test automobila

Vozili smo Citroën C4 X s benzinskim motorom: Moderan, udoban i za vožnju zabavan fastback crossover

26.04.2024 u 23:39

Bionic
Reading

Naš je testni model imao jaču benzinsku verziju PureTech 130 S&S EAT8, koji ima krajnju brzinu od 210 km/h i ubrzanje od 10,3 s. Ovaj motor koristi 8-stupanjski automatski mjenjač, a pogon je na prednja dva kotača

Citroën C4 X s klasičnim motorom i njegov potpuno električni blizanac ë-C4 X su moderni fastback crossover modeli jedinstvenog i elegantnog dizajna, koji zauzimaju položaj između kompaktnog modela C4 i perjanice C5 X. Ono što je svakako privlačno kod mnogih potencijalnih kupaca je i široka paleta njegovih pogonskih sklopova, njih ukupno pet: po dva PureTech benzinca, jedan BlueHDi dizelaš i dva potpuno električna pogona u modelima oznake ë-C4 X.

Mi smo prije koji dan pisali svoje viđenje slabije potpuno električne verzije oznake Citroën ë-C4 X Max 136 KS, a sad nam je na testu jača benzinska verzija oznake Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8.

Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

I da vam kojim slučajem nije poznato o kojem se konkretno pogonskom sklopu radi gotovo da i ne biste mogli vidjeti neke razlike u vanjskom dizajnu dva testirana modela C4 X i ë-C4 X.

To je zgodna činjenica s obzirom da je do prije nekoliko godina razlika između nekog modela s motorima s unutarnjim izgaranjem i potpuno električne izvedbe bila drastično očita. Dakako, mnogi su bili uvjereni da ove prve verzije izgledaju 'kao normalni' auti, dok ove e-verzije puno žrtvuju u ljepoti dizajna zbog aerodinamičkih karakteristika.

Nije to ništa specifično za sam Citroën kao marku, naravno, posljednih godina to rade i gotovo svi drugi proizvođači. Po nama, ako već nije riječ o nekoj spektakularnoj isključivo električnoj verziji ta činjenica da se pogonski sklop ne očituje na prvi pogled nekog modela je čak i dobra stvar, jer time i verzije s klasičnim motorima profitiraju od njihove e-verzije. Ponajprije to treba zahvaliti zajedničkim multienergetskim platformama (CMP platformi u slučaju modela C4 X i ë-C4 X) na kojima se mogu ugrađivati razne vrste pogona. Osim toga na taj se način zapravo snižavaju troškovi proizvodnje, jer se na istoj proizvodnoj liniji mogu sklapati modeli s različitim pogonima. Tako se ë-C4 X i C4 X za sva tržišta proizvodi isključivo u Europi, u tvornici Stellantis Villaverde u Madridu.

Model C4 X možemo, naravno, opisati kao crossover koji spaja elegantnu siluetu fastbacka sa suvremenim stavom SUV-a i bezvremenskim klasikom – prostranom limuzinom s četvorim vratima.

Prednji dio benzinskog C4 X uključuje Citroënov naglašeni zaobljeni dizajnerski potpis, baš kao i na električnom ë-C4 X. Visoki, horizontalni poklopac motora ima konkavna udubljenja, a kromirane linije zaštitnog znaka protežu se po širini karoserije, povezujući se s prednjim svjetlima dvostruke visine pomoću tehnologije osvjetljenja Citroën LED Vision za jačanje visokotehnoloških obilježja vozila i pružanje maksimalne vidljivosti.

Mat crni donji rub na prednjem odbojniku povezuje se s bočnim i stražnjim zaštitnim elementima, dok rešetke za usis zraka koriste 'makro ševron'. Šesterokutna donja rešetka okružena je sa svake strane prepoznatljivim okvirima svjetala za maglu s umetcima koji su usklađeni bojom s Airbump® pločama na vratima. Klasična izvedba nema plave okvire oko maglenki, niti plavo slovo 'ë' kao kod električne verzije ë-C4 X, niti plavo obrubljeno udubljenje u Airbump® pločama na vratima. Osim toga, otvor za punjenje spremnika goriva kod C4 X se nalazi na istom mjestu kao i otvor zapunjenje strujom kod električnog ë-C4 X modela.

