Duster je Dacijina zlatna koka. Otkad su ga Rumunji lansirali 2009, ovaj kompaktni SUV C-segmenta prodan je u čak 1,1 milijun primjeraka. Usporedbe radi, Dacia je od 2004. prodala 4,8 milijuna automobila
Duster je treći najprodavaniji SUV u Europi, pa je i bilo za očekivati da će se Dacia potruditi kako bi novi model temeljito unaprijedili pridržavajući se osnovnog načela vlastitog poslovanja - niske cijene.
Novi Duster izgleda kao sasvim novi automobil iako je većinom izrađen na istoj platformi kao i prethodnik. Šasija jest ojačana i automobil je dobio novi upravljač, no dimenzije su ostale iste, kao i pogonski motori.
Niti jedan dio karoserije i interijera nije prenesen s prethodnika, hvale se u Daciji, nimalo bez razloga, jer Duster sad djeluje primjetno luksuznije. Ovo posebice vrijedi za interijer koji je, tvrdoj plastici određenih elemenata armature i panela usprkos, vrlo ugodno mjesto za provoditi vrijeme. Materijali s kojima ste u kontaktu primjetno su ugodniji na dodir, kontrole klimatizacije izgledaju bolje nego ikad prije, a tu je i, po prvi put, automatska klima.
Duster je dobio i set kamera koje olakšavaju parkiranje i vožnju nepristupačnim terenima, a moguće ga je dobiti i s karticom umjesto ključa što omogućava otključavanje i pokretanje vozila bez potrebe da je vadite iz džepa.
Testna ruta u okolici Atene obuhvatila je većinu situacija u kojima bismo se s Dusterom mogli naći i valja priznati da je prvi dojam odličan. Duster se odlično nosi s oštećenim prometnicama, udoban je a da pritom nije premekan, ima fino kalibrirane elemente aktivne sigurnosne opreme, te je zadržao terenski talent svog prethodnika. Čak i zahtjevnije terene Duster će s dobrim gumama proći bez većih problema.
Rumunji su poradili i na izolaciji buke u kabini, što se najviše osjeti pri većim brzinama.
Naposljetku dobra je vijest da se sva ova unapređenja nisu značajnije odrazila na cijenu.
Kao i dosad, u ponudi su benzinski i dizelski motori, te 1.6 s plinskom instalacijom. Kupci mogu birati između ručnog i automatskog mjenjača, te pogona na prednje i sva četiri kotača.
Osnovni Duster s 1.6 litrenim benzincem od 115 KS i baznom opremom starta s cijenom od 99.900 kuna, dok će za verziju s plinskom instalacijom trebati izdvojit 104.900 kuna. Osnovni 1.5 dizelaš s 90 KS pak košta 114.900 kuna. Za najjeftiniju verziju s pogonom na sva četiri kotača domaći koncesionar tražit će 124.900 kuna.
Duster u Hrvatskoj kreće u prodaju početkom iduće godine.