Potpuno zatvoreni 'pontonski' bokobrani inspirirani su onima koji su se izvorno pojavili na Type 135 Figoni & Falaschi Delahaye iz 1935. godine. Čelična rešetka i školjka replika su Bugattija tipa 57S iz 1937. s ukrasom na poklopcu motora Hispano Suiza 'flying stork'
Američko poimanje lijepih automobila oduvijek je imalo svoje poklonike širom svijeta. Mi smo se u Autozoni pozabavili kategorijama američkih Hot Rod modela automobila, no znate li da postoje neki od vrlo aktivnih maloserijskih kaorserista ili coachbuildera? Jedan od takvih je i Delahaye USA.
Otkud ime Delahaye USA?
Godine 1894. francuski automobilski pionir Emile Delahaye iz Toursa je izložio svoj prvi automobil. Unatoč razaranju Prvog i Drugog svjetskog rata i razornoj depresiji 1930-ih, Delahaye je nastavio s izradom automobila sve do 1954. Tijekom tog vremena njegova je tvrtka stekla reputaciju izrade nekih od najljepših automobila na svijetu.
Kao posvetu nevjerojatnim automobilima, Terry Cook pokrenuo je tvrtku Delahaye USA prije 20 godina posvećen ponovnom stvaranju i odavanju počasti nekim od najljepših modela karoserista automobila ikad stvorenih za kraljeve, kraljevske obitelji i moćnike. U lipnju 2021. Jack Wendel kupio je Delahaye USA i nada se da će nastaviti ovu tradiciju elegantnog stila.
Treba reći kako Delahaye USA nije ni na koji način povezan s izvornim Delahaye GFA-om ili The Delahaye Club of France, lojalnom grupom posvećenih entuzijasta koji su registrirali više od 1800 automobila.
Model Bugnaughty
Nadahnut kombinacijom klasičnog Auburn, Delahaye i Bugatti stila, Bugnaughty uključuje bezvremenski dizajn i značajke najljepših automobila na svijetu na jednoj platformi. Originalni dizajni karoserije Auburn Boat-tail Speedstera iz 1929.-1936. potječu od Alana Leamyja i 'Gordon Buehrigovog' nevjerojatnog modelara gline Vincea Gardnera. Chip Foose je dizajnirao tijelo automobila od stakloplastike za Deco Rides 1999.
Potpuno zatvoreni 'pontonski' bokobrani inspirirani su onima koji su se izvorno pojavili na Type 135 Figoni & Falaschi Delahaye iz 1935. godine. Oni su iz Generation Two Deco Rides boat-tail kompleta.
Čelična rešetka i školjka replika su Bugattija tipa 57S iz 1937. s prekrasnim reproduciranim ukrasom na poklopcu motora Hispano Suiza 'flying stork' ('leteća roda').
Stražnja svjetla u stilu rakete su Hudson ukrasi poklopca motora iz 1937. okrenuti za 180 stupnjeva prema natrag, prikladna skulptura koja dočarava i eleganciju i osjećaj brzine. Osam prilagođenih ispušnih cijevi koje se šire ispod dva stražnja 'krila' nagovještavaju mogućnosti performansi Bugnaughtyja. Automobil s poštovanjem odaje počast imenu Bugatti i bezvremenskom stilu Figoni & Falaschi.
Vanjski dekor
Široku, ručno kovanu čeličnu oblogu koja graciozno obuhvaća branike izradili su Tommy Caruso iz Contour Metalshapinga i Mark Barton iz The Panel Shopa. Inspiriran Geom Hamom i Guiseppijem Figonijem, Terry Cook iz Delahaye USA kombinirao je i dizajnirao cijeli paket.
Platforma
Bugnaughty je baziran na pravokutnom čeličnom okviru s međuosovinskim razmakom od 3226 mm (127 inča). Koristi neovisni prednji ovjes s 9-inčnim Fordovim stražnjim dijelom s disk kočnicama. Podesivi zračni amortizeri koriste se straga za podizanje i spuštanje automobila, a spiralni amortizeri koriste se na prednjem ovjesu.
Motor je Ford V8 od 302 kubična inča (4950 cm³) s C4 automatskim mjenjačem. Servoupravljač i kočnice su standardni. Automobil su izradila i oslikala četiri brata Brown iz Brown's Metal Mods tijekom četiri godine.
Interijer i oprema
Sjedala, nasloni i vrata izrađeni su od prave 'kid glove' kože u kombinaciji s dubokim, luksuznim vunenim tepisima. Jedinstveni umetak na ploči Dona 'The Egyptian' Boekea dizajniran je u kubističkom stilu ranog impresionizma. To je jedan od mnogih detalja koji daju sjaj ovom jedinstvenom automobilu.
Koliko vrijedi ovakav automobil?
Recimo samo kako se jedan Delahaye USA Bugnaughty Boattail Speedster iz 2003. godine u aktualnoj ponudi aukcijske kuće RM Sotheby's nudi po cijeni između 225.000 i 275.000 američkih dolara.