Najsnažniji i najnapredniji Renaultov cestovni automobil ikada, ovaj spektakularni električni model utjelovljuje duh francuske marke i njegovu strast prema sportu i natjecateljsku bit. Može se pohvaliti impresivnim tehničkim specifikacijama: 540 KS, 0-100 km/h za manje od 3,5 s, karbonska nadgradnja
Renault 5 Turbo 3E ponovno pokreće ikoničko naslijeđe Renaulta 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980., dva demona brzine koji su ostavili traga na svoje vrijeme, svojim već bujnim karakterom i inovativnim duhom, te svojim impresivnim performansama u reliju. Bili su to prvi francuski modeli s benzinskim motorom s turbopunjačem, tehnologijom koju je Renault upravo uspješno uveo u Formulu 1, a sada su vrlo traženi kao kolekcionarski automobili.
Ali Renault 5 Turbo 3E je i više od toga. Više nego samo restomod kultnog modela, moderniziran, inovativan, električan i još bujniji i snažniji od svojih prethodnika, on potvrđuje svoj identitet kao prvi u novoj klasi vozila: mini-superautomobili. Baš kao i veća vozila, može se pohvaliti impresivnim tehničkim specifikacijama (540 KS, 0-100 km/h za manje od 3,5 sekunde, karbonska nadgradnja, itd.), a istovremeno nudi visoku razinu prilagodbe za ispunjavanje svih zahtjeva. Štoviše, ima minimalni omjer duljine/širine od 2,01, što ga svrstava u istu ligu kao i onu superautomobila, ali u kompaktnom hot hatch formatu.
Izgrađen na prilagođenoj platformi skrojenoj prema njegovim ambicijama i performansama, Renault 5 Turbo 3E je mini-superautomobil koji zauzima poziciju uz Renault 5 E-Tech electric (gradski automobil) i Alpine A290 (sportski gradski automobil) Grupe Renault primjenjujući tako formulu već viđenu u 1980-ima s Renault 5, Renault 5 Alpine i Renault 5 Turbo: odvažan imidž i jake karakteristike Renaulta u kombinaciji s konkurentnim duh i stručnost Alpine.
U isto vrijeme, pojavljuju se druge komplementarne snage, kao što je Ampere za softversku i elektroničku arhitekturu i Mobilize za dvosmjerno punjenje (V2L i V2G), zajedno s nizom usluga za lakšu električnu vožnju: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass i funkcija Plug & Charge. Neki partneri su također pružili svoju stručnost i znanje za ključne komponente kao što su motori u kotačima i nadgradnja od karbonskih vlakana. Kao takav, Renault 5 Turbo 3E u potpunosti iskorištava transformaciju Grupe Renault, vođenu planom Renaulution.
'Stvaranjem nove kategorije električnih 'mini-superautomobila' s Renault 5 Turbo 3E, marka Renault još jednom pokazuje strast i duh smjelosti i inovativnosti koji ju je oduvijek pokretao. Ovaj bujni, pretjerano uzbuđeni model obećava najbolje performanse i osjećaje u samo 4 metra duljine, što je bez presedana na tržištu. S ovim automobilom Renault nastavlja električna vozila činiti još poželjnijima, dalje proširujući svoju sposobnost pružanja rješenja za svaku potrebu i svaku želju.' rekao je Fabrice Cambolive, izvršni direktor marke Renault.
Raskošan dizajn za sportski duh i agilnost
Izvana, Renault 5 Turbo 3E dizajniran je da izgleda poput superautomobila: bujan – o čemu svjedoče istaknuti branik i produžeci stražnjih krila – dok nikad ne odstupa od potrage za sportskim izgledom, agilnošću i optimiziranom aerodinamikom. Kod električnog vozila, aerodinamika igra ključnu ulogu u učinkovitosti vozila, uz težinu.
Dizajn Renault 5 Turbo 3E prirodno je inspiriran originalnim Renault 5 Turbo i Turbo 2. Nekoliko značajki i karakteristika prepoznatljivo je iz nedavnog Renault 5 E-Tech Electric, kao što su stražnja svjetla i retrovizori, ali glavna ideja koja stoji iza projekta bila je oživjeti ikoničko nasljeđe ova dva modela iz 1980-ih, korištenjem najsuvremenijih tehnologija za izlaganje njegovih modernih vjerodajnica i optimizirati performanse. Ovo je koncept retro-futurističkog dizajna koji je već primijenjen na Renault 5 i Renault 4, ponovno pokrenut kao Renault 5 E-Tech electric i Renault 4 E-Tech electric.
'Reinterpretacija legendarnih Renault 5 Turbo i Turbo 2 hrabar je izazov. Sačuvali smo njihovu bujnost i trkaći duh dok smo integrirali moderne tehnologije i optimiziranu aerodinamiku za električnu eru. Svaka linija, svaki volumen izražava ravnotežu između performansi i karaktera. Renault 5 Turbo 3E više od priznanja, stroj je senzacija i emocija koje svatko može neograničeno personalizirati.' rekao je Gilles Vidal, potpredsjednik dizajna, Renault & Ampere.
Nova platforma i pogon straga
Kako bi se oživjela genetska baza originalnih Renault 5 Turbo i Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E izgrađen je na novoj platformi sa posebno razvijenom arhitekturom pogona na stražnje kotače. U usporedbi s Renaultom 5 E-Tech electric (dug 3,92 m i međuosovinski razmak 2,54 m), vjetrobran je pomaknut unatrag, a međuosovinski razmak produžen (2,57 m) kako bi se postigle doista spektakularne dimenzije (4,08 m duljine, 2,03 m širine, 1,38 m visine) koje pokazuju sofisticirane linije. Na primjer, čini se da se stup vjetrobranskog stakla topi prema prednjim kotačima. S ovim dimenzijama, Renault 5 Turbo 3E ima dužinu gradskog automobila za širinu superautomobila. Svojom kombiniranom izvedbom stvorio je kategoriju 'mini-superautomobila'.
