Ovo je MPV model koji kombinira luksuzne pogodnosti s lijepim performansama. Opremljen je snažnim Mitsubishijevim benzinskim 1.5T motorom snage 177 KS i 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a u kabini može prevesti sedmero putnika
Današnje tržište automobila, ako gledamo samo Europu, sve se više prebacuje na modele koji pružaju veliki unutrašnji prostor, robusnost i sigurnost putnika, pa stoga nije niti čudno da se kupci sve više odlučuju za crossover ili SUV vozila. Tako danas u prodajnoj strukturi dominiraju automobili iz B-SUV ili C-SUV segmenta, bez obzira što ih koristimo najčešće u gradskoj vožnji gdje takav tip vozila i nije uvijek i najpraktičniji s obzirom na gužve, uske prometnice ili ograničeni parkirališni prostor u centru urbanih sredina.
Gotovo da smo i zaboravili kategoriju poput višenamjenskih, monovolumenskih ili MPV vozila, pogotovo onih najvećih. Sjećate li se još nekad vrlo popularnih VW Sharana, Renaulta Grand Scenica ili Forda Galaxyja? Gotovo da takvih vozila više niti nema, a njih su zamijenili upravo crossover/SUV vozila, često preuzimajući vrlo dobro prihvaćeno ime nekad vrlo dobro prihvaćenih MPV vozila.
No čini se da još uvijek ima nade za ljubitelje grandioznih i prostranih MPV-ova, a jedan od takvih primjera je svakako kineski Forthing U-Tour. Predstavili smo ga kao novitet na hrvatskom tržištu sredinom listopada prošle godine, a sada je red došao i na jednotjedni test modela točne oznake Dongfeng/Forthing U-Tour Exclusive. To je MPV model srednje do visoke klase koji kombinira luksuzne pogodnosti s lijepim performansama. Opremljen je snažnim benzinskim 1.5T motorom snage 177 KS i 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a u kabini može prevesti sedmero putnika.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Forthing U-Tour uživo djeluje impresivno i svježe, iako je sam model predstavljen javnosti još krajem 2021. na Guangzhou Auto Showu pod nazivom Forthing Yacht. Vanjski izgled U-Toura je elegantan i čist, što je ključno za MPV vozila. Automobil ima čiste linije i proporcije koje osiguravaju prostranu unutrašnjost, ali mu također daju moderan i dinamičan izgled.
Prednji dio automobila krasi velika maska hladnjaka s kromiranim elementima i uskim LED prednjim svjetlima, koja automobilu daju sofisticiran izgled. Lijepo oblikovana prednja LED svjetla s dnevnim LED svjetlima odaju dojam velike dinamičnosti i kvalitetne tehnologije izrade.
Štoviše, prednja maska i svjetlosna grupa podsjeća na onu kod novih Lexus modela. Na poklopcu motora i gornjem dijelu rešetke dominiraju simboli ove kineske marke.
Gledajući U-Tour s boka vidljiv je gotovo klasično lijepi oblik jednog monovolumena, sugerirajući da je riječ o vozilu za luksuzni prijevoz više putnika u kabini. Prilikom otvaranja prednjih vrata LED osvjetljenje na podlogu projicira lava i natpis FORTHING, simbol samopouzdanja, snage i hrabrosti.
Na krovu su smještena dvije uzdužne šine nosača tereta. Dok straga uz lijepo zaobljene, a ipak jasno određene površine vješto uklapaju lijepo dizajnirana LED stražnja svjetla. Stražnji dio automobila dizajniran je tako da bude praktičan i estetski privlačan, s velikim stražnjim svjetlima i istaknutim logotipom marke. Vidjeli smo već i kod modela T5 EVO da Forthing zna lijepo upakirati svoje modele u skladnu cjelinu.
U-Tour je serijski opremljen toniranim prednjim te zatamnjenim stražnjim staklima i panoramskim krovom u crnoj boji. Vanjska zrcala su grijana, električno podesiva i preklopiva.
