test automobila

Vozili smo Toyotu Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL: Dizajnerski gradski crossover s praktičnim CVT mjenjačem

09.09.2023 u 13:21

Bionic
Reading

Inovatori u svojim područjima, Toyota i UNDERCOVER, ponovno su zamislili Aygo X kao izlog najboljeg od obje marke, novu ikonu subverzivnog duha po kojem je Jun Takahashi poznat

Prije nešto više od godinu dana smo bili na dinamičkoj premijeri Toyote Aygo X (čita se Aygo Cross), malenog urbanog automobila A-segmenta crossoverskog dizajna. Za one koji već sad osjećaju nostalgiju za malenim gradskim automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, prije nego što ih uskoro zamijene potpuno električni automobili, treba napomenuti da je upravo ovaj Toyotin model pravo osvježenje.

Dakle, Aygo X stoga nudi još jednu komparativnu prednost pred konkurencijom, ukoliko je uopće i ima, a to je njegov robusni crossoverski izgled, kao idealno rješenje za kaotičan i vrlo dinamičan gradski promet. I sve to bez obzira što nam Aygo X nudi samo jedan 1-litreni 3-cilindrični motor snage 72 KS (53 kW) i dvije verzije mjenjača; ručni i CVT.

Samo dva mjeseca nakon dinamičke premijere u Barceloni smo na svom jednotjednom testu u ljeto prošle godine imali Aygo X Limited s ručnim mjenjačem, ali i identičan automobil pola godine kasnije tada s prijeđenih 19.000 km.

Ovaj puta smo na testu imali model Toyota Aygo 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL: UNDERCOVER JUN TAKAHASHI, s automatizranim CVT mjenjačem, ali je to bila dizajnerski dorađena verzija UNDERCOVER Jun Takahashi. Premijerno prikazan zajedno s modnom revijom UNDERCOVER jesen 2023. na Tjednu mode u Parizu u ožujku ove godine, Aygo X UNDERCOVER ima jedinstvene značajke dizajna interijera i eksterijera, i stiže kao ograničena serija od samo 5000 primjeraka. Treba reći i da je to najopremljenija verzija u paleti Aygo X-a.

Toyota Aygo 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL: UNDERCOVER JUN TAKAHASHI Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

UNDERCOVER Jun Takahashi

UNDERCOVER je 1990. godine osnovao Jun Takahashi i prvi put je postao poznat na Harajuku underground sceni po svojoj jedinstvenoj fuziji umjetnosti, ulične odjeće i glazbenih subkultura. Kasnije je brend njegovao sinergiju sa suradnicima i pronašao globalno priznanje s vrhunskom modom u Parizu, gdje je izlagao više od desetljeća, ali je uvijek ostao vjeran 'buntovničkom' duhu i jedinstvenoj ideologiji u svojoj srži.

'Znali smo da UNDERCOVER može dodatno proširiti snažan karakter Ayga X i bili smo uzbuđeni istražiti kako se Junov modni jezik može prevesti u proces razvoja automobila,' rekao je Tadao Mori, voditelj stilskog dizajna za Toyotu Europe. 'Modni dizajn i dizajn automobila imaju mnogo toga zajedničkog, ali Jun nas je upoznao s potpuno novim načinima gledanja na boje i idejama kako iskoristiti više svakodnevnih detalja kako bismo stvorili nešto zanimljivije i neočekivanije.'

'Bilo je to moje prvo iskustvo rada na automobilu, a budući da je Toyota tako prestižna i inovativna japanska marka, došlo je s dubokim emocionalnim značenjem i značajem', kaže Takahashi. 'Spajanje dvaju kontradiktornih elemenata, ili svjetova, za mene je uzbudljivo, a i materijali i način na koji isporučujemo boje potpuno se razlikuju od suradnje na odjeći. Gradski krajolici nadahnjuju boje koje se doimaju tipično UNDERCOVER (hrv. prikriveno), stapaju se sa svakodnevnim životom, ali preispituju konvenciju ako pogledate ispod površine, i vjerujem da imamo dizajn koji je još uvijek uvelike UNDERCOVER dok djeluje u skladu s gradom. Svaki dan vozim vlastiti automobil i prepoznajem značajnu boju koju mogu imati.'

