Rezultat, nakon dvije godine zahtjevnog testiranja i razvoja, je kočioni sustav ugljik-ugljik (carbon-carbon) koji je u rangu s tehnologijom koja se koristi u bolidima LMh/LMDh (WEC) i Formule 1
Bugatti Bolide je beskompromisni čistokrvni automobil koji kombinira legendarni šesnaestcilindrični W16 motor i izvanredne tehnike smanjenja težine za iskustvo vožnje na stazi koje je različito od bilo kojeg drugog. Ipak, ključna za izvedbu Bolidea je tehnologija koja stoji iza njegove sposobnosti da ukroti njegovu brzinu kada je to potrebno – najveći kočioni sustav ugljik-ugljik (carbon-carbon) koji je Brembo ikada proizveo.
Dizajniran da pruži neusporedivu vožnju, Bugatti Bolide uvijek je trebao biti ekstremna aplikacija koja je zahtijevala kočioni sustav od imena koje je sinonim za vrhunske performanse. Na početku procesa dizajna, Bugatti je zadužio talijanskog proizvođača Brembo da izradi sustav koji predstavlja dokaz beskompromisne prirode automobila.
Od početnih podataka do dino testiranja do analize na stazi, trkaći inženjeri Bremba radili su u bliskoj suradnji s Bugattijem kako bi odgovorili na izazove povezane s izradom kočionog sustava koji je potpuno jedinstven u svom dizajnu i razini performansi. Rezultat, nakon dvije godine zahtjevnog testiranja i razvoja, je sustav ugljik-ugljik koji je u rangu s tehnologijom koja se koristi u bolidima LMh/LMDh (WEC) i Formule 1.
Kočnice - pravo remek-djelo inženjerstva
Snaga zaustavljanja koju generira Bolide je klasa za sebe. Njegove prednje kočnice izrađene po mjeri najveće su karbonske kočnice ikada, koje uključuju dvije monoblok čeljusti s osam klipova, obje opremljene s četiri kočione pločice visokih performansi od 25 mm i izvanredne karbonske diskove dimenzija 390x37,5 mm. Sama čeljust je strojno izrađena od aluminijske legure i obložena niklom.
Straga, dvije monoblok čeljusti sa šest klipova koje odražavaju prednju stranu s četiri kočione pločice visokih performansi, iako nešto tanje na 24,5 mm. Stražnje čeljusti nadopunjuju pozamašni karbonski diskovi dimenzija 390x34 mm. Iako nisu tako veliki kao prednji kočioni sustavi, specifikacije sustava stražnjih kočnica odgovaraju onima trkaće klase LMDh, što predstavlja primjer Bugattijeve odlučne ambicije da pruži nenadmašne performanse na stazi.
Razvoj kočionog sustava za Bugatti Bolide bio je jedinstven i vrlo uzbudljiv izazov za Odjel za performanse tvrtke Brembo – i ponosni smo na ono što smo postigli', rekao je Mario Almondo, glavni operativni direktor tvrtke Brembo Performance. 'Morali smo reinženjerirati cijeli sustav koji se nosi s nevjerojatnim, ali zahtjevnim karakteristikama i snagom automobila. Prednja čeljust, na primjer, po mom je mišljenju pravo remek-djelo inženjerstva, najveća je koju smo ikada ugradili u trkaći automobil. Koristeći ugljične spojeve koji su slični onima u Formuli 1 značilo je da smo, unatoč veličini i snazi Bolidea, uspjeli proizvesti najlakši mogući dizajn.'
Bugatti Bolide – hipersportski automobil iz snova
Najambiciozniji napori često se rađaju iz najčišćih ideja, a kod hipersportskog automobila Bugatti Bolide cilj je bio nedvosmislen od samog početka: stvoriti najlakši mogući automobil, sveden na ono bitno, oko kultnog quad turbo 8,0-litrenog W16 motora. Privlačnost je bila očita, izazvala je veliko zanimanje kupaca na globalnoj razini i potaknula Bugatti da proizvede ograničenu seriju od samo 40 primjeraka.
Dvije i pol godine nakon predstavljanja koncepta Bolide i nakon nebrojenih simuliranih krugova, automobil se sada dorađuje na stvarnim, cijenjenim trkaćim stazama kao dio beskompromisnog programa testiranja koji se usredotočuje na postizanje vrhunske razine performansi motorsporta.
Testovi su iscrpljujući i nemilosrdni, kao što mora biti slučaj za automobil ove prirode, koji isporučuje 1600 KS i suhu težinu od samo 1450 kg, u procesu postižući omjer težine i snage bez presedana. Krug za krugom provodi se gurajući Bolide do krajnjih granica u potrazi za postizanjem optimalnih performansi upravljanja, ali u skladu s Bugattijevom filozofijom da dvosjed mora biti upravljiv za vozače svih sposobnosti.