Stražnja ploča poklopca prtljažnika koja se preklapa prema stražnjem braniku čista je i nenatrpana s meko integriranim spojlerom na vrhu, suptilnim naborima ispod i središnjim natpisom Citroën. Sama ploča lagano se naginje prema prednjem dijelu automobila dodatno pojačavajući prestižan dojam dizajna stražnjeg kraja i pojačavajući stav automobila prema naprijed. Kod benzinske izvedbe C4 X se naravno ističu dvije cijevi ispušnog sustava, dok kod ë-C4 X toga naravno nema.

Uz koeficijent otpora zraka od samo Cd 0,29, aerodinamička učinkovitost optimizirana je zahvaljujući brzoj, jasnoj liniji krova, što izravno pogoduje njegovom dometu. Isto kao i kod potpuno električne verzije.

Gledano iz profila, dinamična krovna linija automobila teče bez napora i neprimjetno od vrha vjetrobranskog stakla do gornje ploče poklopca prtljažnika kako bi stvorila brzu siluetu koja izgleda ukošeno, a ne nezgrapno, što je često slučaj s višim vozilima u različitim segmentima.

Prepoznatljiva nova LED stražnja svjetla smještena su s obje strane otvora prtljažnika i prolaze kroz oblikovane linije poklopca prtljažnika, gurajući se oko uglova i uz bokove automobila, nadopunjujući prepoznatljiva prednja svjetla i završavajući u obliku strelice ispred stražnjih vrata, što dodatno pojačava dinamičnost siluete.

Ispod otvora prtljažnika, jedinstveni stražnji branik uredno smješta središnje udubljenje registarske pločice, a donji rub branika je u mat crnoj boji za zaštitu i izdržljivost.

S duljinom od 4600 mm, novi ë-C4 X i C4 X uredno se uklapaju u liniju Citroëna između C4 hatchbacka s 4360 mm duljine i C5 X s 4800 mm. Njegov međuosovinski razmak od 2670 mm isti je kao i kod C4 hatchbacka jer se oba temelje na tvrtkinoj CMP platformi. Kada govorimo o ostalim važnim detaljima treba reći da su njegovi prevjesi: prednji 880 mm, stražnji 1050 mm.

Veći kotači promjera 690 mm u kombinaciji s kratkim prednjim prepustom daju automobilu povišenu visinu, što rezultira povišenijim položajem za vožnju, pružajući vozaču osjećaj sigurnosti. Mat crni zaštitni lukovi kotača i donji rubovi karoserije s Airbump® pločama s umetcima u boji povećavaju osjećaj robusnosti i zaštite.

Isto tako, Citroën navodi i sljedeće podatke: obujam prtljažnika 510 l do maksimalnih 1360 l, visina utovarnog praga 745 mm, krug okretanja 10,9 m, razmak od tla 156 mm. Najmanja masa praznog vozila naše testnog benzinca je 1364 kg (ë-C4 X Max 136 KS je težak 1659 kg). Dodatni prostor ispod poda prtljažnika predviđen je za nošenje dodatnih predmeta. Nasloni stražnjih sjedala također se preklapaju prema naprijed za dodatnu nosivost, a 'otvor za skije' u sklopivom naslonu za ruku omogućuje utovar posebno dugačkih predmeta tako da se mogu produžiti u kabinu. Naša testna benzinska verzija može vuči prikolicu do 1200 kg težine.

Naš je testni model C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8 imao 18-colne srebrno-crne naplatke od lagane legure, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 195/60R18. Dakle, ista dimenzija kotača kao i kod prethodno testirane potpuno električne verzije.

Boja našeg testnog modela je metalik bijela Perla Nacre.

Unutrašnjost

Kabina C4 X je udobna i prostrana zahvaljujući Citroënovom hvaljenom iskustvu Advanced Comfort. Udobnost putnika na stražnjim sjedalima i volumen prtljažnika ključni su za vozilo koje je namijenjeno ponuditi nešto jedinstveno na tržištu kompaktnih automobila između tradicionalnih limuzina s 4 vrata i premium oblika coupéa.

