test automobila

Vozili smo MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT: Benzinski obiteljski SUV vrlo razumne cijene

15.05.2023 u 13:08

Bionic
Reading

HS s benzinskim motorom, baš kao i EHS, standardno ima 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor od 162 KS (119 kW), s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm. Pogon je na prednja dva kotača, a na izbor imate šest-stupanjski ručni ili sedam-stupanjski DCT mjenjač

MG je u veljači ove godine održao svoju hrvatsku premijeru kompaktnog crossover/SUV-a C-segmenta, modela HS s benzinskim motorom, a mi smo u travnju na testu imali i njegovu elektrificiranu verziju pod nazivom EHS.

MG HS je proizvodna verzija koncepta MG X-Motion koji je imao svoju premijeru na sajmu automobila u Pekingu 2018. Model HS pokreće MG-jev najnoviji turbo benzinski motor od 162 KS u sve na sve tri razine opreme; Standard, Comfort i Luxury. Standard razina opreme dostupna je isključivo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem dok su Comfort i Luxury dostupni i u kombinaciji s DCT automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa.

MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Spomenuli smo i PHEV verziju, a treba reći da za razliku od HS benzinskog modela, EHS ima plug-in hibridni sklop, koji se sastoji od 1,5-litrenog četverocilindričnog T-GDI benzinskog motora s turbopunjačem snage 162 KS (119 kW), baterije od 16,6 kWh i 90 kW (122 KS) snažnog elektromotora.

Naravno, čisto benzinski HS koji smo imali prošli tjedan na testu koristi identični motor s unutarnjim izgaranjem, a naš je testni model nosio oznaku MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

MG HS izvana izgleda identično modelu EHS, a razlika je jedino u poklopcu priključka za punjenje strujom s desne strane kod plug-in hibridne verzije. Dakle, oba modela: EHS i HS su dizajnirani da izgledaju svrhovito, sportski, baš onako kako bi se očekivalo od modernog modela za europske ceste.

Počevši od prednjeg dijela automobila, HS nosi najnoviju iteraciju MG-ove zvjezdane rešetke ukrašene dojmljivim osmerokutnim znakom legendarne britanske marke, u vlasništvu kineskog SAIC-a.

Elegantne linije sa strane i straga stvaraju osjećaj kretanja i zamaha, dok uredno uokviruju elemente kao što su prozori i lukovi kotača. Kromirani detalji raspoređeni su po automobilu, od prednje maske i krovnih nosača do ručki na vratima (iste su djelomično kromirane, dok je ostatak u boji karoserije) i praga (donji dio je kromiran, a gornji je u crnoj boji od plastične mase). Tu su i tonirana stakla te zatamnjena stražnja stakla.

Veliki kotači od aluminijske legure do veličine 18 cola također donose kontrast i odvažnost na cesti. Elegantan dizajn prikriva njegovu prostranu SUV građu, a velika prednja i stražnja vrata omogućuju jednostavan pristup cijeloj obitelji, mladoj ili staroj.

Straga, benzinska verzija HS, baš kao i plug-in hibridna verzija EHS, ima dvostruke ispušne cijevi i aluminijski donji branik, koji mu daju elegantan i sportski izgled. Što se tiče ovih dvostrukih cijevi ispuha, pojasniti ćemo malo kasnije i zašto između ove dvije verzije nema razlike. Benzinska verzija verzija ima s desne strane natpis modela HS.

LED prednja (podesiva po visini) i stražnja svjetla imaju sprijeda i straga sekvencijalne pokazivače smjera na verzijama Luxury. Osim što pružaju moderne i elegantne naglaske u svakom kutu automobila, prednja svjetla nude poboljšanu vidljivost za jasnije i sigurnije skretanje.

