Naš testni model je imao slabiji dvolitreni TDI motor snage 102 KS (75 kW) i najvećeg okretnog momenta od 280 Nm, sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednjim kotačima. U kombiniranim uvjetima vožnje troši prosječno 5,0 l/100 km, uz emisiju CO₂ od 132 g/km
Da je VW Caddy moderan, multifunkcionalan automobil ustanovili smo već kada je 5. generacija 2020. imala svoju svjetsku premijeru. Svestrano je to i praktično vozilo koje zbog svoje homologacije N1 ulazi kategoriju lakih gospodarskih vozila ili motornih vozila za prijevoz tereta čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t. Osim toga, ovako definirano vozilo nužno nosi oznaku na prednjim vratima 'Prijevoz za vlastite potrebe', uz mogućnost 100-postotnog odbitka PDV-a.
Mi smo još 2021. godine na svom testu imali VW Caddy Life Van 2.0 TDI snage 122 KS (90 kW), i za koji smo rekli da se radi o kombinaciji obiteljsko-gospodarskog monovolumena koji osim petero odraslih putnika može uvjerljivo i sigurno prevoziti teret jer straga ima, posebnom čeličnom mrežom odvojeni, teretni prostor.
Sada smo na testu imali model oznake VW Caddy Van 4Life 2.0 TDI, u opremi posebno dizajniranoj za funkcionalnu svakodnevnicu. Isto tako ovaj je model dostupan isključivo s dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 102 KS (75 kW).
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Naš testni model djeluje moderno, i rekli bismo u skladu s novim dizajnerskim jezikom najnovijih Volkswagenovih modela osobnih automobila. Kućišta vanjskih retrovizora (električno namjestiva, grijana i preklopiva) našeg testnog modela su obojena u crnu boju, bez krovnih šina u našem slučaju, dok su kvake vrata i branici u boji karoserije, a šina kliznih stražnjih bočnih vrata s jedne i druge strane u srebrnoj boji.
Jasne, dinamične vanjske linije, prednji dio vozila koji djeluje zatvoreno i u kojem su smještena prednja svjetla (u našem slučaju modernizirana H7 halogena svjetla, s podešavanjem snopa glavnih svjetala po visini), s dnevnim svjetlima, uža rešetka hladnjaka s dvjema kromiranim letvicama i logotip većih dimenzija naglašeni su elementi 5. generacije Caddyja.
Novi vanjski dizajn također pridonosi dodatnom poboljšanju učinkovitosti: cx-vrijednost (prethodnik: 0,33) novog Caddyja se smanjila na sadašnjih 0,30, što predstavlja mjerilo standarda u segmentu ovog tipa vozila.
Straga je lijepo dizajnirana fronta s velikim podiznim vratima i velikim natpisom CADDY. Oni koji žele dimenziju više s LED prednjim glavnim i stražnjim svjetlima će odabrati opremu Style Van.
I dok je prva generacija VW Caddyja uvedena 1979. godine, poznata i kao Volkswagen Golf Mk1 Caddy, bila pick-up verzija Golfa jedinice, temeljena na A1 platformi Volkswagen grupe, najnovija generacija Caddyja je lijepo zaokružena dizajnerska i inženjerska cjelina.
Ako bismo trebali izdvojiti samo jednu od temeljnih karakteristika novog Caddyja, bez dvojbe bismo naglasili da je peta generacija dobila novu strukturnu dimenziju, a to je da je ovo prvi Caddy koji se prvi put temelji na modularnoj poprečnoj platformi (MQB). Time se mijenja čitavi svijet Caddyja, jer zahvaljujući modularnoj poprečnoj platformi (MQB) koja se upotrebljava u npr. VW Golfu 8 u ovaj model su stigle i nove vrhunske tehnologije, koje ćemo pojasniti nešto kasnije.
