Testni model pokreće ekonomični 4-cilindrični 1.5 TSI (1498 cm³) turbo benzinski motor snage 116 KS (85 kW) s aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus) te 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 5,4 l/100 km, a emisije CO2 od 122-124 g/km (WLTP)
Bliži se kraj 2024. godine, pola stoljeća je već prošlo otkako je na svjetsku scenu stupio automobil koji će promijeniti dotadašnje poimanje automobila. Naravno, tada se pojavio Golf, najuspješniji Volkswagen i najprodavaniji europski automobil svih vremena. Fascinantno, do danas je više od 37 milijuna primjeraka slijedilo prvi serijski Golf iz 1974. godine. To znači da se više od 2000 ljudi diljem svijeta odlučilo kupiti novi Golf svaki dan tijekom posljednjih 50 godina. Uostalom Golf je postao sam za sebe i klasa automobila, klasa koja i danas postavlja pravila na tražištu automobila.
Osma generacija Golfa (Mk8) je predstavljena 24. listopada 2019., a stigla je na tržište u prosincu iste godine. A mi smo na svom jednotjednom testu imali evoluciju osme generacije Golfa (Mk8.5), koja je svoju svjetsku premijeru imala u siječnju ove godine. Riječ je o modelu točne oznake VW Golf 8 1.5 TSI 4Life, s četverocilindričnim 1,5-litrenim benzinskim turbo motorom (bez 48 V sustava) snage 116 KS (85 kW) i sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem.
Kad govorimo o ovom najnovijem Golfu treba naglasiti četiri ključna detalja: novi dizajn svjetala, novi infotainment sustav, novi sustavi potpore za vozača, novi asortiman pogonskih sklopova. Isto tako, na samom početku uvođenja na tržište novi Golf je stigao s pet varijanti opreme.
Dakle verzije Golf hatchback i Golf Variant (karavanska izvedba) dolaze s razinom opreme Life (srednja razina), Style (elegantna vrhunska razina opreme) i R-Line (sportska vrhunska razina opreme). Dva legendarna sportska modela linije GTE i Golf GTI – pozicionirana su neovisno. Asortiman pogonskih sklopova modela Golf u početku se sastojao od dva plug-in hibridna pogona (eHybrid i GTE ), dva djelomično hibridna sustava s tehnologijom od 48 V (eTSI), četiri benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s opremljena turbopunjačem (TDI).
Vrhunske sportke izvedbe Golf GTI Clubsport , Golf R i Golf Variant R su stigli u drugoj polovici godine (modeli R s pogonom na sve kotače 4MOTION). Dodatne verzije s pogonom na sve kotače sa 150 kW (204 KS) TSI motorom će biti predstavljene sljedeće godine. Zajedničko svim modelima Golf su novorazvijena generacija infotainment sustava, novi, osvijetljeni upravljački elementi za automatski klima-uređaj, kao i nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Ono što je odmah prepoznatljivo kod novog Golfa kad je riječ o eksterijeru su novodizajnirana LED glavna svjetla, nova LED stražnja svjetla i novi prednji branik. Linije LED glavnih svjetala (kao u našem slučaju) sada su ravnije, svjetla su vizualno upečatljivija i značajno se sužavaju prema unutra.
Spomenimo samo da kao alternativa serijskim LED glavnim svjetlima, Performance glavna svjetla su dostupna na prvoj razini opcijske konfiguracije. U tom slučaju prednji dio krase osvijetljena Volkswagen oznaka – prvi put u Europi – uz vodoravnu LED traku u rešetki hladnjaka.
V i W kao i krug oko slova uokvireni su finim svjetlosnim konturama izvana i iznutra. Svjetleća Volkswagen oznaka stvara novi, nepogrešivi Volkswagen dizajn svjetla. Druga istaknuta značajka svjetla je druga razina opcijske konfiguracije LED sustava: najnovija verzija IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala – također s osvijetljenom Volkswagen oznakom.
IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla opremljena su novim snažnim LED dugim svjetlom dosega do 500 m noću – znatno dalje od konvencionalnog dugog svjetla. Paket opcijskih IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala uključuje novorazvijena 3D LED stražnja svjetla čiji se efekti dobrodošlice i oproštaja mogu individualizirati u postavkama vozila (putem infotainment sustava). Postoje tri različita efekta za odabir.
