Besplatne edukacije Hrvatskog Telekoma

Digitalizacija tvrtki i oglašavanje na društvenim mrežama nikad bitniji za uspješno poslovanje

22.11.2019 u 11:01

  • +2

Besplatne edukacije Hrvatskog Telekoma - Split

Izvor: Promo fotografije / Autor: Milan Sabic/PIXSELL

Bionic
Reading

U Splitu je ovaj tjedan, 19.11., održana druga za redom edukacija o oglašavanju na internetu, a slijede još edukacije u Osijeku i Zagrebu dok je protekli tjedan održana edukacija u Rijeci

U prostorima Visokog učilišta Aspira u Splitu okupilo se 50-ak poduzetnika kako bi saznali više o digitalnoj transformaciji u poslovanju te kako prisutnost i oglašavanje na internetu mogu otvoriti nove poslovne prilike i omogućiti više mogućnosti za rast i razvoj.

Key note govornik Nenad Filipović s IEDC - Poslovne škole Bled sudionicima je približio pojam digitalne transformacije poduzeća te kako ona utječe na stvaranje potpuno novih poslovnih modela poduprtih digitalnim tehnologijama. Ako znamo da se zastarijevanje poslovnih modela ubrzava te da se, s brzim razvojem novih tehnologija, poslovni modeli mijenjaju svakih 7 godina, jasna je važnost prilagodbe i praćenja trendova, kako bi se iskoristili svi benefiti tržišta.

Prisustvo poduzeća i brendova na internetu i oglašavanje putem društvenih mreža i najveće svjetske tražilice Google važan su kotač u digitalnoj transformaciji tvrtki. Upravo zbog toga bitno je educirati poduzetnike i dati im osnovna znanja i savjete kao polugu za njihove buduće napore u smjeru digitalne transformacije. O važnosti digitalnog marketinga i oglašavanja na internetu na edukaciji su govorili Mirjana Pavleković Habunek i Zvonimir Pelko iz Odjela za T-Portal i digitalne usluge Hrvatskog Telekoma.

Shvaćajući da svaki poduzetnik ima specifičan set interesa i nedoumica u svom poslovanju, u sklopu programa, kroz interaktivne radionice pokriveno je nekoliko područja koja su identificirana od najvećeg interesa za poduzetnike. Praktičnim savjetima iz područja oglašavanja na društvenim mrežama, izrade i oglašavanja web stranice te pokretanja web shopa na radionicama su prenijeta temeljna znanja i iskustva u želji da ih poduzetnici počnu koristiti i nadograđivati.

Za poduzetnike početnike najlakši i najbrži korak za prisutnost na internetu je kreiranje profila tvrtke ili brenda na društvenim mrežama te kreiranje Google My business profila, u nekoliko jednostavnih i intuitivnih koraka. Prilikom kreiranja profila treba imati na umu da pružite što više informacija i kontakt podataka jer se time poboljšava korisničko iskustvo i korisnici će vas doživljavati kao sigurno i transparentno poduzeće. Međutim, nakon što otvorite profil na društvenoj mreži, tu priča tek počinje. Kako biste zaista imali korist od svojeg profila, potrebno je voditi računa o kontinuiranom dodavanju sadržaja. Ako se ne bavite profilom, možete imati više štete nego koristi. Na primjer, ako je zadnja objava bila prije godinu dana, potencijalni klijent može pomisliti da vaša tvrtka više nije aktivna. Također, ako omogućite korisnicima da ostavljaju komentare i poruke na vašem profilu, tada morate biti spremni i odgovarati na njih i to u relativno kratkom roku, po mogućnosti u idućih 12 do 24 sata. I nemojte se bojati negativnih komentara jer i lošu kritiku možete pametnom komunikacijom i potezima okrenuti u svoju korist, pa čak i steći simpatije korisnika.

Nakon što ste kreirali profil, zadovoljni ste sadržajem kojeg nudite i organizirali ste se tako da možete odgovarati na upite i komentare, vrijeme je da se okrenete promoviranju kroz oglašavanje. Najpopularnija društvena mreža u svijetu, a tako i kod nas, Facebook, nudi fantastične mogućnosti oglašavanja jer možete jako precizno odrediti ciljnu skupinu kojoj će se vaš oglas prikazati, od različitih demografskih karakteristika do interesa, geolokacije, jezika itd. Druga prednost oglašavanja na Facebooku su minimalni troškovi produkcije oglasa. Naime, kreiranje oglasa je jednostavno jer vam je potreban jedino kratki tekst i kvalitetna (i zanimljiva) fotografija ili slika.

Druga društvena mreža koja je jako popularna kod nas i popularnost joj konstantno raste je Instagram. Instagram je odlično mjesto za poduzeća koja nude vizualno zanimljive i privlačne proizvode i usluge. Velika prednost oglašavanja na toj mreži su niski troškovi ulaganja i visoki angažman (engagement) korisnika jer oglas na toj platformi plaćate po broju klikova na oglas. S obzirom da je Instagram u vlasništvu Facebooka, koriste isti algoritam za definiranje ciljne skupine pa je i ovdje omogućeno precizno targetiranje. Također, veliki postotak korisnika Instagrama je mlađa populacija, prvenstveno milenijalci, pa i to treba uzeti u obzir pri odabiru platforme na kojoj ćete oglašavati.

Da sumiramo, prisutnost i oglašavanje na društvenim mrežama zahtjeva konstantni angažman u smislu održavanja profila, redovitog plasiranja zanimljivog i relevantnog sadržaja te komunikacije s korisnicima ali je isto tako izrazito dragocjen alat, troškovno dostupniji od tradicionalnih medija, s relativno niskim troškovima produkcije te omogućuje precizno targetiranje kupaca i kontrolu budžeta uz jasno mjerljive rezultate.

Promocija vlastitog web mjesta te kako se istaknuti na najpoznatijoj svjetskoj tražilici Google-u je zasebna i opširna tema te ćemo o njoj više u idućem članku.

Ako želite krenuti s oglašavanjem na internetu, informirajte se o trenutnoj ponudi Hrvatskog Telekoma za poslovne korisnike na stranici www.hrvatskitelekom.hr/poslovni/svijetboljihmogucnosti.