim ručnim mjenjačem za pogon na prednja dva kotača.
Što se ubrzanja tiče, ono je za ovu konfiguraciju sasvim pristojno: od 0 do 100 km/h u 12,2 s, dok mu je krajnja brzina čak 180 km/h (izvrsno za dionice autocesta u Njemačkoj gdje nema ograničenja brzine). Evo vrijednosti verzije Clija s najjačim agregatom E-Tech Full Hybrid 145: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,3 s, a krajnja brzina 180 km/h. Naravno, razlika je ipak nešto veća ako uzmemo međuubrzanje : 80-120 km/h u 4./5. stupnju prijenosa je 6,7 s (naš TCe 90 ima ove vrijednosti: 9,6s / 13,2s).
Ipak, untaoč tome što niti kod ovog motora snage ne nedostaje, treba reći da prilikom pretjecanja treba voditi računa da s motorom TCe 90 dovoljno rano mijenjate stupnjeve prijenosa, jer inače snaga brzo dođe do svog limita prema određenom stupnju prijenosa ručnog mjenjača.
Kad je riječ o potrošnji, ona je 5,2-5,8 l/100 km, dok je kod E-Tech Full Hybrid 145 ona 4,1-5,1 l/100 km. Emisija CO2 je kod TCe 90 u mješovitim uvjetima vožnje 116-132 g/km, a kod najsnažnijeg pogona 96 – 114 g/km.
Općeniti je dojam da je i ova druga najslabija verzija motora sasvim dovoljna, a vožnja s ručnim mjenjačem prilično zabavna.
Razine opreme i cijene novog Clija
Za kraj, novi Clio dolazi u četiri razine opreme: authentic, evolution, techno i iconic esprit Alpine. Ponuda kreće s modelom 1.0 SCe 65 s atmosferskim benzinskim motorom po cijeni od 16.790 eura. Treba reći i da je authentic razina opreme rezervirana samo za ovaj motor.
Čini se da je velika vjerojatnost da će hrvatski kupci krenuti s razinom opreme evolution s turbobenzinskim modelom 1.0 TCe 90 koji kreće po cijeni od 17.790 eura. Za one koji vole tvornički ugrađen dvogorivni plinsko-benzinski motor idealno je rješenje evolution TCe 100 LPG od 18.490 eura. Za one koji vole dizel, tu je razina opreme evolution s dCi 100 motorom koji kreće od 20.190 eura.
Za one koji vole Clio E-Tech full hybrid 145 motor dobro je rješenje razina opreme techno po cijeni od 25.890 eura. Na vrhu ponude je model Clio E-Tech full hybrid iconic esprit Alpine snage 145 KS po cijeni od 28.190 eura.
Što se jamstva tiče, Renault za Clio nudi ugovor o održavanju - My Revision 5 godina/100.000 km po cijeni od 1000,00 eura. Nadalje, za novi Clio je u ponudi jamstvo 5 godina/100.000 km (dodatno na 2 godine tvorničkog jamstva) po 550,00 eura, 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina jamstva) po 327,49 eura te 10 godina/200.000 km (dodatno na 5+3 godine jamstva) po 314,33 eura.