Zanosna Ramona ostaje zaštitno lice - s etikete nestaje samo riječ 'rum', pa se proizvod ubuduće neće zvati 'Rum domaći' nego 'Badel domaći', kratko su iz Badela 1862, prvi iz skupine svih lokalnih proizvođača, opisali redizajn za svoj rum iza kojega je više od 60 godina tradicije, dok će, najavljuju, promjene vezane uz brandy predstaviti za desetak dana
Naime, prema uvjetima dogovorenima s Europskom komisijom za prehrambenu industriju kroz Poglavlje 11, hrvatske tvrtke nakon 1. srpnja na tržište više ne smiju plasirati ni 'Rum domaći' ni 'Domaći brandy'. Spomenuti asortiman osim Badela 1862 proizvodi još nekoliko tvrtki, među kojima su Zvečevo, Dalmacijavino, Maraska i Segestica, piše Poslovni dnevnik.
Međutim, nitko među njima nije spreman otkriti detalje o novim imenima svojih starih proizvoda. Jasna Čačić, direktorica Gospodarsko-interesnog udruženja proizvođača pića, iznosi da je tijekom 2012. sveukupno proizvedeno 2,67 milijuna litara brandyja i 594 tisuće litara ruma. I dok na rum otpada tek pet posto udjela u cjelogodišnjoj proizvodnji jakih alkoholnih pića, brandy prisvaja 25 posto, a vrijednost ova dva proizvoda na godišnjoj se razini procjenjuje na oko 100 milijuna kuna.
Kako će tržište i potrošači reagirati na ove promjene, naročito u situaciji dugotrajnog pada kupovne moći, teško je procijeniti, kažu u Badelu 1862. Nadaju se ipak, budući da je riječ o proizvodima u kojima je Badel 1862 apsolutni lider, jer u obje kategorije drži oko 80 posto domaćeg tržišta, kako novo nazivlje kupcima neće biti veća zapreka.
Činjenica da receptura i kakvoća oba proizvoda ostaje u potpunosti nepromijenjena argument je na koji tipuju u Badelu 1862 i nadaju se da unatoč novim imenima u skladištu neće biti rasta zaliha.