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Aygo X je crossover jedinstven u A-segmentu, dizajniran i proizveden u Europi kako bi zadovoljio zahtjeve urbanog i prigradskog života u Europi. Kako bi potpuno novi Aygo X učinio najboljom ponudom proizvoda u segmentu, Toyota je poduzela temeljito istraživanje o zahtjevima gradske vožnje diljem kontinenta slušajući želju kupaca za elegantnim, kompaktnim i sigurnim automobilom.

Rezultat je kompaktni automobil u Toyotinoj liniji, izgrađen na uspješnoj GA-B platformi Toyote Global New Architecture (TNGA), prvi put predstavljen s novim Yarisom, aktualnim europskim Automobilom godine za 2021., i nakon toga s Yaris Crossom.

Napredna tehnologija potpunog LED osvjetljenja također se predstavlja kao najnoviji Toyotin model A-segmenta, što ovu tehnologiju čini dostupnom većem broju kupaca. Dnevna svjetla i svjetla za skretanje sastoje se od dvije svjetlosne cijevi okružene suptilnim užarenim svjetlom kako bi se naglasio kultni profil Aygo s potpisom u svim uvjetima osvjetljenja. Sprijeda, high-tech svjetla grle gornji dio haube u obliku krila, dok niže do tla, velika rešetka, svjetla za maglu i klizna ploča su sve izgrađene na temi dvostrukog trapeza koja je dio Aygovog identiteta, dajući to je stav 'spreman ići, bilo gdje'.

Aygo X je dizajniran za maksimalnu ekonomičnost iz temelja. Tako na primjer, Aygo X ima najmanju masu karoserije od bilo kojeg automobila A ili B segmenta, što pomaže izvrsnoj potrošnji goriva. Cijeli automobil je težak između 940 i 1015 kg, u ovisnosti o opremi i tipu mjenjača.

Lukovi prednjeg branika i kotača također služe za poboljšanje uštede goriva tako što lagano usmjeravaju strujanje zraka od guma, čime se smanjuju turbulencije oko prednjeg i bočnog dijela automobila. Lukovi stražnjih kotača također usmjeravaju prolazni protok zraka dalje od guma i usmjeravaju ga do točke konvergencije na stražnjem dijelu automobila.

Dakle, naš ovotjedni testni model je nadahnut Takahashijevom dizajnerskom filozofijom nesukladnosti i razbijanja stereotipa, ažuriranja dizajna uključuju ekskluzivnu dvotonsku sivu boju karoserije koju je posebno razvila Toyota, koraljno crvene naglaske za crne 18” aluminijske naplatke i interijer, brendirana sjedala i podne prostirke s uzorkom monograma, i njegov moto CHAOS / BALANCE (hrv. kaos/ravnoteža) ispisan na krovnim naljepnicama. Ovo je sve samo ne uobičajena automobilska suradnja.

Poznata UNDERCOVER tema preklapajućih kontrasta – punk i moda, digitalno i analogno – proteže se u ovu suradnju jer se sada svjetovi mode i automobila savršeno sudaraju kako bi pokrenuli kampanju lansiranja smještenu u polu-fiktivni svijet Pariza, Tokija. 'Skriveni grad' u kojem su virtualno i fizičko zamagljeni, inspiriran izgledom i stavom dvaju mjesta u središtu suradnje. Gdje se podzemna kultura Harajuku susreće sa suvremenim savoir faireom Le Maraisa. Okupiran je zajednicom podignutom na UNDERCOVER i s potpisom Juna Takahashija.

Prilagođavajući provjerenu i uspješnu GA-B platformu za Aygo X, novi i jedinstveni kandidat u segmentu A donosi jedinstveni crossover proizvod, koji sadrži modificirani i smanjeni stražnji dio šasije sa smanjenim prednjim i stražnjim prevjesima.S duljinom od 3700 mm, novi Aygo X je 235 mm duži od svog prethodnika, iako je međuosovinski razmak povećan za samo 90 mm. Prednji prevjes je 72 mm kraći od Yarisa, dok je maksimalna veličina kotača povećana na 18 cola'. Dizajniran za najuže gradske ulice, Aygo X također ima iznimno mali krug okretanja od samo 9,4 m, jedan od najužih u segmentu.

Veći kotači i gume također rade s provjerenim TNGA ovjesom koji, zajedno s poboljšanom krutošću pri kotrljanju i nižim kutovima kotrljanja, pruža iznimnu udobnost i kontrolu u vožnji.

Ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm na 1740 mm u odnosu na Aygo. Kao rezultat toga, prednja sjedala su pomaknuta 20 mm dalje, povećavajući prostor za ramena za 45 mm. Prtljažni prostor je također vodeći u segmentu sa 125 mm većom duljinom prtljage i pametnim dizajnom prostora iza stražnjih sjedala, povećavajući kapacitet prtljažnika za više od 60 litara na 231 litru (do krova269 l) u usporedbi s prethodnom generacijom. S ugrađenim za našu testnu verziju serijskim JBL audio sustavom volumen prtljažnika je nešto manji, 289 l (do krova 213 l). Kad se preklope sjedala drugog reda (nasloni se mogu preklopiti zasebno u omjeru 50:50) onda volumen raste na 546 l do visine pokriva prtljažnika ili 780 l do krova.

Nadalje, dizajn krova Pagoda zadržava kompaktne ukupne dimenzije, pružajući udobnu, prostranu kabinu za vozača i putnike. Visina vozila povećana je za 50 mm na 1510 mm. Položaj sjedenja podignut je za 55 mm što omogućuje lagan kontakt očima s drugim sudionicima u prometu, posebice biciklistima i pješacima. Nadalje, kut A-stupa povećan je za 10 posto na 24 stupnja radi poboljšane vidljivosti. Visina od podloge je 146 mm, čime je na ovom simpatičnom kompaktnom crossoveru visoke vožnje, ista povećana za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju. Aygo X daje vozaču više prisutnosti i sigurnosti na cesti. Sprijeda je MacPhersonov ovjes, a straga torziona osovina. Sprijeda su samoventilirajuće 14-colne disk kočnice s jednocilindričnim čeljustima, a straga bubanj kočnice.

Naš testni model Aygo 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL je imao, 18-colne Matte Black alu naplatke ukrašene detaljima u Coral Red crvenoj boji, s gumama Falken Sincera SN110A dimenzija 175/60R18.

Vanjska boja testnog modela je atraktivna Selestite Gray siva u dva tona, koja je jedini izbor za ovu ograničenu seriju modela Aygo X.

Unutrašnjost kabine

Aygo X je jako lijepo i vrlo pametno dizajniran i u unutrašnjosti kabine i tu ništa nije prepušteno slučaju. Razine unutarnje buke smanjene su opsežnom upotrebom i optimizacijom materijala za zvučnu izolaciju kako bi se stvorila tiša kabina u kojoj je indeks artikulacije poboljšan za 6 posto, među najboljima u segmentu.

U odnosu na prethodno testirani Aygo X, ova Undercover Jun Takahashi izvedba ima brendirana sjedala u kombinaciji tkanine i premium kože sa ukrasnim detaljima u Bordeaux boji. Tekstilni tepisi sprijeda nose jedinstveni natpis 'Aygo X UNDERCOVER JUN TAKAHASHI'. Kolo volana pri dnu je ukrašeno crvenom Coral Red bojom, dok su rubovi ventilacijskih otvora obojani u sivu boju vozila. Mala zamjerka ide na dvije različite nijanse crvenkaste boje detalja unutrašnjosti i Bordeaux boje presvlaka sjedala. Vjerojatno bi bilo bolje kada bi ovi detalji bili u istoj boji, jednoj od ove dvije.

Treba reći kako Aygo X ima četiri sjedala i da nema previše mjesta straga za odrasle osobe, no to je i razumljivo jer se radi doista o malenom gradskom automobilu.

Toyota i JBL surađivali su kako bi isporučili vrhunski audio sustav sa zvučnim profilom koji je prilagođen karakteristikama Ayga X. Audio sustav se sastoji od četiri zvučnika u kombinaciji s pojačalom od 300 W i velikim subwooferom od 200 mm smještenim u prtljažniku za isporuku moćnih basova (na mjestu gdje se inače nalazi rezervna guma), dinamičnog odziva zvučnika i jasne i široke zvučne scene.

Tehnološki napredan

Aygo X je kompaktan automobil opremljen nekim od najnovijih velikih novih značajki. Kupci će moći ostati povezani sa svojim Aygo X putem aplikacije Toyota Smart Connect i MyT za pametne telefone.