Forthing U-Tour je dizajniran imajući na umu izvrsnu aerodinamiku. Zahvaljujući niskom koeficijentu otpora zraka Cx 0,3, kabina je tiha čak i tijekom vožnje autocestom. Zaobljeni rubovi i glatke površine smanjuju otpor zraka i smanjuju potrošnju goriva. Također ima suptilne spojlere i difuzore koji poboljšavaju stabilnost vozila pri većim brzinama usmjeravanjem protoka zraka na način koji povećava potisnu silu i pruža pouzdano upravljanje.
Kad je riječ o njegovoj strukturi, Forthing U-Tour je temeljen na Super Cube EMA arhitekturi, koja omogućuje da se u slučaju nesreće sile sudara raspršuju kroz strukturne elemente gornje, srednje i donje skeletne grede. Osim toga, ovom se platfomom osiguravaju i sigurnosne performanse cijelog vozila.
Što se vanjskih dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4850 mm, širina 1900 mm, visina 1715 mm, međuosovinski razmak 2900 mm. Težina vozila je 1790 kg (s vozačem od 75 kg).
U-Tour ima konfiguraciju sjedala 2+2+3, čime se naglašava da ovaj MPV nije vozilo od sedam sjedala tek za povremeni prijevoz sedam osoba. Osim toga, troja sjedala u trećem redu su s mogućnošću preklapanja 60:40 čime se dobija ravna podnica ako je u pitanju prijevoz više npr. putnih kofera.
Prtljažnik tako nudi kapacitet od 234 l, a nakon preklapanja trećeg reda sjedala 1086 l, uz opciju preklapanja drugog reda sjedala, što dodatno povećava prtljažni prostor na 2032 l. Nizak prag utovara olakšava utovar i istovar teških predmeta. U-Tour je opremljen i električnim otvaranjem / zatvaranjem prtljažnika.
Što se kotača tiče, testni U-Tour ima moderno dizajnirane aluminijske naplatke veličine 18 cola (6,5Jx18 ET49), sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 215/55R18 V XL. Rezervni kotač je na čeličnom naplatku, smanjenih dimenzija T125/80R17.
Unutrašnjost
Ulaskom u kabinu U-Toura odmah stječete dojam da je riječ o luksuzno uređenom i velikom prostoru. Kako samo vozilo ima 7 sjedala to ga čini idealnim za obiteljske potrebe ili VIP prijevoz. Unutrašnjost U-Toura je usmjerena na udobnost i fleksibilnost.
S velikim panoramskim krovom, svaki dio interijera je osmišljen da pruži maksimalnu udobnost svim putnicima. Recimo i to kako stakleni krov značajno osvjetljava unutrašnjost prirodnim svjetlom, što pozitivno utječe da se putnici ugodno osjećaju. Također pruža lijepi panoramski pogled. Veliki prozori olakšavaju vozačeve zadatke i daju putnicima mogućnost interakcije s prostorom izvan automobila.
Sklopivi stolići s rupama za šalice omogućuju vam jedenje obroka tijekom putovanja bez rizika da zaprljate odjeću ili unutrašnjost automobila. Dodatno, putnici u svakom redu imaju na raspolaganju praktične držače za čaše. U-Tour opremljen je velikim, klimatiziranim pretincem za pohranu. Ovo je odlično mjesto za spremanje pića ili grickalica kada putujete po toplom vremenu.
Svakako dojam luksuza daju i dvoja odvojena sjedala drugog reda. A fleksibilna konfiguracija sjedala omogućuje jednostavno prilagođavanje unutrašnjosti potrebama putnika, bilo da prevozite obitelj ili dodatni teret na vikend izlet ili gradsku svakodnevnicu.