Svojim znatno većim prostorom, apsolutnom pozornošću prema detaljima, novim tehnologijama i novom dinamikom dizajna novi Caddy čini priličan iskorak u odnosu na generacije koje su mu prethodile. Prelazak na modularnu poprečnu platformu vidljiv je već na prvi pogled zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku (+73 mm) te proporcijama novog Caddyja koje u skladu s time djeluju dinamičnije. Dizajneri su upotrijebili tehnički predložak kako bi na temelju toga stvorili potpuno redizajniranu karoseriju, a mnogi bi se složili da je ona sada karizmatičnija nego ikad.
Što se vanjskih dimenzija tiče, naš testni VW Caddy 4Life Van 2.0 TDI je sljedećih izmjera: duljina 4500 mm (produžena verzija Maxi Van 4853 mm), širina 1855 mm (s otvorenim retrovizorima 2100 mm), visina bez antene 1798 mm, s antenom 1833 mm (u verziji Maxi 1800/1855 mm), međuosovinski razmak 2755 mm (Maxi 2970 mm), visina od podloge 144 mm (Maxi 143 mm). Krug okretanja je 11,4 m, a kod verzije Caddy Maxi 12,1 m.
Težina testnog vozila (uključujući vozača od 68 kg, 7 kg prtljage i tekućinama i spreminkom goriva napunjenim 90 posto) je 1695 kg kg, pri čemu je maksimalna korisna nosivost 525 kg. Caddy Life Van može vuči prikolicu težine 1500 kg (750 kg nekočena). N1 homologacija, osim toga, omogućuje povećanu nosivost ukupne dozvoljene mase 2400 kg, uz ugrađene pojačane prednje i stražnje amortizere. Naš je model imao doplatnu skidivu kuku za vuču, sa zaključavanjem.
Kad je riječ o iskoristivom volumenu prtljažnika naš model raspolaže s 2556 l, uz natovarenost do krova i prvog reda sjedala te izvađeni drugi red sjedala. Kapacitet prtljažnika s pet osoba u vozilu uz natovarenost do visine naslona stražnjeg sjedala iznosi lijepih 1213 litara.
Treba reći i da se radi o homologiranoj N1 kategoriji vozila koje ima serijski ugrađenu žičanu pregradu od poda do stropa između stražnjih sjedala (s mogućnošću zasebnog preklapanja u omjeru 1/3:2/3, dvostrukog preklapanja i vađenja) i stražnjeg teretnog prostora za prijevoz robe (duljina 1100 mm, iskoristiva širina 1185 mm).
Na našem testnom modelu imali smo 16-colne čelične naplatke (6,5 J x 16) s efektnim ukrasnim plastičnim poklopcima, s gumama Maxxis Mecotra 3 (s oznakom Reinforced, odnosno pojačane konstrukcije i nosivosti) niskog otpora kotrljanja klase A dimenzija 205/60R16 96H. Rezervni kotač je normalnih dimenzija, a tu je i set alata i dizalica.
Što se vanjske boje tiče, naš je testni model imao doplatnu Mojave bež metalik boju.
Unutrašnjost
Klasično lijepo uređena kabina pete generacije novog Caddyja nudi neka vrhunska rješenja i znatno veću ponudu prostora od prethodne generacije. Tako je u onim top razinama oprema arhitektura prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje u potpunosti novodizajnirana: novi Digital Cockpit (opcijski potpuno digitalni instrumenti) te radiouređaji i infotainment sustavi veličine između 6,5 inča i 10,0 inča pritom čine interaktivna sučelja za vozača i suvozača. Fuzijom Digital Cockpita i 10-inčnog premijskog navigacijskog sustava nastaje digitalni izgled prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje: Innovision Cockpit.
U našem slučaju, testni 4Life Van ipak ne ide toliko daleko, ali je ipak zamijenjen vozačev kombinirani instrument s putnim računalom 'Plus' 2021. godine testiranom modelu VW Caddy Life Van 2.0 TDI. Isti je bio prilično jednostavan i gotovo klasičnog dizajna, a sastojao se od analognog brzinomjera i brojača okretaja motora s digitalnim satom, pokazivačima zalihe goriva i prijeđenih kilometara te kontrolnih lampica.
