I treći model iz ove posebne serije krase izvrsne karakteristike pogonskog hibridnog sustava. Vožnja je uglađena, uz automatsko pokretanje u električnom načinu rada. Budući da je mjenjač izveden bez spojke, za pokretanje nije nužan termički motor, a trenutačna isporuka okretnog momenta osigurava žustro pokretanje i niže emisije CO2
Sportski hibridni tercet E-Tech Engineered 145 Hibrid - Clio, Captur i Mégane Conquest – Renault je predstavio kao posebnu seriju koja se temelji na dizajnu Méganea E-Tech Electric, u lipnju prošle godine. Francuski ih je proizvođač naveo kao posebno izdanje, koje obiluje opremom koja stoji iza uspjeha inačice R.S. Line te istovremeno unosi svježinu sofisticiranim sportskim bojama i materijalima, još snažnije usklađenima s aktualnim trendovima.
Renault Captur E-Tech Engineered 145 hibrid koji smo vozili na svom jednotjednom testu tako je posljednji iz ove serije. Da podsjetimo, u siječnju ove godine smo vozili Renault Clio E-Tech Engineered 145 hibrid iz posebne serije koja se temelji na dizajnu Méganea E-Tech Electric. Potom je u svibnju ove godine red došao na Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid, a riječ je o dizajnerski definiranom, atraktivnom luksuznom sportskom SUV coupéu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Da ponovimo, ovu posebnu seriju krase detalji u toploj zlatnoj boji (postoji i verzija u titanij boji) na dijelovima kao što su spojler po uzoru na Formulu 1, ugrađen u donji dio prednjeg odbojnika, te ukrasni umetci na bočnim stranama i donjem dijelu stražnjeg kraja, kao i oznake na naplatcima.
Još jedno upečatljivo obilježje svih modela iz serije jest prepoznatljivi logotip marke u obliku dijamanta i sjajno crna slova u nazivu modela na prednjem i stražnjem kraju.
Cjelokupan izgled zaokružuje nova oznaka E-Tech Hybrid na vratima prtljažnika koju dijele svi elektrificirani Renaultovi modeli. Tu je još i odvažna i elegantna grafička oznaka na vozačevim vratima, a svi modeli iz serije dostupni su u različitim bojama.
Naš je testni Captur imao doplatnu kombinaciju boje kaorserije s crnim krovom XNK: siva Cassiopee i crna Etoile.
Kad je riječ o strukturi, platforma Common Module Family (CMF) kao koncept prije svega ima veliko značenje za Alijansu, jer pokriva širok raspon modela automobila.
Konkretno, Captur je napravljen na CMF-B platformi za subkompakte/male automobile (poput nove generacije modela Renault Clio). Platforme CMF-A su izrađene za mala vozila, dok je CMF-EV za električna vozila na baterije. Nova električna i elektronička arhitektura platforme CMF-B omogućuje ugradnju najnovijih naprednih sustava kako bi se ispunili zahtjevi tržišta, a to je upravo bio jedan od glavnih ciljeva Renaulta, kada je konstruirao novi Captur.
Treba reći kako je CMF platforma usmjerena na smanjenje troškova proizvodnje i nadmetanje sa sličnim konceptima kao što je MQB platforma Volkswagen Grupe. Sastoji se od pet skupina izmjenjivih, kompatibilnih modula: ležište motora, kokpit, prednje podvozje, stražnje podvozje i električno-elektronički dio. Trenutne platforme izgrađene su kombinirajući ograničeni skup zajedničkih modula: jedan modul može se koristiti za različite platforme, koje pokrivaju različite klase vozila, i na taj način omogućava veću standardizaciju komponenata između Renaulta, Nissana i Mitsubishija.
Što se tiče vanjskih dimenzija testnog Captura one su sljedeće: duljina 4227 mm, širina 1797 mm (2003 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1576 mm, međuosovinski razmak 2639 mm. Za usporedbu, novi Clio na istoj platformi ima međuosovinski razmak od 2583 mm (-56 mm), a novi Nissan Juke 2636 mm (-3 mm). Naš testni Captur ima visinu od podloge od 142 mm. Po težini, naš testni model je težak 1363 kg, a može vuči najveću masa prikolice s kočnicama od 750 kg te 715 kg prikolicu bez kočnica.
