test

Vozili smo Audi Q3 Sportback, i u jedno smo sigurni: Ovaj dizajnerski magnet neće vas ostaviti ravnodušnima

13.12.2019 u 11:22

Bionic
Reading

U usporedbi s klasičnim kutijastim dizajnom SUV modela, emocionalna komponenta Q3 Sportbacka sa straga nešto spuštenijom krovnom linijom sjajan je magnet za potencijalne kupce

Audi je predstavio svoj SUV coupé s četvora vrata, model Q3 Sportback, potkraj srpnja 2019., no šira javnost ga je imala prilike uživo vidjeti na autosalonu u Frankfurtu u jesen i odmah je izazvao veliku pozornost svojim kupeovskim izgledom. Za one koji su bili u iščekivanju modela pod imenom Q4 treba reći da njemački proizvođač premium vozila zadržava parne oznake modela, poput Q4 i Q6, za buduće potpuno električne modele oznake e-tron iz svoje game SUV modela. Na sajmu automobila u Ženevi u ožujku 2019. Audi je već predstavio konceptno vozilo Q4 e-tron concept.

Nama, a posve smo uvjereni da ni mnogima od vas, to ništa ne mijenja, jer već i sam pogled na ovu sportskiju verziju modela Q3 pruža osjećaj sjajno napravljenog dizajnerskog posla. Nije dugo prošlo od hrvatske prezentacije Q3 Sportbacka i već smo dobili priliku isprobati na cesti ovaj model u verziji Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+ u uobičajenom jednotjednom periodu. Audi Q3 Sportback se proizvodi u Audijevoj tvornici u mađarskom gradu Győru.

Proizvođači BMW i Daimler već nekoliko godina nude svoje modele kupeovskog izgleda u ovom segmentu s BMW-om X4 i Mercedes-Benzom GLC Coupéom. U usporedbi s klasičnim kutijastim dizajnom SUV modela, emocionalna komponenta ovako dizajniranih modela sa straga nešto spuštenijom krovnom linijom potencijalnim kupcima je u prvom planu, zbog čega se ovi modeli mogu prodavati i po višoj cijeni. Ako bismo tražili malo dublje korijene ovog nišnog segmenta modernih premium vozila, svakako treba uračunati golemo kinesko tržište, gdje sve bogatiji kupci preferiraju izrazitiji i dominantniji stil dizajna kako bi demonstrirali svoj pojedinačni društveni napredak.

Sam Audi referira da je kod Q3 Sportbacka riječ o crossover SUV-u, i to kompaktnom, pa pogledajmo njegove dimenzije. Ovaj model zasnovan je na modularnoj poprečnoj platformi MQB Volkswagen koncerna. U usporedbi sa standardnim Q3 (F3) modelom, Q3 Sportback je malo duži i ima straga spušteniji krov, ali koristi istu tehnologiju. Njegove dimenzije naglašavaju sportski karakter: duljina mu je 4500 mm, visina 1556 mm (bez krovne antene), a širina 1843 milimetara. Ovaj je SUV coupé 16 mm duži, 29 mm niži, a 6 milimetara uži od Audija Q3. Međuosovinski razmak oba modela iznosi točno 2680 milimetara i bez obzira na njegovu sportsku konstrukciju ostaje mu veliki prostor na raspolaganju. Volumen prtljažnika od 530 litara točno odgovara onome u standardnom Q3, a kada mu se stražnja sjedala preklope, njegov volumen pada na 1400 litara, odnosno 100 litara manje u usporedbi s Q3.

Kako je jedna od glavnih razlika Q3 Sportbacka u odnosu na klasičnu Q3 izvedbu izmijenjen vanjski izgled, pogledajmo o čemu je riječ. Veliki osmerokutni Singleframe okvir dominira prednjim dijelom. On dokumentira pripadnost sportske novopridošlice Audijeve Q obitelji modela. Njegova crna rešetka snažno je trodimenzionalna i okružena jakim okvirom iste boje, što djeluje naročito sportski. Isto vrijedi i za prednje trapezaste zračne usisnike, koji su uskim oštrim okvirom povezani u odbojnik. Ravna prednja svjetla u obliku su klina i tvore zupčanik na vanjskom rubu koji integrira dnevna svjetla. Audi ih isporučuje u tri verzije do Matrix LED tehnologije, u kojoj prilagodljiva duga svjetla osvjetljavaju cestu na inteligentno kontroliran način, prilagođavajući se situaciji u vožnji. Oprema našeg testnog modela imala je opcijski Black optik paket koji uključuje crne detalje oko Singleframe rešetke, crne detalje na prednjem i stražnjem braniku te crne detalje oko bočnih prozora.

