DIGITALNO DOBA

Toyota predstavila novi dizajn marke, uvode novi logo i dizajnerski jezik

21.07.2020 u 16:05

Bionic
Reading

Novi vizualni dizajn uvodi stranke u digitalno doba mobilnosti, a uvođenje u Europi započinje predstavljanjem novog Yarisa ovaj tjedan

Toyota predstavlja novi dizajn marke u Europi s prerađenim verzijama loga i tipografije marke. To označava novo doba za Toyotu, u njenom prelasku iz proizvođača automobila u pružatelja mobilnosti. Novi dizajnerski jezik je tečan u svakom digitalnom i fizičkom dodiru sa strankom i prilagođen je raznovrsnim strankama koje se susreću s ovom markom privučeni sve većom ponudom proizvoda i usluga za mobilnost.

Novi vizualni identitet pokreće jednostavno te je oblikovan na temelju četiri ključna načela: usmjerenost prema naprijed, spremnost na mobilnost, naglašeniji premium osjećaj i superdosljednost u svim granama i segmentima poslovanja.

Toyotin novi logo ogoljen je na jednostavni 2D dizajn, izostavljeno je ime Toyota, jer je znak sam po sebi dobro poznat širom Europe. Ovaj dizajn komunicira jednostavnost, transparentnost i suvremenost te je savršeno prilagođen digitalnom prostoru, ali podjednako je učinkovit i u fizičkom svijetu. Novi logo će se koristiti u svim vidovima komunikacije, dok će aktualni logo i dalje koristiti za vozila. Važeći vizualni identitet maloprodajne mreže će ostati na snazi, ali će ući u razmatranje u kontekstu Toyotine strategije razvoja mreže 2025.

Novi vizualni identitet upotpunjen je razgranatom tipografijom, tipom slova Toyota Type, namijenjenom podjednako on-line i off-line okruženju, stvarajući otvoren odnos sa strankama. Time je učinjen novi iskorak u digitalnoj spremnosti na putu prema online maloprodaji u Europi, što je smjer kojim kompanija kreće.

Evolucija Toyotinog imena i logotipa

od originalne oznake Toyoda iz 1936. do ovala 1989. prošarane simbolikom kakvu danas vidite.

Trenutna Toyota oznaka je predstavljena u listopadu 1989. u znak obilježavanja 50. godišnjice tvrtke. Razvoj trenutnog logotipa trajao je oko pet godina, jer je bilo potrebno razviti odgovarajući logo koji će odgovarati rastućem profilu Toyote u stranim zemljama. U dizajniranju logotipa bila su dva motivirajuća faktora: prepoznavanje izdaleka koji najavljuje dolazak Toyote i logotip snažnog vizualnog utjecaja koji se izdvaja od ostalih automobila. U tadašnjem novom su logotipu tri ovala kombinirana u vodoravno simetričnoj konfiguraciji. Dva okomita ovala unutar većeg ovala predstavljaju srce kupca i srce tvrtke. Preklapaju se kako bi predstavljali obostrano koristan odnos i povjerenje među sobom.

Preklapanje dva okomita ovalna oblika unutar vanjskog ovala simbolizira 'T' za Toyotu, kao i volan koji predstavlja samo vozilo. Vanjski oval simbolizira svijet koji prihvaća Toyotu. Svaki je oval oblikovan različitim debljinama hoda, slično umjetnosti četkica u japanskoj kulturi.

Prostor u pozadini logotipa pokazuje beskonačne vrijednosti koje Toyota želi prenijeti svojim kupcima: vrhunsku kvalitetu, vrijednost izvan očekivanja, radost u vožnji, inovativnost i integritet u sigurnosti, okolišu i društvenoj odgovornosti. Ovaj novo dizajnirani Toyota logo je svoju premijeru imao na luksuznom modelu Celsior u listopadu 1989. godine, a ubrzo nakon toga više modela je s ponosom pokazalo novi amblem. Nepoznati logo svoga vremena i jasno vidljiv i glavno i u retrovizoru, brzo je postao široko prepoznat kao Toyotin simbol.

Od 'TOYODA' do 'TOYOTA'

Naziv 'Toyota' proizlazi iz obiteljskog imena osnivača, Sakichi Toyoda, s ranim vozilima koje je tvrtka originalno prodavala s Toyoda amblemom. Godine 1936. tvrtka je raspisala javni natječaj za dizajn novog logotipa, što je dovelo do promjene imena marke u trenutnu Toyotu.

Zašto promjena? Prvo, 'Toyota' na japanskom predstavlja zvuk suglasnika bez glasa, koji se smatra 'jasnijim' od izraženih suglasnika kao u 'Toyoda'. Broj poteza za pisanje japanskih znakova, zvanih jikaku, također je faktor. Vjeruje se da je osam udaraca povezano s bogatstvom i srećom, a 'Toyota' sadrži točno osam udaraca. Promjena je značila i širenje male neovisne tvrtke na veće korporativno poduzeće.

Prednji amblem prvog putničkog automobila (model AA), koji je započeo masovnu proizvodnju 1937. Ova oznaka sastavljena je od krila za prenošenje brzine i kanjija (kineski znakovi koji se koriste na japanskom) za 'Toyoda'.

Prednja maskota koju čine kanji (pisanje japanskog kineskim slovima) za Toyoda i shachihoko (stilizirana riba koja se nlazi često na krovovima zgrada), ikonski simbol Nagoye, glavnog grada Aichija i rodnog Toyote. Premijerno je predstavljen na Toyotinom prvom kamionu, G1.

Novi logotip donosi i veću jasnost i dosljednost kroz sva područja Toyotinog poslovanja, uključujući promjene imenovanja – Toyota Insurance Management se odsad zove Toyota Insurance Services* šireći svoje poslovanje kroz porast internetskih usluga i novih proizvoda za mobilnost. Na području rabljenih automobila, program Toyota Plus sada postaje Toyota Approved Used.

'Razvili smo novi vizualni dizajn marke misleći na 'sutra'. Naš je fokus stvaranje sve boljih veza sa strankama, omogućavajući im da drže korak s brzim širenjem Toyotinih elektrificiranih vozila, usluga mobilnosti i online maloprodaje. Dizajn je izmijenjen radi boljeg povezivanja sa strankama kroz cijeli niz dodirnih točaka, a bit će ga moguće, po prvi put, vidjeti prilikom predstavljanja novog Yarisa Hybrid, potpuno nove, 4. generacije našeg inovativnog gradskog automobila', izjavio je Didier Gambart, Potpredsjednik za prodaju, marketing i iskustvo stranaka, Toyota Motor Europe.

Novi logo Toyote (2020.) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota