Najava

Type 130 bit će prvi potpuno električni hiperautomobil pod markom Lotus

03.06.2019 u 11:09

Bionic
Reading

Britanski proizvođač sportskih automobila želi uspostaviti ravnotežu između prestiža i luksuza, ali ovo će ipak biti automobil vrlo visokih performansi, no puno praktičniji

Nakon što je Grupa Zhejiang Geely Holding najavila da će graditi tvornicu u Kini za poznati britanski brend sportskih automobila Lotus, čiji je 51-postotni vlasnik, stižu i bombastične najave prvog novog modela još od 2008. pod oznakom ovog legendarnog brenda. Ime mu je zasad Type 130, a hoće li mu to biti i konačni naziv, pričekat ćemo još dva tjedna i tada doznati.

Lotus Type 130 bit će prvi potpuno električni hiperautomobil pod markom ovog britanskog proizvođača. Službeno je objavljen i vrlo nedvosmisleni teaser koji prikazuje njegov bočni profil. Kako iz Lotusa poručuju, bit će ovo najambiciozniji automobil u povijesti tvrtke, a svijetu će ga prikazati na ekskluzivnom događaju u središtu Londona 16. srpnja.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus Cars

Lotus je također prvi put potvrdio koliko će primjeraka biti proizvedeno, a planirano je da ih bude samo 130. Rezultat je to prethodnih procjena nakon što je 'nekoliko stotina potencijalnih vlasnika iznijelo svoje zanimanje za novi automobil'. Suprotno najavama Geelyja o gradnji tvornice u Kini, ovaj model će se proizvoditi u tvornici Lotusa u britanskom Norfolku. Vjerojatno su ograničena serija i profil potencijalnih kupaca glavni razlog za ovakvu odluku o mjestu proizvodnje.

Ime 130 referenca je na brojne inovativne modele koji su se pojavili u 71-godišnjoj povijesti marke iz Norfolka, počevši s tipom 14 Elite 1957. godine, za koji se tvrdilo da je prvi automobilski kompozitni monokok. Najnoviji tip 111 (prvi automobil na svijetu izrađen od aluminija i presvučenih ekstruzija) postao je Elise.

Kao što sugerira službena slika, 130 ima siluetu niskog i širokog sportskog hiperautomobila. Direktor dizajna Lotusa Russell Carr kaže da je sličan po duljini postojećem modelu Evora - koji je dug 4,4 metra - ali će se sjediti niže i bit će širok gotovo dva metra. Koristit će strukturu od karbonskih vlakana i proizvodit će se u Hethelu, daleko od glavne proizvodne linije tvrtke. Kabina je naizgled jako proporcionalna i ima oblik suze poznat iz hiperautomobila kao što je Ford GT40, kako bi bolje dopustio protok zraka oko njega.

Najimpresivnija značajka je ona koju službeni rendering nije nagovijestio - dva zračna tunela u stražnjem dijelu karoserije koji imaju integrirane elemente stražnjeg svjetla oko njih. To je detalj za koji su Carra inspirirali venturijevi tuneli sportskih prototipova LMP, automobila koji se natječu na utrkama Svjetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC), poput utrke 24 sata Le Mansa.

Lotus Evora Sport 410 (2016.)
  • Lotusova proslava 70 godina postojanja (2018.)
  • Evora S-33
  • Lotus Exige V6 Cup R 02
  • Lotus 3-Eleven
  • Lotusova paleta 2015. godine
    +5
Lotus Type 130 Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus Cars

Baterija će biti smještena u potpunosti iza putničkog prostora, a 130 će imati pogon na sva četiri kotača. U ovom trenutku nema drugih detalja, osim činjenice da pogonski sklop razvija Williams Advanced Engineering, i ako uzmemo u obzir povijest Lotusa i Williamsa, bit će ovo suradnja dva vrlo poznata imena iz Formule 1.

Lotusov šef Phil Popham obećava 'potpuno odgovarajuću' razinu performansi za ciljno tržište modela 130 i kaže da će one odgovarati krajnjoj cijeni ovog modela. Ukupna snaga sustava prelazi 1000 KS. Što se dometa tiče, s obzirom na električni pogon, govori se da će on biti više od 400 kilometara.

I akumulatorska baterija i stražnji ovjes, koji radi na principu ovjesa tipa potisna šipka (pushrod), kao na nekim automobilima Formule 1, bit će vidljivi ispod prozirnog poklopca, a Carr kaže da je plan za velike aerotunele na stražnjem kraju modela 130 također ugraditi elemente rasvjete. Okvir stražnje registarske pločice bit će uklonjiv kako bi poboljšao performanse kada se automobil koristi na stazi. Potisna sila (downforce) bit će generirana iz velikog difuzora podvozja, a bit će tu i pokretni elementi krila i DRS sustav koji smanjuje otpor zraka, kao u Formuli 1.

Ostali zanimljivi detalji uključuju sustav retrovizora pomoću fotokamere, a koristit će nosače što se izvlače iz vrata koja se otvaraju škarasto i slika će se moći vidjeti na zaslonu. To je vrlo sličan sustav onome što će imati predstojeći McLaren Speedtail. 'Bili smo frustrirani kad smo to vidjeli', priznaje Carr, 'jer radili smo na njima već neko vrijeme.'