hardver i softver

Amerikanci u strahu od Kineza: Mogli bi preuzeti kontrolu nad vozilima na našim cestama!

23.09.2024 u 22:05

Bionic
Reading

Sjedinjene Američke Države planiraju zabraniti određene hardverske i softverske komponente proizvedene u Kini i Rusiji u automobilima, kamionima i autobusima, navodeći ozbiljne sigurnosne rizike. Ova inicijativa dolazi u vrijeme povećane zabrinutosti zbog kibernetičkih prijetnji i mogućnosti daljinskog upravljanja vozilima

Dužnosnici iz administracije Joea Bidena izjavili su da se boje da bi tehnologije korištene za autonomnu vožnju i povezivanje automobila s različitim mrežama mogle omogućiti stranim neprijateljima da 'manipuliraju automobilima na američkim cestama'. Trenutno je upotreba softvera iz Kine ili Rusije u američkim automobilima minimalna, no planovi vlasti smatraju se proaktivnim korakom prema zaštiti nacionalne sigurnosti.

Tajnica za trgovinu, Gina Raimondo, naglasila je da današnji automobili koriste razne tehnologije povezane s internetom, uključujući kamere, mikrofone i GPS praćenje. 'Ne treba mnogo mašte da se shvati kako bi strani protivnik mogao predstavljati ozbiljan rizik za našu sigurnost i privatnost građana', istaknula je.

Reakcija Kine na ovu vijest bila je brza. Kineski dužnosnici optužili su SAD za širenje pojma nacionalne sigurnosti kako bi nepravedno ciljali kineske tvrtke, piše BBC.

Lin Jian, glasnogovornik kineskog Ministarstva vanjskih poslova, rekao je da Kina 'protivljenje širenju pojma nacionalne sigurnosti i diskriminatornim akcijama poduzetim protiv kineskih kompanija i proizvoda'. Kineska strana pozvala je SAD da poštuje tržišne principe i pruži otvoreno, pošteno i nediskriminatorno poslovno okruženje za kineska poduzeća.

Ovaj prijedlog, koji će ući u razdoblje komentiranja, dio je šire strategije Bijele kuće da ograniči kinesku prisutnost u opskrbnim lancima automobilske industrije. U okviru iste strategije, Bijela kuća je već povećala carine na električne automobile, baterije i druge komponente, kao i zabranila uvoz kineskih teretnih dizalica zbog kibernetičkih rizika.

Sjedinjene Američke Države pokrenule su istragu u veljači kako bi proučile kibernetičke rizike povezane s takozvanim 'povezanim automobilima'. Preporučene zabrane softvera trebale bi stupiti na snagu s modelnom godinom 2027., dok bi pravila o hardveru trebala biti učinkovita tri godine kasnije. Ove mjere daju industriji dodatno vrijeme za prestrukturiranje opskrbnih lanaca.

John Bozzella, predsjednik Alliance for Automotive Innovation, koji predstavlja velike automobilske tvrtke, istaknuo je da, iako je trenutno 'vrlo malo tehnologije iz Kine u opskrbnom lancu povezanih vozila', nova pravila prisilit će neke tvrtke da pronađu nove dobavljače. 'Ne možete samo pritisnuti prekidač i preko noći promijeniti najsloženiji opskrbni lanac na svijetu', rekao je Bozzella, naglašavajući izazove s kojima se industrija suočava.