S 1600 KS koji pokreću laganu šasiju od karbonskih vlakana, zajedno s nizom vrhunskih inovacija u motorsportu, to je neusporediv stroj za stazu. Ipak, svaki primjerak još uvijek prolazi pedantan proces prerade
Svaki Bugatti koji napušta tvornicu u Molsheimeu u Francuskoj prolazi beskompromisni proces kontrole kvalitete i, unatoč svojoj sirovoj i fokusiranoj prirodi, Bolide namijenjen samo za stazu nije iznimka. Prije nego što se ujedine sa svojim vlasnicima, ova mehanička remek-djela suočavaju se s posljednjim izazovom: intenzivnim završnim pregledom i programom testiranja krugova koji osigurava apsolutnu savršenost.
Bugatti Bolide predstavlja najekstremniji izraz Bugatti DNK, prožet nasljeđem pobjednika u utrkama i čisto slavljenje kultnog W16 motora. S 1600 KS koji pokreću laganu šasiju od karbonskih vlakana, zajedno s nizom vrhunskih inovacija u motorsportu, to je neusporediv stroj za stazu. Ipak, svaki još uvijek prolazi pedantan proces prerade koji osigurava istu kvalitetu i predanost savršenstvu kao i svaki drugi Bugattijev model.
U središtu Bugattijevog procesa kontrole kvalitete leži prilagođeni shakedown i bliska suradnja s Circuit de Mirecourt, čija je staza od 3750 metara smještena unutar odjela Vosges postala ključna u potvrđivanju performansi svakog Bolidea. Ovo partnerstvo osigurava Bugattiju redoviti ekskluzivni pristup stazi, stvarajući idealno okruženje sa sveobuhvatnim, profesionalnim novim objektima, u blizini Bugattijevog duhovnog doma u Molsheimu, omogućujući stručnom timu marke da provede pedantna testiranja performansi.
'Naš odnos s Circuit de Mirecourt bio je neprocjenjiv u osiguravanju da svaki Bolide zadovoljava naše stroge standarde. Njihova predanost da nam osiguraju dosljedan pristup stazi omogućila je našem timu da razvije rigorozan i metodičan pristup kontroli kvalitete za automobil koji je toliko ekstreman da trenutno nije bilo mjerila za njega. Stoga smo razvili vlastito, prihvaćajući ništa manje od savršenstva.' rekao je Philippe Grand, direktor kvalitete u Bugattiju.
Proces shakedown-a mobilizira posvećeni tim od osam stručnjaka za svaku sesiju: dva vozača kontrole kvalitete, upravitelj guma, voditelj hlađenja, dva mehaničara i dva električara. Radeći u orkestriranom skladu, ovaj stručni tim može potvrditi dva automobila u jednom danu na stazi, procjenjujući svaku pojedinačnu dinamičku karakteristiku.
Dvofazni pristup: preciznost i ekstremi
Bugattijev proces shakedowna usmjeren na stazu podijeljen je u dvije različite faze, od kojih je svaka osmišljena da potvrdi različite aspekte performansi Bolidea:
Faza 1: Preciznost i osnove
Prva faza usmjerena je na uspostavljanje čvrstih temelja i osiguranje spremnosti vozila za zahtjevnija ispitivanja. Ovo počinje pažljivim upoznavanjem i provjerom upravljanja pri umjerenim brzinama. Vozači zatim provode testove progresivnog kočenja, počevši od 50 km/h i postupno povećavajući do 250 km/h, kako bi lagano prekinuli kočioni sustav. Proces uključuje otkrivanje nepravilnih zvukova kroz bočne manevre i različite scenarije kočenja, zajedno s čestim tehničkim pregledima u boksovima od strane specijaliziranih tehničara. Tim također provjerava sve parametre nadzorne ploče i funkcije vožnje kako bi osigurao optimalno funkcioniranje sustava.
Faza 2: Ekstremne performanse
Nakon što se automobil smatra spremnim, druga faza gura njegove sposobnosti blizu granice uz održavanje strogih sigurnosnih protokola. Tim provodi intenzivne krugove koji omogućuju postupno povećanje temperature za gume, kočnice i mjenjač. Vozači provode temeljite procjene sustava stabilnosti i sigurnosti, uključujući ABS i funkciju kontrole proklizavanja. Proces uključuje aktivaciju Launch Control za simulaciju ekstremnih startnih uvjeta i simulacije scenarija utrke s višestrukim krugovima pri brzinama do 300 km/h. Tijekom testiranja, tim provodi precizne intervale hlađenja s određenim ciljnim temperaturama: kočnice se moraju ohladiti ispod 300°C, a motor ispod 90°C prije nego što nastavi s daljnjom provjerom učinkovitosti.
Performanse Bolidea potvrđene su u gotovo ekstremnim uvjetima, sa silama kočenja koje dosežu do -2,5G i temperaturama kočnica na vrhuncu od 1000°C. Ovi intenzivni testovi osiguravaju da svako vozilo može isporučiti svoje izvanredne performanse dosljedno i sigurno kada je u rukama svog vlasnika. Bugattijeva predanost savršenstvu u svakom pojedinom Bolideu poduzeta je bez obzira na cijenu, već je usmjerena na osiguranje da Bolide ima istu trajnu kvalitetu i pouzdanost kao bilo koji drugi proizvod Molsheima.
Svaki test kombinira naprednu telemetriju izvedenu iz motosporta sa stručnom ljudskom procjenom. Specijalizirani softver analizira podatke u stvarnom vremenu kako bi otkrio i najmanje anomalije, dok vozači obučeni prema Bugattijevim preciznim specifikacijama daju neprocjenjive povratne informacije o performansama i karakteristikama upravljanja vozilom.
'Naš predani tim za kvalitetu izradio je proces s jednakom pažnjom i pažnjom koju su Bolideovi aerodinamičari potrošili bruseći potisnu silu ili inženjeri usavršavajući dinamiku. Njihov rad osigurava najčišći izraz W16 u Bolideu ne samo izvanredne performanse, već to čini s pouzdanošću i kvalitetom koja definira Bugatti.' dodao je Grand.
Rigorozan proces testiranja bit će u tijeku kako sve više kupaca diljem svijeta nastavlja preuzimati isporuku i uživati u svom Bolideu na stazi, uključujući Bugatti 'Feeling the Track' događaje, nakon premijernog okupljanja na stazi Paul Ricard u veljači. Drugi 'Feeling The Track' događaj održat će se na stazi Circuit of the Americas u Texasu u SAD-u u svibnju.