Inače, W16 motor snage je 1850 KS kada koristi 110-oktansko trkaće gorivo, a s 98-oktanskim gorivom snaga motora je 1600 KS. Bugatti Bolide postiže brojke koje su gotovo u rangu s Formulom 1 dok mu je najveća brzina znatno iznad 500 km/h, bez ugrožavanja maksimalne upravljivosti i maksimalne okretnosti.
Prve isporuke Bolidea započet će ove godine, a proizvodnja će biti ograničena na samo 40 jedinica po neto jediničnoj cijeni od četiri milijuna eura po komadu.
Ovaj izbor prije svega omogućio je inženjerskom timu da dramatično smanji ukupnu težinu sustava – svaki disk na Bolideu teži nevjerojatnih samo 3,175 kg. Ali je isto tako osigurao da će kočioni sustav isporučiti iznimnu toplinsku vodljivost za vrhunsko rasipanje topline tijekom intenzivnih scenarija kočenja, sprječavajući slabljenje kočnica i u konačnici nudeći vozačima Bolidea dosljedne performanse čak i u ekstremnim uvjetima.
Međutim, kočioni sustav Bolidea ne čine samo čeljusti, pločice i diskovi; to je skladan spoj inženjerske preciznosti. Holistički pristup osigurao je da svaka komponenta radi kao jedna. To uključuje izrađene glavne cilindre i posebno formuliranu tekućinu koja dodatno poboljšava dinamiku Bolidea.
Hlađenje kočnica
U izradi hipersportskog automobila koji crpi inspiraciju iz vrhunca motorsporta, sposobnost dosljednog pružanja iznimnih performansi u svim situacijama na stazi je vrlo važna. U skladu s ovom ambicijom, inženjeri Bremba odigrali su ključnu ulogu u oblikovanju zračnog kanala kočnica Bolidea, surađujući s Bugattijem kako bi precizno prilagodili protok zraka potrebama njegovog vrhunskog kočionog sustava.
Suradnja Bugattija s Brembom uvelike je poboljšala hlađenje kočionog sustava. Ovaj strateški razvoj bio je vitalan, uzimajući u obzir energiju i okretni moment koje je oslobodio Bugatti W16, posebno prema prednjim kotačima, tijekom rigoroznih staza. U rješavanju ovoga, 85-90 posto protoka zraka usmjereno je na diskove i pločice, a manji dio dopire do čeljusti.
Od uvodnih sesija računalne dinamike fluida (CFD) projekta Bolide 2022., tim je krenuo na put razvoja i testiranja kočionog sustava, osiguravajući da može izdržati uzbudljive brzine Bolidea na stazi. Protežući se u razdoblju od dvije godine, podaci prikupljeni iz simulacija, sesija na dinamometru i temeljitih analiza provedenih na trkaćim stazama sustavno su proslijeđeni inženjerima Bremba.
Evaluacija vožnje po kiši
Osim uobičajenih, evaluacija je ispitala moguće scenarije 'zlouporabe' u kojima kontrola proklizavanja intervenira češće. Oca evaluacija je uključivala dubinsko ispitivanje načina rada Bolide 'Wet', dizajniranog da pripremi hipersportski automobil samo za stazu za korištenje guma za mokro u zahtjevnim uvjetima vožnje.
Ovaj profil vožnje vrši finu prilagodbu upravljačkog sustava, povećavajući prilagodljivost na glatkim površinama potičući podupravljanje i aktivira prepoznatljivo 'kišno svjetlo' koje podsjeća na dinamična crvena svjetla viđena u Formuli 1.
Ova petlja povratnih informacija ne samo da je omogućila projektnom timu fino podešavanje performansi kočionog sustava, već i jamstvo da je Bolide bez premca u svakom aspektu - uspješan u različitim vremenskim uvjetima bez ugrožavanja sigurnosti ili sigurnosti.
'Neizmjerno sam ponosan na rad koji je uložen u razvoj Bolidea, hipersportskog automobila samo za stazu koji sažima Bugattijevo trkaće nasljeđe. U suradnji s Brembom, konstruirali smo kočioni sustav koji ne samo da zadovoljava, već i nadmašuje izvanredne zahtjeve Bolidea. Naše je partnerstvo donijelo remek-djelo – njihova inovativna tehnologija besprijekorno je usklađena s našom vizijom, osiguravajući da je Bolideov kočioni sustav ključni dio još jednog vrhunca u Bugattijevoj legendarnoj ostavštini.' rekao je Emilio Scervo, tehnički direktor, Bugatti Rimac.