U suvremeno vrijeme malo je megauspješnih menadžera koji su svojim vodstvom prerasli poslovne okvire te pokazali javnosti svoju topliju stranu i postali ikone, a dr. Dieter Zetsche to svakako jest
Svjetski automobilski giganti uvijek su zanimljivi ne samo po svojim automobilima, već i po vodećim osobama koje u konačnici kreiraju kako će izgledati automobili što ih proizvodi njihov poslodavac. U povijesti smo se nagledali svakakvih genijalaca po kojima su ti isti automobilski giganti dobivali svoje nazive: Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach (osnovali 1890. godine Daimler Motoren Gesellschaft), Karl Benz (1883. osnovao tvrtku Benz & Cie), a sva trojica su 1926. ujedinila obje tvrtke u jednu - Daimler-Benz AG 1926.), Henry Ford (1903. godine osnovao Ford Motor Company), André-Gustave Citroën (1919. osnovao Citroën) ili Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari (osnovao 1947. tvrtku Ferrari)... No nakon smrti svojih osnivača mnoge od tih tvrtki su propadale, a samo su one najupornije nastavile svoje djelovanje,u inače vrlo zahtjevnoj automobilskoj industriji. Obično se i pokazalo da druge generacije osnivača nisu bile sposobne ili nisu imale neki poseban interes nastaviti obiteljski biznis, no onda su oni pametniji nasljednici pronalazili sposobne menadžere koji su nastavili izgrađivati obiteljsku tradiciju – automobilsku industriju.
Možda jedan od najboljih primjera takvih menadžera je legendarni predsjednik Forda od 1978. do 1992., Amerikanac talijanskih korijena Lee Iacocca (zaslužan i za nastanak legendarnog Ford Mustanga), koji je preporodio tog američkog automobilskog giganta.
Danas je malo takvih izuzetno uspješnih menadžera, neki su u međuvremenu preminuli, kao predsjednik Fiat Chryslera, Kanađanin talijanskih korijena Sergio Marchionne prošle godine, a neki su se zapleli u nevjerojatne poslovne skandale, poput Carlosa Ghosna, bivšeg predsjednika Renault–Nissan–Mitsubishi Alliancea.
U svakom pogledu, jedan od najuspješnijih automobilskih menadžera suvremenog doba je dr. Dieter Zetsche (izgovara se 'ceče') koji će još samo ovaj tjedan biti na čelu njemačkog automobilskog giganta Daimler AG-a, koji je, svima je poznato, vlasnik marki Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart Automobile, Detroit Diesel, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses, Setra, BharatBenz, Mitsubishi Fuso, MV Agusta, kao i dioničar u nekim drugim markama, poput ruskog proizvođača kamiona KAMAZ-a.
Dieter Zetsche predaje svoje dužnosti Šveđaninu Oli Källeniusu (prvoj osobi koja po rođenju nije Nijemac na čelu ove kompanije) na godišnjoj skupštini Daimlera, čime se okončava jedna era njemačkog proizvođača automobila. Kada je Zetsche preuzeo dužnost na prijelazu 2005./2006., tvrtka kojoj je bio 13 godina na čelu u doba njegova preuzimanja dužnosti još se zvala Daimler Chrysler. I pred njim su tada stajali ogromni poslovni izazovi, a prvi od njih bio je upravo da razvrgne neuspješno megapartnerstvo s Chryslerom.
Više od 40 godina Dieter Zetsche bio je dio Daimler grupe, a tijekom tog vremena odvojio se od Chryslera, preživio financijsku krizu i smanjio Daimlerove planove u području zrakoplovstva koristeći taj novac za daljnje ulaganje u Mercedes. Njegovom zaslugom su 2016. godine svrgnuli BMW s trona svjetskog broja jedan u području premium automobila, pa mu u karijeri na čelu Daimlera zasigurno nije nimalo bilo lagano. Možda jedan od najboljih dokaza tome je i nedavni videospot koji je objavio njihov najžešći konkurent, bavarski BMW, u kojem mu na duhovit način zahvaljuju na 'konačnom' odlasku u mirovinu!
Legendarni 'brko' dr. Z, međutim, neće potpuno nestati i povući se mirno u zasluženu mirovinu. Istovremeno s njegovim umirovljenjem dolazi vijest da će dr. Manfred Bischoff, predsjednik nadzornog odbora Daimlera, napustiti tvrtku kada njegov mandat završi 2021. Zetsche je izabran da bude njegova zamjena u tom odboru, ali prije toga mora odraditi potrebnu dvogodišnju pauzu od tvrtke.
Biografija Dietera Zetschea
Doktor inženjerstva Zetsche, inače rođen 1953. godine u Turskoj, u kojoj mu je otac privremeno radio kao građevinski inženjer na izgradnji brane, pridružio se Daimler-Benzu 1976. godine, radeći u istraživačkom odjelu. Godine 1981. postao je pomoćnik razvojnog menadžera u poslovnoj jedinici Automobili. Postao je član Uprave Daimler Chryslera 1998. godine, a od sredine 2000. do 31. prosinca 2005. bio je predsjednik i izvršni direktor Chrysler Grupe, gdje mu je pripisan preokret u DCX američkim operacijama. Od 1. siječnja 2006. naslijedio je Jürgena Schremppa kao predsjednika DaimlerChryslera (sada Daimler AG), a na mjestu predsjednika uprave Chrysler Group naslijedio je Thomasa W. LaSorda.
Zetsche je bio glavni protagonist razlaza Daimlera i Chryslera 2007., koji je završio novoformiranom tvrtkom Daimler AG. Nakon upozorenja na dobit u 2012. i 2013. godini, slabe prodaje u Kini i napetosti s Daimlerovim moćnim radničkim predstavnicima, njegov je ugovor obnovljen samo na tri godine umjesto očekivanih pet. U 2014. godini dobio je 14,4 milijuna eura plaće i bonusa, što ga je učinilo drugim najvišim plaćenim zaposlenikom u nekom njemačkom trgovačkom društvu. Nakon rekordne godine prodaje automobila i prihoda u 2015. ugovor Zetschea produžen je do 2019.
Utjecaj Dieselgatea i značajne promjene u autoindustriji, od kojih je svakako pomak prema SUV-ima i električnim vozilima, te ogroman pritisak da zadrže svoju poziciju vodećeg proizvođača luksuznih automobila na svijetu ni na koji način neće olakšati poslovnu strategiju novog predsjednika Daimlera za uspješnu budućnost u sveopćoj poplavi elektrificiranih automobila. Budućnosti, u kojoj po svemu njemački proizvođači automobila više neće imati tako dominantnu ulogu kakvu su imali u proteklom stoljeću.