Njemački proizvođač luksuznih automobila Audi odustao je od potrage za ulagačem u tvornicu u Bruxellesu i planira je zatvoriti početkom iduće godine u sklopu smanjenja troškova u matičnoj Volkswagen grupi
Početkom srpnja grupa Volkswagen, Audijeva krovna tvrtka, naznačila je da bi mogla zatvoriti tvornicu Audija u Bruxellesu zbog naglog pada potražnje za luksuznim električnim automobilima.
Otprilike dva i pol mjeseca kasnije objavili su da će prodati tvornice i šef proizvodnje Gerd Walker rekao je da su krenuli u potragu za mogućim ulagačima.
Tvornica u Bruxellesu proizvodi samo Audijev električni sportski terenac SUV Q8 e-tron, a matična grupa VW ne planira na toj lokaciji proizvoditi druge modele, poručili su u rujnu, uz napomenu da "trenutno" ne postoji ekonomski održiva alternativa za njezinu upotrebu unutar grupe.
Pogon je smješten na razmeđi stambene četvrti, željezničke pruge i autoceste, što otežava njegovo širenje. Troškovi logistike znatno su pak veći nego na drugim lokacijama zbog malog broja lokalnih dobavljača, naglasili su u Audiju.
U utorak uprava je objavila da odustaje od potrage za ulagačem.
„Potencijalni investitor iz sektora komunalnih vozila povukao je pismo interesa. Nijedan potencijalni investitor nije pokazao zanimanje za pogon pa je aktivna potraga (...) završena", izvijestili su.
Audijeva uprava pregovarala je u protekla četiri mjeseca o s radničkim vijećem i sindikatima o planu za zbrinjavanje 3.000 radnika i dogovoreno je da nitko ne smije dobiti otkaz do kraja godine.
Troškovi logistike jako su pak veliki zbog malog broja dobavljača u relativnoj blizini pogona, koji je smješten uz naselja, željezničke linije i autocestu pa se ne može širiti.
Nema alternative
Audi nije utvrdio ni moguću alternativu namjenu.
Uprava paralelno razgovara s radničkim vijećem u središnjici u njemačkom Ingolstadtu o opcijama koje bi otklonile otkaze u njemačkim tvornicama.
Audi u Njemačkoj zapošljava oko 54.000 radnika.
Početkom mjeseca izvijestili su da im se operativna dobit u trećem tromjesečju gotovo 'istopila', kliznuvši na samo 106 milijuna eura, zbog troškova zatvaranja pogona u Bruxellesu i oštrog pada prodaje.
Zatvaranje tvornice u Bruxellesu rezultiralo je troškovima od 1,2 milijarde eura, naveo je financijski direktor Juergen Ritterberger.
Glavna je zadaća uprave trenutno poboljšati učinkovitost i konkurentnost, rekao je Ritterberger, naglasivši i da neće otpuštati radnike do 2029., kao što su se bili i obavezali, i da će zadržati pripravnike.