Njega je u sadašnjem Van 4Life testnom modelu zamijenila Digital Cockpit instrumentna ploča sa zaslonom dijagonale veličine 10 inča (25,4 cm) koji se odlikuje jasnim i kontrastnim prikazom. Vozač može birati među trima različitim konfiguracijama zaslona. To može učiniti putem tipke View na novom višenamjenskom kolu upravljača.
Prvi prvoj konfiguraciji mjerač broja okretaja motora i brzinomjer prikazani su interaktivno u okruglim instrumentima; na sredini zaslona prikazana je razina koju je moguće individualno odabrati, npr. telefonski imenik smartphonea.
Osim funkcija radio sustava 'Composition ', središnji infotainment sustav nudi zaslon u boji osjetljiv na dodir od 20,9 cm (8,25 inča), šest zvučnika, dva USB-C sučelja na središnjoj konzoli i Bluetooth sučelje. Sustav podržava WeConnect i We Connect Plus.
Testni model ima digitalne dodirne površine za funkcije svjetla, vidljivosti, zvuka i izbornika. Rotacijskog prekidača za svjetla više nema, a njegovu ulogu sada preuzima polje s tipkama za Svjetlo & vidljivost koje se nalazi sprijeda s lijeve strane pored upravljača. Tako vozač i suvozač mogu vrlo jednostavno i brzo pristupiti točkama izbornika u središnjem upravljačkom uređaju pomoću tipki za izravni pristup. K tomu nova učinkovita LED unutrašnja svjetla s rukovanjem preko dodirnog zaslona, napajanje strujom za vanjske uređaje od 230 V poboljšava život u vozilu. Tu je i krovni ventilator za bolju klimatizaciju i brže prozračivanje stražnjeg dijela vozila u mirovanju.
U našem testnom modelu sjedala su ergonomski primjereno dizajnirana i izvedena, a prednja su sjedala podesiva i po visini te imaju potporu za kralježnicu. Presvlake sjedala su od sivo-crne tkanine 'DoubleGrid' uz boju interijera Soul-Soul. Trokrako višenamjensko kolo volana omogućuje upravljanje brojnim funkcijama (između ostalog i radio uređaja te mobilnog telefona) i lijepo leži u rukama. Ovaj Servotronic - servo upravljač ovisan je o brzini kretanja.
Na središnjoj konzoli se uz ručicu mjenjača presvučenu kožom nalazi i tipka elektroničke kočnice s funkcijom Auto Hold. Tu su i brojni korisni pretinci, a posebno su zanimljive zatvorene ladice koje se mogu izvlačiti ispod prednjih sjedala, kao i pretinac iznad glave za odlaganje korisnih stvari. Straga ima dovoljno mjesta za pet odraslih osoba i po visini i po razmaku iza naslona prednjih sjedala, tu su i preklopni stolići. Tu su i 2 USB punjača (tip C) na središnjem naslonu za ruke straga.
Sigurnost s brojnim sustavima potpore
Svakako treba naglasiti da su šest od ukupno 19 sustava potpore novi u 5. generaciji Caddyja. U njih se ubraja Travel Assist koji prvi put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu omogućuje potpomognutu vožnju u cjelokupnom rasponu brzine. U kombinaciji sa sustavom Travel Assist novokoncipirano višenamjensko kolo upravljača modela Caddy opremljeno je i kapacitivnim senzorima.
Naime, vozač bi iz pravnih i sigurnosnih razloga trebao stalno nadzirati sustav. Zahvaljujući kapacitivnim senzorima osigurano je precizno prepoznavanje dodira bez upotrebe sile, sprječavajući tako pogrešna upozorenja. Sada je i u novom Caddyju dostupna potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist koja je poznata iz Craftera i koja značajno olakšava manevriranje unatrag ili potpora pri promjeni voznog traka uključujući potporu izlaska iz parkirnog mjesta – sve redom inovativni sustavi koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom.