To je osobito vidljivo kada se vozite na stražnjim sjedalima zahvaljujući 198 mm prostora za koljena u drugom redu i više nagnutom (27 stupnjeva) naslonu stražnjeg sjedala, dok njegova vanjska širina od 1800 mm znači da tri osobe mogu udobno sjediti jedna uz drugu poprijeko stražnja klupa, s ukupno 1366 mm širine u ramenima i 1440 mm u laktovima.

Nadopuna programu Citroën Advanced Comfort u novim ë-C4 X i C4 X su ekskluzivna Advanced Comfort sjedala marke. Široke i gostoljubive, imaju posebnu pjenu zadebljanu za 15 mm plus jedinstvenu mješavinu vizualne, posturalne i dinamičke potpore. Putnici mogu očekivati da se osjećaju kao da sjede u udobnom naslonjaču, držeći ih na mjestu i izolirani od buke i nesavršenosti ceste ispod. Pjena visoke gustoće u jezgri sjedala osigurava optimalnu udobnost, osobito na dužim putovanjima, i održava je tijekom vremena smanjujući bilo kakav učinak slijeganja i starenja unutar sjedala.

Naš je testni C4 X imao unutarnje uređenje kabine Hype Black s umjetnom crnom kožom TEP s Advanced Comfort sjedalima. Lijepo i kvalitetno. Osim toga, naš je C4 X imao i bežično punjenje pametnog telefona, stakleni krovni prozor na otvaranje sa sjenilom te kolo upravljača s grijanjem.

Povezivost i infotainment

Modeli ë-C4 X i C4 X podižu povezivost i infotainment na sljedeću razinu zahvaljujući dostupnosti Citroënovog potpuno novog My Citroën Drive Plus infotainment sučelja, predstavljenog na vodećem modelu C5 X.

My Citroën Drive Plus

Ovo vrlo intuitivno novo sučelje koristi 10-inčni HD zaslon i korisnici ga mogu u potpunosti personalizirati koristeći sustav 'widgeta'. Sada poznati sa pametnih telefona i tableta s dodirnim zaslonom, Widgeti pružaju brz način pregleda aplikacija i sadržaja na dodirnom zaslonu vozila bez potrebe za otvaranjem aplikacije.

Novo sučelje također sadrži prirodno prepoznavanje glasa, digitalnog asistenta kojeg putnici u vozilu mogu 'probuditi' naredbom 'Hello Citroën', a koji razumije što govore, odgovara na njihova pitanja i izvršava glasovne naredbe. Prirodni sustav za prepoznavanje glasa moći će razumjeti 20 jezika, pružiti vizualnu povratnu informaciju i odgovoriti na znatno više naredbi za sustave vozila kao što su kontrola klime, audio mediji, telefon i povezani govorni servisi.

Napredno upravljanje profilima znači da sustav može pohraniti do 8 profila, svaki profil s do dva pametna telefona, a sustav će bežično identificirati profile pametnih telefona kada uđu u automobil. Sustav također dolazi s uslugom bežičnog ažuriranja karte putem TomTom-a, pri čemu se navigacijske karte automatski ažuriraju na mjesečnoj bazi kako bi se osiguralo da je sustav ažuran i pruža najnovije informacije vozačima. Ova usluga se pruža besplatno tri godine.

Vozila su opremljena s do četiri USB utičnice za jednostavno punjenje telefona ili tableta – dvije u donjoj središnjoj konzoli i dvije u stražnjem dijelu središnje konzole za lak pristup putnicima na stražnjim sjedalima. U svakom slučaju ugrađene su po jedna USB utičnica tipa A i jedna USB tip C.

Povezane usluge

Za dodatnu udobnost i sigurnost dostupan je paket usluga Citroën Connect koji nadopunjuje sučelje My Citroën Drive Plus:

Moj Citroën: aplikacija za povezivanje s vašim automobilom putem pametnog telefona. Vozač ë-C4 X, na primjer, može provjeriti status svoje baterije i raspoloživi domet, kao i programirati i pratiti svoj raspored punjenja te prethodno zagrijati ili ohladiti kabinu vozila.

Moj Citroën Assist: pruža bezbrižnost uz besplatne geolocirane hitne pozive i uslugu pomoći kojoj kupci mogu pristupiti 24 sata dnevno, bez pretplate. U slučaju nesreće u kojoj se aktiviraju zračni jastuci, My Citroën Assist automatski šalje obavijest najbližoj hitnoj službi kako bi se pomoć mogla poslati. Sustav se također može aktivirati ručno pritiskom na crvenu tipku 'SOS' na vozilu. Dodatno, Citroën može nazvati vozača ako se otkrije tehničko upozorenje ili ako je potrebno održavanje, a pritiskom na crni gumb za pomoć na cesti vozač može zatražiti pomoć na cesti ili oporavak u slučaju kvara.