Po pitanju strukture, za HS je po cijeloj karoseriji vozila upotrijebljeno mnogo čelika visoke čvrstoće i toplo valjanog čelika kako bi se osigurala čvrstoća i sigurnost vozila. Treba podsjetiti, kako je benzinska verzija vozila MG EHS dobila najveću ocjenu od pet zvjezdica na testovima Euro NCAP-a, vodeće svjetske agencije za sigurnost. Dizajniran i opremljen lepezom sustava za aktivnu i pasivnu sigurnost u seriji, model je postigao najviše ocjene na najnovijim Euro NCAP testovima zaštite i izbjegavanja sudara, najstrožim testovima koji su ikad provedeni.

Što se dimenzija HS-a tiče, one su identične EHS verziji: dužina 4574 mm, širina 1876 mm (s otvorenim retrovizorima 2078 mm), visina 1664 mm (s krovnim nosačima) i međuosovinski razmak 2720 mm. Udaljenost od tla je 145 mm.

MG HS je sredje veliki SUV C-segmenta koji nudi ne samo impresivnu količinu prostora i udobnosti, već i povišen položaj za vožnju, te prostor za glavu iznad ostalih konkurenata. Što se prtljažnog prostora tiče, benzinska verzija HS ima prtljažnik volumena 463 l (EHS zbog smještaja baterije ima nešto manji volumen: 448 l), a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (omjer 60/40) volumen raste do 1454 l (EHS 1375 l).

U našem slučaju, u verziji Luxury, stražnja vrata su električno podizna. Težina HS modela s automatskim mjenjačem je u ovisnosti o opremi težak 1610 kg (EHS 1737 i 1775 kg), a može povući i kočenu prikolicu s teretom od 1750 kg (EHS 1500 kg) ili nekočenu od 750 kg (EHS isto).

Kad je riječ o gumama, naša Luxury verzija HS-a je imala 18-colne brušene aluminijske naplatke Hurricane (18x7,5J ET41), sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 235/50R18. Treba napomenuti da EHS u Standard i Comfort razinama opreme dolazi sa 17-colnim alu kotačima s gumama dimenzija 215/60R17.

Unutrašnjost kabine

Unutar MG HS-a, vozači i putnici imaju na raspolaganju prostranu unutrašnjost, s različitim materijalima mekim na dodir i ugodnim dodirom, kontrastnim bojama i metalnim detaljima. Naš testni model ima vrhunsku razinu opreme Luxury koja nudi iznimne udobnost i luksuz kožnih sjedala, uključujući grijana i električno upravljana jednodijelna sportska sjedala sprijeda.

Ekskluzivne verzije vrhunskih specifikacija nude izbor između presvlake od prave kože Bader crne kože ili vrlo dojmljive kombinacije crveno-crne kože i alkantare (kao u našem slučaju). Kombinacija obaju materijala ne samo da pruža bolju kvalitetu zahvaljujući vrhunskim materijalima mekanim na dodir, već i poboljšava držanje tijela tijekom dinamične vožnje. Vozačevo sjedalo, kao i suvozačevo, su električno podesivi, a tu je ručna lumbalna potpora vozačevog sjedala.

Putnici sprijeda mogu uživati u najboljem prostoru za ramena, bokove i glavu u klasi s materijalima mekanim na dodir na svim pravim mjestima. Tipke klavira, ventilacijski otvori dizajna turbine i vrata mekana na dodir ugodno su taktilna, dodajući osjećaj udobnosti i kvalitete u automobilu. Putnici straga imaju sjedala s nagibom koja nude mnogo prostora, dvostrukim ventilacijskim otvorima, dva USB-a i elegantnim sklopivim naslonom za ruke, koji se pametno otvara i otkriva prostor za pohranu i dvostruke držače za čaše.

To je dobro promišljen i skladan komad dizajna koji je zamišljen da privuče napredne, moderne obiteljske vozače, nudeći hrabro stiliziranu i visokokvalitetnu alternativu uobičajenim SUV vozilima. Ne smijemo zaboraviti i sustav pročišćavanja zraka s filtrom PM2.5 koji može filtrirati štetne čestice, uključujući pelud i određene viruse, kako bi zrak u kabini ostao čist.

