Tri najjače robne marke široke potrošnje na prostoru nekadašnje Jugoslavije su Coca-Cola, Milka i Argeta, prenose srpski mediji istraživanje Product Group Managera
Istraživanje je provedeno od travnja do lipnja u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Kosovu, Makedoniji i Crnoj Gori, koje čine tržište s ukupno 22 milijuna potrošača, objavio je Valicon, kompanija za tržišno savjetovanje i istraživanje na području jugoistočne Europe.
Na ranglisti najboljih čak je 15 robnih marki koje dolaze iz regije zemalja bivše Jugoslavije, a ostalih deset predstavljaju svjetski snažne multinacionalne kompanije s dugogodišnjom tradicijom.
Na listi najbolje plasiranih robnih marki nalaze se i Paloma, sok Fanta, Nivea, začin Vegeta, vitaminski napitak Cedevita, Gillette, Smoki, Cocktakeks Plazma, Pepsi, bomboni Negro, keks Domaćica, žvake Orbit, bomboni Kiki, čokolade Dorina i čokoladice Snickers
U prvih 25 našli su se i Jaffa cakes, Medeno srce, Nescafe, Nesquik i sokovi Fructal
Rezultati istraživanja pokazuju da su se među prvih 25 na listi našle samo robne marke koje su prisutne u cijeloj regiji, a nema snažnih lokalnih robnih marki iz onih kategorija robe široke potrošnje u kojima dominiraju lokalne robne marke (pivo ili kava).
Slično je i s robnim markama iz kategorija koje su manje rasprostranjene, na primjer cigarete, kao i robne marke visokih cjenovnih segmenata.
Nešto veću mogućnost za uvrštavanje na ranglistu imaju, zbog veličine tržišta, srpske robne marke (na primjer bomboni Negro). Također je ukazano na to da su sve robne marke koje su se našle među prvih 25 već dulje prisutne na tržištu.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 1.000 do 1.500 ispitanika po državi, od 15 do 65 godina, i to metodom osobnog intervjua i anketiranja.