My Citroën Drive: nudi prometne informacije u stvarnom vremenu putem TomTom Traffica, uključujući lokaciju zanimljivih mjesta, informacije o vremenu te lokaciju i cijene na benzinskim postajama i parkiralištima. Vozači će također cijeniti vidljiva i zvučna upozorenja o opasnoj zoni. Treba napomenuti kako je sustav dodatno poboljšan na potpuno električnoj verziji ë-C4X kako bi uključio lokaciju električnih stanica za punjenje, planiranje putovanja i vizualni prikaz radijusa dometa ovisno o razini napunjenosti.

Moj Citroën Play: omogućuje vozačima i putnicima da na siguran način uživaju u svojim omiljenim aplikacijama za pametne telefone. Usluga nudi bežično povezivanje i kompatibilna je s Apple CarPlay (uključujući SIRI glasovno upravljanje) i Android Auto. Kompatibilne aplikacije prikazuju se izravno na središnjem zaslonu sučelja tako da im se može pristupiti sigurno i bez skretanja pogleda s ceste.

Sustavi pomoći u vožnji i sigurnost

Citroën C4 X (i ë-C4 X) se pridružuje posljednjoj generaciji modela C4, C5 Aircross i C5 X sa sveobuhvatnim portfeljom najnovijih tehnologija za pomoć u vožnji i sigurnosti. Tu je do 20 naprednih sustava pomoći vozaču koji pomažu u poboljšanju sigurnosti tijekom vožnje i čine život za upravljačem ili u kabini manje stresnim.

Citroënove tehnologije razvijene za poboljšanje sigurnosti tijekom vožnje uključuju:

Aktivna sigurnosna kočnica: koja automatski koči vozilo ako postoji opasnost od sudara otkrivanjem i analizom statičkih ili pokretnih prepreka, uključujući pješake, bicikliste ili vozila, također i noću.

Collision Risk Alert i Post Collision Safety Brake: koji upozoravaju vozača da je vozilo u opasnosti od sudara s vozilom ispred, od 30 km/h naviše. Sigurnosna kočnica nakon sudara automatski se aktivira nakon sudara kako bi se izbjeglo daljnje kretanje vozila.

Highway Driver Assist: Druga razina poluautonomne pomoći u vožnji, koja kombinira prilagodljivi tempomat sa Stop & Go i aktivnim upozorenjem pri napuštanju trake. Vozač može djelomično prenijeti upravljanje vozilom, pod uvjetom da zadržava koncentraciju na cesti s rukama na volanu (kao što zahtijeva trenutno zakonodavstvo). Vozač može nastaviti ručnu vožnju u bilo kojem trenutku.

Prilagodljivi tempomat sa Stop & Go: Sustav se prilagođava brzini vozila ispred automatskim održavanjem sigurne udaljenosti koju je prethodno odabrao vozač. Ako je potrebno, sustav također ima mogućnost zaustaviti vozilo i automatski ga ponovno pokrenuti bez da vozač mora dodirnuti kočnicu ili gas.

Dodatno su dostupni: Sustav nadzora mrtvog kuta, Aktivni sustav upozorenja o napuštanju prometne trake, Upozorenje na pauzu za kavu, Upozorenje na pozornost vozača, Inteligentna prednja svjetla i prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka.

Paket Citroën tehnologija dizajniranih za povećanje udobnosti i smanjenje stresa uključuje:

Head-up zaslon u boji: bitne informacije o vožnji (brzina, navigacija itd.) projiciraju se u boji u vozačevo izravno vidno polje, omogućujući mu da se usredotoči na cestu ispred sebe.

Kamera za vožnju unatrag s vrhunskim stražnjim vidom: Čim se odabere brzina za vožnju unatrag, kamera prikazuje stražnji pogled iz vozila na zaslon osjetljiv na dodir, s oznakama u boji koje naglašavaju blizinu svih prepreka. Prikazana je slika od 180 stupnjeva područja iza vozila, gledano odozgo.

