DAKAR 2025

Dacia Sandrideri spremni za najteži reli: 12 dana lude avanture u Saudijskoj Arabiji

02.01.2025 u 17:03

Bionic
Reading

Nakon 1-2 pobjede na utrci Rallye du Maroc, momčad Dacia Sandriders je imala manje od mjesec dana za pripremu svojih automobila Ultimate kategorije opremljene gumama BFGoodrich prije odlaska morem na start

Nakon što je ukrotio Rallye du Maroc debitantskom pobjedom u listopadu, momčad Dacia Sandriders su spremni za Dakar Rally, ultimativnu avanturu motorsporta, svoj sljedeći veliki izazov. Uvodna utrka FIA Svjetskog Rally-Raid prvenstva 2025 (W2RC) od 3. do 17. siječnja test je vozača i automobil bez premca.

Jurnjavom preko pješčanih dina i stjenovitih prijevoja od zapada do istoka Saudijske Arabije, nadolazeći reli Dakar označava početak utrke za titulu momčadi u W2RC prvenstvu za 2025. i nastavlja se na 1-2 pobjedu na utrci Rallye du Maroc, koja je prvenstveno poslužila kao generalna proba za reli Dakar.

Nakon prolog etape 3. siječnja, reli Dakar 2025. se sastoji se od ukupno 7726 km, od čega 5145 km brzinaca kroz 12 dana intenzivnog natjecanja. Počinje u Bishi na zapadu Saudijske Arabije, a utrka završava u Shubaytahu na istoku preko dana odmora u Hailu i zaustavljanja preko noći u glavnom gradu Rijadu. U itinerer je uključena dvodnevna maratonska etapa 48H Chrono koja pokriva čak 971 natjecateljski kilometar.

Momčad Dacia Sandriders čine tri posade sa svojim bolidima:

  • #200: Nasser Al-Attiyah (KAT)/Édouard Boulanger (FRA)
  • #212: Cristina Gutiérrez (ŠPA)/Pablo Moreno (ŠPA)
  • #219: Sébastien Loeb (FRA)/Fabian Lurquin (BEL)

Izazovi momčadi

Šef tima Dacia Sandriders Tiphanie Isnard ne gaji iluzije u pogledu teškog izazova koji se sprema za momčad od tri automobila.

'Prihvaćamo nešto što možemo opisati samo kao izvanredan ljudski izazov, ali to je izazov s kojim smo se odlučni uhvatiti u koštac s hrabrošću i vjerom s obzirom na to koliko smo naporno radili na pripremi', rekao je Isnard. 'Iako je to naporan događaj s malo predaha tijekom gotovo tri intenzivna tjedna, uzbuđeni smo zbog onoga što nas čeka i jedva čekamo da počnemo.'

Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
  • Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
  • Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
  • Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
  • Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
  • Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025
    +5
Dacia Sandrideri spremni za Dakar 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: MARIAN CHYTKA

'Naravno, idemo na natjecanje kao pobjednici nakon naše pobjede na utrci Rallye du Maroc. Ali taj rezultat neće vrijediti ništa ako podcijenimo zadatak s kojim se suočavamo ili ako ne ostanemo usredotočeni tijekom svake faze.'

Vrijedne lekcije s utrke Rallye du Maroc za Dakar 2025

Nakon Rallye du Maroc, momčad Dacia Sandriders je imala manje od mjesec dana za pripremu svojih automobila Ultimate kategorije opremljene gumama BFGoodrich prije odlaska morem u Saudijsku Arabiju. Tehnički direktor Philip Dunabin objasnio je koje su promjene napravljene na Dacia Sandriderima na održivi pogon uoči relija Dakar 2025.

'Prvo i drugo mjesto na Rallye du Maroc je pokazalo da Dacia Sandrider ima dobru razinu performansi,' rekao je Dunabin. 'Ali očito je da je na putu od Maroka do Dakara fokus bio na pouzdanosti kako bismo bili sigurni da možemo odraditi dva tjedna bez ikakvih problema. Od Maroka smo radili na poboljšanju potencijalnih problema s pouzdanošću motora tijekom cjelodnevnog rada u Sweet Lamb u Walesu.'

'Također smo imali još jednu sesiju koja se usredotočila na optimizaciju performansi hlađenja motora i drugih aspekata automobila. To je učinjeno u klimatskom aerodinamičkom tunelu u postrojenju MIRA u Velikoj Britaniji. Tijekom testiranja u Maroku i na reliju imali smo određeni broj problema s elektronikom koja je kontrolirala ventilatore motora.'

'Uz pomoć Alpine Racinga uspjeli smo dosta duboko zaroniti u elektroniku ventilatora i uveli smo brojne mjere zajedno s proizvođačem ventilatora kako bismo poboljšali pouzdanost tih komponenti. Također smo radili na predmetima koji imaju ograničeni vijek trajanja kako bismo bili sigurni da imamo odgovarajuće zalihe za prolazak kroz Dakar.'

'To smo temeljili na procjeni performansi tih komponenti tijekom Rallye du Maroc i tijekom testiranja kako bismo dobro razumjeli životni vijek svake komponente kako bismo bili sigurni da ćemo do kraja Dakara doći s minimalnom količinom problema. To će optimizirati naše šanse za postizanje najboljeg mogućeg rezultata za Dacia Sandrider prvi put na Dakaru.'

Nove karakteristike bolida Dacia Sandriders

Ono što svakako treba istaknuti na novim bolidima Dacije na reliju Dakar su vrlo kratki prednji prevjes, odnosno izostanak prednjeg branika, čime se terenska prepreka prvo napada prednjim gumama. Drugo, odlično rješenje je konstrukcija prednje haube s otvorom za dobar pregled staze kojom se vozi velikom brzinom.

Treće, stražnji spojler daje dodatnu stabilnost bolida. Četvrto, nema niti bočnih retrovizora što podiže efikasnost aerodinamike bolida, a umjesto njih su ugrađene kamere koje projiciraju sliku na zaslone unutar vozila. Peto, bolid ima i veliki stražnji prtljažnik u koji stane dosta stvari potrebnih za vrijeme relija.

Možda i najzanimljivije rješenje je svakako poseban ovjes sjedala vozača i suvozača, što sprječava ozljede kralježnice posade prilikom terenskih skokova pri velikoj brzini bolida.