Mnogi veliki dioničari Volkswagena planiraju tužiti tog njemačkog proizvođača automobila i pred njemačkim sudom tražiti odštetu zbog pada cijene dionica nakon skandala izazvanog varanjem na eko-testovima.
Odvjetnička tvrtka Nieding + Barth poručila je da će ovoga tjedna na regionalnom sudu u Brunswicku izložiti slučaj u kojemu će u ime 66 institucionalnih investitora iz SAD-a i Britanije tražiti od VW-a stotine milijuna eura naknade za štete.
"Uz to, prikupili smo nekoliko tisuća privatnih investitora, stoga mislimo da imamo najveću platformu za tužbu protiv Volkswagena u Njemačkoj", poručila je ta odvjetnička tvrtka u ponedjeljak.
Dionice VW-a izgubile su gotovo trećinu svoje vrijednosti, ili oko 22 milijarde eura, otkako je tvrtka polovicom rujna priznala da postoji softver za lažiranje na eko-testovima u više od 11 milijuna njezinih vozila.
Tvrtka Nieding + Barth temeljit će tužbu na tome da je VW znao za kršenje pravila u vezi emisije štetnih plinova na njegovim dizel vozilima prije izbijanja skandala u rujnu i da je javnost trebao obavijestiti ranije.
Tako najvećem njemačkom, a donedavno i svjetskom proizvođaču automobila, prijete dodatni troškovi zbog skandala, s obzirom da su već prije brojne institucije podnijele ili najavile tužbe.
Tako je nedavno američko ministarstvo pravosuđa podnijelo tužbu protiv Volkswagena zbog kršenja zakona o čistom zraku, koja bi njemačkog proizvođača automobila mogla koštati 46 milijardi dolara.
Skandal je izbio u rujnu prošle godine, kada je američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke, njih gotovo 600.000, imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače.
No, VW-u prijete tužbe i u mnogim drugim zemljama, koje iz istog razloga provode istrage.
Kazne u SAD-u mogle bi biti oštrije nego u Europi, no VW je više izložen u Europi. Od 11 milijuna vozila koja imaju sporni softver, manje od 600.000 prodano ih je u SAD-u, a većina ostalih u Europi.
VW je već stavio u rezerve najmanje 6,5 milijardi eura zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom.
Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj povijesti, VW planira niz mjera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera i oštrog rezanja troškova.