Kolo volana, inače lijepo dizajnirano s crvenim prošivima, je trokrako sportsko s mnogobrojnim korisnim funkcijama na vodoravnim krakovima. Ono što nas je malo zasmetalo, kao i kod oba ZS i EHS modela, je to što je sam volan na dodir prilično plastičan i relativno tvrd. Ipak, MG je pokazao na nedavnoj premijeri potpuno električnog modela MG4, da zna kako osmisliti efektan i kvalitetan volan.

Ambijentalno osvjetljenje 'Aurora' sa 64 različite boje izražavaju jedinstvenu osobnost vozila. Proteže se kroz unutrašnjost na verzijama Luxury, stvarajući topao i privlačan društveni prostor. Tu su i stražnja svjetla za čitanje. Vrlo efektni panoramski krovni otvor Sky Roof koji se otvara (površina 1,19 m²), a koji se prvi put pojavio u MG ZS EV-u, nalazi se u novom vodećem modelu MG-a, preplavljujući kabinu svjetlom i stvarajući osjećaj svjetlije, ekspanzivnije atmosfere u cijelom automobilu.

Naša testna Luxury verzija ima i standardnu premium ukrasnu ploču vrata, kao i sportske aluminijske papučice. Sveukupni dizajn interijera i eksterijera MG HS-a odražava napore, strast i kreativnost Advanced Design Studio marke u središtu Londona.

Tehnologija i povezivost u središtu su MG HS-a, s 12,3-inčnim vozačkim potpuno digitalnim zaslonom. Sa središnjim 'lebdećim' infotainment zaslonom u boji osjetljivim na dodir od 10,1”, sustav je kompatibilan s Apple CarPlayTM i Android AutoTM za vrhunsku udobnost, povezivanje i besprijekornu integraciju s vašim telefonom, aplikacijama i glazbom. Zvučni sustav sa šest zvučnika vozaču i putnicima pruža bogato audio iskustvo.

MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
  • MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT
    +46
MG HS Luxury 1.5T-GDI DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

MG Pilot – pomoć vozaču visoke tehnologije

Kao i MG EHS model, HS ima koristi od visokotehnološkog paketa same marke za pomoć u vožnji pod nazivom MG Pilot, nakon što je debitirao na MG ZS EV u srpnju 2019. MG Pilot dolazi kao standard u svim verzijama i pomaže da iskustvo vožnje bude opuštajuće i sigurno.

Prvo, MG Pilot uključuje autonomno kočenje u nuždi. Pri brzinama ispod 20 km/h automobil će automatski aktivirati kočnice kako bi izbjegao sudar s automobilom, biciklom ili pješakom. Pri brzinama iznad 20 km/h vozilo će automatski kočiti kako bi se smanjila vjerojatnost ili ublažila ozbiljnost sudara.

MG HS - MG Pilot: Speed Assistent System Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Koristeći inteligentnu kombinaciju radara usmjerenog prema naprijed i tehnologije kamere, MG Pilot izvrstan je suputnik na dugim putovanjima. Lane Keep Assist će automatski intervenirati ako otkrije da automobil napušta traku ili kolnik, usmjeravajući vozilo da ostane na cesti. Detekcija mrtvog kuta vizualno upozorava vozača na sva vozila u blizini u susjednim trakama.

