Njemački automobilski div objavio je da je prošle godine prodao rekordan broj kobasica. Istovremeno, prodaja automobila pada. Ove dvije vijesti svjedoče o popularnosti currywursta i krizi najvažnije grane njemačke industrije
Currywurst je kultna ulična hrana u Njemačkoj – kobasica s posebnim kečapom i puno curryja. Uz njega odlično ide luk i pomfrit.
Jednako je legendaran currywurst u radničkim menzama automobilskog giganta Volkswagena. Nešto poput mesnih okruglica iz restorana u Ikei. Nije ni čudo što je Volkswagen davno počeo prodavati kobasice u supermarketima.
Ipak, vijest zvuči bizarno – Volkswagen je prošle godine prodao više kobasica nego automobila. To govori o popularnosti njihovog currywursta, ali i o krizi u njemačkoj automobilskoj industriji, piše Deutsche Welle (DW).
Kako je najavljeno, lani je koncern iz Wolfsburga prodao 8,5 milijuna porcija kobasica u tridesetak menza i kioska, te u supermarketima. To je oko dvjesto tisuća više nego 2023., koja je također bila rekordna.
Da budem potpuno iskren, nije sve currywurst. Rekord se pripisuje dodavanju hot doga proizvedenog u Volkswagenu u ponudu prije nekoliko godina.
Istovremeno, lani je prodano samo 5,2 milijuna vozila s logom Volkswagena.
Ako je za utjehu, kad se zbroje sve marke koje pripadaju koncernu – recimo Škoda, SEAT, Audi, Porsche, Lamborghini – prodano je devet milijuna komada, što je ipak više od broja kobasica.
Ali i ta je brojka pala za 2,3 posto u odnosu na godinu prije.
Oštar pad dobiti
Objavljeno je i da je Volkswagen prošle godine zaradio 12,4 milijarde eura, što je za njih skandalozan pad od 30 posto. I to iako je ukupni promet porastao na 345 milijardi kuna.
Razlog pada dobiti je nagli pad kineskog tržišta, kao i velika ulaganja, primjerice u novu tvornicu Audija u Bruxellesu.
Za sada zaposlenici po kolektivnom ugovoru mogu biti sretni što im još uvijek isplaćuju nagrade za prošlu godinu, i to po 4.800 eura. To koristi oko 120.000 zaposlenika u Njemačkoj. Čelnici koncerna s milijunskim će plaćama već nekako preživjeti, a kako prenosi agencija dpa, odriču se oko jedanaest posto plaća za ovu i iduću godinu.
Nevolje tek dolaze, jer je Volkswagen krajem prošle godine, uz velike proteste zaposlenika, pa čak i političara, najavio da će do 2030. u Njemačkoj ukinuti 35.000 radnih mjesta. Ovo je prvi put u povijesti da je automobilski div otpuštao ljude.
To je ujedno i znak propadanja njemačke autoindustrije, koja je još uvijek izvozni motor cijelog gospodarstva. Ali konkurencija je sve oštrija, posebno u području električnih automobila, a globalna poduzeća također trpe zbog tarifnih ratova koje sada ponovno pokreće Donald Trump.
Ne brinite za currywurst
Što se tiče kobasice, tu svatko može mirno spavati. Najavljeno je da Volkswagen planira uvesti nove vrste kobasica u menze, kao iu supermarkete uglavnom u Donjoj Saskoj, pokrajini u kojoj se nalazi Wolfsburg.
Osim toga, to više nije šala. Kad su prije nekoliko godina povukli currywurst iz jedne od svojih desetaka kantina, digla se velika medijska buka. Čak se i bivši kancelar Gerhard Schroeder, koji se uvijek predstavljao kao čovjek iz naroda, javio kako bi podsjetio ljude da je kobasica "radnička čokoladica za snagu".
Volkswagen je počeo proizvoditi currywurste davne 1973. godine. Proizvodi ga mesnica čiji je osnivač koncern. Currywurst čak ima proizvodni broj, baš kao i svaki dio automobila. Taj broj je 199.398.500 A.