INVESTICIJE IZ PRORAČUNA

Agrokor zaboravio na obaveze prema Zagreb plakatu

21.12.2009 u 09:32

Bionic
Reading

Unatoč tome što je tvrtka Media u vlasništvu Agrokora prilikom kupnje udjela u gradskoj tvrtki Zagreb plakat ponudila ulaganje 77,7 milijuna kuna u opremu i nove sadržaje, dvije godine od ulaska Medije u ZG plakat većina investicija te tvrtke, koja funkcionira po principu javno privatnog partnerstva, financira se iz samih prihoda tvrtke, a rupe se kontinuirano krpaju iz proračun Grada Zagreba ili Zagrebačkog holdinga

Naime, za kupnju 49 posto udjela u Zagreb plakatu Media je Gradu Zagrebu i Holdingu, uz ulaganje u opremu 77,7 milijuna kuna, ponudila petogodišnju novčanu korist od čak 364,9 milijuna kuna, od čega čistu dobit u iznosu 172,9 milijuna kuna, oglasni prostor u vrijednosti 170 milijuna kuna i zapošljavanje oko 560 ljudi.

Business.hr posjeduje ponudu na osnovi koje je Agrokor u strateškom partnerstvu s tvrtkom Com.Com.Creativ Ninoslava Pavića, suvlasnika EPH, na javnom natječaju kupio udjel u Zagreb plakatu za 109 milijuna kuna. Nominalno lošije ponude od 80, odnosno 80,4 milijuna kuna dali su Europlakat i Outdoor Akzent.

Zanimljivo je kako je u svojoj ponudi Media navela da će u dvije godine od popisa ugovora dokapitalizirati Zagreb plakat u iznosu 55 milijuna kuna u sklopu kupovne cijene. Međutim, bivši predsjednik Uprave Holdinga Slobodan Ljubičić kaže da je Media odmah nakon potpisivanja ugovora uplatila cjelokupni iznos od 109 milijuna kuna na račun Holdinga.

'Nikad nismo razgovarali o dokapitalizaciji nego samo o jednokratnoj isplati cijele svote', kazao je Ljubičić dodavši da se ne sjeća točne ponude. U prilog tome govori i podatak da temeljni kapital Zagreb plakata, prema dostupnim podacima iz Sudskog registra, još uvijek iznosi 20.000 kuna.

U dvije godine otkad je Media ušla u suvlasništvo Zagreb plakata zaposleno je samo nekoliko montažera i administrativnog osoblja, a većinu svojih investicija Zagreb plakat je financirao preko proračuna Grada Zagreba ili Holdinga ili iz vlastitih prihoda. Holding mu je u studenome 2008. dao dvogodišnju pozajmicu od 5,5 milijuna kuna za ulaganje u panoe, a iz plana poslovanja za 2008. vidjelo se da je Agrokor uložio samo 100.000 kuna u kupnju opreme, koja je za 3,82 milijuna kuna otkupljena od dotadašnjih oglašivačkih tvrtki.

Očekivalo se da će Media ove godine povećati ulaganja, no Zagreb plakat opet je morao tražiti pomoć Grada, koji mu je dao dvogodišnju pozajmicu od šest milijuna kuna smanjivši godišnju naknadu za plakatiranje na gradskim površinama s devet na šest milijuna kuna. Ove je godine Grad u novu opremu Zagreb plakata planirao uložiti 8,4 milijuna kuna, no nije dobio kredit pa je smanjen plan ulaganja. Zabilježen je i pad prihoda 25 posto, a u prvom polugodištu ove godine Zagreb plakat je ostvario 419.000 kuna dobiti. Prošle su godine prihodi tvrtke iznosili 10 milijuna kuna, a konačna dobit 352.000 kuna.

Lovorko Mamić, direktor Medije i član Uprave Zagreb plakata, nije odgovorio na pitanje koliko je točno Media investirala u opremu i nove sadržaje. Ističe kako je investicijski ciklus započeo u skladu s tržišnim uvjetima i poslovnim planom tvrtke, a rezultati su bolji od očekivanih.