Vozilo se nudi samo s Exclusive paketom opreme koji daje naglasak na maksimalan komfor svih putnika uz izuzetnu prostranost i varijabilnu unutrašnjost. Interijer vozila opremljen je kvalitetnom eko kožom, te su prvi i drugi red sjedala dodatno opremljeni grijanjem i ventilacijom, dok je vozačevo sjedalo električno podesivo u 10 smjerova opremljeno i opcijom masaže i podešavanjem lumbalnog djela sjedala. Omogućeno je i električno podešavanje suvozačkog sjedala u 4 smjera. Čak su i sjedala u drugom redu električno uzdužno i bočno podesiva.
Odmah je primjetna digitalna instrument ploča te multimedijski uređaj s LCD zaslonom veličine 10,25 inča. Digitalna instrumentna ploča omogućuje vozaču da može čitati informacije vezane uz korištenje vozila.
Drugi je središnji zaslon osjetljiv na dodir koji se koristi za postavljanje parametara vožnje, kontrola vozila i multimedije, kao i za podešavanje ambijentalnog osvjetljenja. Posebno je dojmljiv sustav virtualnog prikaza položaja kotača vozila na podlozi.
Ipak, ono što svakako može zasmetati, a čest je slučaj kod kineskih vozila općenito, je odsutnost RDS sustava radija, ali i izostanak modernog DAB izbora stanica.
Lijepo obllikovani multifunkcijski upravljač je podesiv po visini i dubini, a za promjenu stupnjeva prijenosa je zadužen električni selektor odabira vožnje (P, R, N, D). Udobnost osiguravaju automatski klima uređaj sa sustavom za pročišćavanje zraka AQS i PM 2,5 filtrom, kao i 6 zvučnika.
U-Tour unutar kabine nudi i sljedeće: električno pokretani panoramski otvor, impulsno podizanje prozora (s jednim dodirom), monokromatsko unutarnje zrcalo, naslone za ruke u drugom redu sjedala (s unutrašnje strane sjedala), otvore ventilacije u drugom i trećem redu sjedala, pokretanje pritiskom na gumb, pretinac za naočale, Smart ključ.
Nadalje, tu su i: Sustav pokretanja bez fizičke upotrebe ključa, središnje daljinsko zaključavanje, središnji pretinac za pohranu s naslonom za ruku, svjetlo u prtljažniku, unutarnju rasvjetu s odgodom, USB priključak na središnjoj konzoli i u drugom redu sjedala, električni podizači prozora naprijed i straga.
Sustavi pomoći vozaču i sigurnost
U-Tour je opremljen naprednim sustavima koji su dizajnirani za zaštitu vozača i putnika i poboljšanje ukupne sigurnosti na cesti. To uključuje: ABS, EBD, ESP, ASR, AEB automatsko kočenje u nuždi i kamere od 360°.
Tu su i sustavi: Upozorenje kod nenamjerne promjene vozne trake – LDW; Upozorenje na mogućnost frontalnog sudara FCW; Elektronski sustav protiv proklizavanja – TCS; Upozorenje na nevezan sigurnosni pojas; Upozorenje na objekte kod otvaranja (svih) vrata – DOW; Upozorenje na bočni nalet vozila kod vožnje unazad – RCTA; ISOFIX u drugom redu sjedala; Upozorenje na objekte u mrtvom kutu – BSD; Sustav pomoći kod promjene vozne trake – LC; Pomoć kod kretanja na uzbrdici HAC; Pomoć u vožnji na nizbrdici HDC.
U slučaju nezgode putnike štite zračni jastuci: prednji, bočni u prednjim sjedalima, bočni u drugom redu sjedala, zračne zavjese koje pokrivaju putnike u trećem redu sjedala.
Forthing U-Tour je bio prvi kineski MPV koji je usvojio najstrože nove propise u povijesti C-NCAP propisa izdanja 2021. Da podsjetimo, C-NCAP crash test (pandan Euro NCAP-u) je nastao iz China Automotive Technology and Research Center Co., Ltd., skraćeno China Automotive Research Institute, a China Automotive Research Institute najpoznatiji je po svom C-NCAP crash testu. C-NCAP je prva profesionalna organizacija za procjenu treće strane u Kini.