Toyota Smart Connect usredotočuje se na veliki 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti, ambijentalno osvjetljenje i bežično punjenje, nudeći korisnicima besprijekorno korisničko iskustvo s pratećom aplikacijom za pametne telefone MyT. Uz MyT aplikaciju, kupci mogu pratiti razne analitike vozila kao što su analize vožnje, razine goriva, upozorenja i praćenje vozila.

Toyotin najnoviji multimedijski sustav također nudi navigaciju temeljenu na oblaku za pružanje informacija o ruti uživo putem uvijek povezanih usluga u višim razredima. Nove usluge bit će uvedene s vremenom putem bežičnih ažuriranja, tako da će se novi softver i povezane usluge automatski prebaciti u sustav. Toyota Smart Connect također nudi žičano i bežično povezivanje pametnih telefona putem Android Auto i Apple CarPlaya.

Što se vozačkog instrumenta tiče riječ je o digitalnoj izvedbi koja je sasvim primjerena i daje sve informacije vozaču koje su mu potrebne.

Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL
    +61
Toyota Aygo X 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL: UNDERCOVER JUN TAKAHASHI Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sigurnost i sustavi pomoći

Aygo X čini veliki korak naprijed u pogledu sigurnosti, uvodeći Toyota Safety Sense kao standard na svim tržištima po prvi put na kompaktnom modelu A-segmenta. Najnoviji Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara s milimetarskim valovima, sustav prije sudara (PCS) s detekcijom vozila sada radi pri većim brzinama.

Debitantski na Aygu X su danonoćna detekcija pješaka, dnevna detekcija biciklista, podrška za ublažavanje sudara, inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju trake i pomoć pri upravljanju u nuždi.

Aygo X ima dodatne značajke pasivne sigurnosti, kao što su strukturna pojačanja za apsorpciju udara kako bi se osigurala svestrana sigurnost.

Trocilindrični benzinski 1-litreni motor 1.0 VVT-I 5D CVT

Rekli smo već da Aygo X pokreće samo jedan tip motora, a riječ je o višestruko nagrađivanom 1-litrenom (998 cm³), 3-cilindričnom benzinskom 1KR-FE motoru snage 72 KS (53 kW), najvećeg okretnog momenta 93 Nm pri 4400 okr./min. Sustav je izravne kompresije s četiri ventila i dvije bregaste osovine iznad glave motora (DOHC) (s VVT-om) uz izravno ubrizgavanje goriva u više točaka.

Pogon je na prednjim kotačima, a uparen je s 5-brzinskim ručnim mjenjačem ili bezstupanjskim CVT mjenjačem (u našem slučaju). Ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 14,9 s (14,8 s - CVT), a krajna brzina 158 km/h (151 km/h - CVT).

Sam motor je poboljšan kako bi zadovoljio europske propise, a istovremeno nudi visoku razinu pouzdanosti i performansi, uz ciljanu potrošnju goriva u mješovitim uvjetima od samo 4,9-5,0 l/100 km i 108-114 g/km CO₂ s CVT mjenjačem (4,8-5,0 l/100 km i 108-113 g/km CO₂ s ručnim mjenjačem). Volumen spremnika goriva je 35 litara.

Za one koji vole opušteniju vožnju svakako preporučamo CVT mjenjač, koji je idealno rješenje za ležerniju vožnju u gradskoj gužvi. Za volanom, sustav upravljanja je podešen za gradsku i prigradsku vožnju u Europi, s novim S-CVT mjenjačem koji pruža najbolji početni odziv u klasi, intuitivni stupanj prijenosa i linearnost uz zadržavanje jake ravnoteže potrošnje energije i goriva.

Što se cijena tiče, novi Aygo X kreće s modelom X-PLAY od 17.893 eura, razina opreme X-Trend s metalik bojom kreće od 19.756 eura, slijedi verzija X-CLUSIVE od 21.544 eura. Naš testni model 1.0 VVT-I 5D CVT Limited Edition JBL stoji 24.460 eura.

Toyota nudi do 10 godina jamstva kroz Relax program jamstva. Isti se aktivira u ovlaštenom servisu nakon isteka tvorničkog jamstva, obavljanjem redovitog servisa, na razdoblje do sljedećeg servisnog intervala propisanog prema uputi proizvođača (12 mjeseci ili 15.000 km - što prije nastupi).