360 Vision: Aktivira se automatski kada je vozilo u brzini za vožnju unatrag ili ručno od strane vozača, ova značajka pruža video pomoć za sve manevre pri malim brzinama, pružajući pogled od 360 stupnjeva s vrha automobila i okoline. Prikaz se ažurira kako se vozilo kreće.

Dodatno su dostupni: blizinski ulazak i pokretanje bez ključa, pomoć pri parkiranju, pomoć pri kretanju na uzbrdici, funkcija statičkog svjetla u zavojima, automatska električna parkirna kočnica, bočni senzori za parkiranje i kontrola stabilnosti prikolice (nije dostupno za ë-C4X).

Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
  • Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
  • Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
  • Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
  • Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
  • Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8
    +46
Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

PureTech 130 S&S EAT8 benzinski motor

Kupcima modela C4 X na međunarodnim, ali i određenim europskim tržištima, koji preferiraju čiste i učinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, Citroën nudi niz svojih dokazanih benzinskih motora PureTech s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem te dizelskog motora BlueHDi.

Tako C4 X ima na raspolaganju turbo benzinske trocilindrične 1,2-litreni PureTech 100 od 102 KS (75 kW) s najvećim okretnim momentom od 205 Nm pri 1750 okr./min. te PureTech 130 motor snage 131 KS (96 kW) s najvećim okretnim momentom od 230 Nm pri 1750 okr./min. Najveća brzina slabijeg motora je 184 km/, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,3 s. Ovaj pogonski sklop ima 6-stupanjski ručni mjenjač i pogon na prednja dva kotača.

Mi smo u svom testnom modelu imali jaču benzinsku verziju PureTech 130 S&S EAT8, koji ima krajnju brzinu od 210 km/h i ubrzanje od 10,3 s. Jači benzinski motor koristi 8-stupanjski automatski mjenjač, a pogon je također na prednja dva kotača.

Proizvođač navodi sljedeće podatke (WLTP): emisija CO2 u kombiniranim uvjetima 129 g/km, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 5,7 l/100 km.

C4X (kao i ë-C4 X) ima elegantnu metalnu sklopku automatskog mjenjača EAT8, ima 5 položaja (P, R, N, D, M) za jednostavan odabir stupnjeva prijenosa za vožnju unazad, neutralnim ili prednjim hodom. 'M' položaj je za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa, na način da polugicama na kolu volana odabirete pojedinu brzinu i kada vam je to primjereno.

Konzola također uključuje električnu kontrolu ručne kočnice i izbornik načina vožnje. Na raspolaganju je nekoliko modova vožnje koje aktivira izbornik načina rada na središnjoj konzoli: Eco, Normal ili Sport, koji djeluje na različite parametre, uključujući klimatizaciju i učinkovitu snagu i performanse, omogućujući vozaču da odabere između dinamičnosti ili optimalne ekološke vožnje.

Iako ovaj benzinski motor nema snagu ubrzanja kao potpuno električna verzija, ipak je snaga od 131 KS vrlo primjerena, pogotovo kad se zna da je ova bezinska verzija osjetno lakša. Udobnost vožnje je citroënovski sjajna, no težište je nešto više u odnosu na potpuno električnu verziju zbog nisko smještene baterije u ë-C4 modelu. S druge strane, krajnja brzina benzinske C4 X verzije je 60-tak kilometara na sat viša nego na u ë-C4 modelu. Naravno, ukoliko ne živite u Njemačkoj gdje još uvijek na njihovim autocestama uglavnom nema ograničenja brzine, vam krajnja brzina od 210 km/h i neće baš značiti previše.

Spomenimo još i ovo, četverocilindrični turbo dizelski agregat BlueHDi 130 obujma je 1,5 l. Njegova snaga je 131 KS (96 kW) s najvećim okretnim momentom od 300 Nm pri 3750 okr./min. Ovaj motor ima krajnju brzinu od 206 km/h i ubrzanje od 9,5 s.

Za kraj, model C4 X u razini opreme You s benzinskim motorom PureTech 100 i ručnim 6-brzinskim mjenjačem kreće od 21.700 eura (PDV uključen), dok naš testni model C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8 sa svim opcijama stoji 31.984 eura do registracije.