Njegov ispitni sadržaj uglavnom uključuje tri modula: zaštitu putnika, zaštitu pješaka i aktivnu sigurnost za sveobuhvatnu procjenu aktivnih i pasivnih sigurnosnih performansi novog automobila. Kao nacionalna autoritativna automobilska procjena, C-NCAP će s vremena na vrijeme aktivno poboljšavati standard sigurnosnih testova sudara. Trenutačno je najnovija verzija C-NCAP uredbe iz 2021., koja je najstroža verzija C-NCAP testa sudara ikad.
U usporedbi sa starom verzijom, verzija C-NCAP kodeksa iz 2021. ima sljedeće karakteristike: bliža je stvarnom mjestu događaja, procjena ozljeda putnika je stvarnija, sigurnost članova stražnjeg reda je zabrinjavajuća, sigurnost djece je od velike važnosti, sigurnost pješaka je od veće važnosti, zahtjevi za aktivnu sigurnost su viši i pokriveno je više scena. Stoga se može reći da je izdanje C-NCAP uredbe iz 2021. stroga procjena S razine za sigurnost MPV vozila.
Suočen sa strožim i detaljnijim standardima ocjenjivanja propisa nego prije, Forthing U-Tour je osvojio je prvu ocjenu s pet zvjezdica za MPV otkako su propisi objavljeni s ukupnom ocjenom od 83,3 posto zbog svoje izvrsne ukupne izdržljivosti i skupa novi rekord u autoindustriji s performansama bez presedana, tako da sigurnosne performanse MPV modela mogu doseći višu razinu.
Provjereni pogonski sklop: 1,5-litreni turbo motor snage 177 KS
Forthing U-Tour, kao i u slučaju T5 EVO SUV-a, koristi pouzdani 1,5-litreni redni Mitsubishi četverocilindrični benzinski turbo motor s direktnim ubrizgavanjem, najveće snage 177 KS (130 kW) pri 5600 okr./min. i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm u rasponu 1500-4000 okr./min. Zadovoljava normu Euro 6. Pogon je na prednja dva kotača.
Za prijenos snage na prednja dva kotača brine se 7-brzinski mjenjač (7-DCT) s dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr. Moderno izvedena ručica automatskog mjenjača je praktično smještena na središnjoj konzoli. Promjena brzina je vrlo brza, samo 0,2 s. Njegova mehanička učinkovitost je čak 98 posto, a na izbor su tri načina vožnje: standardni, ECO i sportski.
Ovaj pogonski sklop omogućuje U-Touru ubrzanje od 0-100 km/h za 9,5 sekundi, dok je krajnja brzina 180 km/h. S obzirom da U-Tour koristi isti pogonski sklop kao Forthing T5 Evo očekivali biste da će nedostajati snage za veći, teži drugačije koncipiran automobil, no u vožnji se to ne osjeća u tolikoj mjeri da bi smetalo.
U-Tour i u praksi održava izvrsnu potrošnju goriva u svojoj kategoriji od 7,1 l/100 km (kombinirana potrošnja prema WLTP-u) te kombiniranu emisiju CO2 od 175 g/km, također po WLTP-u. Naravno, potrošnja uvelike ovisi o vašem stilu vožnje. Spremnik benzinskog goriva je volumena 55 litara.
Za ovjes su zaduženi prednji MacPherson neovisni ovjes sa poprečnim stabilizatorom, dok je straga Multi-link ovjes. Naravno, disk kočnice su ugrađene sprijeda i straga, dok je parkirna kočnica električna.
Za kraj, novi Forthing U-Tour dolazi kod nas samo u Exclusive, najopremljenijoj razini opreme, po cijeni od 32.990 eura, uz jamstvo od 5 godina i 100.000 km.