test automobila

Vozili smo novi MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT: Dizajnerski osvježeni obiteljski SUV vrlo razumne cijene

05.12.2023 u 09:16

Bionic
Reading

Sveobuhvatne nadogradnje vanjskog dizajna su uz pažljivije gledanje itekako primjetne. Ono što se nije mijenjalo je pouzdani i provjereni 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor snage 162 KS (119 kW)

MG HS model smo imali na svom testu u svibnju ove godine, a sada smo imali i njegovu ažuriranu verziju. Naime, MG je predstavio u travnju ove godine novi HS za 2023., koji sadrži sveobuhvatne nadogradnje dizajna njihova vodećeg SUV-a i najprodavanijeg modela.

Zanimljivo, obje testne verzije su imale oznaku MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT, no razlike su uz pažljivije gledanje itekako primjetne. Ono što se nije mijenjalo je pouzdani i provjereni 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor snage 162 KS (119 kW). Isto tako, i novi HS ima tri razine opreme: Standard, Comfort i Luxury.

MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Razlike u vanjskom dizajnu između dva gotovo identična testna modela HS, prije i poslije, je možda i najbolje prikazati priloženim usporedbenim slikama.

Dakle, nakon spomenutog opsežnog redizajna, novi HS ima oštriji, agresivniji izgled. Sprijeda su tako nova dvofunkcionalna LED prednja svjetla s prednjim i stražnjim sekvencijalnim pokazivačima, uz automatsko paljenje dugih svjetla (IHC), senzor za automatsko paljenje svjetala te funkciju svjetala 'Follow me home'.

Uz nova prednja svjetla, hrabar dizajn rešetke i veća te više na sredinu rešetke postavljena oznaka MG, kao i novi prednji branik stvaraju poboljšani izgled koji ponovno uspostavlja HS kao najveći, najluksuzniji SUV MG-a. Ovaj potonji podatak, koji naglašava proizvođač, ipak treba uzeti s rezervom, jer je naravno njihov najveći, najluksuzniji SUV zapravo model Marvel R Electric (duži 10 cm, uz 8,4 cm duži međuosovinski razmak). Ipak, ovaj potonji je čisto električno vozilo, dok je HS pokretan motorom s unutarnjim izgaranjem, čak i kad je riječ o njegovoj elektrificiranoj PHEV verziji.

Straga, novi dizajn branika, revidirani dvostruki ispušni otvori i LED stražnja svjetla upotpunjuju novo suvremeno ažuriranje stila, uz novi dizajn kotača od 18 cola s dijamantnim brušenjem.

Po pitanju strukture HS se nije mijenjao, pa ćemo samo naglasiti kako je za oba izdanja po cijeloj karoseriji vozila upotrijebljeno mnogo čelika visoke čvrstoće i toplo valjanog čelika kako bi se osigurala čvrstoća i sigurnost vozila.

Što se dimenzija osvježenog HS-a tiče, one su ponešto promijenjene: dužina 4610 mm (starija verzija 4574 mm), širina je identična 1876 mm (s otvorenim retrovizorima 2078 mm), visina s krovnim nosačima 1685 mm (starija verzija 1664 mm) i međuosovinski razmak 2720 mm (identičan). Udaljenost od tla je također ostala ista: 145 mm.

Osvježeni MG HS ostaje, kao i prošla verzija, srednje veliki SUV C-segmenta koji nudi ne samo impresivnu količinu prostora i udobnosti, već i povišen položaj za vožnju, te prostor za glavu iznad ostalih konkurenata. Što se prtljažnog prostora tiče (i on ostaje na razini prošle verzije), benzinska verzija HS ima prtljažnik volumena 463 l (EHS zbog smještaja baterije ima nešto manji volumen: 448 l), a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (omjer 60/40) volumen raste do 1454 l (EHS 1375 l).

U našem slučaju, u verziji Luxury, stražnja vrata su električno podizna. Modela HS s automatskim mjenjačem je u ovisnosti o opremi težak između 1544 i 1610 kg (u našem slučaju). PHEV model EHS je težak između 1737 i 1775 kg. Osvježeni HS može povući i kočenu prikolicu s teretom od 1750 kg (EHS 1500 kg) ili nekočenu od 750 kg (EHS isto).

Kad je riječ o gumama, naša Luxury verzija HS-a je imala modernije 18-colne brušene aluminijske srebrno-crne naplatke, sa zimskim gumama Maxxis Bravo HPM5 dimenzija 235/50R18. Treba napomenuti da EHS u Standard i Comfort razinama opreme dolazi sa 17-colnim alu kotačima s gumama dimenzija 215/60R17.