MG HS - MG Pilot: Lane Keep Assist Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Vozači HS-a imaju koristi od opuštenog iskustva vožnje zahvaljujući prilagodljivom tempomatu MG Pilota. Postavljanjem ciljane brzine i udaljenosti za praćenje, vozač daje upute MG Pilotu da automatski prilagodi brzinu automobila kako bi održao sigurnu udaljenost od vozila ispred. Ako se cesta oslobodi, MG Pilot će ubrzati i zadržati postavljenu brzinu. Kada je prilagodljivi tempomat aktivan, integrirani tempomat, pri brzinama iznad 90 km/h, održavat će položaj vozila u voznoj traci uz minimalno upravljanje upravljačem od strane vozača. Inteligentna pomoć pri poštivanju ograničenja brzine/ Intelligent Speed Limit Assist očitat će znakove ograničenja brzine i prikazati vozaču trenutno ograničenje brzine.

MG Pilot također uključuje Pomoć u gradskim gužvama/Traffic Jam Assist, koji omogućuje automobilu da automatski prati automobil ispred pri brzinama ispod 60 km/h, automatski upravlja, koči i ubrzava unutar iste trake. Ako se vozilo ispred potpuno zaustavi, HS će jednako postupiti, a ako se udalji unutar kratkog vremena, MG HS će učiniti isto.

Uz aktivne sustave MG Pilota, izbor značajki upozorenja nadopunjuje vozača, održavajući sigurnost i pojednostavljujući svakodnevnu vožnju. Standardno na svim razinama opremljen je i sustavom upozorenja na sudar/Forward Collision.

MG HS - MG Pilot: Traffic Jam Assist Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Upozorenje, prednji radari MG Pilota aktivirat će poruku upozorenja ako vozilo ispred naglo uspori, ostavljajući dovoljno vremena za uspješnu primjenu kočnice u nuždi.

Vozači mogu biti sigurni znajući da imaju izvrsnu vidljivost uz prednost sustava za otkrivanje mrtvog kuta i sustava pomoći pri promjeni trake. Nadzirući područje iza C-nosača automobila, sustav za otkrivanje mrtvog kuta upozorit će vozača, putem svjetla upozorenja postavljenog na A-stup, ako je nevidljivo područje okupirano drugim automobilom. Upozorenje na poprečni promet straga i također pomaže u smanjenju rizika od sudara.

Benzinski pogonski sklop i prijenos

Naš testni HS s benzinskim motorom, baš kao EHS, standardno ima 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor od 162 KS (119 kW), s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm pri 1500-4400 okr./min. Treba reći da mu je pogon na prednja dva kotača, a MG HS nudi izbor između šest-stupanjskog ručnog ili sedam-stupanjskog DCT mjenjača. MG HS ima snagu uz nisko vučno težište za vuču predmeta s lakoćom, čak i na uzbrdici.

Pogodan za vožnju autocestom kao i po gradu, MG HS će ubrzati 0-100 km/h za 9,9 sekundi, postižući najveću brzinu od 190 km/h. Bilo da se radi o vožnji u školu, jednom danu na selu ili dugoj vožnji u posjet prijateljima ili obitelji, MG HS je prikladan i pouzdan u svim okruženjima.

Učinkovitost je ključna za svaki novi automobil i MG HS nije iznimka. Mješovita potrošnja (WLTP) iznosi 7,4 l/100 km za ručni i 7,6 l/100 km za DCT mjenjač. Kako MG HS ima spremnik goriva od 55 litara posve je jasno da ovaj kompaktni obiteljski SUV ima prilično veliku autonomiju.

Unatoč ovim impresivnim brojkama snage i performansi, HS nudi emisiju CO2 od 174 g/km u verziji s automatskim mjenjačem i 168 g/km s ručnim mjenjačem.

Za kraj, MG HS kreće od razine opreme Standard 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem po 25.900 eura, Comfort 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem stoji 28.200 eura, dok Luxury 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem stoji 30.200 eura. Naša testna verzija MG HS 1.5T-GDI s automatskim mjenjačem stoji 32.200 eura.

Što se tiče tvorničke garancije za model HS, osnovno jamstvo za vozilo je 7 godina/150.000 km te jamstvo na hrđu (Anti-perforation) od 7 godina /neograničeno.