Putnička kabina u obliku kupea u kontrastu je s muževnim, naglašenim prednjim dijelom. Zbog toga se crossover čini znatno dužim od svog bratskog modela Q3 zbog ranopadajuće linije krova, iako je razlika samo 16 milimetara. U isto vrijeme, Audijevi dizajneri spustili su krovni okvir za 29 milimetara. Blago kosi D-stupovi, koji skladno ulaze u ramena karoserije, odaju dojam da je Q3 Sportback u pokretu čak i kada je nepomičan, a poduprt je i spojlerom dugog ruba krova. Iznad kotača snažne konture sugeriraju quattro pogon, koji je standardan kod većine motora, iako ne i kod našeg testnog Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+ modela koji ima pogon samo na prednjim kotačima. Linija ramena koja ih povezuje malo je niža od one na klasičnom Q3 i tako snižava vizualno težište tijela vozila. Sjena u donjem dijelu vrata naglašava struk SUV coupéa i pojačava njegov atletski karakter. Naš testni model imao je zimske Continental gume dimenzija 235/55R18.

Stražnji je kraj sa svojim sportskim branikom jednako snažan koliko i Q3 Sportback s prednje strane. Ovdje se stvara puno svjetlosnih i sjenovitih efekata. Brojni detalji dizajna naglašavaju širinu ovog SUV coupéa, uključujući i niski prozor, koji ima dva okomita krila. Stražnja svjetla poprimaju konture prednjih svjetala. Po nama njegova je forma besprijekorno promišljena, a izvedba sjajna. Q3 Sportback doista ima sjajnu formu, nekima se možda neće svidjeti, ali ona je u skladu s dizajnerskim promišljanjem Audija koji ili vam se sviđa ili ne. Indiferentnih u ovome slučaju nema. Boja karoserije našeg testnog modela nevjerojatno je privlačna Tau srebrna metalik, na kojoj se gotovo i ne primjećuje prljavština.

Po pitanju unutrašnjosti, Q3 Sportback ne razlikuje se u arhitekturi kabine od Q3: digitalni 10-inčni instrument s tahometrom je standardnan, a tu je i središnji 8-inčni MMI zaslon visoke razlučivosti s površinom osjetljivom na dodir. Ploča s instrumentima dizajnirana je u dvije razine i na taj način se čini osobito širokom: gornja zona integrira ventilacijske otvore, a donja formira radnu razinu. Ergonomski koncept temelji se na većim modelima marke. Središnji element je MMI dodirni zaslon koji je, kad je deaktiviran, gotovo nevidljivo ugrađen u crni okvir visokog sjaja sa staklenim izgledom. Ova karakteristika dizajnerski je jako lijepa, ali ima manu da na njoj ostaju vidljivi otisci prstiju nakon korištenja funkcija na zaslonu ili čestice prašine, no lagano se obriše i opet je sve onako kako treba.

Kao i prednja maska vozila, i on je osmerokutnog oblika. Cijeli kokpit se ergonomsko okreće prema vozaču. Kao i MMI dodirni zaslon, središnja konzola s upravljačkom jedinicom klima uređaja nagnuta je za deset stupnjeva u vozačevom smjeru. Dodatna MMI navigacija plus pruža razne online funkcije zahvaljujući trajno instaliranoj SIM kartici koja podržava LTE protokol, a usluge Car-to-X omogućuju najnovijoj generaciji Audija međusobno komuniciranje i upozoravaju na opasne situacije. Osim bitova i bajtova, Audi Q3 Sportback trebao bi pružiti dosljedno analogno iskustvo vožnje, još 'sportskije' u usporedbi s drugim modelima Q3. Standard je tzv. progresivno upravljanje, koje nudi varijabilan omjer upravljanja.

Materijali obloga kabine su već prema audijevskoj tradiciji premium, a dodani su i dekorativni umetci u micrometalik srebrnoj boji koji se sjajno uklapaju. Sjedala su udobna i dobro drže tijelo u vožnji, naš testni model imao je presvlake od tkanine 'Indeks', a bočni oslonci sjedala, nasloni za glavu, središnji naslon za ruke i umetci u vratima u tkanini su crne boje. Naš testni model imao je prednja sportska sjedala, koja uključuju ručno podešavanje po dužini, nagiba i visine sjedala, naslona za glavu i sigurnosnog pojasa. Mjesta sprijeda ima i za putnike višeg stasa, a straga je dovoljno mjesta za pet odraslih osoba kojima će možda, ako su viši, nedostajati prostora iznad glave zbog linije krova.

