Dacia je u 2024. prodala 676.340 vozila, bilježeći rast od 2,7 posto u usporedbi s 2023. Godina 2024. također označava prekretnicu u povijesti Dacije, koja je od 2004. prešla simboličnu granicu od 9 milijuna prodanih vozila
Dacia je u 2024. prodala 676.340 vozila, bilježeći rast od 2,7 posto u usporedbi s 2023. Godina 2024. također označava prekretnicu u povijesti Dacie, koja je od 2004. prešla simboličnu granicu od 9 milijuna prodanih vozila. Ovime Dacia nadmašuje tržište, s rastom od 1,6 posto u 2024. u usporedbi s 2023.
Prodajni učinak brenda potvrđuje relevantnost njegovog pozicioniranja na temelju najbolje vrijednosti za novac.
Tržišni udio Dacije u Europi:
- Rekordan tržišni udio u PC+LCV (osobni automobili i laka gospodarska vozila) od 3,9 posto, što je povećanje od 0,1 bodova u odnosu na 2023. Marka je napredovala za jedno mjesto na ljestvici u usporedbi s 2023. i sada je u europskih Top 10.
- Rekordni PC tržišni udio od 4,5 posto, što je povećanje od 0,1 bodova u odnosu na 2023. To stavlja marku na jedno mjesto više u odnosu na 2023., na 9. poziciju.
Najomiljenija marka među privatnim kupcima
Do 2024. Dacia će ostvariti 8,2 posto udjela u maloprodaji osobnih automobila privatnim kupcima (8,3 posto u 2023.), učvrstivši svoje mjesto na europskom postolju četvrtu godinu zaredom.
Ovi dobri rezultati potaknuti su snažnim rezultatima u brojnim europskim zemljama, koje su zabilježile rekord svih vremena u pogledu tržišnog udjela računala: 4,2 posto u Austriji (0,2 boda više u odnosu na 2023.), 5,2 posto u Belgiji i Luksemburgu (1 bod u odnosu na 2023.), 2,5 posto u Njemačkoj (porast od 0,1 bod u odnosu na 2023.), 6,2 posto u Italiji (rast od 0,8 bodova u odnosu na 2023. 2023.) i 7,7 posto u Portugalu (0,3 boda više u odnosu na 2023.).
Neke su zemlje zabilježile vrlo snažan rast količina, s porastom od preko 10 posto: +13,2 posto u Austriji, +15,4 posto u Belgiji-Luksemburgu, +20,2 posto u Češkoj, +13,1 posto u Italiji, +16,3 posto u Maroku, +11,9 posto u Poljskoj, +10,7 posto u Portugalu i +12,4 posto u Španjolskoj.
Snažan plan proizvoda koji uključuje četiri ključna modela
Sandero, s 309.392 prodanih primjeraka u 2024. (porast od 14,5 posto u odnosu na 2023.), najprodavanije je vozilo u Europi na svim kanalima i najprodavanije vozilo na europskom maloprodajnom tržištu od 2017. Sandero je prvo Dacia vozilo koje je prodalo više više od 300.000 jedinica u jednoj godini.
Duster (2. i 3. generacije) zadržao je svoju poziciju najprodavanijeg SUV-a za maloprodajne kupce u Europi od 2018. Duster je također drugo vozilo prodano maloprodajnim kupcima u Europi. S 215.024 prodanih jedinica u 2024. (porast od 7,3 posto u odnosu na 2023.) u svim zemljama, Duster je premašio 2,5 milijuna jedinica na cesti od lansiranja 2010. Nova generacija, lansirana u svibnju 2024., ostvariti će 29 posto svoje prodaje od hibridnih pogonskih sklopova.
Prodaja Springa znatno je pala 2024. (-63 posto u odnosu na 2023.), uglavnom kao rezultat smanjenja državnih potpora. Međutim, dolazak nove verzije u prodajne salone u rujnu doveo je do povećanja narudžbi u posljednja tri mjeseca.
Što se tiče Joggera, prodao je 96.440 vozila u 2024. (porast od 2,4 posto u odnosu na 2023.), zadržavši svoju poziciju na postolju u vozilima C-segmenta koji nisu SUV na europskom maloprodajnom tržištu. Hibridni pogonski sklopovi činili su 29 posto prodaje.
Dacijinoj privlačnosti pridonosi i njena sposobnost da pridobije i zadrži svoje kupce. Unutar 'Europe 5', koju čine Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka, Italija i Španjolska, šest od 10 kupaca Dacije nisu prethodno bili kupci Renault grupe (62,3 posto). Osam od 10 kupaca Dacie kupuje drugo vozilo Grupe Renault (81,1 posto).
Dokaz dinamičnosti asortimana marke Dacia, modele lansirane 2024. odabire 78 posto kupaca s najvišom razinom opreme, odnosno 80 posto za Duster i 67 posto za Spring.
Kako bi se ojačala lojalnost kupaca, ugovor Dacia Zen sada je uključen u servisne pakete Essential i Essential+ i pokriva sva vozila u asortimanu s 12 mjeseci ili 30.000 km jamstvom, koje se može obnoviti do 7 godina ili 150.000 km. Dacia Zen je sada dostupna u Španjolskoj, Italiji, Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Portugalu i Poljskoj. Ostale zemlje će ponuditi ovu uslugu u bliskoj budućnosti.
Izgledi za 2025.
Godine 2025. Dacia kreće u ambicioznu stratešku fazu s nekoliko velikih izazova. Uz Bigster, Dacia ostaje vjerna svojim vrijednostima nudeći najbolju vrijednost za novac u C-SUV segmentu. Prvi na tržištu, Bigster nudi svu opremu koju kupci očekuju u C-SUV segmentu, uvijek po cijeni marke Dacia (od 24.990 eura za benzinske verzije i 29.700 eura za hibridne verzije u Francuskoj). Bigster je u prodaji od 9. siječnja 2025., a u prodajnoj mreži će biti dostupan od proljeća ove godine.
Dacia će se također usredotočiti na elektrifikaciju svoje ponude nudeći više hibridnih pogonskih sklopova, dok će ostati vjerna svojoj strategiji ponude jednostavnih, pristupačnih vozila.
Svojim sudjelovanjem u reliju Dakar i Svjetskom rally-radi prvenstvu, marka će i u 2025. nastaviti izražavati svoje robusne karakteristike na otvorenom i na najekstremnijim terenima.
Denis Le Vot, izvršni direktor Dacije, je izjavio: 'U 2024. Dacia je još jednom pokazala svoju sposobnost kombiniranja performansi, robusnosti i pristupačnosti. Naši rezultati svjedoče o rastućem povjerenju kupaca u naše modele i potvrđuju da slijedimo svoju strategiju.'