Unutrašnjost kabine

Unutar osvježenog HS-a nema nekih vidljivih promjena, pa je zadržana i impresivna količina prostora i udobnost prethodne verzije, a interijer sadrži visokokvalitetne materijale meke na dodir. Za testnu Luxury razinu opreme imali smo ekskluzivne Bader® integrirane presvlake prednjih jednodjelnih sportskih kožnih sjedala u kombinaciji Alcantarom. Naravno, tu je i grijanje prednjih sjedala, a vozačevo sjedalo je električno podesivo u 6 smjerova, dok je suvozačevo sjedalo električno podesivo u 4 smjera. Osim toga, vozačevo sjedalo ima i ručno podesivu lumbalnu potporu.

Putnici sprijeda mogu uživati u najboljem prostoru za ramena, bokove i glavu u klasi s materijalima mekanim na dodir na svim pravim mjestima. Tipke klavira, ventilacijski otvori dizajna turbine i vrata mekana na dodir ugodno su taktilna, dodajući osjećaj udobnosti i kvalitete u automobilu.

Putnici straga imaju sjedala s nagibom koja nude mnogo prostora, dvostrukim ventilacijskim otvorima, dva USB-a i elegantnim sklopivim naslonom za ruke, koji se pametno otvara i otkriva prostor za pohranu i dvostruke držače za čaše.

To je dobro promišljen i skladan komad dizajna koji je zamišljen da privuče napredne, moderne obiteljske vozače, nudeći hrabro stiliziranu i visokokvalitetnu alternativu uobičajenim SUV vozilima. Ne smijemo zaboraviti i sustav pročišćavanja zraka s filtrom PM2.5 koji može filtrirati štetne čestice, uključujući pelud i određene viruse, kako bi zrak u kabini ostao čist.

Kolo volana, inače lijepo dizajnirano s crvenim prošivima, je trokrako sportsko s mnogobrojnim korisnim funkcijama na vodoravnim krakovima. Ono što nas je malo zasmetalo, kao i kod oba ZS i EHS modela, je to što je sam volan na dodir prilično plastičan i relativno tvrd. Ipak, MG je pokazao na nedavnoj premijeri potpuno električnog modela MG4, da zna kako osmisliti efektan i kvalitetan volan.

Ambijentalno osvjetljenje 'Aurora' sa 64 različite boje izražavaju jedinstvenu osobnost vozila. Proteže se kroz unutrašnjost na verzijama Luxury, stvarajući topao i privlačan društveni prostor. Tu su i stražnja svjetla za čitanje. Vrlo efektni panoramski krovni otvor Sky Roof koji se otvara (površina 1,19 m²), a koji se prvi put pojavio u MG ZS EV-u, nalazi se i u novom MG-a ekskluzivno u razini opreme Luxury, preplavljujući kabinu svjetlom i stvarajući osjećaj svjetlije, ekspanzivnije atmosfere u cijelom automobilu.

Automatski klima uređaj u dvije zone je s filterom za pelud (na vozilima s DCT mjenjačem). Tu je i tipka za pokretanje motora START/STOP. Ulaz u vozilo 'Keyless Entry' je bez uporabe ključa, a na središnjoj konzoli se nalazi i električna parkirna kočnica (EPB) s funkcijom Auto Hold. Unutarnje osvrtno ogledalo je s automatskim zatamnjivanjem.

Tehnologija i povezivost u središtu su MG HS-a, s 12,3-inčnim vozačkim potpuno digitalnim zaslonom zaslonom u boji. Infotainment sustav sa dodirnim zaslonom od 10,1 inča u boji nadograđen je poboljšanim hardverom, što omogućuje bržu i glatkiju funkcionalnost. Inače, Bluetooth® handsfree sustav je kompatibilan s Apple CarPlay™ i Android Auto™ za vrhunsku udobnost, povezivanje i besprijekornu integraciju s vašim telefonom, aplikacijama i glazbom. Zvučni sustav sa šest zvučnika vozaču i putnicima pruža bogato audio iskustvo.

MG Pilot – pomoć vozaču visoke tehnologije

Kao i MG EHS model, HS ima koristi od visokotehnološkog paketa same marke za pomoć u vožnji pod nazivom MG Pilot, nakon što je debitirao na MG ZS EV u srpnju 2019. MG Pilot dolazi kao standard u svim verzijama i pomaže da iskustvo vožnje bude opuštajuće i sigurno.

MG HS - MG Pilot: Speed Assistent System Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Prvo, MG Pilot uključuje autonomno kočenje u nuždi. Pri brzinama ispod 20 km/h automobil će automatski aktivirati kočnice kako bi izbjegao sudar s automobilom, biciklom ili pješakom. Pri brzinama iznad 20 km/h vozilo će automatski kočiti kako bi se smanjila vjerojatnost ili ublažila ozbiljnost sudara.

Koristeći inteligentnu kombinaciju radara usmjerenog prema naprijed i tehnologije kamere, MG Pilot izvrstan je suputnik na dugim putovanjima. Lane Keep Assist će automatski intervenirati ako otkrije da automobil napušta traku ili kolnik, usmjeravajući vozilo da ostane na cesti. Detekcija mrtvog kuta vizualno upozorava vozača na sva vozila u blizini u susjednim trakama.