Naš testni model je imao serijski Paket 'pomoć u vožnji', koji uključuje: poziv u nuždi, multifunkcionalnu kameru, digitalni radio prijem (DAB), 'Lane Assist' potporu zadržavanja vozila u voznom traku, sustav podrške kočenju pri nagloj promjeni smjera ili pri skretanju vozila, 'Front Assist' upozorenje na mogućnost sudara, auto kočenje u nuždi, nadzor okoline (pješaci i biciklisti), upozorenje na ispuhanu gumu, zvučno i svjetlosno upozorenje za nevezani sigurnosni pojas prednjih i stražnjih sjedala, regulator brzine vožnje (tempomat uključujući limitator brzine), bočne zračne jastuke, zračnu zavjesu za glavu vozačevog i putničkog prostora, a u drugom redu sjedala samo za sjedala uz prozor, dok je naprijed ugrađen dodatni središnji zračni jastuk, kao i automatske pojaseve u 3 točke.
Imali smo i serijski Paket 'Assistant' koji uključuje sljedeće: Prednji i stražnji parking senzori; Sistem centralnog zaključavanja Keyless Start bez SAFELOCK-a; Digitalni Cockpit u boji; Vanjska električna osvrtna zrcala, grijana i preklopiva
2.0-litreni TDI motor s 'twin dosing' tehnologijom sa 102 KS (75 kW)
Novi Caddy ima nove 4-cilindrične motore koji su jednako su inovativni kao i sustavi potpore. Riječ je o agregatima sljedećeg stupnja evolucije koji ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6 i koji su bez iznimke opremljeni filtrima za čestice. Inače, turodizelski TDI motori u novom Caddyju su snage 102 KS (75 kW) i 122 KS (90 kW). Naš testni model je imao slabiji TDI motor obujma 1968 cm³, snage 102 KS (75 kW) i najvećeg okretnog momenta od 280 Nm pri 1500 – 2500 okr./min. Ugrađen je precizan 6-brzinski ručni mjenjač, a pogon mu je na prednjim kotačima. Proizvođač navodi i podatak da mu je stacionarna buka 65 dB.
Naš testni Caddy u ovoj kombinaciji ima ubrzanje od 0 do 100 km/h od 13,5 s, a krajnja brzina mu je 175 km/h. Što se potrošnje tiče u kombiniranim uvjetima vožnje naš Caddy troši prosječno 5,0 l/100 km, a emisija CO₂ kombinirano je 132 g/km, sve prema WLTP-u. Našem testnom modelu snage ne nedostaje kako bi udobno i uvjerljivo krstario gradskim i regionalnim prometnicama, a na autocesti je snažan i stabilan. Njegova nova stražnja osovina je kompaktnija i znatno agilnija u svim uvjetima opterećenja što je svakako za pohvalu.
Treba reći i da se u Caddjyu primjenjuje novi 'twin dosing' sustav. Ovime su emisije dušikovih oksida (NOx) značajno smanjene u odnosu na prethodni model zahvaljujući dvama SCR katalizatorima i realiziranom dvostrukom ubrizgavanju AdBlue sredstva. Time se TDI motori Caddyja iz Volkswagen gospodarskih vozila ubrajaju među najčišće dizelske motore na svijetu.
Spremnik dizelskog goriva je zapremine 50 litara, a AdBlue tekućine 15 litara.
Što se cijene našeg testnog Caddyja Van 4Life 2.0 TDI tiče s dodatnom opremom (vanjska boja Mojave bež metalik 642,98 eura, kuka za vuču skidiva, sa zaključavanjem 878,34 eura) ona iznosi 26.321,28 bez PDV-a, a cijena s pripadajućim PDV-om 32.901,60 eura. Recimo samo da je iznos PPMV-a (Posebni porez na motorna vozila) 0,00 eura.