Kad je riječ o kotačima, naš testni Captur ima za ovu izvedbu, serijske Le Castellet aluminijske naplatke sa zlatnim uzorkom veličine 18 cola. Gume su ljetne GoodYear Efficient Grip Performance dimenzija 215/55 R18. Inače, doplatni rezervni kotač je smješten u prtljažniku ispod podnice i smanjenih je dimenzija T 145/90R16 106 M, samo je za kraću uporabu.
Unutrašnjost
Kabina našeg testnog Captura, kao i ostala dva modela E-Tech Engineered serije, krasi vizualni sklad zahvaljujući presvlakama u kombinaciji tkanina/koža s bijelim prugama i zlatnim šavovima i zlatnim ukrasnim umetcima na armaturnoj ploči i zračnim otvorima. Jednako je tako dizajn pragova vrata usklađen s oznakom na vanjskom dijelu karoserije. Dojmljive su i aluminijske sportske papučice. Svi ti novi detalji zaslužni su za još elegantniji cjelokupan izgled vozila.
Treba reći i da su sportska sjedala s presvlakama E-Tech engineered jako lijepo definirana, pa vozač i suvozač u njima jako lijepo sjede, a koliko dobro drže tijelo najviše dolazi do izražaja prilikom oštrije vožnje u zavojima.
Trokraki sportski upravljač jako lijepo leži u rukama, i presvučen je kožom baš kao i ručica mjenjača. Upravljač krasi slovo E, čime se odražava pripadnost obitelji vozila E-Tech. Mekani pokrov armaturne ploče i mekane obloge vrata su iznimni, a samozatamnjujuće vanjsko osvrtno ogledalo bez okvira je izvrsno dizajnirano. Tu je i LED osvjetljenje u kabini sprijeda i straga.
Tehnološki napredan kokpit potpuno je podređen vozaču, a naš Captur ima 10-inčni vozački zaslon u boji s mjeračima i prikazom navigacije.
Ključni dio pametnog kokpita čini veliki 9,3-inčni zaslon na dodir s navigacijom (MP3, Bluetooth, AUX, USB, WIFI, DAB) multimedijskog sustava EASY LINK, i najveći je u klasi. Blago zakrivljen okomiti zaslon pruža moderan izgled putničkom prostoru te osigurava lakšu čitljivost. Osim što je okrenut prema vozaču, zaslon uključuje novi, spomenuti, povezani sustav Renault EASY LINK te je putem njega moguće jednostavno pristupiti svim multimedijskim značajkama i navigaciji, kao i postavkama sustava MULTI-SENSE te sustava za pomoć u vožnji.
Središnja konzola još je jedan ključni element pametne kabine ove serije Captura. Njezin uzdignuti položaj pridonosi boljoj ergonomiji vozačkog položaja i olakšava uporabu ručice mjenjača, a zahvaljujući najnovijem, lebdećem dizajnu putnički se prostor doima još profinjenijim. Konzola prvenstveno nudi više prostora za pohranu i za policu bežičnog indukcijskog punjača pametnog telefona. Na lebdećoj konzoli nalazi se futuristička, elektronički upravljiva ručica E-shifter automatskog Multi-mode mjenjača.
Ispod središnjeg zaslona posebna je pozornost posvećena ergonomskim značajkama: 'klavirske' tipke i komande za izravan pristup automatskom klima-uređaju vozaču su nadohvat ruke.
Općenito, testni Captur osim osjetno boljeg vozačkog položaja, nudi i veću kvalitetu i udobnost putničkog prostora, za koje se može reći da odgovaraju vozilima više klase. Pažljivo odabrani materijali, mekani pokrovi upravljačke ploče, obloge vrata, obrubi središnje konzole, pomno izvedena završna obrada i novi dizajn sjedala govore o tome koliko je Renault uložio truda u novu generaciju svog prodajnog bestsellera.