MI smo imali serijski Paket '4Life' s dodatno zatamnjenim bočnim staklima straga, kao i zatamnjeno stražnje staklo.
Kad je riječ o strukturi, osvježeni Golf se temelji na istoj MQB Evo platformi kao i Mk8, ali i cijeli niz najnovijih modela Volkswagen grupe, poput četvrte generacije Audi A3, Audi Q6, Cupra Formentor, Cupra Terramar, Škoda Superb (Mk4), Škoda Octavia (Mk4), Škoda Kodiaq (Mk2), VW Multivan (T7), VW Passat (B9), VW Tiguan (Mk3), VW Tayron (Mk2), Seat León (Mk4).
Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, novi Golf mjeri: duljina 4286 mm, širina 1789 mm (s retrovizorima 2073 mm), visina 1459 mm, međuosovinski razmak 2620 mm. Krug okretanja je 11,1 m.
Što se težine tiče, naš testni model je težak 1363 kg (uključena masa vozača od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme), a može vući kočenu prikolicu od 1300 kg ili nekočenu od 650 kg. Kad govorimo o prtljažniku, naš model ima kapacitet od 381 l, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala raste do 1237 l.
Po pitanju kotača naš je testni model imao doplatne 17-colne (7,5Jx17) lakometalne naplatke 'Nottingham' sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 dimenzija 225/45R17 91H. Imali smo i rezervni kotač smanjenih dimenzija T125/70R18 M.
Svidja nam se i njegova nova boja karoserije Crystal Ice plava metalik, koja je doplatna.
Unutrašnjost
Naš testni model je imao Soul, sivu boju unutrašnjosti, a tu su i dekorativni umeci 'Nature Cross Brushed' na instrument ploči i oblogama prednjih vratiju. Noviteti su i poboljšano višenamjensko kolo upravljača i novi govorni asistent IDA. Upotrebom prirodnog govora, IDA se može upotrebljavati ne samo za upravljanje funkcijama kao što su klima-uređaj, telefon ili navigacijski sustav, već i za pristup online informacijama iz svih zamislivih područja – od vremenske prognoze do pitanja opće kulture.
Mi smo imali i Paket 'Winter' koji uključuje višenamjenski grijani upravljač presvučen kožom, grijanje prednjih sjedala te indikator razine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Sjedala su standardno presvučena sivom Soul tkaninom s uzorkom. Prednja sjedala imaju podesivu potporu za kralježnicu i podešavanje po visini. Mjesta straga, unatoč kompaktnim dimenzijama vozila, ima za troje odraslih putnika, iako će se onaj u sredini morati malo stisnuti. Sve izgleda prilično jednostavno, a time i lijepo.
Imali smo serisko ambijentalno osvjetljenje u 10 boja te automatski klima uređaj Climatronic s jednom zonom regulacije.
Hardver i softver infotainment sustava modela Golf potpuno su novi. Sada se temelje na četvrtoj generaciji modularnog infotainment sustava (MIB4), za razliku od prethodnog MIB3 sustava. Upravljanje je značajno poboljšano i pojednostavljeno zahvaljujući potpuno novoj grafici i novoj strukturi izbornika dodirnog zaslona.
Vrlo intuitivni infotainment sustav dostupan je u dva različita formata zaslona 16:9: dodirni zaslon u osnovnoj verziji Ready 2 Discover s dijagonalom od 26,4 cm (10,4 inča), dok vrhunska verzija Discover ima dijagonalu zaslona od 32,8 cm (12,9 inča).
Novi MIB4 zasloni u stilu tableta dizajnirani su kako bi bili vizualno samostojeći (kao u novim VW modelima Tiguan ili npr. Passat). U sklopu toga, dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom također su novorazvijeni; sada nude poboljšanu ergonomiju upotrebe i osvijetljeni su. Head-up zaslon na vjetrobranskom staklu je dostupan kao dodatna oprema za Golf i Golf Variant.