Oprema našeg testnog modela uključivala je vrlo praktično električno otvaranje/zatvaranje stražnjih, petih vrata s otvaranjem i zatvaranjem putem tipke u poklopcu prtljažnika, tipkom na ključu vozila ili tipkom u vozačevim vratima. U kombinaciji s komfornim ključem dostupna je funkcija otvaranja i zatvaranja poklopca prtljažnika pokretom nogom ispod stražnjeg branika. Imali smo i opcijski paket ambijentalnog osvjetljenja, LED osvjetljenje krovnih modula sprijeda i straga, svjetla za šminkanje sprijeda, ulazne rasvjete na donjoj strani vrata, modula za otvaranje vrata sprijeda i straga, umetka za čaše sprijeda, prostora za noge sprijeda i straga te desne strane prtljažnog prostora. Tu je i opcijski višenamjenski sportski kožni upravljač s 3 kraka i ravnim donjim dijelom s dvanaest višenamjenskih tipki za upravljanje funkcijama putnog računala, navigacije, telefona i radiouređaja (ovisno o naručenoj opremi). Ručno podešavanje upravljača po visini i dubini. Naš testni model imao je i zatamnjena stakla straga. Možda će neke kupce zasmetati što se u ovoj verziji opreme i dalje koristi klasični ključ za paljenje, a ne start/stop dugme.

Što se motora tiče, naš je testni Q3 Sportback ima dvolitreni (1968 cm³) turbodizelski 35 TDI agregat snage 150 KS (110 kW) i lijepih 340 Nm najvećeg okretnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 okretaja u minuti. Sa sedmerobrzinskim ST7-automatskim S tronic mjenjačem i pogonom na prednje kotače, naš Q3 Sportback ubrzava od 0 do 100 km/h i u 9,3 sekundi. Njegova krajnja brzina je, prema Audiju, 205 km/h. Gledamo li podatke proizvođača, njegova je kombinirana potrošnja goriva 4,9 - 4,7 l/100 km, a kombinirana emisija CO2 129 – 123 g/km. U praksi to izgleda ovako: vozeći se od Zagreba do Šibenika i natrag prešli smo oko 700 kilometara autocestom A1 s punim rezervoarom od 58 litara dizela i ostalo nam je prema podacima s instrumentne ploče još nekih 75 kilometara do ponovnog punjenja. To znači da je prosječna potrošnja ovog motora u Q3 Sportbacku ispod 7,5 litara na 100 kilometara, ali napominjemo da se radilo o gotovo isključivo brzoj vožnji autocestom osjetno iznad 100 km/h. Umjerenijom bismo vožnjom ovu vrijednost mogli spustiti i osjetno ispod 6 litara na 100 km.

Što se tiče njegovog S tronic mjenjača, relativno kratki prijenosni omjeri osiguravaju sportsko ubrzanje, dok dugački prijenosni omjer s najvišim stupnjem prijenosa smanjuje broj okretaja motora, a time i potrošnju goriva. Ovaj mjenjač s dvostrukom spojkom ima 'freilauf' funkciju koja je aktivna u mnogim situacijama kada vozač pusti gas. Ona je onemogućena u dinamičnom i offroad Audi drive select načinu odabira pogona, koji na pritisak gumba mijenja vozne karakteristike vozila. Dostupni su 6 modusa postavaka vožnje i dolazi do promjena karakteristika motora, servo upravljača, podesivog ovjesa, S tronic mjenjača, Adaptive cruise controle, klima uređaja (ovisno o naručenoj opremi). Vozite li se u normalnom modu, ovaj motor čini se pomalo nezainteresiranim za neka naglija ubrzanja, no kada se odabere dinamični mod, onda se stvari bitno mijenjaju i snaga od 150 KS se itekako osjeti.

Cijena cijena našeg testnog modela Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+ s uključenim opcijama je sa svim davanjima 372.695 kuna.

Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
  • Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
  • Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
  • Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
  • Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
  • Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+
    +27
Audi Q3 Sp 35 TDI S tronic S line+ Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.