Apple je nakon četiri godine ponovo zasjeo na vrh ljestvice najvrjednijih svjetskih brendova, pretekavši Amazon, pokazalo je istraživanje savjetodavne tvrtke Brand Finance
Vrijednost Appleovog brenda poskočila je 87 posto, na 263,4 milijarde dolara, što mu je donijelo prvo mjesto na ljestvici Brand Finance Global Brand 500 2021.
Apple je prva američka kompanija čija je tržišna vrijednost u kolovozu prošle godine premašila 2.000 milijardi dolara, podsjeća agencija dpa.
Amazon je na ljestvici Brand Financea zauzeo drugo mjesto s vrijednošću brenda od 254,2 milijarde dolara, a treće je pripalo Googleu s procijenjenom vrijednošću brenda od 191,2 milijarde dolara.
Microsoft je zadržao četvrto mjeseto, s porastom vrijednosti brenda od 20 posto, na 140,4 milijarde dolara.
Samsung je zadržao peto mjesto, Walmart se probio na šesto, a na sedmom je Facebook, kao i na prošlogodišnjoj ljestvici.
Tehnološke tvrtke uvjerljivo dominiraju na ljestvici, s udjelom u ukupnoj vrijednosti brendova od 14 posto. Zajedno njihovi brendovi vrijede 998,9 milijardi dolara.
Tvrtke vođene tehnološkim inovacijama znatno su povećale vrijednost svojih marki otkako je rad od kuće postala 'novo normalno' u godini obilježenoj protupandemijskim mjerama zatvaranja i oslanjanju ljudi na digitalne komunikacije, maloprodaju i zabavu bez presedana u povijesti.
Apple je pretekao Amazon i Google zahvaljujući uspješnoj strategiji razvoja novih izvora prihoda. iPhone je tako u 2020. godini činio polovinu njihovih prihoda, u usporedbi s dvije trećine u 2015. godini.
Brend se tako u sklopu te strategije proširio na digitalne i usluge na pretplatu, uključujući App Store, iCloud, Apple Podcasts, Apple Music, Apple TV i Apple Arcade.
Kompanija je odlučila nastaviti i s planiranim širenjem na segment električnih vozila modelom Titan.
Vrijednost Amazonovog brenda porasla je pak solidnih 15 posto, također zahvaljujući pandemiji i neviđenom rastu potražnje, potaknutom okretanju potrošača kupnji putem interneta, nakon zatvaranja fizičkih trgovina.
Amazon je nabavio 11 zrakoplova kako bi proširio svoje mogućnosti zračne logistike. Najavili su i ulazak u zdravstveni sektor lansiranjem Amazon Pharmacyja i fitness trackera Halo.
Vrijednost Googleovog brenda također je blago porasla, iako je prošle godine zbog pandemije prvi puta od osnivanja bilježio pad prihoda zbog pada potražnje za oglašavanjem u vrijeme pandemije i općeg smanjenja potrošnje kompanija na marketing.
Najviše je među 500 kompanija na ljestvici poskočila vrijednost američkog proizvođača električnih automobila Tesle, za 158 posto, na 32 milijarde dolara.
Vrijednost brenda kineskog maloprodajnog internetskog diva Alibabe udvostručena je, na 39,2 milijardi dolara.
U automobilskoj industriji najvrednija je marka japanska Toyota, čija je vrijednost porasla dva posto, na 59,5 milijardi dolara. Slijedi njemački Mercedes-Benz s vrijednošću brenda od 58,2 milijarde dolara, 10 posto manjom nego prošle godine.