Interijer osvježenog Golfa je opremljen novorazvijenim, intuitivnim infotainment sustavom (MIB4) sa samostojećim dodirnim zaslonom. Rukovanje je vrlo intuitivno, a osnova za to je novorazvijena struktura izbornika zaslona: zaslon je podijeljen na dvije dodirne trake na vrhu i dnu i veliki početni zaslon u sredini.
Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Velika prednost: kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno se prikazuju na zaslonu. To znatno pojednostavljuje upravljanje. Osim toga, novi MIB4 sustavi su vrlo brzi.
Naš model je serijski bio opremljen s naprednim digitalnim instrumentima: Digital Cockpit Pro (dijagonala zaslona: 26 cm / 10,2 inča). Vozač može upotrebljavati odgovarajuće gumbe na novom višenamjenskom kolu upravljača za postavljanje dvije različite osnovne grafičke konfiguracije (profili informacija): Classic s okruglim instrumentima i Progressive s pločicama za prikaz.
Područje između okruglih instrumenata ili pločica može se slobodno dodijeliti – na primjer, navođenju rute navigacijskog sustava ili prikazima sustava potpore za vozača. Područja unutar okruglih instrumenata i pločica mogu se ispuniti različitim informacijama. Postoje i profili informacija specifični za modele za Golf R-Line, Golf GTI i Golf GTE.
Sustavi potpore za vozača i sigurnost
Nova značajka u vozilima Golf i Golf Variant je sustav potpore pri parkiranju Park Assist Pro. Sustav vozilima omogućuje ulazak i izlazak iz parkirnih mjesta pomoću smartphonea. Vozač upravlja postupkom parkiranja izvan vozila svojim smartphoneom; Golf samostalno upravlja, koči i ubrzava unutar unaprijed postavljenih parametara. Druga dodatna značajka je sustav Area View – spajanjem četiri kamere stvara se pogled od 360 stupnjeva, a odgovarajuća se slika prenosi na dodirni zaslon infotainment sustava.
Od serijske opreme smo imali sljedeće: Lane Assist' asistenciju prilikom nehotičnog prelaska uzdužnih linija vozne trake; Automatsko održavanje razmaka ACC 'Stop & Go' –'Front Assist', city kočnicu u nuždi sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista; Automatsko podešavanje visine svjetlosnog snopa; kameru za vožnju unatrag; Pomoć pri kretanju uzbrdo; Prediktivni limitator brzine; Centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem 'Keyless-Start' bez SAFELOCK-a; Detekciju umora vozača - upozorenje na zaslonu putnog računala; Elektronsku blokadu diferencijala XDS; Elektronsku blokadu motora protiv otuđenja; ESP - elektronski program stabilnosti; Sustav prepoznavanja prometnih znakova- Dynamic Road Sign Display; Sustav za prepoznavanje pješaka; Ultrazvučnu pomoć pri parkiranju parkpilot, sprijeda i straga; Upozorenje za nevezane sigurnosne pojaseve, sprijeda i straga.
Tu su naravno i zračni jastuci za glavu sprijeda i straga, uključujući bočne zračne jastuke sprijeda i centralni zračni jastuk. Kao i zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozački s mogućnošću deaktiviranja.
Pogonski sklop 1.5 TSI 116 KS (85 kW) sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem
Gore smo spomenuli pogonske sklopove osvježenog Golfa, a naš je testni model imao ekonomični 4-cilindrični 1.5 TSI (1498 cm³) benzinski motor (EURO 6 EB) opremljen turbopunjačem snage 116 KS (85 kW) i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus).
Najveći okretni moment ovog motora je 220 Nm pri 1500-3000 okr./min., a uparen je s ručnim 6-brzinskim mjenjačem (MQ281-6F).
Ubrzanje našeg modela od 0 do 100 km/h je 9,9 s, a krajnja brzina priličnih 203 km/h. Proizvođač deklarira sljedeće: potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 5,4 l/100 km, a emisije CO2 od 122-124 g/km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 45 litara.
Što se cijene tiče, naš testni model VW Golf 8 PA 1.5 TSI 4Life s dodatnom opremom (vanjska boja Crystal Ice Blue Mettalic 586,07 eura i 17-colni lakometalni naplatci 'Nottingham' 424,36 eura) stoji 28.891,46 eura s uključenim PDV-om i PPMV-om.