Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u četvrtak da vjeruje da će ministar financija Zdravko Marić osigurati povoljne kredite za refinanciranje dugova cestarskog sektora, kao i da će ishod cijelog procesa restrukturiranja tog sektora biti pozitivan
Hrvatska je u četvrtak započela s upisom euroobveznica s rokom dospijeća u siječnju 2030. godine, a čija će sredstva biti namijenjena refinanciranju dugova cestarskog sektora. Na to se na početku sjednice Vlade osvrnuo i premijer Andrej Plenković, kazavši da ministar financija Zdravko Marić trenutno u Londonu vodi pregovori s investitorima o refinanciranju otprilike 1,3 milijarde eura dugova cestarskog sektora kako bi se produljila njihova ročnost i snizile kamate. Ukupni dug cestarskog sektora iznosi oko 5 milijardi eura.
Nakon sjednice Vlade ministar Butković novinarima ispred Banskih dvora nije želio reći o kojem se točno iznosu zaduženja radi, dok ministar Marić ne završi cijeli posao. No, istaknuo je, okvir je da se nepovoljni krediti zamijene povoljnijima i omogući stabilnost i održivost cestarskog sektora.
’Nemamo još ništa konkretno, ali nadamo se da će biti sve najbolje. Ne znam detalje, čim bude sve gotovo imat ćete sve informacije. Okvir nam je da sve inozemne kredite koje pokrivaju inozemne banke, a koji su nepovoljni krediti (...) pokušamo zamijenimo povoljnijim. A ročnost i visinu ćete čuti kada ministar Marić završi’, izjavio je Butković.
Time se, kaže Butković, ‘nastavlja s tom najvećom reformom u resoru prometa, odnosno s restrukturiranjem cestarskog sektora’.
’Ovih dana sam, kao skupština, donio odluku o spajanju tvrtki, smanjujemo troškove održavanja, broj zaposlenih, znači činimo sve da sustav u Hrvatskim cestama (HC), Hrvatskim autocestama (HAC) i Autocesti Rijeka-zagreb (ARZ), znači u cijelom cestarskom sektoru, bude stabilan i održiv. Odustali smo od monetizacije i prodaje autocesta, smatramo da su to bile pogrešne, štetne odluke i vjerujem u dobar ishod ne samo onog što će danas i sutra učiniti ministar Marić, nego vjerujem u pozitivan isod cijelog tog procesa’, zaključio je.
Na pitanje zna li tko je najizgledniji izvođač radova na izgradnji Pelješkog mosta, pak, podsjetio je da postupak odabira provode Hrvatske ceste i da je trenutno u tijeku evaluacija, odnosno ocjenjivanje ponuda.
’To ide svom kraju, prema informacijama koje imam. Na tu odluku zainteresirane strane imaju pravo žalbe, koje idu u Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave i moraju se riješiti u roku od 30 dana, jer radi se o velikom europskom i infrastrukturnom projektu. Pričekajmo odluku HC-a i iza toga ide potpis ugovora i onda početak izgradnje’, izjavio je.