Toyota je bila pionir u tehnologiji hibridnih automobila, a sad je i na braniku tehnologije gorivih ćelija u automobilskoj industriji
Najveći proizvođač automobila na svijetu ne krije skepticizam prema uobičajenim električnim automobilima s baterijom. Toyota je, naime, tek ove godine pokrenula odjel za ovaj tip vozila, no Japanci zato već godinama usavršavaju pogone s gorivim ćelijama.
Automobili pogonjeni vodikom još uvijek su znatno skuplji od hibridnih ili električnih automobila, no Toyota to želi promijeniti. Trenutno u SAD-u Mirai košta 57.500 američkih dolara, dok je cijena Priusa 23.475 dolara, a cijena novog Nissan Leafa - 30.680 dolara.
Ovo je poprilična razlika, pogotovo kad se u obzir uzme podatak da Toyota do 2020 cilja udeseterostručiti prodaju.
Kako će to postići? Idućom generacijom gorivih ćelija koje će omogućiti veću proizvodnju od trenutnih 3.000 automobila godišnje, te znatno nižu cijenu koja će biti na razini one današnjih hibridnih automobila.
Toyota pritom zanemaruje činjenicu da najveći problem ove tehnologije nije cijena, već infrastruktura, odnosno manjak vodikovih postaja na kojima bi vozači mogli napuniti rezervoar.
Može li usamljena Toyota pogurati ovu tehnologiju ispred one električnih automobila s baterijom? Skeptični smo, no samo vrijeme može otkriti odgovor na ovo pitanje.