Moderno opremljena unutrašnjost putničkog prostora novog Captura ostavlja dojam udobnosti, ergonomičnosti i kvalitete. Primjeri toga su retrovizor bez okvira, automatska parkirna kočnica sa sustavom za kočenje na nizbrdici, pomični središnji naslon za ruku s pretincima, dva USB priključka i 12 V utičnica za putnike u stražnjem dijelu vozila, čak i pretinci u vratima u kojima možete pohraniti 1,5-litrene boce. Ukupno je tu 27 litara raznih pretinaca za odlaganje.
Sigurnosni sustavi
Renault Captur je već i serijski opremljen raznim sustavima sigurnosti i dodatnih značajki, a naš testni model E-Tech Engineered 145 hibrid ima sljedeće: Sustav kontrole tlaka u gumama; Sustav Multi-Sense®; Komplet za popravak guma; Regulator i ograničivač brzine; Indikator promjene stupnja prijenosa; Način vožnje ECO; Sigurnosni sustav ESP i pomoć pri kretanju na uzbrdici HSA; Grijano stražnje staklo.
Nadalje, tu su: Upozorenje na prekoračenje brzine s prepoznavanjem prometnih znakova; Sustav za poziv u nuždi; Automatska parkirna kočnica s funkcijom Auto Hold; Sustav za održavanje vozila u voznom traku – LKA; Doplatni sustav za parkiranje Easy Parking s kamerom 360° s kamerom za vožnju unatrag za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga; Automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka; Upozoritelj za održavanje sigurnosnog razmaka; Samozatamnjujuće osvrtno ogledalo bez ruba; Zvučno upozorenje za pješake; Multi-mode mjenjač za Hibridni pogon; Doplatni Paket EASY DRIVE E-Tech Engineered za pomoć u vožnji i prometni gužvi na autocesti; Sustav prepoznavanja bočnog nailaska vozila straga.
Inače, spomenuti Paket EASY DRIVE E-Tech Engineered uključuje: adaptivni tempomat s funkcijom Stop&Go (0-170 km/h), sustav za pomoć u vožnji na autocesti i u prometnim gužvama (ACC, Lane Centering Assist), sustav upozorenja za mrtvi kut (lampica u vanjskim retrovizorima), sustav upozorenja u vožnji unatrag (približavanje vozila s lijeve i desne strane), upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom te grijani upravljač. Nema se tu gotovo ničega za dodati.
Hibridni pogonski sklop E-Tech full hybrid 145
Kao i u nedavno testiranim modelima iz serije E-Tech Engineered i u našem ovotjednom Capturu riječ je o istom pogonskom sklopu.
Inače, tehnologija E-Tech potpuno je hibridni motor. Renaultova je to inovacija za koju je prijavljeno više od 150 patenata i koja se temelji na iskustvu u Formuli 1, ponajviše u pogledu prikupljanja i obnavljanja energije. Hibridni motor E-Tech temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi. Njegove su prednosti brojne: maksimalan broj kombinacija rada termičkog i električnog motora uz smanjenje emisija CO2.
Hibridni motor E-Tech našeg Captura je snage 143 KS (105 kW) i temelji se na 1,6-litrenom (1598 cm³) četverocilindričnom atmosferskom benzinskom motoru nove generacije. Posebno je prilagođen za hibridna vozila i opremljen filtrom krutih čestica koji smanjuje emisije onečišćujućih tvari. Razvija 69 kW (94 KS) i najveći okretni moment od 148 Nm pri 3200 – 3600 okr./min. te mu pomažu dva elektromotora – glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) okretnog momenta od 250 Nm i visokonaponski elektropokretač-generator snage 15 kW (20 KS) i okretnog momenta 50 Nm.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h našeg modela je lijepih 9,9 sekundi, a ograničena krajnja brzina ne pretjerano visokih, ali posve dovoljnih 170 km/h.
Kombiniran je s inovativnom konstrukcijom mjenjača bez spojke s više načina rada. Revolucionarna kombinacija električnih motora i dog-clutch mjenjača optimizira promjene stupnjeva prijenosa i čini ih uglađenijima. Ova arhitektura, osmišljena kako bi se smanjila potrošnja goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1.