Vozači HS-a imaju koristi od opuštenog iskustva vožnje zahvaljujući prilagodljivom tempomatu MG Pilota. Postavljanjem ciljane brzine i udaljenosti za praćenje, vozač daje upute MG Pilotu da automatski prilagodi brzinu automobila kako bi održao sigurnu udaljenost od vozila ispred. Ako se cesta oslobodi, MG Pilot će ubrzati i zadržati postavljenu brzinu. Kada je prilagodljivi tempomat aktivan, integrirani tempomat, pri brzinama iznad 90 km/h, održavat će položaj vozila u voznoj traci uz minimalno upravljanje upravljačem od strane vozača. Inteligentna pomoć pri poštivanju ograničenja brzine/ Intelligent Speed Limit Assist očitat će znakove ograničenja brzine i prikazati vozaču trenutno ograničenje brzine.

MG HS - MG Pilot: Traffic Jam Assist Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

MG Pilot također uključuje Pomoć u gradskim gužvama/Traffic Jam Assist, koji omogućuje automobilu da automatski prati automobil ispred pri brzinama ispod 60 km/h, automatski upravlja, koči i ubrzava unutar iste trake. Ako se vozilo ispred potpuno zaustavi, HS će jednako postupiti, a ako se udalji unutar kratkog vremena, MG HS će učiniti isto.

Uz aktivne sustave MG Pilota, izbor značajki upozorenja nadopunjuje vozača, održavajući sigurnost i pojednostavljujući svakodnevnu vožnju. Standardno na svim razinama opremljen je i sustavom upozorenja na sudar/Forward Collision.

MG HS - MG Pilot: Lane Keep Assist Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Upozorenje, prednji radari MG Pilota aktivirat će poruku upozorenja ako vozilo ispred naglo uspori, ostavljajući dovoljno vremena za uspješnu primjenu kočnice u nuždi.

Vozači mogu biti sigurni znajući da imaju izvrsnu vidljivost uz prednost sustava za otkrivanje mrtvog kuta i sustava pomoći pri promjeni trake. Nadzirući područje iza C-nosača automobila, sustav za otkrivanje mrtvog kuta upozorit će vozača, putem svjetla upozorenja postavljenog na A-stup, ako je nevidljivo područje okupirano drugim automobilom. Upozorenje na poprečni promet straga i također pomaže u smanjenju rizika od sudara.

MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
    +61
MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Benzinski pogonski sklop i prijenos

Na početku ovog osvrta na model HS smo rekli da se nije mijenjao pouzdani i provjereni 1,5-litreni (1490 cm³) četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor s izravnim ubrizgavanjem goriva. Tako naš testni HS s ovim motorom (baš kao i PHEV verzija EHS), standardno ima 162 KS (119 kW), s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm pri 1500-4400 okr./min. Treba reći da mu je pogon na prednja dva kotača, a MG HS nudi izbor između, iz prijašnje verzije, poznatih 6-stupanjskog ručnog ili 7-stupanjskog DCT mjenjača. MG HS ima snagu uz nisko vučno težište za vuču predmeta s lakoćom, čak i na uzbrdici.

Pogodan za vožnju autocestom kao i po gradu, MG HS s DCT mjenjačem će ubrzati 0-100 km/h za 9,4 sekundi (s ručnim mjenjačem 9,7 s), postižući najveću brzinu od 190 km/h (EHS isto tako). Bilo da se radi o vožnji u školu, jednom danu na selu ili dugoj vožnji u posjet prijateljima ili obitelji, MG HS je prikladan i pouzdan u svim okruženjima.

Učinkovitost je ključna za svaki novi automobil i MG HS nije iznimka. Mješovita potrošnja (WLTP) iznosi 7,4 l/100 km za ručni i 7,6 l/100 km za DCT mjenjač. Kako MG HS ima spremnik goriva od 55 litara posve je jasno da ovaj kompaktni obiteljski SUV ima prilično veliku autonomiju.

Kao i na prošloj verziji HS-a, unatoč ovim impresivnim brojkama snage i performansi, emisija CO2 je 174 g/km u verziji s automatskim mjenjačem i 168 g/km s ručnim mjenjačem.

Za kraj, cijene MG HS-a su neznatno modificirane, pa kreću od razine opreme Standard 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem po 26.900 eura, Comfort 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem stoji 29.400 eura (s DCT mjenjačem 31.400 eura), dok Luxury 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem stoji 31.400 eura. Naša testna verzija Luxury 1.5T-GDI s DCT mjenjačem stoji 33.400 eura (ovo su preporučene maloprodajne cijene s PDV-om i PPMV-om).

Što se tiče tvorničke garancije za model HS, proizvođač MG omogućuje osnovno jamstvo za vozilo je 7 godina/150.000 km te jamstvo na prohrđavanje (Anti-perforation) od 7 godina /neograničeno.

Tu je uključena Pomoć na cesti: Prva godina uključena, a od druge do sedme godine za sve kupce koji uredno održavaju vozilo kod ovlaštenog zastupnika.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'