Rabljene baterije iz Renaultovih vozila napajat će lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čišća, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim kućanstvima i lokalnim poduzećima
Grupa Renault je ovaj tjedan objavila kako nastavlja jačati svoju posvećenost održivoj mobilnosti djelujući na električni ekosustav u cjelini. Oslanjajući se na tehnologije rabljenih baterija, Renault je predstavio projekte naprednog skladištenja energije u baterijama u Francuskoj i SmartHubs u Ujedinjenoj Kraljevini. Zajednički je cilj smanjiti razliku između proizvodnje i potrošnje električne energije kako bi se u kombinaciji izvora energije povećao udjel obnovljivih izvora. Cilj je održati ravnotežu između ponude i potražnje za električnom energijom tako da se u mrežu uključe različiti izvori energije namijenjeni povremenoj proizvodnji.
Prvi sustav naprednog skladištenja energije u baterijama nalazi se u tvornici Georges Besse u Douaiju, gradu 40 kilometara udaljenom od Lillea (sjeverna Francuska), a isporučila ga je tvrtka NIDEC ASI, integracijski partner i pružatelj usluga skladištenja energije. Projekt je dio strategije Grupe Renault za razvoj inteligentnog električnog sustava koji će pridonijeti energetskoj tranziciji, a temelji se na zapažanju da i najmanji nesklad između potrošnje i proizvodnje izaziva poremećaje koji mogu ugroziti stabilnost frekvencije lokalne mreže. Stacionarno skladištenje energije stoga omogućuje regulaciju i stabilizaciju mreže punjenjem baterija kada je potražnja niska, a zatim vraćanje energije sadržane u tim baterijama natrag u mrežu čim potražnja naraste.
Kako iskoristiti EV baterije nakon isteka vijeka njihova trajanja?
Baterije za električna vozila koje su u fazi isteka životnog vijeka (smanjenog energetskog kapaciteta i više nisu prikladne za napajanje električnih vozila) mogu se ponovno upotrijebiti za aplikacije 'drugog vijeka trajanja', poput upotrebe u napajanjima e-sabirnica, sigurnosnih back-up sustava velikih zgrada , uporaba u kućnim skladištima energije, stabilizacija napajanja za solarne i vjetrogeneratore, rezervna snaga za telekomunikacijske bazne stanice i podatkovne centre, pogon viličara, električnih skutera i bicikala, itd. Ponovna upotreba automobilskih baterija u aplikacijama drugog životnog vijeka zahtijeva posebnu stručnost u obrnutoj logistici.
Prema istraživanju MIT-a (Massachusetts Institute of Technology) iz Cambridgea u SAD-u, vjerojatno najcjenjenijeg tehničkog sveučilišta na svijetu, rabljene baterije za električna vozila mogu se prenamijeniti i za pohranu električne energije proizvedene u velikim solarnim postrojenjima.
Koautor istraživanja MIT-a Ian Mathews priznao je da su tehničke prepreke ostale u velikoj razmjeni rabljenih EV baterija, poput agregiranja baterija različitih proizvođača i provjere koji bi se uređaji mogli ponovno koristiti. Međutim, Mathews je inzistirao da su rabljene EV baterije i dalje poslovno isplative kako bi opravdale troškove njihovog oporavka, provjere performansi i njihove prenamjene.
Dakle, iako se ove rabljene baterije više ne mogu koristiti u električnim ili elektrificiranim vozilima, njihov preostali kapacitet još uvijek ima značajnu vrijednost.
Sustav naprednog skladištenja energije u baterijama sastoji se od baterija električnih automobila povezanih u spremnike, a instalirani kapacitet spremnika postavljenih na nekoliko lokacija u Francuskoj iznosi približno 50 MWh. Lokacija u Douaiju ima ukupni instalirani kapacitet od 4,7 MWh zahvaljujući rabljenim baterijama i novim baterijama koje su namijenjene za kasniju uporabu u postprodaji.
Projekt naprednog skladištenja baterija provodi se u partnerstvu s Banque des Territoires, fondom za ekološku modernizaciju transporta kojim upravljaju tvrtka Demeter i njemački startup The Mobility House. Osim što pokazuje sposobnost Grupe Renault da predvidi probleme zaštite okoliša, pruža i mogućnost stvaranja inovacija s pomoću novih usluga.
Projekt SmartHubs provodi se u suradnji s tvrtkom Connected Energy u Zapadnom Sussexu (Ujedinjena Kraljevina). Zajedno s ostalim tehnologijama, rabljene baterije iz Renaultovih vozila napajat će lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čišća, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim kućanstvima i lokalnim poduzećima. Rabljene baterije bit će ugrađene u posebno dizajnirane sustave E-STOR koje proizvodi tvrtka Connected Energy.
Projektom SmartHubs predviđeno je postavljanje nekoliko sustava E-STOR kapaciteta 360 kWh na industrijskim i gospodarskim lokacijama. Neki od njih bit će povezani sa solarnim pločama i punjačima za električna vozila kako bi se na tim lokacijama smanjili troškovi električne energije i optimizirala upotreba obnovljive energije. Ondje će biti postavljen i veliki sustav E-STOR koji se sastoji od oko 1000 rabljenih baterija i omogućuje pohranu 14,5 MWh energije. Sustav će se brzo puniti i prazniti kako bi se održala ravnoteža električne mreže, a uskladištenom energijom svakodnevno će opskrbljivati 1695 prosječnih kućanstava. Projekt SmartHubs jedan je od četiriju projekata koje je pokrenula vlada Ujedinjene Kraljevine, a koji su osmišljeni da olakšaju dizajniranje budućih energetskih sustava.
Projekt SmartHubs provodi konzorcij na čelu s tvrtkom Connected Energy i partnerima Moixa, PassivSystems, ICAX, Newcastle University, West Sussex County Council i Innovate UK.