Testni Captur E-Tech Engineered 145 hibrid je opremljen litij-ionskom baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. U gradskoj vožnji čak 80 posto vremena radi na električni pogon, što omogućuje uštedu goriva do 40 posto u usporedbi s termičkim motorom. Captur E-Tech Engineered 145 hibrid se odlikuje malom potrošnjom goriva (4,7-5,1 l/100 km) i niskom razinom emisija CO2 (106-114 g/km prema WLTP-u). Volumen spremnika goriva je, kao i za sve Captur verzije, 48 litara.
Baš kao i kod električnog vozila, baterija se puni tijekom usporavanja i kočenja, a može se puniti i viškom energije koju oslobodi termički motor kada se vozilo kreće optimalnom brzinom. Sve to rezultira tihim i uglađenim radom uz minimalne gubitke energije. Slično potpuno električnom Renaultu ZOE, hibridni model omogućuje učinkovitiju vožnju s jednom pedalom s B načinom rada. U posve električnom načinu rada maksimalna brzina iznosi 75 km/h.
Što reći o testnom modelu?
Testirana verzija E-Tech Engineered 145 hibrid, kao i ostala dva modela ove osebne serije, i nakon tjedan dana pokazuje izvrsne karakteristike ovog pogonskog hibridnog sustava. Vožnja ovim pogonskim sklopom je uglađena, uz automatsko pokretanje u električnom načinu rada. Budući da je mjenjač izveden bez spojke, za pokretanje nije nužan termički motor, a trenutačna isporuka okretnog momenta osigurava žustro pokretanje i niže emisije CO2.
Vozač ne mora brinuti ni o čemu jer potpuno hibridna E-Tech tehnologija prilagođava vožnju automatski i neprimjetno. Toliko je svestrana da se prilagođava svim vrstama ceste i svim korisnicima. Prikladan je za sve one koji uporabom električnog pogona žele uštedjeti gorivo, ali i za vozače koji žele smanjiti potrošnju i pritom zadržati svoje navike za upravljačem.
Rad pogona prikazuje se u stvarnom vremenu na zaslonima instrumentne ploče i multimedijskog sustava te uključuje animirani dijagram protoka energije koji pokazuje smjer kretanja energije i odabrani pogon (električni, benzinski ili hibridni). Prikaz snage na instrumentnoj ploči prilagođava se jakosti pritiska na papučicu gasa te prikazuje faze prikupljanja energije (otpuštanje pritiska s papučice gasa, kočenje). Naposljetku, pokazivač napunjenosti baterije s lijeve strane instrumentne ploče prikazuje raspoložive zalihe električne energije u stvarnom vremenu, kao i potrošnju ovisno o odabranom pogonu i/ili vrsti ceste.
Za kraj, Renault Captur kreće od verzije evolution TCe 90 po cijeni od 20.890 eura (preporučena maloprodajna cijena uključuje PDV i PPMV). Slijedi dvogorivni model evolution TCe 100 LPG po cijeni od 21.290 eura. Potom dolazi serija od četiri modela u opremi techno u rasponu cijena od 22.290 do 28.590 eura i naposlijetku naša verzija E-Tech Engineered 145 hibrid po cijeni od 31.490 eura. Što se dodatne opreme tiče našeg testnog modela ona uključuje sljedeće: Paket EASY DRIVE E-tech engineered po cijeni od 800 eura, rezervni kotač smanjenih dimenzija za kraću uporabu po cijeni od 280 eura i metalik boja XNK: siva Cassiopee i crna Etoile po cijeni od 690 eura.
Renault nudi doplatni ugovor o održavanju My Revision u trajanju 5 godina / 100.000 km po cijeni od 1000 eura.
Što se jamstva tiče, Renault nudi tri razine: 5 godina /100.000 km (dodatno na 2 godine tvoričkog jamstva) po cijeni od 550 eura, 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina produljenog jamstva) po cijeni od 327,49 eura te 10 godina/200.000 km (dodatno na 5+3 godine produljenog jamstva) po cijeni od 314,33 eura.