Taj je zadatak povjeren Alpineu, čiji su inženjeri razvili posebno stručno znanje u električnim sportskim automobilima s modelima A110 E-ternity, A290 i A390. Inženjeri su razvili namjensku aluminijsku platformu koja se može prilagoditi bilo kojoj arhitekturi. Za pogonski sklop odlučili su se za motore sa stražnjim kotačima (arhitektura pogona na stražnje kotače) za četverostruku prednost:
- ogromnih 4800 Nm okretnog momenta;
- još više trenutne snage nego s konvencionalnim električnim motorom – za učinak sličan turbo motorima iz prošlosti, ali bez kašnjenja;
- značajna ušteda težine i prostora na stražnjoj osovini;
- agilnost poboljšana odvojenom kontrolom dvaju motora.
Baterija je smještena ispod poda, spuštajući težište i dopuštajući inženjerima Alpine zaduženim za podešavanje i ovjes da u potpunosti razviju svoje ideje za automobil, postižući maksimalnu agilnost, performanse koje oduzimaju dah i spektakularne mogućnosti drifta (s namjenskom funkcijom pomoći u driftu i okomitom ručnom kočnicom u reli stilu), za prava uzbuđenja u vožnji. Iz istog razloga, nadgradnja vozila izrađena je od karbona, snažnog i laganog materijala.
Tehničke karakteristike
Renault 5 Turbo 3E ukupno ne teži više od oko 1450 kg, uključujući bateriju od 70 kWh. S pogonskim sklopom od 540 KS (2 x 200 kW), može se pohvaliti iznimnim omjerom snage i težine od 2,7 kg/KS, slično kao kod kultnih superautomobila. S očekivanim vremenom od 0-100 km/h ispod 3,5 s i autonomijom od preko 400 km na cesti (WLTP kombinirani autonomija čeka homologaciju). Potpuno punjenje AC baterije traje oko osam sati s ugrađenim punjačem od 11 kW.
Za sportskiju vožnju na stazi, Renault 5 Turbo 3E će moći odvoziti nekoliko 'vrućih' krugova s najvećom brzinom do 270 km/h, prije nego što se uputi na DC brzo punjenje do 350 kW, zahvaljujući svojoj 800-voltnoj arhitekturi. Punjenje baterije od 15 do 80 posto će trajati samo 15 minuta. Za pretjecanja, gumb na kolu upravljača osigurava povećanje snage. Drugi gumb će omogućiti postavljanje regenerativnog kočenja na četiri razine. Konačno, četiri načina vožnje bit će dostupna s MULTI-SENSE: Snow, Regular, Sport i Race, koji također uključuje funkciju pomoći u driftu.
Sportska, povezana unutrašnjost
Unutrašnjost će odavati sportsku namjeru, sa školjkastim sjedalima i pojasevima u šest točaka, komponentama izrađenim prvenstveno od karbona za smanjenje težine vozila i vrhunskim materijalima kao što je Alcantara za sjedala i kontrolnu ploču. Vertikalna ručna kočnica u stilu relija dodat će završni dodir ovom nabijenom ambijentu.
Okrenuti prema vozaču, zasloni OpenR od 10,1 inča i 10,25 inča prikazivat će informacije o vožnji, navigaciji i multimediji putem sučelja inspiriranog nadzornom pločom originalnih Renault 5 Turbo i Turbo 2, istovremeno pružajući moderno, povezano iskustvo vožnje kakvo se očekuje od vozila odobrenog za cestu, čak i onog sa sportskim obilježjima.
U tom smislu, sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom, koji je već viđen na Renaultu 5 i Renaultu 4 E-Tech electric, ponudit će pristup širokom rasponu Googleovih usluga koje se kontinuirano ažuriraju tijekom mjeseci i godina. Uključuju Google karte, omogućujući vozačima da planiraju svoje putovanje i zakažu punjenje do odredišta.
Potpuno prilagodljiv izgled
Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan u izboru boja eksterijera i interijera, od kojih će neke podsjećati na povijesni izgled Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, poput Rouge Grenade koji se može vidjeti na serijskim modelima, ili žute, bijele i crne trkaće boje modela za reli 'Tour de Corse 1982'. Novi 'džentlmen vozač' ili suvremene opcije boje također će biti dostupne.
Istovremeno, kupci će dobiti opsežan izbor opcija personalizacije, u rasponu od vanjske livreje do interijera (sjedala, nadzorna ploča, ploče vrata, središnja konzola, itd.). Zajedno s Renaultovim dizajnerima, oni će moći kombinirati varijante kako bi stvorili vlastito doista jedinstveno vozilo.
1980 numeriranih primjeraka
Iznimno vozilo za zahtjevne kupce zahtijeva izuzetan marketinški pristup! Kao povlašteni partneri, trgovci koji rezerviraju automobil sudjelovat će u njegovom predfinanciranju, prema principu ‘unaprijed financiranja’. Zaista zajednički napor koji uključuje i kupce.
Renault 5 Turbo 3E će biti dostupan na nekoliko ključnih tržišta uključujući Europu, Bliski istok, Japan i Australiju u 1980 primjeraka – posveta godini u kojoj je lansiran originalni Renault 5 Turbo – pri čemu će svaka biti numerirana. Kupci će moći odabrati svoj broj prilikom narudžbe. Rezervacije će se otvoriti sljedećih tjedana, a prve isporuke kreću tijekom 2027. godine. Rezervacije će se otvoriti u sljedećih nekoliko tjedana.